Rob's GTV6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Rob's GTV6
De rode staat weer in de stalling,ga er dan ook wederom weer weinig mee rijden dit jaar...heb er simpelweg geen tijd voor ,werd weer verliefd op de zwarte gtv6 uit Amsterdam die een hoop liefde tekort komt.
Van een slechte jeugd is geen sprake,de gtv6 vind ik verassend goed....
Maar mijn begrippen zijn denk ik aan de ruime kant
inmiddels is er al sprake van een rollende koets wel nog de transaxle compleet eronder...die gaat er nog onderuit in een verder stadium.
Rottigheid is dakrand achter bij de kofferklep(had ikzelf nog niet eerder)rot,2 voorste kriksteunen,binnenschermen en klein stukje buitenscherm,deuren beetje rot onderzijde,en her en der nog wat laswerk...
goede punten zijn het interieur wat in een zeer mooie conditie bevind,en een goede techniek(motor loopt als een zonnetje)
doel :een gtv6 maken die voldoet minimaal richting kwaliteit van mijn rode echter niet op lpg maar wel met een 3.0v6 24v motor met korte overbrenging.
ga bijna beginnen met lassen,repareer deel voor deel en tijdens het lassen maak ik stukje bij beetje de boel kaal tot op de bodem...
dus soms lassen soms schrapen...dit om het moreel op pijl te houden ...
ff een fotootje hoe het er nu bij staat...
Van een slechte jeugd is geen sprake,de gtv6 vind ik verassend goed....
Maar mijn begrippen zijn denk ik aan de ruime kant
inmiddels is er al sprake van een rollende koets wel nog de transaxle compleet eronder...die gaat er nog onderuit in een verder stadium.
Rottigheid is dakrand achter bij de kofferklep(had ikzelf nog niet eerder)rot,2 voorste kriksteunen,binnenschermen en klein stukje buitenscherm,deuren beetje rot onderzijde,en her en der nog wat laswerk...
goede punten zijn het interieur wat in een zeer mooie conditie bevind,en een goede techniek(motor loopt als een zonnetje)
doel :een gtv6 maken die voldoet minimaal richting kwaliteit van mijn rode echter niet op lpg maar wel met een 3.0v6 24v motor met korte overbrenging.
ga bijna beginnen met lassen,repareer deel voor deel en tijdens het lassen maak ik stukje bij beetje de boel kaal tot op de bodem...
dus soms lassen soms schrapen...dit om het moreel op pijl te houden ...
ff een fotootje hoe het er nu bij staat...
Laatst gewijzigd door pe1ryx op 10 mei 2012, 20:18, 6 keer totaal gewijzigd.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
vandaag een beetje begonnen met lassen om er weer een beetje in te komen...
80% van het binnen en buitenscherm is klaar in dat gebied,morgen de parafan deels tijdelijk eruit slijpen en ik denk ook een stuk van het buitenscherm aan de zijkant tijdelijk ff weg kan er zo niet helemaal goed bij...
repareer alles uit rechte plaat,het enige wat ik heb besteld zijn de onderhoeken van de voorschermen,deze vind ik lastig om na te maken..
na laswerk is het streven ,niet meer dan 1mm plamuur...komt goed...
80% van het binnen en buitenscherm is klaar in dat gebied,morgen de parafan deels tijdelijk eruit slijpen en ik denk ook een stuk van het buitenscherm aan de zijkant tijdelijk ff weg kan er zo niet helemaal goed bij...
repareer alles uit rechte plaat,het enige wat ik heb besteld zijn de onderhoeken van de voorschermen,deze vind ik lastig om na te maken..
na laswerk is het streven ,niet meer dan 1mm plamuur...komt goed...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
morgen de onderste ook maar even los,dan de rotte stukjes eruit slijpen,de rest behandelen,dan weer terug...referentiepunten dmv de doorgeboorde gaatjes...
dan de weggehaalde stukjes weer inlassen...moet eerst een geheel zijn ivm kromtrekken door warmteinbreng...
geen overbodige luxe trouwens om deze bak ff uit elkaar te boren...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
tijdens dichtlassen van de gaten waar de puntlassen zaten hou ik steeds een stuk dik koper aan de onderkant,zo krijg je een mooie doorlassing die aan de onderkant nauwelijks uitsteekt...idd veel werk maar resultaat is beter en de roestduivel is veel beter uitgebannen...alles roest uiteindelijk toch weer maar nu zit er tussen de dubbellingen nauwelijks nog fabrieksprimer...
en idd een mooie basis...
en idd een mooie basis...
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
deze GTV 6 wordt grondig en voortvarend aangepakt
respect hiervoor hoor, dan ben ik zelf maar wat aan het treuzelen
respect hiervoor hoor, dan ben ik zelf maar wat aan het treuzelen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Hier ben ik het helemaal mee eens.stephen schreef:deze GTV 6 wordt grondig en voortvarend aangepakt
respect hiervoor hoor, dan ben ik zelf maar wat aan het treuzelen
Ik vind het verbazingwekkend hoe iemand met zoveel lef, plezier en kunde de zaken zo voortvarend aanpakt. Mijn complimenten, ook aan de andere las-jongens hier op het forum.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
dank dank ...deze plekken hebben alle gtv's...vaak vantevoren niet te zien maar i,ve been there 5 times
de eerste gtv duurde heel lang en werd niet netjes...de 2de al wat beter etc...
deze van Erik is dermate goed verder dat ie het in mijn ogen ook echt waard is...
bij mijn rode ben ik ermee begonnen om dit soort dingen te ontmantelen...nu weet ik wat ik kan verwachten..
trouwens ,ik werk per dag tussen de 1 a 2 uurtjes eraan...dan blijft het ook leuk..
alleen het strippen ging in sneltreinvaart had 2 dagen vrij.. ...kan ze wel dromen
de eerste gtv duurde heel lang en werd niet netjes...de 2de al wat beter etc...
deze van Erik is dermate goed verder dat ie het in mijn ogen ook echt waard is...
bij mijn rode ben ik ermee begonnen om dit soort dingen te ontmantelen...nu weet ik wat ik kan verwachten..
trouwens ,ik werk per dag tussen de 1 a 2 uurtjes eraan...dan blijft het ook leuk..
alleen het strippen ging in sneltreinvaart had 2 dagen vrij.. ...kan ze wel dromen
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Rob,
Helemaal top! Inderdaad er is maar een manier om het goed te doen en dat is ontmantelen.
Onder de parafan zit altijd roest ook al lijkt het aan de buitenkant heel wat dat is ook mijn ervaring. De primer op de niet zichtbare delen was vanaf de fabriek gewoon minimaal.
Veel succes! Gaat helemaal goedkomen met deze GTV6 ben benieuwd wat je nog tegenkomt met de 24v er in te lepelen dat heb ik ook nog nooit gedaan ben dus benieuwd.
Je gaat in een sneltrein vaart!
Gr,
Carl
Helemaal top! Inderdaad er is maar een manier om het goed te doen en dat is ontmantelen.
Onder de parafan zit altijd roest ook al lijkt het aan de buitenkant heel wat dat is ook mijn ervaring. De primer op de niet zichtbare delen was vanaf de fabriek gewoon minimaal.
Veel succes! Gaat helemaal goedkomen met deze GTV6 ben benieuwd wat je nog tegenkomt met de 24v er in te lepelen dat heb ik ook nog nooit gedaan ben dus benieuwd.
Je gaat in een sneltrein vaart!
Gr,
Carl