Giuliettaevo's GTV la bomba
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
De hele week eigenlijk niet veel uitgevoerd...
Maar vandaag heb ik toch iets gedaan in de tropische hitte.
De 5 gaats triangel uit de berging getrokken en eens flink met de slijptol e.d. aan de gang geweest om hem te ontroesten. Hij staat inmiddels in de menie en ligt nu te drogen zodat ik morgen of zo met de rode lak eroverheen kan. Ik ga de wielophangingsdelen dus rood maken, dit omdat ik nog een 2,5l blik Rustoleum rood had staan en de fusees die ik ga gebruiken al een keer die kleur hebben gekregen.
Ook nog een setje v6 aandrijfassen tevoorschijn getoverd en begonnen met het opknappen daarvan. Moet straks alleen de stukken uit de naven halen waar de aandrijfassen tegenaan komen ( geen idee hoe je die delen zou moeten noemen, de flenzen met de asstompen die in de naven zitten.. ) die zijn nu nog van een TS namelijk en hebben de verkeerde boutmaten voor de v6 assen.
Differentieel is inmiddels ook schoongemaakt( zo ver als redelijk mogelijk was, wordt geen concoursauto ) en gedeeltelijk geschilderd.
Zal straks nog even proberen wat plaatjes te schieten.
Als laatste had ik een setje stalen 15" velgen van een 156 op de as gemonteerd om te kijken hoe ver ik die naar buiten zou kunnen verbreden. Waarschijnlijk worden ze 9 1/2 inch breed straks, steken ze net iets buiten de schermen. De voorkant moet ik dan nog even opmeten om te zorgen dat ze daar even ver naar buiten komen te zitten.
Maar vandaag heb ik toch iets gedaan in de tropische hitte.
De 5 gaats triangel uit de berging getrokken en eens flink met de slijptol e.d. aan de gang geweest om hem te ontroesten. Hij staat inmiddels in de menie en ligt nu te drogen zodat ik morgen of zo met de rode lak eroverheen kan. Ik ga de wielophangingsdelen dus rood maken, dit omdat ik nog een 2,5l blik Rustoleum rood had staan en de fusees die ik ga gebruiken al een keer die kleur hebben gekregen.
Ook nog een setje v6 aandrijfassen tevoorschijn getoverd en begonnen met het opknappen daarvan. Moet straks alleen de stukken uit de naven halen waar de aandrijfassen tegenaan komen ( geen idee hoe je die delen zou moeten noemen, de flenzen met de asstompen die in de naven zitten.. ) die zijn nu nog van een TS namelijk en hebben de verkeerde boutmaten voor de v6 assen.
Differentieel is inmiddels ook schoongemaakt( zo ver als redelijk mogelijk was, wordt geen concoursauto ) en gedeeltelijk geschilderd.
Zal straks nog even proberen wat plaatjes te schieten.
Als laatste had ik een setje stalen 15" velgen van een 156 op de as gemonteerd om te kijken hoe ver ik die naar buiten zou kunnen verbreden. Waarschijnlijk worden ze 9 1/2 inch breed straks, steken ze net iets buiten de schermen. De voorkant moet ik dan nog even opmeten om te zorgen dat ze daar even ver naar buiten komen te zitten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Hier wat foto's van de achteras en het Sei diff.
De bevestiging van het diff op het triangelbalkje heb ik al eens gemaakt m.b.v. rubber trillingsdempers. Wat ik met de remmen ga doen ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat het geventileerde schijven bij het diff worden maar dan niet met die transaxle remklauwen. Sei heeft overigens de remmen op dezelfde plaats zoals je op een van de foto's kunt zien. klauwen zagen er ook redelijk hetzelfde uit maar de schijven zijn groter en een andere dikte ( en redelijkonverkrijgbaar geloof ik..).
Aandrijfassen zijn van een 75 Tb met spacers van de Sei passen die er zo op.
Als ik alles klaar heb schroef ik het zaakje in elkaar en haal ik de oude zooi onder de GTV vandaan. dan kan ik eens gaan kijken hoe ik een en ander eronder ga bevestigen.
Nu is het trouwens wel een mooie temperatuur om te sleutelen...
De bevestiging van het diff op het triangelbalkje heb ik al eens gemaakt m.b.v. rubber trillingsdempers. Wat ik met de remmen ga doen ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat het geventileerde schijven bij het diff worden maar dan niet met die transaxle remklauwen. Sei heeft overigens de remmen op dezelfde plaats zoals je op een van de foto's kunt zien. klauwen zagen er ook redelijk hetzelfde uit maar de schijven zijn groter en een andere dikte ( en redelijkonverkrijgbaar geloof ik..).
Aandrijfassen zijn van een 75 Tb met spacers van de Sei passen die er zo op.
Als ik alles klaar heb schroef ik het zaakje in elkaar en haal ik de oude zooi onder de GTV vandaan. dan kan ik eens gaan kijken hoe ik een en ander eronder ga bevestigen.
Nu is het trouwens wel een mooie temperatuur om te sleutelen...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Vanavond eindelijk weer eens iets kunnen doen. Ik zit nog steeds op een 'vriend' te wachten die mijn bak moet lassen , daarna kan ik pas echt goed verder met het maken van motorsteunen, baksteun, cardanas en carterpan.
Maar nu heb ik alvast de 2.0 zooi onder de auto uitgehaald zodat ik met de achteras aan de gang kan. een van de watt-stangen wilde natuurlijk weer niet los(bus vastgerot aan bout) dus die heb ik afgeslepen, evenals de handremkabel en 1 schokdemper(kon ik niet snel genoeg bijkomen ).
Nou moet ik die flenzen nog loskrijgen ( die uit mijn vorige berichtje ) en omruilen zodat ik de aandrijfassen kan plaatsen en dan kan ik de nieuwe cardan eronder schuiven en eens gaan kijken hoe we daar een nette bevestiging voor kunnen maken. Hopelijk kan ik daar morgen mee beginnen ( eens kijken wat mijn vriendin daar van vind.. ).
Maar nu heb ik alvast de 2.0 zooi onder de auto uitgehaald zodat ik met de achteras aan de gang kan. een van de watt-stangen wilde natuurlijk weer niet los(bus vastgerot aan bout) dus die heb ik afgeslepen, evenals de handremkabel en 1 schokdemper(kon ik niet snel genoeg bijkomen ).
Nou moet ik die flenzen nog loskrijgen ( die uit mijn vorige berichtje ) en omruilen zodat ik de aandrijfassen kan plaatsen en dan kan ik de nieuwe cardan eronder schuiven en eens gaan kijken hoe we daar een nette bevestiging voor kunnen maken. Hopelijk kan ik daar morgen mee beginnen ( eens kijken wat mijn vriendin daar van vind.. ).
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Aan de achterkant valt het allemaal wel mee. Ik gebruik gewoon een 75 Tb triangel en balkje dus dat gedeelte past er alvast zo onder. De aandrijfassen zijn daar ook van en die passen ook weer zo op de afstandstukken die bij het Sei diff horen.
Op het triangel-balkje heb ik een bevestiging gemaakt voor de voorkant van het diff. Aan de achterkant moet ik een bevestiging maken voor de balk waar het diff inhangt, dit is de enige aanpassing die ik aan de auto hoef te doen om het diff passend te maken. Valt nog wel mee hoe ingrijpend het is.
De cardantunnel is groot genoeg voor de as dus daar hoef ik niet veel aan te doen, alleen aan de voorkant moet deze een stuk groter worden omddat daar de bak er in komt te zitten. Hierdoor heb ik waarschijnlijk wel een probleempje met de pedalen, deze moeten iets naar links schuiven.
Maar dat kunnen jullie straks vanzelf zien als ik daar ben aangeland...
Op het triangel-balkje heb ik een bevestiging gemaakt voor de voorkant van het diff. Aan de achterkant moet ik een bevestiging maken voor de balk waar het diff inhangt, dit is de enige aanpassing die ik aan de auto hoef te doen om het diff passend te maken. Valt nog wel mee hoe ingrijpend het is.
De cardantunnel is groot genoeg voor de as dus daar hoef ik niet veel aan te doen, alleen aan de voorkant moet deze een stuk groter worden omddat daar de bak er in komt te zitten. Hierdoor heb ik waarschijnlijk wel een probleempje met de pedalen, deze moeten iets naar links schuiven.
Maar dat kunnen jullie straks vanzelf zien als ik daar ben aangeland...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Van de week weinig gedaan aan de auto. Zit nog steeds op de lasser yte wachten die mijn bak moet lassen. Gaat deze week goedkomen heeft hij mij vandaag 3x beloofd nadat ik hem even kenbaar had gemaakt dit niet te waarderen.
Vandaag kon ik eindelijk wat doen en dus ben ik maar verder gegaan met de triangel en diff. Dit gedeelte hoop ik van de week helemaal klaar te hebben.
Op het diff zit een balk met twee rubbers waarmee het hele ding opgehangen is. Het deel van de Sei is erg lomp en vooral nogal hoog . Onder de GTV past dat niet zo mooi dus heb ik het balkje vervangen door een zelfgebouwde. Hiervoor heb ik een andere opgeofferd , maar goed dat ik er drie heb... was wel een hoop werk..
De triangel in een eerste laagje rode Rustoleum. tweede laag doe ik pas als alles pas gemaakt is.
En hier nog een ( slecht) plaatje van het Sei diff onder de auto...
Vandaag kon ik eindelijk wat doen en dus ben ik maar verder gegaan met de triangel en diff. Dit gedeelte hoop ik van de week helemaal klaar te hebben.
Op het diff zit een balk met twee rubbers waarmee het hele ding opgehangen is. Het deel van de Sei is erg lomp en vooral nogal hoog . Onder de GTV past dat niet zo mooi dus heb ik het balkje vervangen door een zelfgebouwde. Hiervoor heb ik een andere opgeofferd , maar goed dat ik er drie heb... was wel een hoop werk..
De triangel in een eerste laagje rode Rustoleum. tweede laag doe ik pas als alles pas gemaakt is.
En hier nog een ( slecht) plaatje van het Sei diff onder de auto...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Het kan nu trouwens wel zomaar zo zijn dat er geen schijven meer op het diff passen... Die zouden goed het balkje kunnen raken zie ik nu net. Maar eens even nakijken van de week. Was eigenlijk van plan de remmen tegen het diff te houden maar als dat niet past komen ze toch in de wielen.
Tank had ik er trouwens ook onderuit gehaald, is volgens mij een keer vervangen want hij is zo goed als nieuw. Weet alleen nog niet of ik hem ga gebruiken, Misschien komt er een alu tank in de koffer... reservewielbak ben ik ook nog over na aan het denken of ik die laat zitten of weghaal.
Tank had ik er trouwens ook onderuit gehaald, is volgens mij een keer vervangen want hij is zo goed als nieuw. Weet alleen nog niet of ik hem ga gebruiken, Misschien komt er een alu tank in de koffer... reservewielbak ben ik ook nog over na aan het denken of ik die laat zitten of weghaal.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Vanavond iemand blij gemaakt met mijn oude zooi...
Rob ( Pe1ryx) heeft de GTV versnellingsbak opgehaald. Ligt die ook niet meer in de weg.
Hij was er bijna ziek van hoe hard mijn GTV eigenlijk is . Bijna zonde om voor dit project te gebruiken. Nu de complete achteras er onder vandaan is en ook de tank niet meer o zijn plek zit kun je goed zien dat de bodem nog verbijsterend netjes is. De wielkasten achter hebben ook al geen roest, slechts een heel klein plekje op dat stuk dubbele plaat tussen binnenscherm en de plaats waar de veer en schokdemper zitten.
Morgen het diff weer van de auto afhalen en een stuk bodem kaal maken zodat ik wat versteviging aan kan brengen om de diffsteunen aan te lassen. Die steunen kan ik daarna dan ook maken. Van de week moet de achteras er wel onder zitten in ieder geval.
Rob ( Pe1ryx) heeft de GTV versnellingsbak opgehaald. Ligt die ook niet meer in de weg.
Hij was er bijna ziek van hoe hard mijn GTV eigenlijk is . Bijna zonde om voor dit project te gebruiken. Nu de complete achteras er onder vandaan is en ook de tank niet meer o zijn plek zit kun je goed zien dat de bodem nog verbijsterend netjes is. De wielkasten achter hebben ook al geen roest, slechts een heel klein plekje op dat stuk dubbele plaat tussen binnenscherm en de plaats waar de veer en schokdemper zitten.
Morgen het diff weer van de auto afhalen en een stuk bodem kaal maken zodat ik wat versteviging aan kan brengen om de diffsteunen aan te lassen. Die steunen kan ik daarna dan ook maken. Van de week moet de achteras er wel onder zitten in ieder geval.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Ja wrijf het er nog maar een keer in ,maarre thanks voor de bakgiuliettaevo schreef:
Hij was er bijna ziek van hoe hard mijn GTV eigenlijk is . Bijna zonde om voor dit project te gebruiken. Nu de complete achteras er onder vandaan is en ook de tank niet meer o zijn plek zit kun je goed zien dat de bodem nog verbijsterend netjes is. De wielkasten achter hebben ook al geen roest, slechts een heel klein plekje op dat stuk dubbele plaat tussen binnenscherm en de plaats waar de veer en schokdemper zitten.
... .
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Hier wat foto's van de nieuwe bak.
Het is een braadwurst 325i E30 Getrag 260 versnellingsbak. hier heb ik een cm of 10 afgezaagd en vervolgens een stuk van een Opel Omega automaatbak weer aangelast. De Opel bak ast op de Saab motor omdat vanaf 1994 Saab onder GM viel.
Verder heb ik niet veel meer gedaan vanavond..
Morgen de diff-steunen voorbereiden.
Het is een braadwurst 325i E30 Getrag 260 versnellingsbak. hier heb ik een cm of 10 afgezaagd en vervolgens een stuk van een Opel Omega automaatbak weer aangelast. De Opel bak ast op de Saab motor omdat vanaf 1994 Saab onder GM viel.
Verder heb ik niet veel meer gedaan vanavond..
Morgen de diff-steunen voorbereiden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...