how to lower an alfetta....

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

how to lower an alfetta....

Bericht door maurizio »

:cool: kwam dit filmpje tegen...

http://www.youtube.com/watch?v=4a5UHyMb_fw

Voor de verse transaxle bezitters meteen helder hoe het moet :lol:
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

:cool:

en wat hebben we nu geleerd?



Die :kotssmiley: -velgen direkt dumpen, levert onmiddelijk een mooier plaatje op!

Mooie verlaging en mooie, correcte, velgen.

Wat ziet dat ding er gaaf uit. Da's die 1.8 die laatst te koop stond voor 7,5K. :shock:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Zie dan, in wat voor staat die bouten eronder uitkomen! :eek:
Dit is echt een hele frisse Alfetta!

Die Wim is echt een topmonteur trouwens. :wink:
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

kan je nagaan hoe "lekker" die dingen er onderuit "floepen" bij een 25jr oud beesje met hier en daar wat roest.........
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Bericht door adjesalfa »

Leuk filmpje!!!! en handige knutselaar idd

Die alfetta is in mijn inziens de mooiste van nederland
geloof echt orgineel 8000 km.
Plastic nog om de stoelen.

martijn
Gebruikersavatar
jasparon
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
Locatie: Valkenburg

Bericht door jasparon »

wat een rust straalt die monteur uit, top! stond deze Alfetta niet te koop bij van neerrijnen? dan ben ik nog eens gaan kijken
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

volgens mij stond ie ergens in brabant te koop, ene zekere peter, is een topic van in "gespot" dacht ik......

vraagprijs destijds lag rond de 7,5K :shock:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
jasparon
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
Locatie: Valkenburg

Bericht door jasparon »

deze

KLIK
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

yip, dat is 'm.

zijn die :kotssmiley: -wielen nu nóg niet gedumpt......... :mad:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

de soeplesse waarmee die torsies eronder vandaan floepen.....ahum..tja...never seen it!
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Ik heb het filmpje samen met dit topic grondig doorgenomen:
http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopi ... en&start=0

Toch snap ik niet dat een tandverzetting aan de:
- voorkant van de torsiestaaf een 4,5 cm verlaging/verhoging teweegbrengt
- achterkant slechts een verlanging/verhoging van 1,5 mm??

Ik snap'm al en ga verder in het oorsprokelijke topic.

Het gaat toch om de hoekverdraaing van de staaf die leidt tot een verdraaing van de onderste triangel.

Waarom ik weer in dit topic post heeft de volgende reden.

Ik ben vandaag bij AlfaCentro langs geweest en heb dus nu pas voor de tweede keer de Alfetta GTV gezien.
Netjes en warm in de box, het is een knapperd.

Toen ik onder de wagen keek schrok ik behoorlijk.
Dat ding ligt zo ongelofelijk laag. Ongeveer als de foto van de Alfetta in mijn doorgeworstelde topic.
Steven schreef:Hoi Sander, wat een top beschrijving. Mijn alfetta is ook een tandje verlaagd voor, zie onderstaand. Meer dan 4 vingers houd ik niet over.

Afbeelding
Eigenlijk wil ik de wagen voor iets hoger hebben.

Wat wordt hier een acceptabele ruimte tussen carter en vloer gevonden?

En is er voor de Alfetta GTV-6 ook een carter bescherming beschikbaar (en heeft dat zin)?

PS. Excuses voor mijn onbegrip, maar de SZ heeft geen torsie-staven. Wel een knopje hoger/lager.
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Bericht door midi »

Wat ik niet zie is hoe hij de spanning van die onderste draag arm afhaald? ik heb echt met veel pijn en moeite de bevestigings bouten waarmee de onderste draagarm aan het frame zit los kunnen krijgen omdat de torsie balk de draagarm naar boven duwde. komt misschien omdat de mijne verlaagd is? mooi ook om te zien hoe makkelijk hier die fusee kogel los komt, dat was bij mij ook een hele strijdt...... krijg spontaan zin om iets te demonteren...... erg aanstekelijk!!! :grin:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ontlasten van de onderste draagarm doe je door de onderste fusee, schokbreker, en evt stabi los te maken.

Vervolgens kun je de torsie uit de balk trekken en draagarm demonteren van het chassis.
Transaxle loos!
Plaats reactie