Hoi...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Hoi...
Hoi,
Mijn naam is Remco en ik ben bijna 30 jaar jong. Vanaf mijn 18e ben ik al met Alfa's bezig en ik heb er al de nodige gehad.
Velen zullen mij al wel kennen van het SCARB forum waar ik dezelfde naam gebruik.
Hier op het forum heb ik wel een paar keer gekeken maar nooit actief gepost, waarom weet ik eigenlijk niet ... denk dat ik al op genoeg fora actief ben.
Op het moment zit ik wat slap in de Alfa's, heb alleen nog mijn Giulietta en een GTV2000, beiden flinke projecten waar nog veel aan moet gebeuren.
Dagelijks rijd ik een braadwurst E30 en ik heb ook nog een belastingvrije E30 staan en een Opel c-kadett waar ik een Saab turbo motor aan het inbouwen ben... Genoeg te doen dus... Jammer dat ik doordeweeks gewoon moet werken. Ik ben verkoper bij Biesheuvel Techniek, een technische groothandel.
Groeten Remco
Mijn naam is Remco en ik ben bijna 30 jaar jong. Vanaf mijn 18e ben ik al met Alfa's bezig en ik heb er al de nodige gehad.
Velen zullen mij al wel kennen van het SCARB forum waar ik dezelfde naam gebruik.
Hier op het forum heb ik wel een paar keer gekeken maar nooit actief gepost, waarom weet ik eigenlijk niet ... denk dat ik al op genoeg fora actief ben.
Op het moment zit ik wat slap in de Alfa's, heb alleen nog mijn Giulietta en een GTV2000, beiden flinke projecten waar nog veel aan moet gebeuren.
Dagelijks rijd ik een braadwurst E30 en ik heb ook nog een belastingvrije E30 staan en een Opel c-kadett waar ik een Saab turbo motor aan het inbouwen ben... Genoeg te doen dus... Jammer dat ik doordeweeks gewoon moet werken. Ik ben verkoper bij Biesheuvel Techniek, een technische groothandel.
Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Alfa Romeo Kevin
- Alfetta Novizio
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 jan 2010, 21:43
- Locatie: Onder Rotterdam
- Contacteer:
Welkom, klinkt allemaal serieus de projecten, daar zouden ook serieus mooie plaatjes bij kunnen
Alfetta GTV 84'' [url=http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=2111]Even voorstellen[/url]
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
klikkie voor de kadett.. ( moet je alleen wel even lid worden blijkbaar... )
En natuurlijk mijn Giulietta. Ook deze auto staat al wat jaren te wachten.. Staat helemaal kaal bij een kennis in de schuur te wachten tot ik eraan begin. Volgend jaar komt hij naar huis en ga ik er aan beginnen. Ben al wel jaren bezig onderdelen te verzamelen voor de auto. zo ben ik twee jaar op zoek geweest naar een nieuw voorruitrubber ... onderdelen voor een Giulietta zijn nog moeilijker te vinden omdat dit echte gebruiksauto's waren, de meeste zijn al lang naar de sloop gegaan en omdat het niet echt een heel geliefde auto was(en is) is er niet veel meer voor te vinden.
De mijne is van 1978 en is in 1986 omgebouwd naar de huidige vorm. ook lag er toen een Rover v8 in. Ik kocht de auto zonder motor, hij stond toen al sinds 1987 gestald ... Inmiddels heb ik een mooie 24v v6 liggen die drukgevuld wordt en die een ZF sportbak voorin krijgt ( schakelt wat beter als die bak achter en kan meer vermogen aan) en een normaal diff achter, beide van een Alfa Sei. Dankzij een computercrash van enkele jaren terug heb ik helaas geen foto's meer van de auto hoe ik hem kocht, alleen nog twee oude ingescande foto's van de vorige eigenaar.
En natuurlijk mijn Giulietta. Ook deze auto staat al wat jaren te wachten.. Staat helemaal kaal bij een kennis in de schuur te wachten tot ik eraan begin. Volgend jaar komt hij naar huis en ga ik er aan beginnen. Ben al wel jaren bezig onderdelen te verzamelen voor de auto. zo ben ik twee jaar op zoek geweest naar een nieuw voorruitrubber ... onderdelen voor een Giulietta zijn nog moeilijker te vinden omdat dit echte gebruiksauto's waren, de meeste zijn al lang naar de sloop gegaan en omdat het niet echt een heel geliefde auto was(en is) is er niet veel meer voor te vinden.
De mijne is van 1978 en is in 1986 omgebouwd naar de huidige vorm. ook lag er toen een Rover v8 in. Ik kocht de auto zonder motor, hij stond toen al sinds 1987 gestald ... Inmiddels heb ik een mooie 24v v6 liggen die drukgevuld wordt en die een ZF sportbak voorin krijgt ( schakelt wat beter als die bak achter en kan meer vermogen aan) en een normaal diff achter, beide van een Alfa Sei. Dankzij een computercrash van enkele jaren terug heb ik helaas geen foto's meer van de auto hoe ik hem kocht, alleen nog twee oude ingescande foto's van de vorige eigenaar.
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op 23 feb 2010, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
natuurlijk ook hier welkom
weer een bekende naam van het SCARB forum op het fetta forum
foto's van de GTV ken ik nog niet
weer een bekende naam van het SCARB forum op het fetta forum
foto's van de GTV ken ik nog niet
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Hoi Remco,
Behalve die dikke V8 deed je toch ook iets met Turbo motoren?
Ook welkom hier van een vrij nieuwe die net als jij van het SCARB forum komt.
Biesheuvel... Biesheuvel... zitten die ook in de Installatietechniek?
Zo ja, misschien kunnen we wat samen doen?
Leerwijzer
Behalve die dikke V8 deed je toch ook iets met Turbo motoren?
Ook welkom hier van een vrij nieuwe die net als jij van het SCARB forum komt.
Biesheuvel... Biesheuvel... zitten die ook in de Installatietechniek?
Zo ja, misschien kunnen we wat samen doen?
Leerwijzer
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
www.biesheuveltechniek.nl voor al uw vragen.. Maar primair op de industrie gericht.
langskomen in de vestiging Oss mag natuurlijk ook.
Mijn eerste vraag toen ik hoorde dat we waren overgenomen door Biesheuvel ( 2 jaar terug) was of Biesheuvel Autosport daar ook bijhoorde. Helaas niet dus..
Foto's van de GTV is lastig... heb er geen digitale foto's van omdat ik een paar jaar terug een crash heb gehad en toen alles kwijt was. heb de auto zelf ook al dik twee jaar niet gezien... Staat in de stalling.
groeten Remco
langskomen in de vestiging Oss mag natuurlijk ook.
Mijn eerste vraag toen ik hoorde dat we waren overgenomen door Biesheuvel ( 2 jaar terug) was of Biesheuvel Autosport daar ook bijhoorde. Helaas niet dus..
Foto's van de GTV is lastig... heb er geen digitale foto's van omdat ik een paar jaar terug een crash heb gehad en toen alles kwijt was. heb de auto zelf ook al dik twee jaar niet gezien... Staat in de stalling.
groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Hoi Remco welkom!
Een 78'er Guilietta is een hele vroege! Mooi project! Wordt hij niet te zwaar aan de voorzijde met de V6 en de Sei bak voorin?
Sandro: De Guilietta is toch een echte transaxle past toch mooi bij de Fetta's
De techniek komt volledig overeen (met natuurlijk een paar uitzonderingen) dus waarom niet combineren!
De Guilietta is een absoluut stijl icoon van de jaren zeventig met zijn wigvorm zijn tijd ver vooruit!
Gr,
Carl
Een 78'er Guilietta is een hele vroege! Mooi project! Wordt hij niet te zwaar aan de voorzijde met de V6 en de Sei bak voorin?
Sandro: De Guilietta is toch een echte transaxle past toch mooi bij de Fetta's
De techniek komt volledig overeen (met natuurlijk een paar uitzonderingen) dus waarom niet combineren!
De Guilietta is een absoluut stijl icoon van de jaren zeventig met zijn wigvorm zijn tijd ver vooruit!
Gr,
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
De gewichtsverdeling zal niet zo ideaal zijn als met een 4 cilinder, dat klopt. Maar de v6 komt wel zo ver mogelijk naar achteren te liggen en de bak valt redelijk ver naar achteren dus die voegt niet heel veel gewicht toe. Het Sei diff is trouwens bijna net zo zwaar als een alfetta bak, heb er laatst eentje gewogen en die woog toch dik 55 kg.
De motor zelf brengt het meeste gewicht in de neus maar daar is weinig aan te doen. Maakt me ook niet echt uit, het wordt toch geen circuitracer.... Tussen de 3-400 pk moet er inkomen, zodat hij zijn uiterlijk een beetje waar kan maken.
Het is een eerste serie idd, een van de oudere in Nederland denk ik zo. Er is alleen bijna niks origineel meer aan....
De motor zelf brengt het meeste gewicht in de neus maar daar is weinig aan te doen. Maakt me ook niet echt uit, het wordt toch geen circuitracer.... Tussen de 3-400 pk moet er inkomen, zodat hij zijn uiterlijk een beetje waar kan maken.
Het is een eerste serie idd, een van de oudere in Nederland denk ik zo. Er is alleen bijna niks origineel meer aan....
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
geen liefde voor oude Opels? valt me een beetje tegen.
Had voor de Saabmotor ook een andere motor geprobeerd, was helaas onhaalbaar met de carterpan en de vooras.
de teller zal 33 rijders ook wel bekend voorkomen...
Zitten erg veel Alfa delen op de auto, oa voorremmen van een 156 v6, gele koni's van de transaxle, stoelen uit een 916 Spider, tellers van een 33 en nog wat kleine dingen her en der...
Dit project loopt een beetje gelijk op met de auto van een vriend van mij. hij heeft een c-kadett station waar eerst een 2.0 16v turbo uit een Calibra in lag met 300 pk. Die motor hebben we in de auto van een andere vriend gehangen en bij hem komt er nu een Audi RS2 motor is, 20v 5 cilinder turbo, met zo'n 500 pk....
Had voor de Saabmotor ook een andere motor geprobeerd, was helaas onhaalbaar met de carterpan en de vooras.
de teller zal 33 rijders ook wel bekend voorkomen...
Zitten erg veel Alfa delen op de auto, oa voorremmen van een 156 v6, gele koni's van de transaxle, stoelen uit een 916 Spider, tellers van een 33 en nog wat kleine dingen her en der...
Dit project loopt een beetje gelijk op met de auto van een vriend van mij. hij heeft een c-kadett station waar eerst een 2.0 16v turbo uit een Calibra in lag met 300 pk. Die motor hebben we in de auto van een andere vriend gehangen en bij hem komt er nu een Audi RS2 motor is, 20v 5 cilinder turbo, met zo'n 500 pk....
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Welkom op het Alfetta forum.
Alfa en opel kan best samen. Ik heb dezelfde tic. !
Ik heb twee alfa's en... Een lime groene opel rekord uit '78.
Maar deze mannen op een opel forum laten aanloggen... Je begeeft je op glad ijs !
Groet, Henry
Alfa en opel kan best samen. Ik heb dezelfde tic. !
Ik heb twee alfa's en... Een lime groene opel rekord uit '78.
Maar deze mannen op een opel forum laten aanloggen... Je begeeft je op glad ijs !
Groet, Henry
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.