Effe 'n oud topicje oprakelen:
ik heb vandaag de hele dag gekoerst in een Nuova Giulietta, een 1.4 T multi-air.
Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk.
Een beter messcherp sturende wagen heb ik zelden gereden. En stug, sportief dat het een lust is.
In de neutrale stand (N) is het absoluut een mak beestje. Je kan goed mee, maar dat is ook alles.
Zet je het DNA knopje daarintegen in de stand D van dynamic......een wereld gaat er open.
Volgens mij is de stand D bedoeld zoals ie uit de fabriek moest komen te rollen, en hebben ze die andere 2 standen erop gezet om de boel een beetje te knijpen. Verkooptrucje.
Gaan met die banaan!

Geen super-racer, maar behoorlijk fel. Hij hangt goed aan het gas, en zeker bij terugschakelen ben je er als een speer vandaar.
De stoelen kun je in een idioot lage stand zetten, zodat het lijkt alsof je écht op de bodemplaat zit. Dat in combi met de hardheid en het scherpe sturen.....een feest.
Ga denk ik eens proefrijden in de QV. Als dit 1.4tje met al kan bekoren...pffff
Enigste nadeel: ik stapte in, en heb toch 3/4 van de dag moeten wennen aan de voorruit. Ik was compleet misselijk, het vertekende behoorlijk.
Nu denk ik dat adt komt omdat je een andere auto gewend bent, met een veel minder vlakke ruit, maar dit was toch wel vervelend. Stoel stond eerst erg hoog. Nadat ik op de bodem was gaan zitten (letterlijk

) viel het een stuk beter mee met de wazige voorruit.
Zoals gezegd, na de middag was ik er volgens mij aan gewend.
En werkelijk iedereen bekijkt je als je met het ding rondkart.
Supergebakje.
Alfawaardig.
Oh ja......hij zuipt als een dronken engelsman tijdens een dartwedstrijd in standje "D"...dat dan weer wel.