Wordt zelf passen en meten, heb geen idee, bij mezelf toen de randen omgewerkt om het passend te krijgen.Maar tot waar kan je gaan zonder dat de klauwen gaan aanlopen?
Velgen SZ
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
wel mooi, maar prijzig en niet gelijk passend, wordt voor mij te gek
ga eerst wel kijken of ik het velgbed v/d Ronals zelf kan polijsten wanneer tijd over
ga eerst wel kijken of ik het velgbed v/d Ronals zelf kan polijsten wanneer tijd over
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Bedoel je deze??AlfettaOwner schreef:Staat nog een mooi setje te koop voor ik meen 1100 euro op ebay.destephen schreef:staat wel gaaf deze velgen onder een GTV, misschien wel gaaf onder mijn GTV4TS ook?
Dit zijn (met alle respect) de "neppers", Zender Milano 17".
Zender Milano
Neppers, omdat het niet de tweedelige Speedline velgen zijn, maar een ééndelige met plastic nepboutjes.
Ziet er zeker niet slecht uit hoor.
Als het je lukt om voor 1100 Euro de Speedlines te bemachtigen (met of zonder lak blazen), dan zou ik dat meteen doen. €275 per velg zijn ze zeker waard, vooral de 8J's.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Ik zie nu pas dat dit wel eens verkeerd kan worden geinterpreteerd.GTVke schreef:AlfettaOwner schreef:
Owh dat is wel lekker dan als ze niet passen
Die had je toch bij GTVke gekocht ?
Dat is niet de bedoeling uiteraard, ik ging er juist van uit de Wim dat zeker wel zou hebben nagekeken vandaar dat ik dat opmerkelijk vond.
Wim PB
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Milan GTV6
- Novizio
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:39
- Locatie: Someren
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Volgens mij kun je met een slanke pijpsleutel (van het betere merk) en best goed bij.
Zender Milano's zijn tov de Speedlines te herkennen aan:
- Een minder breed velgenbed
- Een iets bollerevelghart
Als je dan nog twijfelt, dan steek je één vinger in een gat en voel je aan de binnenkant (tussen de scheiding van de velgdelen) of er gaatje zitten of bouteinde met moertjes.
Eén vinger, want dan blijft de rest van je hand schoon.
Voel je gaatjes, dan is het een ééndelige velg, dus de Milano's.
Voel je moertje en een stukje draaduiteinde van de bout, dan zijn het de tweedelige Speedlines aka SZ-velgen.
Oh ja, de Milano's zijn er volgens mij zowel in 15, 16 als 17".
De Speedlines alleen in 16".
Zender Milano's zijn tov de Speedlines te herkennen aan:
- Een minder breed velgenbed
- Een iets bollerevelghart
Als je dan nog twijfelt, dan steek je één vinger in een gat en voel je aan de binnenkant (tussen de scheiding van de velgdelen) of er gaatje zitten of bouteinde met moertjes.
Eén vinger, want dan blijft de rest van je hand schoon.
Voel je gaatjes, dan is het een ééndelige velg, dus de Milano's.
Voel je moertje en een stukje draaduiteinde van de bout, dan zijn het de tweedelige Speedlines aka SZ-velgen.
Oh ja, de Milano's zijn er volgens mij zowel in 15, 16 als 17".
De Speedlines alleen in 16".
Oh ja, dit zijn Milano's, want Speedlines zijn er alleen met 5 gaten.GTV schreef:Dit zijn toch ook milano's
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 25 jan 2010, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
- Locatie: Fryslân
Re: Velgen SZ
Je hebt toen met mij meegeredenAlfa-corazon schreef:Ik meen in deze wagen op Assen te hebben meegereden een paar jaar geleden.
Tot bijna spiegels gepolijste Speedlines, toch?
Hieronder de Speedlines velgen zonder de nieuwe RVS boutjes.
Zoals je hieronder ziet gaan ze ver het scherm in met de banden die er destijds omzaten 205/45/16, daarvoor zijn wel enige slijpacties nodig (voor en achter), de et-waarden zijn niet gewijzigd.
Nu aan het experimenten met 205/50/16, dat vult de wielkasten toch wat mooier.
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
- Locatie: Fryslân
Onder mijn GTV6 zitten de de zogenaamde RZ/SZ Speedline velgen, dit zijn 2-delige velgen.
Rondom zitten de standaard voorwielen van de RZ/SZ qua velgdiepte, in 7Jx16 H2 ET=7 (achter zitten bij de RZ/SZ 8Jx16 CH ET=20).
De et-waarde van deze velgen brengen de velgen ver naar buiten, als je de velgen zonder slijpen in de schermen wilt aanbrengen moet je wel de binnenkant afdraaien.
Doordat de velgen/banden zover naar buiten gaan is het wel een punt van aandacht om de uitlijning goed te krijgen.
Er zijn diverse varianten van deze velgen op de markt gebracht.. o.a. de OZ Monza
De zogenaamde 164 Q4 Speedline
Zender Milano's
Rondom zitten de standaard voorwielen van de RZ/SZ qua velgdiepte, in 7Jx16 H2 ET=7 (achter zitten bij de RZ/SZ 8Jx16 CH ET=20).
De et-waarde van deze velgen brengen de velgen ver naar buiten, als je de velgen zonder slijpen in de schermen wilt aanbrengen moet je wel de binnenkant afdraaien.
Doordat de velgen/banden zover naar buiten gaan is het wel een punt van aandacht om de uitlijning goed te krijgen.
Er zijn diverse varianten van deze velgen op de markt gebracht.. o.a. de OZ Monza
De zogenaamde 164 Q4 Speedline
Zender Milano's
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Velgen SZ
Hoi Gerrit,
Heb je misschien wat detail foto's.
Ik wil graag de Speedlines erop hebben maar wil liever niet slijpen aan de wagen.
Dan laat ik de velgen wel afdraaien tot een hogere ET-waarde.
Daarvoor heb ik de volgende gegevens nodig:
- Hoeveel heb je moeten wegslijpen voor en achter? Maw wat denk je dat ik moet laten wegdraaien uit 't hart. Zou ik het redden met één cm? Dat zou de ET waarde op 17 brengen.
Als een "standaard" 16" velg op de GTV6 een ET waarde heeft van 32, dan betekent dit dat er 2,5 cm af moet.
- Hoeveel speling zit er tussen de remklauw en de velg? Maw wat kan ik maximaal laten wegdraaien?
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Dat kan ik bijna niet geloven..
Maar heeft de Alfetta GTV(6) een standaard ET waarde van 45??
Zie nota bene een oud topic van mij:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=15545'
Alfetta GT/GTV = 45 mm.
45- 7 = 38 mm verschil in ET waarde... Wauw.
Maar heeft de Alfetta GTV(6) een standaard ET waarde van 45??
Zie nota bene een oud topic van mij:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=15545'
Alfetta GT/GTV = 45 mm.
45- 7 = 38 mm verschil in ET waarde... Wauw.
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Zocht iemand nog 164 Q4 velgen?
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
Zijn dat deze?
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=
Zijn dat deze?
Transaxle loos!
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
- Locatie: Fryslân
Re: Velgen SZ
Vanwege stalling van de GTV6 ben ik even niet in de gelegenheid om foto's te maken.Alfa-corazon schreef: Hoi Gerrit,
Heb je misschien wat detail foto's.
Ik wil graag de Speedlines erop hebben maar wil liever niet slijpen aan de wagen.
Dan laat ik de velgen wel afdraaien tot een hogere ET-waarde.
Daarvoor heb ik de volgende gegevens nodig:
- Hoeveel heb je moeten wegslijpen voor en achter? Maw wat denk je dat ik moet laten wegdraaien uit 't hart. Zou ik het redden met één cm? Dat zou de ET waarde op 17 brengen.
Als een "standaard" 16" velg op de GTV6 een ET waarde heeft van 32, dan betekent dit dat er 2,5 cm af moet.
- Hoeveel speling zit er tussen de remklauw en de velg? Maw wat kan ik maximaal laten wegdraaien?
Achter zijn de binnenranden inmiddels helemaal weg, tevens de kunststof skirts opstanden zijn zowel in de voor- en achterwielkasten voor een groot deel weg of ingekort...
De vorige eigenaar van deze GTV6 had dit al gedaan en met de 205/45/16 bandjes erom was het prima te doen, echter geen volle wielkast. Met die banden was er achter nog een rand van ca. 3 mm naar binnen toe.
Nu met de 205/50/16 zijn de randen helemaal weg, alleen dit loopt nog steeds achter aan bij te snel over drempel gaan ofzo.. dit proberen we op te vangen met stuggere veren en schokdempers zodat de inslag minder diep wordt, wordt vervolgd dus.