Afwateringsgaatjes achterklep GTV6> advies gevraagd

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Marc GTV6
Novizio
Novizio
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jan 2010, 13:10
Locatie: Voorschoten, ZH

Afwateringsgaatjes achterklep GTV6> advies gevraagd

Bericht door Marc GTV6 »

Beste mede-Alfisten,
Sinds 2008 ben ik in het bezit van een GTV6, bouwjaar eind '83.
Ik ben nieuw hier op dit forum, zal me binnenkort eens behoorlijk voorstellen incl auto-fotootjes etc. temeer omdat ik al jaren mee zit te kijken op dit forum.
Ik zit met een dillema waarin jullie ervaringen en advies van harte welkom zijn..
Ik heb dit weekend de achterruit verwijderd omdat er een blaasje onder de lak verscheen in de rechterhoek onderaan. Zoals jullie ongetwijfeld weten zitten er aan beide kanten onderin de ruitsponning afwateringsgaatjes. Deze waren bij mijn auto dichtgekit. Ik heb de roest nu tijdelijk behandeld met Fertan. Ik wil die plekjes (aan de linkerkant begon ook al ellende onder het raamrubber) strak laten maken en spuiten bij een professional op korte termijn.
Zal ik nu die afwateringsgaatjes dicht laten lassen (ze zijn inmiddels ook niet rond meer door de roestaantasting) of toch de orginale oplossing met de slangetjes weer fabrieken? Mijn GTV6 staat zelden in de regen dus ik neig naar dichtlassen.. wat zouden jullie doen?
Aanverwante vraag, is het nodig om het rubber af te kitten tussen carrosserie en rubber als ik de ruit weer monteer?
Alvast dank voor jullie ervaringen en tips.

Groeten,Marc
GTV6- '84
Gehad:
33 1.3S '87
Giulia 1300 Super '71
2x Giulia Squadra Bianca
Giullietta 2.0 Turbodelta '84
Berlina 2000 '71
156 SW 1.8 '04
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Welkom Mark en we kijken alvast uit naar foto's van GTV6.
Fijn dat je uiteindelijk toch jezelf wilt voorstellen op dit forum hier :thumbs:

Het probleem van de afwateringsgaten is idd een oude bekende.

Er zijn 2 soorten ruitenmontage geweest.
Met rubber en zonder rubber (dus gelijmd).

Maar ook bij de gelijmde versies werd volgens mij niet 100% afkit af fabriek. En in holle ruimtes krijg je eenmaal condens.
Zeker bij gelijmde ruiten aan roest onderhevig al is het maar door de aanwezigheid van de krammetjes waarmee de sierlijsten worden vastgezet!

Bij de ruit in rubber is dat een ander verhaal doch ook hier geldt, condens vorming door holle ruimte.
Ik zou persoonlijk de gaten open laten en de slangetjes weer aanbrengen, nu je dit weet kun je ook beter controleren!

Wellicht dat andere nog meer opties alternatieven hebben.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Hallo Marc.
Welkom hier.Ik las dat je al veel hebt rond gekeken op het forum,en denk dan ook wel datje berichten en topics van mij hebt gelezen.
Ik hou een database bij van de Alfetta GT GTV en GTV6. Dit is sinds een jaar ism het register. Dus schrijf je je in bij mij in de database dan sta je automatisch ingeschreven in het register. Bp me jou mail adres en ik stuur jou een inschrijfformulier toe.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Afwateringsgaatje openhouden anders kan het condenswater niet weg! :wink:

Bij een goed rubber hoef je niets te kitten! :wink: Bij twijfel zou ik gewoon een nieuw rubber gebruiken zijn nog te vinden tegen een redelijke prijs!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Helleu!

Definitief openhouden die gaatjes.

De truc is ook om er afwateringsslangetjes op te zetten van kwalitatief goed,zacht rubber.
De originele slangetjes zijn vaak in de loop der tijd knal-hard geworden, waarna breuk/slijtage optreedt, met als gevolg lekkages, met als gevolg roest.....

Goed schoonhouden die afwateringsgaatjes en slangetjes regelmatig checken op verstoppingen.

Bij elke poetsbeurt effe de compressor erop is al voldoende.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Marc GTV6
Novizio
Novizio
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jan 2010, 13:10
Locatie: Voorschoten, ZH

Bericht door Marc GTV6 »

Merci voor de reacties, open laten en slangetjes halen is dus het devies. Die slangetjes heb ik er nooit op gezien bij mijn auto, hoe lopen die slangetjes precies, waar komen ze uit? Ik heb in de zijkant van mijn kofferklep aan beide kanten 2 gaatjes zitten. Daar zitten nu rubber dopjes in met opschrift tectyl ml.. moeten de slangetjes daar door weer naar buiten? Heeft iemand misschien een fotootje?

Wederom alvast dank!

Marc
GTV6- '84
Gehad:
33 1.3S '87
Giulia 1300 Super '71
2x Giulia Squadra Bianca
Giullietta 2.0 Turbodelta '84
Berlina 2000 '71
156 SW 1.8 '04
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Die gaten welke in de ruitstijl zitten daar horen weer dopjes op waar je de slangen aan kunt sluiten.

Foto's heb ik niet bij de hand.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

ik ook niet...zal eens kijken of ik wat vind...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Marc GTV6
Novizio
Novizio
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jan 2010, 13:10
Locatie: Voorschoten, ZH

Bericht door Marc GTV6 »

Ok, de gaatjes blijven definitief open. Ik heb bij Lemarc 2 goede slangetjes en rubbertjes op de kop getikt dus die gaan erop. Over 2 weken gaat ze naar de spuiter en worden de roestige, inmiddels grote afwateringsgaten vervangen door nieuw staal waar we weer keurige ronde afwateringsgaatjes in aanbrengen.
Foto's volgen eind april, dank voor het meedenken!
Marc
GTV6- '84
Gehad:
33 1.3S '87
Giulia 1300 Super '71
2x Giulia Squadra Bianca
Giullietta 2.0 Turbodelta '84
Berlina 2000 '71
156 SW 1.8 '04
Plaats reactie