Alfetta GTV6 3.1. Naar Finland
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
ik ben best zo gek te krijgen alleen heb ik geen cabine ter beschikking...
in de garage hier ging wel maar het was maar goed ook dat het al donker was buiten en de meeste mensen al op bed lagen niet voor herhaling
in de garage hier ging wel maar het was maar goed ook dat het al donker was buiten en de meeste mensen al op bed lagen niet voor herhaling
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Leuk...Alfa-corazon schreef: Remco, wat vind je trouwens van mijn nieuwe Avatar?
Je weet wel waar deze trip met de gele koplampen eindigde.
Bij de politie?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
- Locatie: Almelo
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Vergeet nou iedereen te vragen hoe het rijden met de nieuwe stabi ging op Zandvoort............???
Oh ja; waar blijft het filmpje?!
Oh ja; waar blijft het filmpje?!
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
? Was je afgelopen vrijdag bij het vrijrijden? of heb je met HARC mee gereden?
Btw, ik vind de avatar mooi
Btw, ik vind de avatar mooi
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Neeheee, bij de Chinese imitatie koplampen in Ibiza.giuliettaevo schreef: Bij de politie?
Het Zandvoort verhaal is niet doorgegaan. Helmen mee, camera's mee maar er kwam "iets" tussen en ik moet nog uitzoeken wat.
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Het was donderdag avond bij een event.Melvivio schreef:? Was je afgelopen vrijdag bij het vrijrijden? of heb je met HARC mee gereden?
Btw, ik vind de avatar mooi
De avatar is echt bizar, al typ ik het zelf.
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Stefan,stefgtv6 schreef: Vergeet nou iedereen te vragen hoe het rijden met de nieuwe stabi ging op Zandvoort............???
Oh ja; waar blijft het filmpje?!
De onbalans die ik voelde in de cardanas werd opeens een stuk groter (terwijl ik eerst het idee had dat het verminderde na het inlopen van het nieuwe steunlager). Het voelde aan alsof er een boutje was losgetrild en we durfde het gewoon niet aan om op het circuit te rijden (we waren er wel in vol ornaat).
Ik heb inmiddels een complete set Guibo's, Hardy's Spicers of flexibele koppelingen (hoe je ze ook wil noemen) en er komt een nieuwe poging.
Ik hou je op de hoogte.
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Het is misschien een domme vraag, maar heb je gecontroleerd of er geen balanceer gewicht op de cardan ontbreekt?
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
- Locatie: Almelo
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Jammer dat het rijden op Zandvoort niet door kon gaan Roy.
Ik ben benieuwd hoe hij het straks op het circuit doet.
En mooi dat je inmiddels bijna besloten hebt de GTV toch maar niet te verkopen....
Ga je trouwens nog een keer de rollenbank op? Nu hij wel doortrekt tot het rode gebied zou je toch SZ-achtige waarden mogen verwachten gok ik zo......
Ik ben benieuwd hoe hij het straks op het circuit doet.
En mooi dat je inmiddels bijna besloten hebt de GTV toch maar niet te verkopen....
Ga je trouwens nog een keer de rollenbank op? Nu hij wel doortrekt tot het rode gebied zou je toch SZ-achtige waarden mogen verwachten gok ik zo......
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
ik had ook een behoorlijke onbalans in de as, door zorgvuldig gebruik te maken van een benzinestift en een grote slangeklem heb ik de boel vrijwel trillingvrij....(vaker gedaan)
als er plotseling grote onbalans is ontstaan zou ik als eerste naar de hardyschijven kijken............
als er plotseling grote onbalans is ontstaan zou ik als eerste naar de hardyschijven kijken............
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Bij het vervangen van de bougies heb ik het rechterkleppendeksel eraf moeten halen.
Meteen viel mij de best scherpe nokken op de nokkenas op.
Of verbeeld ik het mij maar?
Meteen viel mij de best scherpe nokken op de nokkenas op.
Of verbeeld ik het mij maar?
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Voor echt snelle nokkenassen moet de kop aangepast worden, dan word de geleiding van de inlaat klepstoterbussen gedeeltelijk weg geslepen, en das hier zo te zien niet gebeurd.
Er bestaan ook snellere nokkenassen waar je de kop niet voor hoeft aan te passen, maar die zijn niet veel sneller dan de standaard exemplaren, voor mij zien deze er redelijk normaal uit, maar het is ook al weer een tijdje geleden dat ik ze nog eens gezien heb….
Er bestaan ook snellere nokkenassen waar je de kop niet voor hoeft aan te passen, maar die zijn niet veel sneller dan de standaard exemplaren, voor mij zien deze er redelijk normaal uit, maar het is ook al weer een tijdje geleden dat ik ze nog eens gezien heb….
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Geldt dat ook voor een 12v v6? Ik ken het wel van de Nord maar ik wist niet dat het bij de v6 ook nodig is.
Nokken zien er in mijn ogen ook wel wat hoger uit als standaard nokken. Maar zonder een originele nok er direct langs is het altijd moeilijk te zien.
@ Roy;
Kleppendeksel eraf om bougies te wisselen? Zat de dop klem oid?
Nokken zien er in mijn ogen ook wel wat hoger uit als standaard nokken. Maar zonder een originele nok er direct langs is het altijd moeilijk te zien.
@ Roy;
Kleppendeksel eraf om bougies te wisselen? Zat de dop klem oid?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Voor zover ik weet wel, als ze hoger moeten worden moet je de kop aanpassen, er zijn dus wel nokkenassen te krijgen die wat meer lucht geven zonder hoger te zijn, maar erg veel meer is dat natuurlijk niet…giuliettaevo schreef:Geldt dat ook voor een 12v v6? Ik ken het wel van de Nord maar ik wist niet dat het bij de v6 ook nodig is.
Nokken zien er in mijn ogen ook wel wat hoger uit als standaard nokken. Maar zonder een originele nok er direct langs is het altijd moeilijk te zien.
En als je die geleidingen uitslijpt loopt er 100.000km later een klepstoterbus vast en is je motor R.I.P.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Bij Colombo Bariani op de site is er niet terug te lezen dat het moet. Sterker nog, ze geven bij de Nord assen aan dat de kop niet verder bewerkt hoeft te worden... Zelfs niet voor de max-race nokkenassen. Kan dus zomaar zijn dat het niet nodig is. Zal er het v6 boek eens op naslaan, ben nu wel benieuwd.
De nokhoogte is niet alleen bepalend voor de hoeveelheid langskomende lucht, de nokvorm bepaalt ook een hoop.
De nokhoogte is niet alleen bepalend voor de hoeveelheid langskomende lucht, de nokvorm bepaalt ook een hoop.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ik vond ze eigenlijk best veel op de hete CatCams lijken die ik eerst in bezit had.
Misschien ga ik ze nog eens nameten.
CatCam Nokkenas.
Afbeelding van de "scherpte" van de uitlaatnok (rechts) en de inlaatnok (links).
Afbeelding van de enige code welke op de nokkenas staat.
Meetfout, diameter rond is geen 22,5 maar 27,5 mm.
Afbeelding van de lift van de inlaatnok: 10,8 mm en uitlaatnok: 7,0 mm.
Gemeten met een cheapy schuifmaat.
Bij Colombo & Bariani lees ik voor:
Straat gebruik Medio
Alzata ASP 10.4
Alzata SCA 6.4
Straat gebruik Maximo
Alzata ASP 10.5
Alzata SCA 6.5
voor de heetste nokkenassen in de aanbieding, circuit gebruik Medio
Alzata ASP 11.4 mm
Alzata SCA 8.0 mm
Het zijn dus blijkbaar circuit nokkenassen.
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=54526" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien ga ik ze nog eens nameten.
CatCam Nokkenas.
Afbeelding van de "scherpte" van de uitlaatnok (rechts) en de inlaatnok (links).
Afbeelding van de enige code welke op de nokkenas staat.
Meetfout, diameter rond is geen 22,5 maar 27,5 mm.
Afbeelding van de lift van de inlaatnok: 10,8 mm en uitlaatnok: 7,0 mm.
Gemeten met een cheapy schuifmaat.
Bij Colombo & Bariani lees ik voor:
Straat gebruik Medio
Alzata ASP 10.4
Alzata SCA 6.4
Straat gebruik Maximo
Alzata ASP 10.5
Alzata SCA 6.5
voor de heetste nokkenassen in de aanbieding, circuit gebruik Medio
Alzata ASP 11.4 mm
Alzata SCA 8.0 mm
Het zijn dus blijkbaar circuit nokkenassen.
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=54526" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ideaal voor op straat dus.Alfa-corazon schreef:Het zijn dus blijkbaar circuit nokkenassen.
maar ging dit nu over de assen die er nu inzitten? Want dan vind ik hem wel mooi lopen onderin... meetsal lopen ze heel wat slechter stationair met zulke assen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Nee, deze CatCams assen had ik weer verkocht omdat ik juist bang was dat ie onrustiger zou lopen.giuliettaevo schreef:Ideaal voor op straat dus.Alfa-corazon schreef:Het zijn dus blijkbaar circuit nokkenassen.
maar ging dit nu over de assen die er nu inzitten? Want dan vind ik hem wel mooi lopen onderin... meetsal lopen ze heel wat slechter stationair met zulke assen.
De eerste foto's zijn van de huidige motor. Nu is het vooral een koppelmotor met de nokkenassen zoals ik de wagen gekocht had.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Ah, dat vermoedde ik al..
Ik zou ze toch wel eens geprobeerd willen hebben. Denk dat er niet echt leuk mee te rijden was geweest laag in de toeren. maar bovenin is het dan wel feest natuurlijk.
Ik zou ze toch wel eens geprobeerd willen hebben. Denk dat er niet echt leuk mee te rijden was geweest laag in de toeren. maar bovenin is het dan wel feest natuurlijk.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfetta GTV6 3.1. Is te koop.
Laatste nieuws,
De onbalans in de cardanas is vanzelf verdwenen (waarschijnlijk moet ie even zetten na het vervangen van het steunlager).
De onbalans die ik nu voelde kwam van een haperende injector. Dan weer wel, dan weer niet. Uiteindelijk verdacht ik cilinder 4 voor het niet meedraaien en ben gaan zoeken in de ontsteking.
Daarom heb ik alle bougies, de bougie kabels (ex SZ), de rotor en het rotorhuis vervangen. Dat hielp niet definitief en toen zijn we gaan zoeken in de brandstof toevoer en met een stethoscoop hoorde we injector 4 niet continu meelopen. Gelukkig had ik nog een bak met injectoren liggen (zo'n 18 stuks) en daar heb ik een nette uitgezocht met dezelfde Boschcode. Toen die eropzat was meteen het probleem verholpen. Gelukkig maar, je zoekt je gek.
Toch zorgen dit soort (relatief kleine) problemen voor veel ergernis.
De onbalans in de cardanas is vanzelf verdwenen (waarschijnlijk moet ie even zetten na het vervangen van het steunlager).
De onbalans die ik nu voelde kwam van een haperende injector. Dan weer wel, dan weer niet. Uiteindelijk verdacht ik cilinder 4 voor het niet meedraaien en ben gaan zoeken in de ontsteking.
Daarom heb ik alle bougies, de bougie kabels (ex SZ), de rotor en het rotorhuis vervangen. Dat hielp niet definitief en toen zijn we gaan zoeken in de brandstof toevoer en met een stethoscoop hoorde we injector 4 niet continu meelopen. Gelukkig had ik nog een bak met injectoren liggen (zo'n 18 stuks) en daar heb ik een nette uitgezocht met dezelfde Boschcode. Toen die eropzat was meteen het probleem verholpen. Gelukkig maar, je zoekt je gek.
Toch zorgen dit soort (relatief kleine) problemen voor veel ergernis.