Giuliettaevo's GTV la bomba
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Hoi
zit er allemaal keurig uit !
gr Gino
zit er allemaal keurig uit !
gr Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
- gtv-racer
- Novizio
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 jun 2013, 18:14
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Gaat de goede kant uit. Wat een aanpassingen allemaal
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Ach, het houdt me van de straat...
Helaas nu weer even gedwongen mijn maat met de jetta te helpen . Hij gaat er komend weekend mee driften op de Nurburgring en er moest het e.e.a. aangepast worden om mee te mogen doen. o.a. rolkooi plaatsen en wat andere veiligheidsdingen. Zit nu ook de grote turbo op en de bandstofpomp is anders afgesteld voor meer toeren (+/-6500 tpm ipv 4700) en brandstof. Zou nu meer als 400 pk 800Nm uit moeten komen.
Morgen moet Monique helaas een koopzondag werken waardoor ik niets kan doen overdag. Hopelijk aan ik 's avonds nog snel iets doen dan. Ook maar eens kijken of ik nog een dagje vrij kan pakken komende week zodat ik weer lekker eens wat uren kan besteden aan de GTV.
Helaas nu weer even gedwongen mijn maat met de jetta te helpen . Hij gaat er komend weekend mee driften op de Nurburgring en er moest het e.e.a. aangepast worden om mee te mogen doen. o.a. rolkooi plaatsen en wat andere veiligheidsdingen. Zit nu ook de grote turbo op en de bandstofpomp is anders afgesteld voor meer toeren (+/-6500 tpm ipv 4700) en brandstof. Zou nu meer als 400 pk 800Nm uit moeten komen.
Morgen moet Monique helaas een koopzondag werken waardoor ik niets kan doen overdag. Hopelijk aan ik 's avonds nog snel iets doen dan. Ook maar eens kijken of ik nog een dagje vrij kan pakken komende week zodat ik weer lekker eens wat uren kan besteden aan de GTV.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- gtv-racer
- Novizio
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 jun 2013, 18:14
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Haha de Jetta. Had t filmpje nog ff op t werk laten zien ze waren onder de indruk!
Maar nu nog sneller dus. 800nm pfff, mooie cijfers! Wat n ding.
Maar nu nog sneller dus. 800nm pfff, mooie cijfers! Wat n ding.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Van het weekend nog fijn wat kunnen werken aan de GTV.
Beide veerpoten voor de voorkant hebben een bevestiging gekregen voor aan de draagarm en de draagarm rechtsonder is nu klaar voor montage doordat ik de bevestiging voor de veerpoot er ook op heb gemaakt. De andere kant hoop ik dit weekend af te maken. Daarna kan ik naar de bovenste draagarmen gaan kijken, die passen namelijk net niet om de veerpoten heen.
Overigens heb ik om de auto toch sneller rijdend te kunnen hebben toch maar de keuze gemaakt om alsnog de Saab motor in te bouwen. Hiervoor heb ik de steunen inmiddels opnieuw gemaakt ( was niet 100% tevreden met de oude steunen). Ook heb ik een cardanas klaar liggen om mee te gaan passen en meten. De motor hangt er nu in om de uitlijning goed in orde te maken.
Eind van de maand moet de motor, bak, cardan en diff er in hangen en alles aan elkaar vast zitten. Ook moet de auto dan op zijn eigen vering staan.
Beide veerpoten voor de voorkant hebben een bevestiging gekregen voor aan de draagarm en de draagarm rechtsonder is nu klaar voor montage doordat ik de bevestiging voor de veerpoot er ook op heb gemaakt. De andere kant hoop ik dit weekend af te maken. Daarna kan ik naar de bovenste draagarmen gaan kijken, die passen namelijk net niet om de veerpoten heen.
Overigens heb ik om de auto toch sneller rijdend te kunnen hebben toch maar de keuze gemaakt om alsnog de Saab motor in te bouwen. Hiervoor heb ik de steunen inmiddels opnieuw gemaakt ( was niet 100% tevreden met de oude steunen). Ook heb ik een cardanas klaar liggen om mee te gaan passen en meten. De motor hangt er nu in om de uitlijning goed in orde te maken.
Eind van de maand moet de motor, bak, cardan en diff er in hangen en alles aan elkaar vast zitten. Ook moet de auto dan op zijn eigen vering staan.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Dat zou erg mooi zijn Remco. Succes en vergeet niet de foto's
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Een Saab GTV
Wat is daar speciaal aan, wat voor een blok wordt het?
Wat is daar speciaal aan, wat voor een blok wordt het?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Remco,
Elke keer kijk ik weer met verbazing naar je werk
Respect voor je durf en kunde
Elke keer kijk ik weer met verbazing naar je werk
Respect voor je durf en kunde
GTV6, 83' 3.0 QV
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV-T
2.0 16v turbo +/- 300-350pkAlfettaOwner schreef: wat voor een blok wordt het?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Genoeg power dus
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Het is wel wat anders dan een GTV of ( Gran Turismo Veloce) ben je van plan ermee te gaan racen ...?
lijkt mij wel spannend !
lijkt mij wel spannend !
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Hoi Remco,
Voorwielophanging met die omgekeerde fuseekogel ziet er top uit!
Respect!
Tja en dat van die Saab vegeven wij je wel........ denk ik.......... misschien eerst horen lopen........ en zien rijden!
Succes!
Carl
Voorwielophanging met die omgekeerde fuseekogel ziet er top uit!
Respect!
Tja en dat van die Saab vegeven wij je wel........ denk ik.......... misschien eerst horen lopen........ en zien rijden!
Succes!
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Auto is bedoeld voor mijn plezier en wordt dus gewoon omgekeurd bij de RDW zodat de motor legaal is.Het blijft een straatauto hoewel veel aanpassingen wellicht wat extreem zijn voor op straat.
Alleen rechtuit vind ik niet zo leuk dus heb ik alles maar zo bedacht en gemaakt dat de auto ook remt en stuurt zoals ik het wil. Nu alleen nog zorgen dat het gewicht een beetje binnen de perken blijft zodat ik een lekkere pk-kg verhouding overhoud.
Alleen rechtuit vind ik niet zo leuk dus heb ik alles maar zo bedacht en gemaakt dat de auto ook remt en stuurt zoals ik het wil. Nu alleen nog zorgen dat het gewicht een beetje binnen de perken blijft zodat ik een lekkere pk-kg verhouding overhoud.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: Giuliettaevo's GTV-T
giuliettaevo schreef:Auto is bedoeld voor mijn plezier en wordt dus gewoon omgekeurd bij de RDW zodat de motor legaal is
Het was volgens je papieren toch al een 4 Cilinder? En bij oude auto's stond de cilinderinhoud toch nooit op het kenteken ingevuld evenals het vermogen?? Ik ging er altijd van uit dat je bij deze auto's van alles onder de kap mocht prutsen (van welk merk dan ook? Wel of geen turbo? Grotere of kleinere cilinderinhoud?) zolang het aantal cilinders maar bleef wat het was?? Ik heb het zeker weer mis he Of zijn er weer allemaal wetten veranderd waar ik weer geen weet van heb??
Hoe zit dit dan met bv al die Alfisten die hun 2.5 V6 hebben vervangen voor een V6 met grotere inhoud? Of hun 1600 ingeruild hebben voor een 18 turbo? (met andere woorden als ik de 2.0 TS motor ga ombouwen tot 2.0 Turbo TS moet ik hen dan ook laten keuren? Of is de TS ook al illegaal?)
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Op het moment dat er een motor met een andere motorcode wordt ingebouwd dient er omgekeurd te worden. Ts dus ook. Ze gaan voor het vermogen uit van het vermogen dat bij die motorcode hoort.soms lukt het om met een vermogensuitdraai een ander vermogen op kenteken te krijgen maar niet elke rdw keurmeester werkt daar aan mee.
Auto's van voor '99 zijn makkelijk om te keuren. Simpele keuring bij rdw of alles netjes ingebouwd is en of de auto aan de eisen voldoet, apk eisen. Auto wordt nagekeken en opnieuw gewogen. Je dient een aankoopbewijs van de motor te hebben of een kenteken waar hij uitkomt.kosten ongeveer 60 euro.
Als je er echt een zootje van maakt zouden ze je naar Lelystad kunnen sturen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als je het netjes maakt en men ziet dat er over is nagedacht ben je meestal met een half uur klaar.binnen 2 weken heb je dan je aangepaste kenteken binnen.
Wij hebben er al tig omgekeurd.
Niet omkeuren kan je in geval van een ongeluk problemen opleveren met de verzekering!
Auto's van voor '99 zijn makkelijk om te keuren. Simpele keuring bij rdw of alles netjes ingebouwd is en of de auto aan de eisen voldoet, apk eisen. Auto wordt nagekeken en opnieuw gewogen. Je dient een aankoopbewijs van de motor te hebben of een kenteken waar hij uitkomt.kosten ongeveer 60 euro.
Als je er echt een zootje van maakt zouden ze je naar Lelystad kunnen sturen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als je het netjes maakt en men ziet dat er over is nagedacht ben je meestal met een half uur klaar.binnen 2 weken heb je dan je aangepaste kenteken binnen.
Wij hebben er al tig omgekeurd.
Niet omkeuren kan je in geval van een ongeluk problemen opleveren met de verzekering!
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Ik denk dat het moeilijkste om aan te komen is het aankoopbewijs is??
Meeste komt van in eigenbeheer gesloopte onderdelen, particuliere aankoop etc.!!
En hoe zit het dan met samengestelde motoren? Zoals die van mij? Onderblok 75, kop en elektronica 155 en straks misschien andere drijfstangen, zuigers en een turbo?
En als je je originele motor opvoerd dan moet je zeker enkel een vermogenstest ondergaan of mag een bepaalde afwijking wel?
Leuker gaan ze het niet maken ingewikkelder wel!
Meeste komt van in eigenbeheer gesloopte onderdelen, particuliere aankoop etc.!!
En hoe zit het dan met samengestelde motoren? Zoals die van mij? Onderblok 75, kop en elektronica 155 en straks misschien andere drijfstangen, zuigers en een turbo?
En als je je originele motor opvoerd dan moet je zeker enkel een vermogenstest ondergaan of mag een bepaalde afwijking wel?
Leuker gaan ze het niet maken ingewikkelder wel!
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Geen probleem. Een nep-mail van de vorige eigenaar waarin deze aangeeft de motor bij de auto gelevert te hebben of iets dergelijks is al voldoende. In de mail die ik geschreven heb gezet dat de papieren van de motor er nooit bij zaten, was gewoon goed.
Bij mij geen probleem om van 2.5 naar 3 te gaan met een vermogens toename van ruim 80pk. (op basis van dyno-run)(dit was Januarie 2013 bij RDW Veldhoven).
Tevens technische gegevens erbij van autoweek over het voertuig waar de motor uitgekomen zou zijn, chassis nummer van de 116 en de locatie op de carrosserie en als laatse het nieuwe motornummer en de locatie op het blok. No problemo.
Extra vermogen is geen probleem bij herkeuring als de rest van de auto er maar ook op gemaakt is. Ander onderstel en grotere remmen zien ze graag als je vermogenstoename op kentekenbewijs wilt hebben.
Bij mij geen probleem om van 2.5 naar 3 te gaan met een vermogens toename van ruim 80pk. (op basis van dyno-run)(dit was Januarie 2013 bij RDW Veldhoven).
Tevens technische gegevens erbij van autoweek over het voertuig waar de motor uitgekomen zou zijn, chassis nummer van de 116 en de locatie op de carrosserie en als laatse het nieuwe motornummer en de locatie op het blok. No problemo.
Extra vermogen is geen probleem bij herkeuring als de rest van de auto er maar ook op gemaakt is. Ander onderstel en grotere remmen zien ze graag als je vermogenstoename op kentekenbewijs wilt hebben.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Giuliettaevo's GTV-T
Spannend dit allemaal. Lees de aanpassingen met verbazing.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.