Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Blijft lastig een cardanas die in onbalans is.
Ik zou allereerst de optie van remco uit proberen.
De optie met ringen is een mogelijke maar de cardan zal wel in 1 lijn moeten hangen, lastig te meten bij een alfetta.
Of zit onder GTV6 ook het 75 systeem waarbij de middenbrug te verwijderen is?
Ik zou allereerst de optie van remco uit proberen.
De optie met ringen is een mogelijke maar de cardan zal wel in 1 lijn moeten hangen, lastig te meten bij een alfetta.
Of zit onder GTV6 ook het 75 systeem waarbij de middenbrug te verwijderen is?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik zou ook even checken of alle bouten/schijven/moeren aanwezig zijn, en van hetzelfde type.
Als er bijvoorbeeld ergens een schijf vergeten is. of een lichtere/zwaardere gebruikt dan de rest, kun je al merkbare onbalans krijgen.
Als er bijvoorbeeld ergens een schijf vergeten is. of een lichtere/zwaardere gebruikt dan de rest, kun je al merkbare onbalans krijgen.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
De wagen is op de brug geweest en de as heeft geen onbalans. Deze licht zo stil al een pasgeboren baby in mijn wiegje.
Het geschud heeft te maken met de nieuwe afstellingen van de motor en mogelijk de (te) lage afstelling van het stationair toerental.
Deze had ik onder de 1000 toeren gedraaid. Ik heb 'm voor de zekerheid weer rond de 1100 toeren gezet.
Als de motor op toeren is dan licht deze ook stil (vanaf 2500 toeren). Doortrekken tot over de 6000 toeren gaat als een tierelier.
Het is een enorme verbetering, maar zo rustig als de SZ motor zal ie denk ik nooit worden.
Het verwijderen van de stuurdemper heeft het stuurgedrag veel levendiger gemaakt. Deze voelde met stuurdemper doods aan.
Nu is ie lekker om de bochten heen te hoeken.
Ik heb de oude greep van de versnellingspook gewisseld met een sportief aluminium bal.
Dat is geen verbetering. Nu ringelt mijn pook nog meer. Ik heb ook al aan de onderkant gekeken.
Wat kan ik nu doen om voor eens en altijd van het versnellingspook geringel af te zijn?
Het geschud heeft te maken met de nieuwe afstellingen van de motor en mogelijk de (te) lage afstelling van het stationair toerental.
Deze had ik onder de 1000 toeren gedraaid. Ik heb 'm voor de zekerheid weer rond de 1100 toeren gezet.
Als de motor op toeren is dan licht deze ook stil (vanaf 2500 toeren). Doortrekken tot over de 6000 toeren gaat als een tierelier.
Het is een enorme verbetering, maar zo rustig als de SZ motor zal ie denk ik nooit worden.
Het verwijderen van de stuurdemper heeft het stuurgedrag veel levendiger gemaakt. Deze voelde met stuurdemper doods aan.
Nu is ie lekker om de bochten heen te hoeken.
Ik heb de oude greep van de versnellingspook gewisseld met een sportief aluminium bal.
Dat is geen verbetering. Nu ringelt mijn pook nog meer. Ik heb ook al aan de onderkant gekeken.
Wat kan ik nu doen om voor eens en altijd van het versnellingspook geringel af te zijn?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik heb eens een 75 gekocht welke aan de onderzijde van een veer was voorzien op de pook.
Wellicht ook tegen trillend pookje en het werkte ook nog.
Maar dat doe je pas als je al het andere geprobeert hebt.
De houder waar de pook doorheen steekt zit middels slopgaten en bouten vast, probeer het daar eens mee.
Wellicht ook tegen trillend pookje en het werkte ook nog.
Maar dat doe je pas als je al het andere geprobeert hebt.
De houder waar de pook doorheen steekt zit middels slopgaten en bouten vast, probeer het daar eens mee.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik heb een 90 gehad waarvan de originele pook op gegeven moment ook begon te trillen omdat het hele pook mechanisme versleten was en er gewoon overal te veel speling op zat.
Daar heb ik toen een verse vervanger uit een 75 in gezet (die was, als ik het mij goed herinner, op de cruciale punten ook van nylon voorzien in plaats van metaal), probleem opgelost.
Verder zit er in dit geval dus ook geen originele motor meer in, en dat kan ook zo zijn gevolgen hebben.
Als het vliegwiel van een 3.0 zwaarder is dan dat van een 2.5, en je boort een 2.5 op naar 3.1 dan zal deze onderin onregelmatiger lopen, en als je er andere (scherpere) nokkenassen in zet kun je ook een stationair onrustige motor krijgen.
Ik weet dus niet precies hoe dat bij deze 3.1 allemaal in elkaar zit, maar het zou heel goed kunnen dat je simpelweg een hoger stationair toerental nodig hebt om het blok stil te krijgen.
Daar heb ik toen een verse vervanger uit een 75 in gezet (die was, als ik het mij goed herinner, op de cruciale punten ook van nylon voorzien in plaats van metaal), probleem opgelost.
Verder zit er in dit geval dus ook geen originele motor meer in, en dat kan ook zo zijn gevolgen hebben.
Als het vliegwiel van een 3.0 zwaarder is dan dat van een 2.5, en je boort een 2.5 op naar 3.1 dan zal deze onderin onregelmatiger lopen, en als je er andere (scherpere) nokkenassen in zet kun je ook een stationair onrustige motor krijgen.
Ik weet dus niet precies hoe dat bij deze 3.1 allemaal in elkaar zit, maar het zou heel goed kunnen dat je simpelweg een hoger stationair toerental nodig hebt om het blok stil te krijgen.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik heb inmiddels de rubberen hoes verwijderd zodat ik goed zicht heb.
Het ziet er in feite allemaal netjes uit. Maarja, ietsjes speling.
Ik ga de houder controleren en even kijken of ik iets met nylon ringetjes kan doen.
De 16-de wil ik de wagen uitlaten op CP-Zandvoort. Ik heb een 30 mm RS stabi gekocht en wil deze hiervoor even monteren.
Als ik het forum nalees lijkt het niet zo'n grote klus.
Heeft iemand nog tips en/of trucs?
Voor de liefhebbers: Ik heb nog eens navraag gedaan bij JS naar het afstellen door P Welters van de ECU en deze is wel (voor een klein deel) te herprogrammeren zonder te solderen.
Het ziet er in feite allemaal netjes uit. Maarja, ietsjes speling.
Ik ga de houder controleren en even kijken of ik iets met nylon ringetjes kan doen.
De 16-de wil ik de wagen uitlaten op CP-Zandvoort. Ik heb een 30 mm RS stabi gekocht en wil deze hiervoor even monteren.
Als ik het forum nalees lijkt het niet zo'n grote klus.
Heeft iemand nog tips en/of trucs?
Voor de liefhebbers: Ik heb nog eens navraag gedaan bij JS naar het afstellen door P Welters van de ECU en deze is wel (voor een klein deel) te herprogrammeren zonder te solderen.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
De bus waar de stabi vast zit op de onderste draagarm wil soms heel vast zitten.
De overgang tussen bus van de stabi en bus van de onderste draagarm is heel lastig te zien.
Maar juist daartussen moet je een scherpe bijtel zetten en lostikken.
Wel eerst de moer losdraaien.
Bij montage bevestigingsbeugel stabi/carrosserie aan de voorzijde een beetje vet gebruiken om piepen tegen te gaan.
Ik neem aan dat je de juiste rubbers erbij hebt gekregen of nieuwe gekocht.
Dan zit het vet er al bij.
De overgang tussen bus van de stabi en bus van de onderste draagarm is heel lastig te zien.
Maar juist daartussen moet je een scherpe bijtel zetten en lostikken.
Wel eerst de moer losdraaien.
Bij montage bevestigingsbeugel stabi/carrosserie aan de voorzijde een beetje vet gebruiken om piepen tegen te gaan.
Ik neem aan dat je de juiste rubbers erbij hebt gekregen of nieuwe gekocht.
Dan zit het vet er al bij.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Yep! die botjes aan de onderste draagarm zitten vaak geweldig vast!AlfettaOwner schreef:De bus waar de stabi vast zit op de onderste draagarm wil soms heel vast zitten.
De overgang tussen bus van de stabi en bus van de onderste draagarm is heel lastig te zien.
Maar juist daartussen moet je een scherpe bijtel zetten en lostikken.
Wel eerst de moer losdraaien.
Bij montage bevestigingsbeugel stabi/carrosserie aan de voorzijde een beetje vet gebruiken om piepen tegen te gaan.
Ik neem aan dat je de juiste rubbers erbij hebt gekregen of nieuwe gekocht.
Dan zit het vet er al bij.
Gr,
Carl
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
En goed opletten dat het stukje draadeinde op de onderste draagarm niet afbreekt bij het losdraaien van het botje, je zou niet de eerste zijn....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- jurgen59
- Novizio
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 mei 2012, 14:36
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik heb de aansluiting van de pook op de stangen naar de bak van mijn 2.0 alfetta wel eens met een afgezaagde 10 mm pasbout van zijn speling afgeholpen, de vork van de stang meeboren met de pookstang, dan voelt hij weer veel strakker aan, dan de bout van een binnendraad voorzien (m5 of m6) met boutje en een nylon ring vastzetten
Dan rammelt het ook niet meer
Groetjes
Jurgen Prinsen (alfetta 2.0 / Giulietta 3.3 / 164 Q4)
Dan rammelt het ook niet meer
Groetjes
Jurgen Prinsen (alfetta 2.0 / Giulietta 3.3 / 164 Q4)
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Zo weer even drie klusjes aan de GTV6 geklaard.
De eerste betreft de claxon.
Opeens ging de claxon zelfstandig aan de gang op de snelweg.
Ik rommelen aan de knop en het ging over.
Maar toen ik het dorp ik reed was het een getoeter vanjewelste. Zelfs mijn maat wees naar zijn voorhoofd.
Ik heb gezien dat er een stuk (gerafeld) koperdraad is gebruikt als sleepring om contact te maken.
Deze sluit nu af en toe de boel kort met getoeter als gevolg.
Op het forum heb ik wat kunnen vonden onder het topic Toeter, dus daar zal ik snel wat plaatsten.
Daarna heb ik de schakelpook uit elkaar gehaald, lekker dik in de vet gestoken en een nieuwe rubber hoes eromheen geschoven.
Ennnnn.... het gerammel is (denk ik tijdelijk) weg!
Nu hoor ik weer ander gerammel, Er is een zekering in het gat van de voorruit ontwaseming gevallen. Deze zal ik er binnenkort met de stofzuigerslang proberen op te zuigen.
Maar het beste voor het laatste.
De dikke RS stabi zit erop en dat klusje viel reuze mee.
Alleen redde ik het niet omdat ik aan de linkerkant de bus niet van de draagarm kreeg.
Aan de rechterkant gleed ie er netjes af.
Met z'n tweeën was het een fluitje van een cent. We hebben links het botje van de bus getrokken en toen met draaien en trekken (+ WD40) ook de bus verwijderd.
De boel monteren en ook hier de rubber hoezen vol kogellagervet spuiten.
Daarna...... testrijden...
Mam oh man, wat een verschil zeg. Het is een totaal andere wagen geworden. Bijna SZ-achtig, in ieder geval aan de voorkant.
Achter wiebelt ie natuurlijk nog steeds een beetje, maar voor zit en voelt het superstrak en lichtvoetig in elkaar.
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK
Wat zat ik te smachten naar een GTV6:
- met voldoende vermogen en bijbehorende soundtrack;
- zonder gekke ringels, rammels en pingels (alleen de ontwaseming nog uitzuigen)
- die strak een bocht instuurt zonder inzak, moeheid en zwabber gedrag.
Ja hè, mag het even meezitten.
Drie jaar klussen en eindelijk begint ie mijn kant op te komen, de klootzak.
Ik heb net ook een QMP stoel binnen en ook deze zit lekker. Die gaat er ook binnenkort in en als ie mij dan nog beter bevalt, dan koop ik er nog één voor de bijrijder.
Is hier iemand trouwens nog mee bezig geweest?
Stoeltje op een universele rails plaatsen. Ik zou zeer graag de hoogte verstelling wel willen behouden.
Pffff dat wilde ik even kwijt.
De eerste betreft de claxon.
Opeens ging de claxon zelfstandig aan de gang op de snelweg.
Ik rommelen aan de knop en het ging over.
Maar toen ik het dorp ik reed was het een getoeter vanjewelste. Zelfs mijn maat wees naar zijn voorhoofd.
Ik heb gezien dat er een stuk (gerafeld) koperdraad is gebruikt als sleepring om contact te maken.
Deze sluit nu af en toe de boel kort met getoeter als gevolg.
Op het forum heb ik wat kunnen vonden onder het topic Toeter, dus daar zal ik snel wat plaatsten.
Daarna heb ik de schakelpook uit elkaar gehaald, lekker dik in de vet gestoken en een nieuwe rubber hoes eromheen geschoven.
Ennnnn.... het gerammel is (denk ik tijdelijk) weg!
Nu hoor ik weer ander gerammel, Er is een zekering in het gat van de voorruit ontwaseming gevallen. Deze zal ik er binnenkort met de stofzuigerslang proberen op te zuigen.
Maar het beste voor het laatste.
De dikke RS stabi zit erop en dat klusje viel reuze mee.
Alleen redde ik het niet omdat ik aan de linkerkant de bus niet van de draagarm kreeg.
Aan de rechterkant gleed ie er netjes af.
Met z'n tweeën was het een fluitje van een cent. We hebben links het botje van de bus getrokken en toen met draaien en trekken (+ WD40) ook de bus verwijderd.
De boel monteren en ook hier de rubber hoezen vol kogellagervet spuiten.
Daarna...... testrijden...
Mam oh man, wat een verschil zeg. Het is een totaal andere wagen geworden. Bijna SZ-achtig, in ieder geval aan de voorkant.
Achter wiebelt ie natuurlijk nog steeds een beetje, maar voor zit en voelt het superstrak en lichtvoetig in elkaar.
EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK
Wat zat ik te smachten naar een GTV6:
- met voldoende vermogen en bijbehorende soundtrack;
- zonder gekke ringels, rammels en pingels (alleen de ontwaseming nog uitzuigen)
- die strak een bocht instuurt zonder inzak, moeheid en zwabber gedrag.
Ja hè, mag het even meezitten.
Drie jaar klussen en eindelijk begint ie mijn kant op te komen, de klootzak.
Ik heb net ook een QMP stoel binnen en ook deze zit lekker. Die gaat er ook binnenkort in en als ie mij dan nog beter bevalt, dan koop ik er nog één voor de bijrijder.
Is hier iemand trouwens nog mee bezig geweest?
Stoeltje op een universele rails plaatsen. Ik zou zeer graag de hoogte verstelling wel willen behouden.
Pffff dat wilde ik even kwijt.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
kortom,waarom houd je hem niet zelf?
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik verhoog gewoon de vraagprijs.....pe1ryx schreef:kortom,waarom houd je hem niet zelf?
(blijft ie toch nog).
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Eens een GTV6 altijd een GTV6Alfa-corazon schreef:Ik verhoog gewoon de vraagprijs.....pe1ryx schreef:kortom,waarom houd je hem niet zelf?
(blijft ie toch nog).
Gr,
Carl
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Stel, ik besluit toch nog even om verder te gaan met de GTV6 (de markt ligt toch op z'n gat) en ik wil 'm weer in oorspronkelijk rood of pianolak zwart hebben. Bij wie of waar kan ik dan het beste aankloppen om niet de hoofdprijs te hoeven betalen.
Trouwens, heeft iemand nog een zwart bestuurders deurpaneel liggen? Mijne heeft een kleine scheur, ontstaan bij het vervangen van de bestuurders stoel.
Trouwens, heeft iemand nog een zwart bestuurders deurpaneel liggen? Mijne heeft een kleine scheur, ontstaan bij het vervangen van de bestuurders stoel.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Het is een erg mooie GTV6, alleen jammer dat deze onder de kap rood is gebleven. Voor deurpaneel zou ik Stefan eens bellen.
Heb er zelf volgens mij nog twee liggen en verkoop ze alleen als setje. Kan ze eventueel meenemen om te bekijken naar Viva Italia.
Heb er zelf volgens mij nog twee liggen en verkoop ze alleen als setje. Kan ze eventueel meenemen om te bekijken naar Viva Italia.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:55
- Locatie: Stein
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
PianolakAlfa-corazon schreef:Stel, ik besluit toch nog even om verder te gaan met de GTV6 (de markt ligt toch op z'n gat) en ik wil 'm weer in oorspronkelijk rood of pianolak zwart hebben. Bij wie of waar kan ik dan het beste aankloppen om niet de hoofdprijs te hoeven betalen.
Trouwens, heeft iemand nog een zwart bestuurders deurpaneel liggen? Mijne heeft een kleine scheur, ontstaan bij het vervangen van de bestuurders stoel.
Het is toch een blaasinstrument.........
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
GTV6 toch ook.Frans schreef: Pianolak
Het is toch een blaasinstrument.........
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Rob (Pe1ryx)is bijna klaar met zijn 24v en valt straks in een gat ben ik bang...
Pianolak zwart is mooi... wel veel poetsen, je ziet er alles op.
Pianolak zwart is mooi... wel veel poetsen, je ziet er alles op.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ha ha, ik ben benieuwd of Rob zo gek te krijgen is, hij heeft tenslotte net de lakzwarte GTV6 overgespoten.giuliettaevo schreef:Rob (Pe1ryx)is bijna klaar met zijn 24v en valt straks in een gat ben ik bang...
Pianolak zwart is mooi... wel veel poetsen, je ziet er alles op.
Remco, wat vind je trouwens van mijn nieuwe Avatar?
Je weet wel waar deze trip met de gele koplampen eindigde.