Akieromeo's gtv6

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Bericht door adjesalfa »

Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

:shock:
Jeroen,

Wat zien die bouten er raar uit of is het gezichtsbedrog?

Waarom zou je het versnellingsbak staartstuk rubber strakker willen hebben. Het doel van dat rubber is juist trillingen opvangen en vibraties tegengaan! :?

Gr,
Carl
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Bij die bouten is in het midden een stuk afgedraaid.
Volgens sommigen is dit de beste optie om de voorste bakrubbers te verbeteren. Dit is dus niet van mij.

De achterste bakrubber is een probeersel. Racers maken de ophanging van de bak stijver om meer vermogen over te kunnen brengen.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Volgens sommigen is dit de beste optie om de voorste bakrubbers te verbeteren. Dit is dus niet van mij.
dat mag je eens uitleggen :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Angro »

Volgens sommigen is dit de beste optie om de voorste bakrubbers te verbeteren. Dit is dus niet van mij.

Fetta: dat mag je eens uitleggen



Geldt ook voor mij - ik weet niet beter dat als je een trillingsdemper / silentblock ( bakrubbers ) voorziet van een gat en daar dan een volle bout monteert je niet meer en minder krijgt als een starre verbinding.
Kan je net zo goed een vaste plaat nemen, dit geeft naar mijn mening dan het zelfde resultaat, toch?
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

het smalle deel van de bout heeft volgens mij weinig zin......
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Je bespaard de rubber doordat hij niet max in de rubber gaat hangen.
Het is een soort aanslag.
Het werd vroeger vaak gedaan bij circuit/rally transaxles
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

je hebt toch juist meer speling omdat de bout niet volledig "draagt" in het rubber....is dit gunstig voor het slijtagebeeld??????? :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Die bout krijg het zwaar te voorduren zodra de rubberwerking stopt en de bout ijzer op ijzer contact gaat maken.
Hier zijn al veel varianten op gemaakt.
Ik heb ook al vaker ogen gezien in rubber opgehangen.
Als je heftig tekeer gaat hebben die originele rubbers helaas geen lang leven.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Was al weer even geleden dat het ter sprake kwam maar hier is de link naar de originele bovenste draagarm rubbers:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Alfa-Rom ... ccessories

Koopje van deze week volgens mij! :cool:
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

je moet goed opletten met deze rubbers, zorg dat je zekers weten de juiste krijgt!
Ze lijken verdomd veel op elkaar......
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Ik heb nog een keer naar mijn versnellingsbak ophangrubbers gekeken. Deze rubbers hebben circa 250000km achter hun kiezen maar zien er nog steeds goed uit. Echter bij deze rubbers zit helemaal geen bout dwars door het rubber heen. :shock: Hierdoor is er ook nergens metaal-metaal contact mogelijk!

Ik ga ervan uit dat dit een modificatie is maar vraag mij af of dit echt nodig gelet op mijn eigen ervaring. En geloof mij de GTV6 is bereden zoals dat met een Alfa van dit kaliber beaamt.

Uiteraard liggen voor mij eigen project nieuwe rubbers klaar! :wink:

Gr,
Carl
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Ja indd, ik heb ook mijn twijfels bij deze mod.
Ik was wel benieuwd naar de ervaringen hier op t forum.

Maar ik houd die rubbers origineel
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

Als je idd niet al te ruw met de koppeling omgaat houden de originele bakrubbers het wel...
Echter onder 'race' omstandigheden lijkt me dit een hele handige oplossing om de levensduur te verlengen.
Ik heb het ook op deze manier alleen gaat het er pas onder als de grote ombouw begint :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Als je idd niet al te ruw met de koppeling omgaat houden de originele bakrubbers het wel...
Ik vraag mij af met de huidige prijzen van de koppelingen wie ruw met zijn koppeling durft om te gaan :wink:

De omschreven modificatie levert gewoon een starre bevestiging op. Als je de bout strak trekt heb je geen enkele dempende werking meer! Trek je hem niet strak komt de bout los!
Als dit echt een probleem op het circuit is zou ik een andere oplossing gaan verzinnen (laten maken) met strakkere rubbers maar er in ieder geval geen starre verbinding van maken. Als je dit wel doet blijven je rubbers heel maar scheurt er op termijn zeker iets anders af.
De bak is van gegoten aluminium en dit gaat dan zeker scheuren.

Volgens mij dan liever een keer extra de ophangrubbers wisselen! :wink:
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Deze modificatie werkt goed, op het plaatje is de bout verjongd. In de praktijk heb je bij normale omstandigheden gewoon dezelfde functie. Als je rubber genoeg opgerekt is ...komt de binnenste plaat pas tegen de aangebrachte bout aan.
Zijn meerdere varianten/uitvoeringen op.
De verjonging is belangrijk anders wordt het een star geheel en rammel je uit de auto.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

maurizio schreef:Deze modificatie werkt goed, op het plaatje is de bout verjongd. In de praktijk heb je bij normale omstandigheden gewoon dezelfde functie. Als je rubber genoeg opgerekt is ...komt de binnenste plaat pas tegen de aangebrachte bout aan.
Zijn meerdere varianten/uitvoeringen op.
De verjonging is belangrijk anders wordt het een star geheel en rammel je uit de auto.
Maurizio,

Bij normaal gebruik geeft de rubber dezelfde werking, en zijn er dus ook geen trillingen mogelijk.
Maar bij vol accelereren krijg de bak het meest op zn donder, dus stalen bout op de flens. Dan nog geen gekke dingen/trillingen??
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Wel dan is het hard op hard... dus krijg je de trillingen goorgevoerd naar de carrosserie. De modificatie (bout erdoor) is er juist om de rubber te ontlasten in zware tijden :lol:
Echter hoe vaak (de-) accelereer je vol! Voor een daily driver zou ik het niet doen.

ps de getoonde verjonging in de bout is te min, je hebt meer vrij spel nodig om bij normaal gebruik de bout niet te merken. :wink:
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Lijkt mij toch niet echt gezond om door dit pakket heen te boren! Met het boren breng je hitte in het geheel en dus ook in het gevulcaniseerde rubber. Dit kan nooit goed zijn voor de levensduur. Weet je in ieder geval waar de bout goed voor is: de boel bij elkaar houden. :wink:

Als je naar mijn mening de boel te strak zet krijg je de klappen op de aluminium bevestigingen van de bak! om nog maar zwijgen over de trillingen in je carrosserie. Zelfs op het circuit kan ik mij niet voorstellen dat dit je behalve levensduur ook maar iets tijdwinst oplevert!

Ik ga deze modificatie in ieder geval niet uitvoeren, check en vervang dan wel wat vaker de rubbers!

Gr,
Carl
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Bericht door Akieromeo »

Er zijn een aantal onderdeeltjes terug gekomen van de geel passiveerboer
Oja de stroomverdeler en thermostaat zitten er ook al op
shiny :lol:
- Dynamo
- Benzinerail
- onderdeeltjes riemspanner
- poelie waterpomp


Afbeelding
Plaats reactie