Giuliettaevo's GTV la bomba
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
ik ben benieuwd hoe dit afloopt.....
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Erg dik!!!
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 17:25
- Locatie: kollum
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
sodeknetters
hoezo een v6 24v
hoezo een v6 24v
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Oefff
Dat zal lekker gaan klinken
Vult iig lekker zo onder de kap
Dat zal lekker gaan klinken
Vult iig lekker zo onder de kap
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
wat is de stand van zaken met betrekking tot de voorwielophanging?
ik ben me een beetje aan t orienteren op geometriemodificaties om het rolcentre wat omhoog te krijgen(voor)
ik ben me een beetje aan t orienteren op geometriemodificaties om het rolcentre wat omhoog te krijgen(voor)
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
De onderste draagarmen zijn zo ver klaar.ik moet de bovenste nog wel maken om genoeg ruimte te hebben voor de veerpoten.
De volvo fusee kogel die ik gebruik is wel lomp waardoor hij dus ook vrij laag uitkomt.het gebruik van 17" wielen is volgens mij nu ook daardoor verplicht. Maakt in mijn geval niet uit aangezien mijn remmen daar ook al toe verplichten.
De volvo fusee kogel die ik gebruik is wel lomp waardoor hij dus ook vrij laag uitkomt.het gebruik van 17" wielen is volgens mij nu ook daardoor verplicht. Maakt in mijn geval niet uit aangezien mijn remmen daar ook al toe verplichten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Goed man! Tja de geometriemodificaties zijn er meerdere naar opzoek.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
wat ik uitgevonden heb is dat de vooras dropped spindles nodig is om het rolcenter te verhogen, omdat deze zich nu onder het wegdek bevind en dus de afstand tussen de zwaartelijn en het rolcenter te groot (hoe groter hoe meer de koets helt) aan de achterkant moet het draaipunt van de wattstangen omlaag om het rolcenter naar beneden te krijgen
dit hebben ze bijv gedaan bij de imsa's en sz/rz. de niet ideale geometrie is waarschijnlijk gedaan omdat de banden van de jaren 70 toch net ff wat minder waren als die we nu hebben, en die toen al lang en breed hadden opgegeven voordat het chassis mee ging doen
dit hebben ze bijv gedaan bij de imsa's en sz/rz. de niet ideale geometrie is waarschijnlijk gedaan omdat de banden van de jaren 70 toch net ff wat minder waren als die we nu hebben, en die toen al lang en breed hadden opgegeven voordat het chassis mee ging doen
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Mijn oplossing heeft hetzelfde resultaat.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
dat kan, is mij een paar stappen te ver
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Ditto helaas.
Op dat andere alfa forum was een topic waarbij er best wel wat mensen opzoek waren naar de dropped spindles. Een oplossing die eruit kwam, was laten maken door een smid met materiaal kennis en dan nog -afgezien van het prijskaartje- kan de kracht die dat fusee kan hebben in twijfel worden gebracht.
Ben zeer benieuwd hoe je coil-over Volvo draagarm eruit gaat zien onder de auto Remco!
Op dat andere alfa forum was een topic waarbij er best wel wat mensen opzoek waren naar de dropped spindles. Een oplossing die eruit kwam, was laten maken door een smid met materiaal kennis en dan nog -afgezien van het prijskaartje- kan de kracht die dat fusee kan hebben in twijfel worden gebracht.
Ben zeer benieuwd hoe je coil-over Volvo draagarm eruit gaat zien onder de auto Remco!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
ik ga informeren bij een lokaal gloeibedrijf om te kijken wat ze kunnen doen met betrekking tot het harden van een gelast fusee, een populaire misvatting is dat die niet goed te lassen zijn, echt wel! en het zijn geen gietststalen maar gesmede stukken. dit wil best wel, vooral als je hoogwaardige electrodes gebruikt (jawel mma lassen) in het verleden heb ik zelfs al nieuwe flenzen aan gietstalen spruitstukken gelast en die gingen niet stuk!
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
2015
Plannen zijn gekomen en gegaan maar de GTV is er nog steeds.
Dit project loopt op de achtergrond nog steeds.
Audi 4.2 uit een S8 met 340pk ligt klaar. Met nog wat braadwurst onderdelen komt dat best goed. Bij mijn giulia is dat ook gelukt tenslotte.
Plannen zijn gekomen en gegaan maar de GTV is er nog steeds.
Dit project loopt op de achtergrond nog steeds.
Audi 4.2 uit een S8 met 340pk ligt klaar. Met nog wat braadwurst onderdelen komt dat best goed. Bij mijn giulia is dat ook gelukt tenslotte.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Toen was het forum gewoon online, man de tijd vliegt
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Klopt ja.
Tussendoor nog wel mijn Giulia gebouwd en weer aangepast. En nog wat sleutelwerk verricht aan diverse andere projecten van mijn maat.
Maar wil nu wel verder met mijn GTV. Of mijn Giulietta 116
Tussendoor nog wel mijn Giulia gebouwd en weer aangepast. En nog wat sleutelwerk verricht aan diverse andere projecten van mijn maat.
Maar wil nu wel verder met mijn GTV. Of mijn Giulietta 116
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
we wachten de vorderingen rustig af...zijn grootse projecten die veel tijd vragen... en dat met een gezin met 2 jonge kinderen, valt natuurlijk niet mee... als de spirit en de zin erin maar blijft
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Zin en spirit genoeg gelukkig.
Probleem zit meer in beschikbare vrije tijd. Help mijn maat ook met zijn projecten en daar gaat ook nogal eens wat tijd aan verloren.
Maar ga dit jaar in ieder geval aan koets en onderstel werken heb ik me voorgenomen.
Probleem zit meer in beschikbare vrije tijd. Help mijn maat ook met zijn projecten en daar gaat ook nogal eens wat tijd aan verloren.
Maar ga dit jaar in ieder geval aan koets en onderstel werken heb ik me voorgenomen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV la bomba
Eigenlijk zou ik dit niet moeten posten voor de auto klaar is en een kenteken heeft maar van de andere kant wil ik het ook graag bijhouden en delen.
Omdat originaliteit mij niks zegt en ik ook geen rekening hoef te houden met verkoopwaarde bouw ik mijn auto's zoals ik wil. Dat er mensen commentaar op gaan geven staat als een paal boven water maar dat boeit me niks.
De GTV vind ik een prachtig model en technisch waren het ook goede auto's. Ik wil alleen meer.. als motor heb ik al een hele tijd een Audi S8 V8 liggen met 340pk. Echter om dat goed werkend en passend te krijgen moet ik al wat zaken aanpassen. Bak voorin is 1. Die transaxle vind ik niet fijn schakelen en een soortgelijke vervanger is niet goedkoop te vinden. Dus braadwurst bak voorin is de beste oplossing voor mij. Volgende probleem is lastiger, voorwielophanging..
Omdat de v8 vrij breed is kom ik ruimte tekort. Een complete voorwielophanging zelf bedenken en bouwen was de eerste optie. Maar dat gaat me te veel tijd, geld en moeite kosten. Ik heb nu een makkelijkere oplossing bedacht...
Er komt een braadwurst chassis onder de GTV.
Voordelen zijn dat alle onderdelen makkelijk en goed te verkrijgen zijn. Alles is ontworpen op meer massa, bv remmen. De e39 6 cilinder die ik gebruik staat bekend als een van de beter sturende braadwurst's. Nadelen zijn er natuurlijk ook.. wielbasis is 43cm groter en de spoorbreedte is ook groter. Beide is op te lossen. Grootste probleem kan de rdw zijn. Die waarderen een dergelijke extreme ombouw meestal niet echt. Hun regels voorzien hier niet echt in. Maar ik heb wat contacten en ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken. Het doel is wel om het er zo onopvallend mogelijk uit te laten zien.
Inmiddels ben ik aan de bodemplaat begonnen. Complete e39 weggezaagd om enkel een bodem en schutbord over te houden. Inmiddels is deze ook versmald ter hoogte van de dorpels en ingekort. braadwurst monteerde de tank voor de achteras. Die heb ik verwijderd en daarna de achteras naar voren gehaald. Ben nu het gat aan het opvullen en de rest van het werk aan de bodem aan het afronden. Dan kunnen de assen er weer onder om hem rollend te houden. Binnenkort kan ik dan de body eroverheen gaan zetten. Die is ondertussen ook al een groot deel leeg gezaagd.
Nu eens even kijken hoe ik hier wat plaatjes bij ga krijgen..
Omdat originaliteit mij niks zegt en ik ook geen rekening hoef te houden met verkoopwaarde bouw ik mijn auto's zoals ik wil. Dat er mensen commentaar op gaan geven staat als een paal boven water maar dat boeit me niks.
De GTV vind ik een prachtig model en technisch waren het ook goede auto's. Ik wil alleen meer.. als motor heb ik al een hele tijd een Audi S8 V8 liggen met 340pk. Echter om dat goed werkend en passend te krijgen moet ik al wat zaken aanpassen. Bak voorin is 1. Die transaxle vind ik niet fijn schakelen en een soortgelijke vervanger is niet goedkoop te vinden. Dus braadwurst bak voorin is de beste oplossing voor mij. Volgende probleem is lastiger, voorwielophanging..
Omdat de v8 vrij breed is kom ik ruimte tekort. Een complete voorwielophanging zelf bedenken en bouwen was de eerste optie. Maar dat gaat me te veel tijd, geld en moeite kosten. Ik heb nu een makkelijkere oplossing bedacht...
Er komt een braadwurst chassis onder de GTV.
Voordelen zijn dat alle onderdelen makkelijk en goed te verkrijgen zijn. Alles is ontworpen op meer massa, bv remmen. De e39 6 cilinder die ik gebruik staat bekend als een van de beter sturende braadwurst's. Nadelen zijn er natuurlijk ook.. wielbasis is 43cm groter en de spoorbreedte is ook groter. Beide is op te lossen. Grootste probleem kan de rdw zijn. Die waarderen een dergelijke extreme ombouw meestal niet echt. Hun regels voorzien hier niet echt in. Maar ik heb wat contacten en ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken. Het doel is wel om het er zo onopvallend mogelijk uit te laten zien.
Inmiddels ben ik aan de bodemplaat begonnen. Complete e39 weggezaagd om enkel een bodem en schutbord over te houden. Inmiddels is deze ook versmald ter hoogte van de dorpels en ingekort. braadwurst monteerde de tank voor de achteras. Die heb ik verwijderd en daarna de achteras naar voren gehaald. Ben nu het gat aan het opvullen en de rest van het werk aan de bodem aan het afronden. Dan kunnen de assen er weer onder om hem rollend te houden. Binnenkort kan ik dan de body eroverheen gaan zetten. Die is ondertussen ook al een groot deel leeg gezaagd.
Nu eens even kijken hoe ik hier wat plaatjes bij ga krijgen..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk