Ik gebruik tot volle tevredenheid de simpelste lamp van Hella. Kostte destijds 45 euro geloof ik. Gaat waar waarschijnlijk (nóg) langer mee, dan ik zelf.Alfa-corazon schreef:Kan wel tips gebruiken van goedkopere merken die het toch goed doen.
De bedrading van de ontsteking heb ik al gecontroleerd en zien er vrij nieuw en netjes uit.
Ik durf eerlijk gezegd niet zo hard aan de slang te zuigen omdat ik bang ben om het membraam te beschadigen.Zoveel onderdruk is er volgens mij ook weer niet.
Het gaatje zit net 1 mm voor de gesloten gasklep. Dus reageert het op de aanzuigvacuum en op luchtsnelheid. Ik zal ook eens mijn duim aan de aansuiting op het gasklephuis plaatsen om de zuigkracht te voelen. Nu is het zo dat ik het stiftje niet heb zien draaien tijdens het aanzuigen.
Zoals je op mijn foto's kan zien, zat mijn bedradingsprobleem IN de verdeler.... maar als ik het goed heb, zit er bij een bosch verdeler geen draad meer in, dus zou je normaal gezien kunnen volstaan met uitwendige controle.
Nadeel van de bosch ontsteking is dan weer, dat je idd zonder demontage het stiftje niet kan zien. Maar, als je de rotor en verdelerkap demonteert, kan je het dan wel zien misschien? Of anders dan wel de verdraaiïng van de grondplaat? Tja, wij mannen zuigen doorgaans niet he? Maar zuigen en dan vasthouden na geringe beweging volstaat natuurlijk ook. Harder zou ik ook niet doen. De maximale beweging is ook maar een paar mm. (in tegestelling tot.... )