Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door giuliettaevo »

Eerlijk waar? :oops: Ik dacht echt dat daar zelf iets aan gehobbyed was. :lol:

Vind het er maar bol uitzien in ieder geval, dat kan volgens mij wel mooier...( moeten alleen wel de tank en de reservewielbak iets aangepast worden.. :twisted: )
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Gtv4 »

En als je goed kijkt zie je dat er aan de rechtse kant nog een soort bultje op de onder achterplaat zit. :lol:
Dat is om een cm meer ruimte te hebben voor het reserve wiel.

Toen ik met mijn Gtv bezig was dacht ik ook dat het niet zo hoorde. :?
Als die onderplaat zwart is en er een bumper gemonteerd is valt het niet op.
Transaxle loos!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door twinnyspark »

Afbeelding

Deze is glad gemaakt.
Dat gaat ten koste van je reservewielbak en bij de 4 cil. de tank.
Alfetta GT-GTV is voorzien van een plaat af fabriek met profiel voor tank en wielbak.
Bij de GTV-GTV6 is de plaat achterwege gelaten omdat de bumper verder doorloopt.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Gtv4 »

Zie rechts onder het rare extra bultje. :lol:

Afbeelding
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Gtv4 »

Bij mijn donor hadden ze een soort spoiler er onder gemonteerd. :?

Afbeelding
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door GTVke »

Peter , door die spoiler werd de GTV destijds mega tegen de grond getrokken :blue_lol:
Gebruikersavatar
DENNIS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 269
Lid geworden op: 24 dec 2005, 17:24

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door DENNIS »

Afbeelding
GTVke schreef:Ik had al een paar foto's van de wagen in actie gezien...
Die foto's zou ik ook weleens willen zien dan :razz:
Weet je ook iets van specs van deze racert??
155 VMR30 EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 Twin Spark
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Gtv4 »

GTVke schreef:Peter , door die spoiler werd de GTV destijds mega tegen de grond getrokken :blue_lol:
Klopt. de spoiler is mee gegaan in zijn ondergang. :mrgreen:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door GTVke »

DENNIS schreef:Afbeelding
GTVke schreef:Ik had al een paar foto's van de wagen in actie gezien...
Die foto's zou ik ook weleens willen zien dan :razz:
Weet je ook iets van specs van deze racert??
Aloha Dennis :mrgreen:
Hier alvast ééntje in mini formaat , deze is origineel groter maar krijg hem dan helaas niet gepost door de KB begrenzing .

Afbeelding
Gebruikersavatar
DENNIS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 269
Lid geworden op: 24 dec 2005, 17:24

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door DENNIS »

:thumbs:
155 VMR30 EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 Twin Spark
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Melvivio »

Er komen vaak vragen voorbij;
Hebben onze Alfa's een Cult status
Welk velg op uw Alfa?
Hoe Design minded is de alfa rijder?
En hier heb je dit topic en het foto topic van de eeuw!

Daar viel mij iets op?! Hoe kleuren fan is de alfa rijder? Nou de GTV6 rijders bijna niet!
RUIM 90% van alle GTV6en is; Rood, Zwart, Grijs, Zilver!!!
In het register, op autoscout where ever! En het is ook alleen maar de 116 lijkt wel! De montreal is een kleurenbal bij elkaar!
Andere merken uit de Eighties&Ninethies doen het beter (bijvoorbeeld Porsche; Amazone groen, baby blauw, geel, oranje etc)
Zelf vind ik het een beetje jammer dat mijn auto zwart is. Had de auto liever Paars of blauw gehad denk ik.

Kiezen de restaurateurs hier vaker dezelfde kleuren als origineel gelevert?
Van Alfa-Corazon weet ik toevallig dat hij een rode auto groen gespoten heeft. Als je de mogelijkheid welke kleur zou je dan kiezen voor je Gtv?

En waarom is de GTV6 met zoweinig kleuren gelevert? Waren/zijn Alfetta rijders dan werkelijk zo saai?

Afbeelding
Dit vind ik ook erg gaaf! En lekker opvallend! Om ontopic te blijven. Welke kleur vind jij het mooist voor een 116? Het al oude Rood, Zwart, Grijs, Zilver? Of verlang je stiekem naar de dag dat je auto ineens zo is?
Afbeelding
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Peter GTV-6 »

Los van alles: zodra je een klassieker overspuit in een niet originele kleur, daalt de waarde enorm.
En waarom zo weinig kleuren, Alfa stond in de jaren 70-80 onder staats controle, op iedere geproduceerde auto moest de Italiaanse overheid een fiks bedrag toeleggen, Alfa was (is) een relatieve kleine onderneming, dus geen geld en mogelijkheden om het anders te doen.
Het is vandaag de dag niet anders, mijn onlangs aangeschafte Alfa GT uit 2004 was ook maar in een beperkt aantal kleuren leverbaar...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door kareltjeknetter »

wbt originalitiet en waarde wat heb je liever, een originele rode die langzaam verbleekt/kleurverschil heeft of een overgepsoten exemplaar in bijvoorbeeld blauw?
Afbeelding
ontzetten gaaf ding
-squadragrunn-
carry on waywards......
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Peter GTV-6 »

Om naar te kijken: die blauwe.
Als ik zelf een rode GTV-6 zou hebben die gespoten zou moeten worden: in elk geval weer Alfa Rosso....!!
En dan zo veel mogelijk in de schaduw parkeren, rode lak en UV straling in zonlicht gaan nu eenmaal niet samen.
Zo zet ik mijn rode Ducati ook NOOIT in de zon, en die ziet er na 26 jaar nog steeds perfect uit...!!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door GTV42.0 »

Het zal altijd wel een discussie blijven "origineel of niet"wat een liefhebber mooi vind. En dit is maar goed ook anders reden we allemaal in dezelfde GTV. Ik weet het nog net zo niet of origineel meer waard is dan een niet originele. Wel voor de purist natuurlijk, maar zie ik de GTv van GTVboy is dit wel heel erg mooi gedaan en ik zie ook wel originele en als ik dan de keus moet maken O:) Voor een taxateur geld denk ik het zelfde om dit te bepalen omdat je weinig totaal originele ziet zou de prijs hoog moeten zijn maar ik denk als je beide naast elkaar zet bij zo'n taxateur dat je weinig prijsverschil gaat zien. Ik heb het dan wel over in tip top zijnde modellen die een body off restauratie hebben gehad en niet alleen maar een ander kleurtje hebben gekregen en dikke velgen onder de auto hebben.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Peter GTV-6 »

Geen discussie hoor maar een feit.
Een echte verzamelaar gaat ALTIJD voor het origineel, over een aantal jaren zul je zien dat de originele GTV's de meest gezochte zullen zijn, hoe mooi en speciaal de rest ook is opgebouwd.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook vind dat er zo veel mogelijk GTV-6 en omgebouwd en niet origineel gespoten moeten worden, hoe meer hoe liever.
( Mijn GTV-6 uit 1985 met 50.000km op de klok is nog volledig origineel en ongerestaureerd...)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door GTV42.0 »

Ik weet dat die van jou een plaatje is en dat je er meer dan erg zuinig op bent Peter :thumbs: Alleen jammer dat wij als liefhebbers deze zeer mooie originele bijna nooit mogen aanschouwen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Carbo »

Gelukkig is het overgrote deel van de GTV6´n in handen van rijders en niet van verzamelaars! Een GTV6 moet je namelijk rijden dat is de emotie en belevenis. Ik ben het helemaal eens met Jeroen. Liever een goed gerestaureerde dan een originele met weinig km op de klok.
Het originele ontwerp was zeker niet perfect dus genoeg ruimte om juist dat te doen wat Alfa zelf heeft nagelaten en dat is het rijgedrag verder verbeteren! Tussen de gepuntlaste delen zat nauwelijks corrosie bescherming dus ieder GTV die ooit in zijn leven een paar jaar buiten heeft gespeeld heeft roest tussen de puntlassen en dit kun je van de buitenkant niet zien. Alleen als je de boel loshaald. :wink:

Waarde is relatief. Als je auto´s verzameld waarbij de waarde belangrijk is ben je vooral een belegger die speculeert op waarde stijging (en dat is slecht voor de hobby).

Bij mij draait het om emotie. Bij verzamelaars draait het er bijna altijd op uit dat de auto´s weinig buiten spelen of omdat ze er Te zuinig op zijn of omdat ze door de hoeveelheid auto´s er gewoon niet aan toe komen er lekker mee te rijden.

Gelukkig ieder zijn ding! Maar een kanariegele of blauwe GTV6 vind ik wel wat hebben! :thumbs:

Gr,
Carl
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door Peter GTV-6 »

Ach, als de luchtvochtigheid en regenvoorspelling minder dan 0% zijn, kom ik met de GTV-6 wel naar Assen, anders gewoon met de GT, ook heel mooi.
Enkele jaren geleden op een evenement in Assen kwam er iemand naar mij toe, en zei: originele velgen onder een GTV-6, waar heb je die opgeduikeld...??
Toen ik hem vertelde dat het de wielen waren waar de auto mee afgeleverd was, zakte z'n broek bijna af.
Dus niet verlaagd, geen aftermarket wielen, gewoon zoals 'ie was ( en altijd zal blijven).
Water ziet mijn GTV-6 NOOIT, ik poets hem al 25 jaar alleen maar droog, met Amerikaans spul van McQuiar.
Heb ooit na een APK, drie uur in de desbetreffende garage staan wachten tot de weg weer opgedroogd was, tijdens de APK brak er een nl.zomer onweer los...dit tot grote hilariteit van het personeel...!!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mooiste Alfetta,GT,GTV,GTV6

Bericht door GTV42.0 »

Zou je wel een foto willen plaatsen Peter? Je bent toch ingeschreven in mijn database meen ik? Ik weet alleen zo niet om wel kenteken het gaat en kan het op mijn werk ook niet bekijken. Kan ik die van jou ook toevoegen aan het ander topic hier vaan foto's staan van o.a. geregistreerde forummers.

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie