Koppeling GTV-6 1983
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
- jef75
- Alfetta Membro
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
- Locatie: 75-City
ik stel voor een TS koppeling in je GTV6 bak.
makkelijker koppelen,bij inbouw moet je overzetten.
- koppelingsset uiteraard
-geleidehuls-- druklager
-aanslagpen-middendeel-gaffel
-gaffel zelf
-HKC
-bakrubbers
-V6 flens,cardan
-vliegwiel
Eeen koppelingsset van SACHS kost 192 euro btw in.
en een prima oplossing.
makkelijker koppelen,bij inbouw moet je overzetten.
- koppelingsset uiteraard
-geleidehuls-- druklager
-aanslagpen-middendeel-gaffel
-gaffel zelf
-HKC
-bakrubbers
-V6 flens,cardan
-vliegwiel
Eeen koppelingsset van SACHS kost 192 euro btw in.
en een prima oplossing.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Bedankt voor de tip, kan het als alternatief in gedachten houden.
Voorlopig probeer ik het eerst origineel te houden, en met het ( ont) koppelen op zich, heb ik nooit problemen gehad.
Ik heb alleen het gevoel dat nu dus m'n drukgroep op z'n eind loopt.
De koppeling gaat superlicht, en pakt pas als het pedaal heel hoog staat.
Zo gaat het overigens al de laatse 10.000km....
Echter, bij vol gas nu in de drie en vier, gaat de koppeling (licht) slippen bij hogere toerentallen.....werk aan de winkel dus.
Voorlopig probeer ik het eerst origineel te houden, en met het ( ont) koppelen op zich, heb ik nooit problemen gehad.
Ik heb alleen het gevoel dat nu dus m'n drukgroep op z'n eind loopt.
De koppeling gaat superlicht, en pakt pas als het pedaal heel hoog staat.
Zo gaat het overigens al de laatse 10.000km....
Echter, bij vol gas nu in de drie en vier, gaat de koppeling (licht) slippen bij hogere toerentallen.....werk aan de winkel dus.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Het Duitse bedrijf OKP biedt een naar 1 plaat gemodificeerde koppelingset aan, die volgens hen zonder meer zou passen in een '83 GTV-6, oude koppeling eruit, nieuwe erin, zonder aanpassingen.
Wat denken jullie, kan dat kloppen?
De prijs voor die omgebouwde set is hoog, nl. rond de 750 euro.....
www.okp.de part # OKP60576094
Men heeft daar ook een gereviseerde twee platen koppeling set voor ca. 500 euro in de aanbieding part # AR 20001320
Wat denken jullie, kan dat kloppen?
De prijs voor die omgebouwde set is hoog, nl. rond de 750 euro.....
www.okp.de part # OKP60576094
Men heeft daar ook een gereviseerde twee platen koppeling set voor ca. 500 euro in de aanbieding part # AR 20001320
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Verder zijn er diverse bedrijven die zeggen de originele koppelingplaten+ drukgroep te kunnen reviseren, ( o.a. www.mascottezuid.nl ) voor bedragen tot ca. 400 euro max....iemand daar ervaring mee?
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Ben een tijdje geleden tijdens het surfen in de VS nog originele dubbele plaat koppeling tegengekomen bij een Alfa specialist. Weet helaas niet meer welke. Als ik het mij goed kan herinneren wel iets van 800 Dollar ex verzendkosten. Volgens mij is er in de VS met een beetje zoeken wel wat te vinden!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Arese heeft alleen een ombouwset naar een 1 plaats koppeling.
International Auto Parts in de USA heeft nog diverse onderdelen voor de 2 plaats koppeling op de site staan, maar als je ernaar informeerd, blijkt dat er al jaren niets meer in voorraad is...
Heb nog een aantal lijntjes lopen, maar vrees dat het toch revisiewerk wordt...!
Er zijn gewoon te weinig GTV-6'en geproduceerd om als aftermarket leverancier nieuwe vervangings koppelingen te blijven produceren, en Alfa zelf hoeft maar 10 jaar onderdelen te blijven leveren, aangezien de laatste V-6 'en rond 1986 verkocht zijn, was het voor Alfa eind jaren 90 dus over en uit...helaas.
Iemand een idee of het in Frankrijk of Zwitserland nog de moeite van het proberen waard is, zijn nogal wat GTV-6 'en daar verkocht, websites?
International Auto Parts in de USA heeft nog diverse onderdelen voor de 2 plaats koppeling op de site staan, maar als je ernaar informeerd, blijkt dat er al jaren niets meer in voorraad is...
Heb nog een aantal lijntjes lopen, maar vrees dat het toch revisiewerk wordt...!
Er zijn gewoon te weinig GTV-6'en geproduceerd om als aftermarket leverancier nieuwe vervangings koppelingen te blijven produceren, en Alfa zelf hoeft maar 10 jaar onderdelen te blijven leveren, aangezien de laatste V-6 'en rond 1986 verkocht zijn, was het voor Alfa eind jaren 90 dus over en uit...helaas.
Iemand een idee of het in Frankrijk of Zwitserland nog de moeite van het proberen waard is, zijn nogal wat GTV-6 'en daar verkocht, websites?
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Ongetwijfeld!
www.tuynder.nl is, voor zover ik nu kan beoordelen, de goedkoopste met een 1 plaats ombouw set voor 500 euro compleet.
Kan altijd nog......!!
www.tuynder.nl is, voor zover ik nu kan beoordelen, de goedkoopste met een 1 plaats ombouw set voor 500 euro compleet.
Kan altijd nog......!!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Even een vraagje voor de kenners:
Is het zonder meer zichtbaar dat het een twee platen koppeling betreft, als je zoiets op de werkbank hebt liggen?
Ik heb veel afbeeldingen op het internet en in werkplaats boeken gezien, maar dan lijken de units met 1 plaat en die met twee platen toch wel erg op elkaar, of heb ik het mis?
Waar moet je op letten/ naar kijken als zoiets als twee platen koppeling wordt aangeboden om er zeker van te zijn dat het daadwerkelijk een dubbele plaat koppeling voor een GTV-6 betreft?
Is het verschil tussen een koppeling met twee en met 1 plaat gemakkelijk/ direct te zien dus?
Is het zonder meer zichtbaar dat het een twee platen koppeling betreft, als je zoiets op de werkbank hebt liggen?
Ik heb veel afbeeldingen op het internet en in werkplaats boeken gezien, maar dan lijken de units met 1 plaat en die met twee platen toch wel erg op elkaar, of heb ik het mis?
Waar moet je op letten/ naar kijken als zoiets als twee platen koppeling wordt aangeboden om er zeker van te zijn dat het daadwerkelijk een dubbele plaat koppeling voor een GTV-6 betreft?
Is het verschil tussen een koppeling met twee en met 1 plaat gemakkelijk/ direct te zien dus?
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
OK,
3 weken geleden voor Jan L. 700 km gereden naar een Alfa specialist in Solingen Dld. zuidelijk Ruhrgebiet, die bij hoog en laag volhield, een nieuwe 2 platen koppeling te kunnen leveren.
Bij aankomst had hij dus een enkel schijfs unit liggen.........!!!
( kreeg gelukkig mijn aanbetaling vlot terug!!)
Daarna nog opgelicht via Marktplaats, iemand bood voor 50 euro een gebruikte set aan, betaald en nooit iets gekregen..!!
Nu dus bij Hanel twee nieuwe platen thuisgestuurd gekregen, van Italiaanse origine www.esassone.com type 6195ST (achter) en 6194ST ( voor)
250 euro voor twee platen incl. verzendkosten.
Volgens mij is Hanel nog een van de laatste die platen kan leveren, ik heb werkelijk de halve wereld ( per computer) afgestruind....
De twee nieuwe platen gaan op de plank, en zijn dus voorradig waneer ik ze (ooit) nodig heb...!!
Iedereen hier die meedacht/ advies gaf, of iets aanbood, bedankt!
3 weken geleden voor Jan L. 700 km gereden naar een Alfa specialist in Solingen Dld. zuidelijk Ruhrgebiet, die bij hoog en laag volhield, een nieuwe 2 platen koppeling te kunnen leveren.
Bij aankomst had hij dus een enkel schijfs unit liggen.........!!!
( kreeg gelukkig mijn aanbetaling vlot terug!!)
Daarna nog opgelicht via Marktplaats, iemand bood voor 50 euro een gebruikte set aan, betaald en nooit iets gekregen..!!
Nu dus bij Hanel twee nieuwe platen thuisgestuurd gekregen, van Italiaanse origine www.esassone.com type 6195ST (achter) en 6194ST ( voor)
250 euro voor twee platen incl. verzendkosten.
Volgens mij is Hanel nog een van de laatste die platen kan leveren, ik heb werkelijk de halve wereld ( per computer) afgestruind....
De twee nieuwe platen gaan op de plank, en zijn dus voorradig waneer ik ze (ooit) nodig heb...!!
Iedereen hier die meedacht/ advies gaf, of iets aanbood, bedankt!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43