Mean Alfetta 1800 "1980"
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
Mean Alfetta 1800 "1980"
Laatst gewijzigd door adjesalfa op 30 aug 2014, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
ik heb hele goede ervaring met rx5 en rx10
wel heel veel werk
1. stralen zodat alle rommel weg is (of heel goed alle naatjes en hoekjes met boormachine)
2. Daarna beetje laten roesten dus blank plaatwerk 2,5 a 3 dagen niks aan doen (staat op het blik)
3. Rx5 erover 2 lagen
4. Rx10 erover 2 lagen
(www.caprotech.nl)
Martijn
wel heel veel werk
1. stralen zodat alle rommel weg is (of heel goed alle naatjes en hoekjes met boormachine)
2. Daarna beetje laten roesten dus blank plaatwerk 2,5 a 3 dagen niks aan doen (staat op het blik)
3. Rx5 erover 2 lagen
4. Rx10 erover 2 lagen
(www.caprotech.nl)
Martijn
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
RX5 en RX10 is iid fijn om mee te werken.
RX5 is zowel in spuitbus als in blik verkrijgbaar.
Je kunt dan de RX10 verdunnen zodat ie zich makkelijker laat smeren.
RX5 heeft ca. 2 a 3 dagen nodig om volledig te drogen maar geeft een mooi resultaat.
RX10 duurt wat langer voordat ie echt "hard" is.
Super spul
RX5 is zowel in spuitbus als in blik verkrijgbaar.
Je kunt dan de RX10 verdunnen zodat ie zich makkelijker laat smeren.
RX5 heeft ca. 2 a 3 dagen nodig om volledig te drogen maar geeft een mooi resultaat.
RX10 duurt wat langer voordat ie echt "hard" is.
Super spul
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
Marco
Heb eigenlijk geen idee wat er met het blok gebeurd is heb het nog niet open gehad wat ik gemeten heb is dat de inlaat een fors stukje groter is dan normaal
verder gaat er nog onder:
dikke stabie 27mm
torsies 23,5mm
geventileerd + brembo
dikke stabi achter 23mm
casterkogels 105
koni rood
toekomst 1600 bak
martijn
Heb eigenlijk geen idee wat er met het blok gebeurd is heb het nog niet open gehad wat ik gemeten heb is dat de inlaat een fors stukje groter is dan normaal
verder gaat er nog onder:
dikke stabie 27mm
torsies 23,5mm
geventileerd + brembo
dikke stabi achter 23mm
casterkogels 105
koni rood
toekomst 1600 bak
martijn
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Erg mooi allemaal
Zonde dat je onderkant niet zo vaak ziet
Misschien verstandig om gelijk de klinknagels te vervangen door bout/moer op de castorstangen, dan hoef je straks niet onder de auto te kloten
Zonde dat je onderkant niet zo vaak ziet
Misschien verstandig om gelijk de klinknagels te vervangen door bout/moer op de castorstangen, dan hoef je straks niet onder de auto te kloten
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Dat ziet er heel mooi uit allemaal en nog gaaf
Heb je het onderstel laten poedercaoten of is dat RX10?
Vraagje: heb je het blok zo gekocht of zelf gefabriekt, der zit ook nog een hele hoop polijstwerk aan , netjes
Bouten en moeren op de castorstangen ipv klinknagels idd, zie onder
Altijd handig als je weer eens moet
Heb je het onderstel laten poedercaoten of is dat RX10?
Vraagje: heb je het blok zo gekocht of zelf gefabriekt, der zit ook nog een hele hoop polijstwerk aan , netjes
Bouten en moeren op de castorstangen ipv klinknagels idd, zie onder
Altijd handig als je weer eens moet
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
Hey, bedankt voor de tip
Ga zo maar eens boren (onderstel is gelakt met hamerite) Toekomst 5 gaats onderstel dan neem ik wel rx
De auto is echt erg goed eigenlijk geen laswerk daarom wil ik haar nu zo beschermen dat ze netjes blijft.
Het motorblok heb ik in belgie gekocht weet totaal niet wat het is maar het blok was goedkoop en kurk droog heb nog wat gepoetst en wat pakkingen vervangen natuurlijk
vanmiddag een beginnetje maken met de voorwielophanging.
Martijn
Ga zo maar eens boren (onderstel is gelakt met hamerite) Toekomst 5 gaats onderstel dan neem ik wel rx
De auto is echt erg goed eigenlijk geen laswerk daarom wil ik haar nu zo beschermen dat ze netjes blijft.
Het motorblok heb ik in belgie gekocht weet totaal niet wat het is maar het blok was goedkoop en kurk droog heb nog wat gepoetst en wat pakkingen vervangen natuurlijk
vanmiddag een beginnetje maken met de voorwielophanging.
Martijn
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Voor inwendige roestbescherming kan ik je Dinitrol station Gosliga in Leeuwarden aanraden, ze doen daar haast alleen maar klassiekers, onlangs nog een GTV-6 daar zien staan!
www.gosliga.com
Wel erop staan dat Piet Kruisenga uit Groningen je auto behandeld, hij is het meest serieus en gemotiveerd daar!!
www.gosliga.com
Wel erop staan dat Piet Kruisenga uit Groningen je auto behandeld, hij is het meest serieus en gemotiveerd daar!!
- alfetta1800
- Alfetta Novizio
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 12:24
- Locatie: Terug van weggeweest!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: