Akieromeo's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Volgens sommigen is dit de beste optie om de voorste bakrubbers te verbeteren. Dit is dus niet van mij.
Fetta: dat mag je eens uitleggen
Geldt ook voor mij - ik weet niet beter dat als je een trillingsdemper / silentblock ( bakrubbers ) voorziet van een gat en daar dan een volle bout monteert je niet meer en minder krijgt als een starre verbinding.
Kan je net zo goed een vaste plaat nemen, dit geeft naar mijn mening dan het zelfde resultaat, toch?
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Die bout krijg het zwaar te voorduren zodra de rubberwerking stopt en de bout ijzer op ijzer contact gaat maken.
Hier zijn al veel varianten op gemaakt.
Ik heb ook al vaker ogen gezien in rubber opgehangen.
Als je heftig tekeer gaat hebben die originele rubbers helaas geen lang leven.
Hier zijn al veel varianten op gemaakt.
Ik heb ook al vaker ogen gezien in rubber opgehangen.
Als je heftig tekeer gaat hebben die originele rubbers helaas geen lang leven.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Was al weer even geleden dat het ter sprake kwam maar hier is de link naar de originele bovenste draagarm rubbers:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Alfa-Rom ... ccessories
Koopje van deze week volgens mij!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Alfa-Rom ... ccessories
Koopje van deze week volgens mij!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Ik heb nog een keer naar mijn versnellingsbak ophangrubbers gekeken. Deze rubbers hebben circa 250000km achter hun kiezen maar zien er nog steeds goed uit. Echter bij deze rubbers zit helemaal geen bout dwars door het rubber heen. Hierdoor is er ook nergens metaal-metaal contact mogelijk!
Ik ga ervan uit dat dit een modificatie is maar vraag mij af of dit echt nodig gelet op mijn eigen ervaring. En geloof mij de GTV6 is bereden zoals dat met een Alfa van dit kaliber beaamt.
Uiteraard liggen voor mij eigen project nieuwe rubbers klaar!
Gr,
Carl
Ik ga ervan uit dat dit een modificatie is maar vraag mij af of dit echt nodig gelet op mijn eigen ervaring. En geloof mij de GTV6 is bereden zoals dat met een Alfa van dit kaliber beaamt.
Uiteraard liggen voor mij eigen project nieuwe rubbers klaar!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Ik vraag mij af met de huidige prijzen van de koppelingen wie ruw met zijn koppeling durft om te gaanAls je idd niet al te ruw met de koppeling omgaat houden de originele bakrubbers het wel...
De omschreven modificatie levert gewoon een starre bevestiging op. Als je de bout strak trekt heb je geen enkele dempende werking meer! Trek je hem niet strak komt de bout los!
Als dit echt een probleem op het circuit is zou ik een andere oplossing gaan verzinnen (laten maken) met strakkere rubbers maar er in ieder geval geen starre verbinding van maken. Als je dit wel doet blijven je rubbers heel maar scheurt er op termijn zeker iets anders af.
De bak is van gegoten aluminium en dit gaat dan zeker scheuren.
Volgens mij dan liever een keer extra de ophangrubbers wisselen!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Deze modificatie werkt goed, op het plaatje is de bout verjongd. In de praktijk heb je bij normale omstandigheden gewoon dezelfde functie. Als je rubber genoeg opgerekt is ...komt de binnenste plaat pas tegen de aangebrachte bout aan.
Zijn meerdere varianten/uitvoeringen op.
De verjonging is belangrijk anders wordt het een star geheel en rammel je uit de auto.
Zijn meerdere varianten/uitvoeringen op.
De verjonging is belangrijk anders wordt het een star geheel en rammel je uit de auto.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Maurizio,maurizio schreef:Deze modificatie werkt goed, op het plaatje is de bout verjongd. In de praktijk heb je bij normale omstandigheden gewoon dezelfde functie. Als je rubber genoeg opgerekt is ...komt de binnenste plaat pas tegen de aangebrachte bout aan.
Zijn meerdere varianten/uitvoeringen op.
De verjonging is belangrijk anders wordt het een star geheel en rammel je uit de auto.
Bij normaal gebruik geeft de rubber dezelfde werking, en zijn er dus ook geen trillingen mogelijk.
Maar bij vol accelereren krijg de bak het meest op zn donder, dus stalen bout op de flens. Dan nog geen gekke dingen/trillingen??
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Wel dan is het hard op hard... dus krijg je de trillingen goorgevoerd naar de carrosserie. De modificatie (bout erdoor) is er juist om de rubber te ontlasten in zware tijden
Echter hoe vaak (de-) accelereer je vol! Voor een daily driver zou ik het niet doen.
ps de getoonde verjonging in de bout is te min, je hebt meer vrij spel nodig om bij normaal gebruik de bout niet te merken.
Echter hoe vaak (de-) accelereer je vol! Voor een daily driver zou ik het niet doen.
ps de getoonde verjonging in de bout is te min, je hebt meer vrij spel nodig om bij normaal gebruik de bout niet te merken.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Lijkt mij toch niet echt gezond om door dit pakket heen te boren! Met het boren breng je hitte in het geheel en dus ook in het gevulcaniseerde rubber. Dit kan nooit goed zijn voor de levensduur. Weet je in ieder geval waar de bout goed voor is: de boel bij elkaar houden.
Als je naar mijn mening de boel te strak zet krijg je de klappen op de aluminium bevestigingen van de bak! om nog maar zwijgen over de trillingen in je carrosserie. Zelfs op het circuit kan ik mij niet voorstellen dat dit je behalve levensduur ook maar iets tijdwinst oplevert!
Ik ga deze modificatie in ieder geval niet uitvoeren, check en vervang dan wel wat vaker de rubbers!
Gr,
Carl
Als je naar mijn mening de boel te strak zet krijg je de klappen op de aluminium bevestigingen van de bak! om nog maar zwijgen over de trillingen in je carrosserie. Zelfs op het circuit kan ik mij niet voorstellen dat dit je behalve levensduur ook maar iets tijdwinst oplevert!
Ik ga deze modificatie in ieder geval niet uitvoeren, check en vervang dan wel wat vaker de rubbers!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk