Ach 't kon gekker, beter dan met die Amerikanen.
En een zustermerk zijn van Porsche, een 169 met A6 Quattro onderstel etc. Naar het schijnt wil Volkswagen een merk wat rechtstreeks kan concurreren met braadwurst, Audi ligt momenteel in spagaat tussen het grote verschil van braadwurst en Mercedes.
Audi zou dan meer richting Mercedes moeten concurreren.
edit) staat ook al in het gelinkte stukje, niet gezien)
Ach Alfa wil toch ook graag premium gaan?
Na het afscheid van mijn 166 concentreer ik me voorlopig wel op mijn oude meuk, als er een opvolger voor de 166 komt met VAG techniek ruil ik er mijn 5 serie mss wel weer op in, hebben ze mij weer terug.
ik snap zoiets niet. Het zal wel allemaal kloppen, dat het slecht gaat met de verkoop, dat het bodemloze putten zijn, etc,etc, maar toch...
zoiets kan en mag in mijn ogen niet verloren gaan.
Vriend van me heeft naast z'n saab een TVR. Geweldige dingen, zowel de saab als zeer zeker de TVR. Ook dit is helaas alweer historie. Zeer verontrustend.
En straks worden we nóg meer overspoelt met die chinese troep.
sad day for car-history.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Wordt hoog tijd dat "the extreme and rare" weer de boventoon gaat voeren in autoland!
Waar zijn de merken die nog dúrven??????????
Kijk nou eens naar die laatste Lancia, die Delta. Toevallig ook een italiaan, maar ik bedoel, een moord-wagen.
En dan zet je daar de laatste peugeot of toyota eens naast.......................................................................................................................................................................................................................................................
get in, sit down
shut up and hold on!
Saab was al heel lang verloren.
De Saab 9-3 was al een verbouwde opel vectra, de eerste diesel was die van opel.
Toen opel verstandig werd en de Jtd ging gebruiken kreeg saab die ook.
Jammer dat Saab zijn eigen identiteit lang geleden verloor en nu helemaal gaat verdwijnen.
Zeker in de jaren '70 had Saab erg leuke techniek en een aparte vormgeving.
Bijzonder was altijd de contactsleutel tussen de voorstoelen en voor het uitnemen moest ie in zijn achteruit staan.
Inderdaad, gewoon ouwe meuk aan het rijden houden. Helemaal mee eens.
Moderne auto's is toch al jaren niks ! Allemaal zwart of zilvergrijs.
By the way...
Gisteren zag ik in een Seat garage, waar ik toevalliq was, een audi A4 Avant staan (dacht ik). Toen ik eens beter keek was het toch echt een Seat (weet ik veel hoe het ding heet, ben t vergeten).
Het is dus gewoon een Audi A4 met seat neus en seat kont !!!
Straks dus wellicht een Audi A4 met Alfa neus ?? Brrrr.
Nee, dan blijf ik wel lekker mijn ouwe alfa's houden en mijn granny smith kleurige Opel E1. Veel leuker !!
da's een seat exeo. Idd een kopie van het oude model A4. Schijnt een trekker te zijn op lease-gebied.
Veel wagen voor relatief weinig geld, en dan ook nog eens de looks van een duurdere klasse. Slim bekeken van VAG.
Als je kijkt naar hoelang men bij Fiat heeft lopen dubben om de nuovo Fiat 500 wel/niet in productie te nemen.
En nu ie d'r is, verkoopt ie erg goed.
Zelfde geldt voor de scirocco. Lang was onduidelijk of ie kwam. En nu ie er is, ik vind het de enigste vw met een eigen smoel. Een brutale wagen qua looks.
Het is nu eenmaal een feit dat 95% van de mensen graag een auto rijdt die:
-simpel
-betaalbaar
-grijs
-handig/ruim
-zuinig
-iets-dat-de-buurman-ook-heeft
wil hebben. En dat vertaalt zich in al die grijze muizen.
Van veel auto-liefhebbers zou het best wat extravaganter mogen met dat modellengamma.......
tja....
get in, sit down
shut up and hold on!
Fetta schreef:
Van veel auto-liefhebbers zou het best wat extravaganter mogen met dat modellengamma.......
Klopt maar voor mijn daily km vreter verlang ik ook een goede kwaliteit/prijs verhouding.
Dus VAG techniek in een Alfa is niet verkeerd, alleen wat rijden we dan als leuke oldtimer over 25 jaar.
Bij de hobby auto staat uitstraling op plaats nummer 1
[/quote]
Klopt maar voor mijn daily km vreter verlang ik ook een goede kwaliteit/prijs verhouding.
[/quote]
Moet ik ook bekennen..., mijn daily km vreter is een audi A4 Avant.
En ook nog zwart ook (zijn er andere ?).
Toch zie je, als ik erover nadenk, toch wel wat fellere/ apartere kleuren
terugkomen bij nieuwe auto's.
En idd de scirocco is toch wel een gedurfd design.
Wat ik ook vind van de MIto trouwens.
Mocht het zo zijn dat Alfa van VW wordt is de de continuiteit iig gewaarborgd. Seat is er ook niet slechter van geworden toch ?
En de modellijn vind ik daar niet slecht.
Wel is exclusiviteit van Alfa dan minder, ben ik bang.
Ach, ik zie het allemaal niet zo heel snel gebeuren. Maar je weet het niet.
Zelfs gerenommeerde merken als Opel en Saab zijn kwetsbaar is gebleken.
Is dat nu weer recente informatie , vermeende overgang naar VW ??
Ik zou het niet erg vinden moet ik eerlijk zijn..Wel hoop ik dan techniek wel Alfa blijft en geen VW blok wordt maar dat zal wel ijdele hoop zijn.. Verder als je onder motorkap kijkt en alles 100% "made in Germany" aangeeft..
Gelukkig hebben we de oude raspaardjes nog.. Dat blijft..
Moet zeggen dat de 1.4TSI met DSG wel prima voldoet als dagelijks gebruiksvoorwerp.
Ook voor wat betreft stuurgedrag maakt de Golf behoorlijke sprongen richting wat wij zouden wensen wat de Alfa zou moeten doen.
Dus vwb techniek lijkt VAG verder dan Fiat, kapitaal ook meer beschikbaar.
Ideaal? nee, maar dat is het nu al helemaal niet.