Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Alfetta GTV6 3.1. Verkopen voor nieuw project?

Bericht door Frans »

Een Ferrari is een leuke auto om een dagje mee te toeren, maar niet om mee naar het warme zuiden op vakantie te gaan.
En dan heb ik het dus niet over betrouwbaarheid en onderhoudskosten; een kennis van mij heeft al jaren een 308 en die is volgens hem niet buitensporig onderhoudsgevoelig, en ook niet bijzonder duur in de onderdelen, en das dus een leraar autotechniek met een eigen garage bedrijf die weet waar hij het over heeft.
Waar ik het dan wel over heb is dat je met zo’n auto altijd de aandacht trekt van heel fout volk, en dat je die dus als gevolg daarvan gewoon niet overal kunt parkeren waar het je uitkomt.
Het laatste dat je op vakantie wilt is je elke keer op de terugweg naar je auto te moeten afvragen of dat a) deze er nog staat en of er b) geen welkomstcomité op je staat te wachten om even te controleren of de inhoud van je portemonnee wel bij je auto past.
Ik zou dus gewoon lekker met de GTV6 op vakantie gaan :wink:
En voor degenen die dat een avontuur vinden; ik ben vijftien jaar lang met Transaxle V6en naar het warme zuiden op vakantie geweest (eerst een 90, later de GTV) waarbij ik, voorzichtig uitgedrukt, de techniek nooit gespaard heb :mrgreen:
Tijdens die 50.000+ kilometers gummen heb ik twee keer een nieuwe hulpkoppelingscilinder nodig gehad, en één keer een hardy schijf gesloopt (wel nog gewoon mee thuisgekomen) verder nooit niets, het zijn mechanisch gewoon heel degelijke auto’s.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Alfetta GTV6 3.1. Verkopen voor nieuw project?

Bericht door Melvivio »

Het Alfetta verhaal mag natuurlijk een keer eindigen. :neutral:
De auto verkopen zie ik niet zo rooskleurig gebeuren. De klassieker markt heeft volgens mij momenteel een erg lage omloopsnelheid net als welvarende mensen. Je koopt veel auto voor 10d€ en een gtv6 heb je al voor stukken minder. :?
Zelf zou ik de gok willen wagen als het serieus goede goedkope 308 betreft. Er staan er ~80 te koop in Europa en de prijzen varieren sterk 20d€ gt4 - 50d€ GTB/S Qv. (waarschijnlijk vanwege subtiele verschillen?) Hier in Nederland 9.

Wat zijn de jaarlijke stallingskosten voor een auto? Ik zou serieus overwegen om de 6 te schorsen, de 308 'proberen' & dan wel of niet terug naar Alfetta. Rijd de auto voor een jaar. Zie wat je er van vind & of je evenveel plezier ervaart als met de Savali!

My 2 cents :roll:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Frans
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 214
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
Locatie: Stein

Re: Alfetta GTV6 3.1. Verkopen voor nieuw project?

Bericht door Frans »

Ik denk ook niet dat je er momenteel de hoofdprijs voor gaat krijgen, eerder het tegendeel.
En dat is dan wel heel erg zonde van alle tijd en geld wat er inmiddels is ingestoken :neutral:
Verder denk ik ook dat deze auto’s in de toekomst enkel maar meer waard zullen gaan worden, als je dus ergens een beetje betaalbare stalling vind ga je de “bewaar” kosten beslist nog wel een keertje terug zien.
Of schorsen echt de moeite waard is weet ik niet, een APK keuring kost niet veel meer dan een schorsing, en een goedkope oldtimer verzekering kon op de langere duur wel eens voordeliger uitvallen als de kosten voortkomend uit langdurig stil staan.

Das dan samen met Melvivio al 4 cents bij elkaar opgeteld :wink:
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Verkopen voor nieuw project?

Bericht door Alfa-corazon »

De Ferrari is uiteindelijk voor een zeer laag bedrag naar een handelaar in Duitsland gegaan.
Ik had er gewoon de middelen niet voor. Straks is ook de bi-turbo klaar en ik moet gewoon bezuinigen.

Daarom komt de GTV6 zodra de kou uit de lucht is te koop te staan.
Na overleg kom ik op een (vind ik) zeer schappelijke prijs uit van €8000,-

Wat je er voor krijgt kun je nalezen in deze tread.
De wagen is bijna af. Alleen de zekeringkast moet nog netjes worden ingebouwd en ik haal wel de radio eruit.
Wat je er nog wel bijkrijgt is andere ontsteking welke "te programmeren" is. Mogelijk hoef je er niets voor in te stellen omdat deze ook van een 3.1 SaVaLi komt.
Ook krijg je er de grote braadwurst LHM bij. Samen moeten ze er voor zorgen dat de motor (vooral bovenin) wat meer vermogen krijgt.

De motor draait goed op RON 98.
Met de andere ontstekingsunit en grotere LHM kun je 'm mogelijk ook op RON95 laten lopen.
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door stefgtv6 »

Jammer Roy! :cry:
Maar als het voor jouw gevoel de verstandigste keuze is dan is het niet anders.
Je hebt er uiteindelijk lang genoeg over nagedacht(en getwijfeld......).
Ben wel benieuwd of we je straks dan ook nog met de Biturbo op het SS tegen kunnen komen?

Eigenlijk kun je hem nog niet verkopen want als ik het topic terug lees dan hebben we de nodige biertjes bij het kampvuur te goed om nog wat losse eindjes uit de verschillende anekdotes aan elkaar te knopen....... :wink:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door Alfa-corazon »

stefgtv6 schreef: Eigenlijk kun je hem nog niet verkopen want als ik het topic terug lees dan hebben we de nodige biertjes bij het kampvuur te goed om nog wat losse eindjes uit de verschillende anekdotes aan elkaar te knopen....... :wink:
Dat is ook weer waar!
Ach je kent mij, ik sla zo weer om.
Maar als ik niet de prijs krijg die ik er voor wil, dan hou ik de wagen gewoon en rijdt ik 'm op.
Kost toch niets meer aan wegenbelasting en verzekering.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door GTV42.0 »

Is tie alleen wa verzekerd dan :shock:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door Alfa-corazon »

GTV42.0 schreef:Is tie alleen wa verzekerd dan :shock:
Ik heb 'm WA verzekerd. Mogelijk ook WA extra. Maar de wagen is wel getaxeerd. Dat houdt in dat wanneer ik niet zelf schuldig ben, via de tegenpartij dus niet de dagwaarde wordt uitgekeerd.
Als ik wel zelf de schuldige ben, dan is het verhaaltje uit.

Heb jij een beter voorstel?
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 31 jan 2012, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door GTV42.0 »

Hij is al getaxeerd en kost een beetje meer om all-risk te doen en waarom het risico lopen dan zeg ik.
Je weet wat het kost wanneer je bv plaatwerk e.d. nodig zou zijn dit gaat dik in de papieren lopen dan.

Ik heb altijd al mijn auto's all-risk verzekerd en u alleen de rode trapbak niet maar dat is voor het eerst.
Gezien de kwaliteit van jou GTV6 zo ik zeker de auto goed verzekeren.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door kareltjeknetter »

in de huidige markt vraag ik me af of je de wagen wel voor een fatsoenlijk bedrag kwijt raakt, ik zou hem houden, zoals je zef al aangaf, vreet geen hooi....en ik denk toch dat je spijt krijgt.ik heb ook een gtv en een biturbo
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door stephen »

Zou jammer zijn als deze eruit gaat, maar soms moet je weleens keuzes maken.
En het is niet zo ,dat je dan niets leuk meer over houdt :cool:
GTV42.0 schreef:Hij is al getaxeerd en kost een beetje meer om all-risk te doen .
vlg mij is All-risk 1,5 tot 2% van getaxeerde waarde :schrik:
mijn GTV is op 14.000,- getaxeerd, komt dan minimaal 200,- op de huidige premie!
en als je meerdere auto's hebt, is dat dan niet meer op te brengen( zou mij zo'n 900,- /jaar extra kosten)
schijnt wel mee te verzekeren zijn bij inboedel, is dan altijd verzekerd wanneer deze ergens binnen staat, dan kost het niet zoveel naar het schijnt, en ben je wel verzekerd bij bv. brand/schade in/door stalling e.d
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door twinnyspark »

Net een discussie over gehad met de verzekeringsagent.
Lijdend (te verzekeren) geval was hier een heftruck.
Hij verklaarde mij dat alle motorvoertuigen bij brand binnen niet onder de inboedel vallen.
Deze dienen apart verzekerd te worden.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door Fetta »

twinnyspark schreef:Net een discussie over gehad met de verzekeringsagent.
Lijdend (te verzekeren) geval was hier een heftruck.
Hij verklaarde mij dat alle motorvoertuigen bij brand binnen niet onder de inboedel vallen.
Deze dienen apart verzekerd te worden.
b*ll.

Mijn gebakjes vallen bij indoorstalling gewoon onder inboedel volgens mij.
Althans volgens mijn verzekeringsman.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door stephen »

off-topic, maarre

mijn taxateur kwam ermee, toen we in gesprek waren met iemand met meerdere & prijzige oude Citroen mobielen.
vlg. hem verzekeren sommige verzamelaars ze ook zo, omdat die soms tonnen hebben staan en weinig/niet rijden.
hoeft dan niet thuis te staan, als ze maar ergens binnen staan.

heb me er niet verder in verdiept, maar dat is eigenlijk wel een mogelijke oplossing.
heb wel mijn gereedschap onder de inboedel meeverzekerd.

iemand hier met verstand van verzekeren??

onn-topic:
te koop, een mooie & goedklinkende GTV 3.1 , waar een hoop eurootjes en best wel aaardig energie ingestoken is :blue_cool:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door Alfa-corazon »

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=59699" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarom heb ik hier en daar mijn tekst in dit topic aangepast met:
[edit ... privé]
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door stephen »

mooie&duidelijke adv. :thumbs:

echt een auto voor de liefhebber die de GTV weet te waarderen :driving:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door Alfa-corazon »

Ik ben net gebeld door J. Sekeris van JS-Racing.

Er zit een nieuwe knipperlicht schakelaar op, het steunlager en de houder zijn vervangen, de stuurdemper is verwijderd.
Het hele CSC uitlaatsysteem is nagelopen en gasdicht gemaakt (lekte bij het spruitstuk door mijn standaard pakkingen).

Hij is naar P. Welters (voormalig Beek tuning) gereden en samen zijn ze een middagje bezig geweest om de motor en de L-jetronic af te stellen.

Door de telefoon vertelde Sekeris mij dat de motor nog nooit zo goed heeft gelopen.
Ze hebben niet meer de moeite gedaan om de braadwurst-LHM te monteren.
Eerst wilde ze de motor goed laten lopen met de originele spullen om daarna te verbeteren met de braadwurst-LHM.
Maar hij liep al zo goed dat ze het erbij hebben gelaten.

CO stationair is veel lager, motor staat bij vollast rijker. De ontsteking is een paar graden teruggezet om pingelen op mindere brandstof te voorkomen.
Start beter, loopt beter stationair, trekt vol door tot het rood (dus niet meer het gevoel van ademnood).
Al met al waren beide heren zeer te spreken over hun eigen werk en het eindresultaat.

Ik heb vandaag zelf geen tijd op de wagen op te halen maar ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Oh ja, ook weer een heel jaar APK.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Alfetta GTV6 3.1. Komt te koop.

Bericht door Melvivio »

Heel mooi! Net op tijd klaar voor het mooie weer :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.

Bericht door Alfa-corazon »

Ik heb een paar dagen geleden de GTV6 opgehaald.
De motor start veel beter, hangt beter aan het gas, trekt lekker door tot het rood.
Dat is dus een hele verbetering. Na zo'n 100 km gereden te hebben viel mij op dat het stationair toerental op 1500 zat.
Deze heb ik teruggedraaid naar 1000-1100 toeren. Misschien later naar de 800 -900 toeren.

Wat ook opviel is dat ik een andere resonantie erbij heb voorin de wagen.
Om dat de steunlagerhouder helemaal uit gelubberd was hing de cardanas iets naar beneden.
De speling leidde bij stationair toerental tot gerammel en geschud in het middendeel van de as.

Nu hangt de as weer strak, maar voer ik vooraan de as wat onbalans.
Alleen bij stationair toerental merkbaar. Toch vind ik dit vervelend omdat ik het stil wil hebben.

Wat kan ik eraan doen. Ik heb gehoord dat ik het even met rust moet laten omdat de as zich weer even moet zetten.

Wat ik ook kan doen is de voorste Hardy losmaken en opnieuw vastdraaien of ...
Ringen monteren onder de steunlagerhouder zodat deze weer wat lager komt te hangen.
Dus de positie innemen zoals de as eerder erbij hing. Als ik mijn hand op de tunnel hou voel ik tijdens het rijden geen trilling oid.

Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.

Bericht door giuliettaevo »

Wat ik in het verleden met de assen deed was alle bouten en moeren een tweetal slagen losdraaien en dan de motor even laten draaien en een paar keer gasgeven. op die manier 'zet' de as zich als het ware. Daarna natuurlijk wel de bouten en moeren aandraaien... :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie