...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro

Nee, sereneus. Ik moet toegeven dat het komt door Peter (GTV4)

Ik moet eerst nog eens op het scarb forum de 156 standaard klachten doorkijken en dan iets vinden dat geschikt is....mogelijk nog ergens het leeuwtje verkopen/inruilen.
Ciao Ragazzi,
Steven
- Gtv4
- Advanced Membro
- Gtv4
- Advanced Membro
Sja, ik lees ook veel over de 156 en het is gewoon een echte Alfa.
Soms ben ik de 156 ook helemaal beu en ben ik in staat om als dagelijks vervoer weer voor een ander merk te kiezen.
Op dit moment wil ik zeker geen jongere diesel van Alfa (geen enkel merk) vanwege de regenereer zooi die er allemaal aanhangt.
Dus ik hobbel met plezier naar de 3 ton met het hok.
In duitsland wat schokbrekers besteld, bij Intrax veren laten maken en bij tuynder weer wat wielophangdelen besteld.
Dus binnenkort stuurt ze weer als nieuw.
Soms ben ik de 156 ook helemaal beu en ben ik in staat om als dagelijks vervoer weer voor een ander merk te kiezen.
Op dit moment wil ik zeker geen jongere diesel van Alfa (geen enkel merk) vanwege de regenereer zooi die er allemaal aanhangt.
Dus ik hobbel met plezier naar de 3 ton met het hok.

In duitsland wat schokbrekers besteld, bij Intrax veren laten maken en bij tuynder weer wat wielophangdelen besteld.
Dus binnenkort stuurt ze weer als nieuw.

Transaxle loos!
- Steven
- Alfetta Membro
- Gtv4
- Advanced Membro
Ik ken ook wel horror verhalen over braadwurst.Steven schreef:Tja, ik moet het daar dan wel mee eens zijn en het vormt dan ook een punt van zorg.
Een Bak Met Water uit 1999/2000 heeft daar echt minder last van (zo heb ik van kollega's vernomen)...maar een 156SW (laatste serie) is wel echt heel veel MOOIER!!!!![]()
![]()
Daarnaast heeft de braadwurst niet zoveel informatieve forums

Een collega van mij heeft problemen met zijn 520i van '99.
1 ltr olie op 400km en komt wss door gebroken zuigerveren.
Na even googlen en de vraag op een braadwurst forum te hebben gepost heb ik nu nog steeds geen antwoord.

Wat ik ermee wil zeggen, alfa rijders zijn veelal liefhebbers en willen praten over hun auto.
Dus ook veel verhalen over problemen en hoe ze opgelost worden.
Eigenlijk als ik over mijn reparatie lijst heen kijk en over de history van de vorige eigenaar dan staan daar ook niet echt rare dingen op.
Maar het totaal plaatje van 0 naar bijna 250dkm is best

Hoe zou dat plaatje zijn bij een 320d van 6 jaar oud en 250dkm?
Transaxle loos!
-
- Alfetta Guru
Jullie kijken of stappen over 1 aspect heen. Iets wat voor mij het aller belangrijkste is; de braadwurst heeft achterwielaandrijving.
Het meeste rijplezier krijg je naar mijn mening in een achterwielaandrijver. En helaas kom je dan voor een moderne sportieve automobiel bij braadwurst en niet bij Alfa uit.
Ik heb een groot Alfa hart maar ze kunnen wel het e.e.a. leren van braadwurst. Ik rij nu al een aantal jaren braadwurst en kwalitatief is deze absoluut twee klassen beter dan een hedendaagse Alfa. Het achterwielaangedreven onderstel stuurt verschrikkelijk strak met ongelofelijke bochtensnelheid. De afwerking is gewoon subliem!
De braadwurst diesels hebben speciale balansassen waardoor je alleen aan het koppel merkt dat het een diesel is.
En voor de fun heb ik een Alfa toen Alfa's nog Alfa's waren (dus zoals het hoort met achterwielaandrijvin)

Het meeste rijplezier krijg je naar mijn mening in een achterwielaandrijver. En helaas kom je dan voor een moderne sportieve automobiel bij braadwurst en niet bij Alfa uit.
Ik heb een groot Alfa hart maar ze kunnen wel het e.e.a. leren van braadwurst. Ik rij nu al een aantal jaren braadwurst en kwalitatief is deze absoluut twee klassen beter dan een hedendaagse Alfa. Het achterwielaangedreven onderstel stuurt verschrikkelijk strak met ongelofelijke bochtensnelheid. De afwerking is gewoon subliem!
De braadwurst diesels hebben speciale balansassen waardoor je alleen aan het koppel merkt dat het een diesel is.
En voor de fun heb ik een Alfa toen Alfa's nog Alfa's waren (dus zoals het hoort met achterwielaandrijvin)

- Gtv4
- Advanced Membro
Niets mis met een braadwurst heb die ook overwogen i.p.v. mijn 156.
Qua rijden is het natuurlijk ook persoonlijk, ik rij net zo graag met achterwiel aandrijving als met voor. Tis anders maar beide hebben hun voordelen.
Voor de fun zeker een achterwiel aandrijving, voor dagelijks gebruik net zo lief een voorwielaandrijving.
Het blijft een moeilijke (verstandige)keus, een jongere Alfa of een oudere braadwurst voor hetzelfde geld...........
Qua rijden is het natuurlijk ook persoonlijk, ik rij net zo graag met achterwiel aandrijving als met voor. Tis anders maar beide hebben hun voordelen.
Voor de fun zeker een achterwiel aandrijving, voor dagelijks gebruik net zo lief een voorwielaandrijving.
Het blijft een moeilijke (verstandige)keus, een jongere Alfa of een oudere braadwurst voor hetzelfde geld...........
Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Ik heb 2,5 jaar gestuurd in een 156.
Mijn grootste ergernissen waren:
- te weinig vermogen (1.8TS op G3)
- erg krap qua interieur
- de wagen deed me vrijwel niets op de alfa-kribel-schaal
Voordelen:
- fijn rijgedrag/wegligging
- weinig tot geen problemen qua onderhoud gehad (radiateur en uitlaat)
Het was destijds de beste koop, ik moest gas/diesel.
1 week voor verkoop heb ik gestuurd in een 525- station van een familielid. Dat was toch wel heel andere koffie!
Ruim, achterwielaandrijving, lekkere sound, hing goed aan het gas.
Ook nog effe een FolFo sw gestuurd, dat was helemaal niks.
De laatste face-lift is qua looks een erg mooie 156-sw.
In de juiste kleur en met de juiste wielen een mooie bak.
Mijn grootste ergernissen waren:
- te weinig vermogen (1.8TS op G3)
- erg krap qua interieur
- de wagen deed me vrijwel niets op de alfa-kribel-schaal
Voordelen:
- fijn rijgedrag/wegligging
- weinig tot geen problemen qua onderhoud gehad (radiateur en uitlaat)
Het was destijds de beste koop, ik moest gas/diesel.
1 week voor verkoop heb ik gestuurd in een 525- station van een familielid. Dat was toch wel heel andere koffie!

Ook nog effe een FolFo sw gestuurd, dat was helemaal niks.
De laatste face-lift is qua looks een erg mooie 156-sw.
In de juiste kleur en met de juiste wielen een mooie bak.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
- Steven
- Alfetta Membro
De spijker op z'n kop Ralph.
Ik heb dezelfde ervaring met braadwurst's, ze sturen haarscherp en hebben een prettige wegligging, maar een 156SW is wel mooier. Heel ruim hoeft de auto niet te zijn. Ik kies voor een 156SW omdat ik (mijn mening) de sedan niet mooi vind. Maar ik probeer idd inzicht te krijgen in de betrouwbaarheid/ betaalbaarheid van de 156SW en hoor dus verschillende verhalen (zoals verwacht)...
Ook de 145 had mijn interesse een tijdje terug, een 2.0 QV. Zijn die blokken van de 145TS en 156TS serie gelijk? Ik hoorde dat het krukaslager van de 2.0TS motor in de 145QV een zwak punt is. Dit in relatie tot het vermogen van een 1.8TS op G3 Fetta.
groet,
steven
Ik heb dezelfde ervaring met braadwurst's, ze sturen haarscherp en hebben een prettige wegligging, maar een 156SW is wel mooier. Heel ruim hoeft de auto niet te zijn. Ik kies voor een 156SW omdat ik (mijn mening) de sedan niet mooi vind. Maar ik probeer idd inzicht te krijgen in de betrouwbaarheid/ betaalbaarheid van de 156SW en hoor dus verschillende verhalen (zoals verwacht)...
Ook de 145 had mijn interesse een tijdje terug, een 2.0 QV. Zijn die blokken van de 145TS en 156TS serie gelijk? Ik hoorde dat het krukaslager van de 2.0TS motor in de 145QV een zwak punt is. Dit in relatie tot het vermogen van een 1.8TS op G3 Fetta.
groet,
steven
- GTV
- Alfetta Guru
De wegligging van een 156 vindt ik erg goed vooral tov een E46 of je moet van driften houden
Als je voor een diesel gaat vindt ik een 16V erg prettig rijden vooral als hij gechipt is.
Ik heb div. braadwursten in onderhoud, degelijkheid
En 156 zijn echte alfa's, ze rotten nog even goed.
Van de week nog een 156 bj 2000 naar de eeuwige jachtvelden gestuurd ivm roest.

Als je voor een diesel gaat vindt ik een 16V erg prettig rijden vooral als hij gechipt is.
Ik heb div. braadwursten in onderhoud, degelijkheid

En 156 zijn echte alfa's, ze rotten nog even goed.
Van de week nog een 156 bj 2000 naar de eeuwige jachtvelden gestuurd ivm roest.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Gtv4
- Advanced Membro
De 2.0TS blokken zijn gelijk maar de facelift 156 is een Jts blok.Steven schreef: Ook de 145 had mijn interesse een tijdje terug, een 2.0 QV. Zijn die blokken van de 145TS en 156TS serie gelijk? Ik hoorde dat het krukaslager van de 2.0TS motor in de 145QV een zwak punt is. Dit in relatie tot het vermogen van een 1.8TS op G3 Fetta.
groet,
steven
Directe benzine inspuiting, leuk maar ook daar hoor je best wat negatieve verhalen over. Er is in ieder geval een update van zuigerveren geweest voor de olieboten.

Een 156 SW moet je vergelijken met een 3 serie touring, beide hebben ze erg weinig ruimte maar de bank kan wel plat en daarmee een groot voordeel t.o.v. de sedan.
Een 5 serie moet je vergelijken met een 166, mijn keus zou dan wss wel de braadwurst zijn.
De 1e serie sedan vond ik wel mooi de facelift sedan is i.m.o. niet in ballans qua looks.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Guru
Zet een huidige 159JTD SW maar naast een 320D Touring op een bochtig weggetje. Dan is de keuze niet zo moeilijk. De braadwurst stuurt veel en veel strakker! (Ik ga dan wel uit van de fabrieks set up!) Driften met de Beamer moet je echt forceren! Met de E46 heb ik geen ervaring.De wegligging van een 156 vindt ik erg goed vooral tov een E46 of je moet van driften houden
Veel kilometers; geen rammeltjes, degelijke afwerking alles werkt altijd! Schakelaartjes voelen aan als een schakelaar en niet als een stuk plastic Playmobil. Alleen al bij het sluiten van de deur merk je het verschil in kwaliteit!Ik heb div. braadwursten in onderhoud, degelijkheid
Op het SCARB forum staat een topic over roest! Hmmm volgens mij gewoon in en in triest. Hoe bedoel je degelijkheid!
- GTV
- Alfetta Guru
- Gtv4
- Advanced Membro
Vroeger eens een test vergelijk gelezen (1998)GTV schreef: Check ook eens de aanschaf prijs van een beetje aangeklede braadwurst.
156 2.0TS tegen 318i.
Prijzen net geen f40.000 voor de alfa en bijna f60.000 voor de braadwurst.
De braadwurst had meer optie's zoals asr en vdc en mede daarom ging de voorkeur van de testers uit naar de braadwurst.
Maarja 30% meer nieuwprijs is natuurlijk niet geheel onbelangrijk, wat had braadwurst in die jaren te bieden voor f40d? Een uitgeklede 316compact?
Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Steven schreef:De spijker op z'n kop Ralph.
groet,
steven
Die QV staat hier al heel wat jaren op de oprit.
Een van de fijnste alfa's die we ooit gehad hebben.
Gechipt is ie lekker fel, net geen 170pk. Onderdelen ruim voorhanden mocht dat nodig zijn, want ze staan op elke hoek voor een appel en een ei.
Heeft naast het reguliere onderhoud ons nog nooit laten staan.
Gooi de achterbank plat en je hebt gewoonweg een super-fast-bestelcar

Voelt ook nog behoorlijk "alfa".
Hij wordt niet gespaar met al die verbouwerij, fungeert dus de laatste jaren als werkezel. Gaat perfect.
En als ik eens een dagje op de snelweg wil knallen, dan neem ik hem mee ipv m'n daily. Gegarandeerd lachen bij veel merken.
Een zéér nette verzorgde QV vind je snel bij de 145-club. Heb je voor weinig een zeer mooie wagen.
Als ik moest kiezen: 156 of 145........zéker de 145!

get in, sit down
shut up and hold on!
shut up and hold on!
-
- Alfetta Membro
Dit was onze laatste 156SW JTD enkele weken terug.

Was een perfecte SW, wel wat te klein met een gezinnetje, maar hij heeft ons heel wat heerlijke kilometers bezorgd.
Geen problemen, gewoon een geweldig scheurijzer...
Helaas was een overstekende hond en een lantaarnpaal iets te veel van het goede.....
Mijn vriendin is er gelukkig goed vanaf gekomen en de auto was total loss...
Nu hebben i.v.m. de ruimte weer een Franse Limousine....
Wie ons kent weet wat onze franse liefde is...

Was een perfecte SW, wel wat te klein met een gezinnetje, maar hij heeft ons heel wat heerlijke kilometers bezorgd.
Geen problemen, gewoon een geweldig scheurijzer...

Helaas was een overstekende hond en een lantaarnpaal iets te veel van het goede.....

Mijn vriendin is er gelukkig goed vanaf gekomen en de auto was total loss...
Nu hebben i.v.m. de ruimte weer een Franse Limousine....

Wie ons kent weet wat onze franse liefde is...

GTV6 DRIVES YOU 2 PASSION!!!