Akieromeo's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
SIKKENS 525 washprimer proberen te krijgen...
ga je voor epoxy dan moet de ondergrond echt 100% schoon zijn,met een washprimer als de 525 mag het net ietsje minder goed schoon zijn...beter van wel uiteraard...
met washprimer goed letten op je laagdikte...je haalt niet met 1 laag de dikte die je MOET hebben...zelfs niet als je tegen de uiterste grens gaat zitten van zakken of net nie...
in dit geval zou ikzelf hier zeker voor washprimer gaan...en dan alleen op de lasplekken en eventuele beschadigingen...rest gewoon schuren let dan wel weer op dat je niet teveel weghaalt van de primerplekken...
ga je voor epoxy dan moet de ondergrond echt 100% schoon zijn,met een washprimer als de 525 mag het net ietsje minder goed schoon zijn...beter van wel uiteraard...
met washprimer goed letten op je laagdikte...je haalt niet met 1 laag de dikte die je MOET hebben...zelfs niet als je tegen de uiterste grens gaat zitten van zakken of net nie...
in dit geval zou ikzelf hier zeker voor washprimer gaan...en dan alleen op de lasplekken en eventuele beschadigingen...rest gewoon schuren let dan wel weer op dat je niet teveel weghaalt van de primerplekken...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Omdat je het materiaal rond de lassen hebt blank geborsteld zou hem eerst redelijk grof (P400) schuren daarna met strijkplamuur inspuiten ook wel spuitpolyester genaamd.
Hiermee zet je een mooie dikke laag op en krijg je een vloeiend verloop van de overloop oude lak naar gelaste delen zonder je een breuk te schuren.
Daarna schuren en washprimeren.
Hiermee zet je een mooie dikke laag op en krijg je een vloeiend verloop van de overloop oude lak naar gelaste delen zonder je een breuk te schuren.
Daarna schuren en washprimeren.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Aahaa kijk goeie tips. Ik wist niet dat je over zink spray geen primer mocht spuiten.twinnyspark schreef:Omdat je het materiaal rond de lassen hebt blank geborsteld zou hem eerst redelijk grof (P400) schuren daarna met strijkplamuur inspuiten ook wel spuitpolyester genaamd.
Hiermee zet je een mooie dikke laag op en krijg je een vloeiend verloop van de overloop oude lak naar gelaste delen zonder je een breuk te schuren.
Daarna schuren en washprimeren.
Ik dacht dat zinkspray juist ideaal voor lasverbindingen was.
Als ik het goed begrijp is het meest ideale:
-sikkens washprimer tegen het roesten en goede bescherming
- een strijkprimer om alles egaal te krijgen
- lakken
Laatst gewijzigd door Akieromeo op 25 mar 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Dit staat er bij de zinkspay
HARD HAT® 2185 Galva ZincDe Nr. 1 Koudverzinker. Ideaal voor het bijwerken van gegalvaniseerd staat of het bijwerken van blank metaal.
Matgrijs uiterlijk
90% zink in de droge verflaag (99% puur zink)
Ter bescheming van blank staal en gegalvaniseerd
Ideaal voor het bijwerken van lasnaden
Voldoet aan DIN 50.976 (1983)
Doorstaat 500 uur zoutsproeitest (DIN)
Hanteerbaar na slechts 30 minuten (bij 20°C)
Hittebestendig tot 450 °C
Op de bus staat dat het overschilderbaar is. Dus ik ging er vanuit dat je er ook wel wat overheen kan spuiten
Maar dit is dus af te raden begrijp ik?
HARD HAT® 2185 Galva ZincDe Nr. 1 Koudverzinker. Ideaal voor het bijwerken van gegalvaniseerd staat of het bijwerken van blank metaal.
Matgrijs uiterlijk
90% zink in de droge verflaag (99% puur zink)
Ter bescheming van blank staal en gegalvaniseerd
Ideaal voor het bijwerken van lasnaden
Voldoet aan DIN 50.976 (1983)
Doorstaat 500 uur zoutsproeitest (DIN)
Hanteerbaar na slechts 30 minuten (bij 20°C)
Hittebestendig tot 450 °C
Op de bus staat dat het overschilderbaar is. Dus ik ging er vanuit dat je er ook wel wat overheen kan spuiten
Maar dit is dus af te raden begrijp ik?
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Dan in de volgorde 2-1-3Akieromeo schreef:.
Als ik het goed begrijp is het meest ideale:
-sikkens washprimer tegen het roesten en goede bescherming
- een strijkpolyester! om alles egaal te krijgen
- lakken
Plamuurvarianten zet je altijd op blank staal
Laatst gewijzigd door twinnyspark op 25 mar 2010, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
- Locatie: waalwijk
Rob..pe1ryx schreef:GTV schreef:Zinkspray sowieso niet onder laklagen zetten.
Gelijk een goede etsende primer gebruiken, epoxy of een wash.
Zinkspray is iets voor blankconstructiestaal.
AMEN
ik heb al een aantal keer gezocht naar die Sikkens 525. Op internet is deze volgens mij moelijk te vinden.
of is dit m? http://www.autolakken.nl/sikkenscr/nl/P ... itbus.aspx
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
zal idd moeilijk aan te komen zijn,echter een ander type is ook mogelijk maar 525 is/was een van de allerbeste...
gewoon een washprimer 2 componenten zoeken bijvoorbeeld sikkens of PPG oid...indien je niet aan de 525 kunt komen...niet naar de lokale verfboer maar ga naar de dichtsbijzijnde SIKKENS WINKEL...en dan diegene gespecialiseerd in autolakken...er zijn er meer voor bouwverfen namelijk.
je schuurt niet met 400! ook gebruik je geen spuitplamuur! CRAP!!goedbedoeld snap ik wel hoor
schuur met grof en dan heb ik het over maximaal korrel 120 ter plaatse van de las en ruim er omheen..nog ruimer eromheen schuur je met 180 ,dan nog iets ruimer 280,nog iets ruimer 360 nog iets ruimer totdat je aan korrel 500 droog!!!!zit...
NIET NAT SCHUREN!!
dan kom je aan het primer spuiten toe...
spuit eerst ff dun ergens wat niet zo in het zicht zit...om te zien of de bestaande laklaag niet gaat opwerken(effect krimplak)
heb je dit effect niet kun je beginnen ,heb je het wel neem dan de tijd en begin met zeer dunne laagjes te puiten(echt dun dus)
spuit in meerdere lagen de blanke delen...rondom de lasjes etc...
na droging spuit je een 2k FILLER over de totale plek heen ,zorg dat je de plek niet groter maakt dan wat je geschuurd had...(korrel 500)
laat dit drogen ...wellicht 2 dagen met 18 graden...
pas als je je nagel niet meer in de fillerlaag kunt zetten kun je beginnen met schuren alvorens te lakken...
let op dat je niet teveel weghaalt op de toppen ,dus bijvoorbeeld op de lasjes...je hebt zeker daar de laagdikte nodig...nauwelijks aan raken daar dus...
kan waterprof alleen ben ik dan bang dat de onderzijde van de lasjes gaat roesten...daarom ook hier droog schuren...
LET OP!!!
met zilvergrijs metallic moet je nooit en dan echt nooit te grof schuren...waar het met bijvoorbeeld een andere kleur niet zo erg is zie je het met jouw kleur meteen.....
jouw kleur is een van de moeilijkste om deze reden samen met het verkrijgen van wolken(kleurverschilen in de lak)
wat betreft de zink,een lantaarnpaal kan gespoten worden echter niet met de standaard materialen en behandelingen!
normale zinkspray geld hetzelfde voor,jouw spuitbus ken ik echter niet..geen ervaring mee...vandaar het advies,laat je goed inlichten door een serieuze specialist...
plamuur varianten zet je over blank staal,echter wil je maximale kwaliteit spuit dan altijd eerst een epoxyprimer,zeker voor een oude auto
gewoon een washprimer 2 componenten zoeken bijvoorbeeld sikkens of PPG oid...indien je niet aan de 525 kunt komen...niet naar de lokale verfboer maar ga naar de dichtsbijzijnde SIKKENS WINKEL...en dan diegene gespecialiseerd in autolakken...er zijn er meer voor bouwverfen namelijk.
je schuurt niet met 400! ook gebruik je geen spuitplamuur! CRAP!!goedbedoeld snap ik wel hoor
schuur met grof en dan heb ik het over maximaal korrel 120 ter plaatse van de las en ruim er omheen..nog ruimer eromheen schuur je met 180 ,dan nog iets ruimer 280,nog iets ruimer 360 nog iets ruimer totdat je aan korrel 500 droog!!!!zit...
NIET NAT SCHUREN!!
dan kom je aan het primer spuiten toe...
spuit eerst ff dun ergens wat niet zo in het zicht zit...om te zien of de bestaande laklaag niet gaat opwerken(effect krimplak)
heb je dit effect niet kun je beginnen ,heb je het wel neem dan de tijd en begin met zeer dunne laagjes te puiten(echt dun dus)
spuit in meerdere lagen de blanke delen...rondom de lasjes etc...
na droging spuit je een 2k FILLER over de totale plek heen ,zorg dat je de plek niet groter maakt dan wat je geschuurd had...(korrel 500)
laat dit drogen ...wellicht 2 dagen met 18 graden...
pas als je je nagel niet meer in de fillerlaag kunt zetten kun je beginnen met schuren alvorens te lakken...
let op dat je niet teveel weghaalt op de toppen ,dus bijvoorbeeld op de lasjes...je hebt zeker daar de laagdikte nodig...nauwelijks aan raken daar dus...
kan waterprof alleen ben ik dan bang dat de onderzijde van de lasjes gaat roesten...daarom ook hier droog schuren...
LET OP!!!
met zilvergrijs metallic moet je nooit en dan echt nooit te grof schuren...waar het met bijvoorbeeld een andere kleur niet zo erg is zie je het met jouw kleur meteen.....
jouw kleur is een van de moeilijkste om deze reden samen met het verkrijgen van wolken(kleurverschilen in de lak)
wat betreft de zink,een lantaarnpaal kan gespoten worden echter niet met de standaard materialen en behandelingen!
normale zinkspray geld hetzelfde voor,jouw spuitbus ken ik echter niet..geen ervaring mee...vandaar het advies,laat je goed inlichten door een serieuze specialist...
plamuur varianten zet je over blank staal,echter wil je maximale kwaliteit spuit dan altijd eerst een epoxyprimer,zeker voor een oude auto
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: