Stuurbekrachtiging op een gtv6

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Stuurbekrachtiging op een gtv6

Bericht door gtv tijntje »

Ik zou graag stuurbekrachtiging op mijn gtv6 willen bouwen maar is daar een simpele oplossing voor?
Ik kan oplossingen genoegverzinnen namelijk maar als er een makkelijke oplossing is dan zou ik daar graag van op de hoogte zijn..
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

simpelste is wegbrengen en in laten bouwen orgineel Alfa of electrisch :lol:

heb in mijn GTV TS alles van een 75 TS zitten stuurhuis /pomp/leidingen etc.

denk dat van een 75 V6 ook alles wel over te zetten is, of horen of iemand een set van een GTV6 heeft liggen, vlg. mij hadden de latere GTV6-en dit ook :?: dat weten de GTV6 mannen wel :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Heb hier nog een TS stuubekrachtiging compleet liggen :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Ik heb hier ook over nagedacht omdat ik ook graag mijn vrouw in de gtv6 zie rijden.

Wat ik dan absoluut wil is een elektrische stuurbekrachtiging. Ik heb daarvoor contact gelegd met een bedrijf dat ook in Houten stond met een exemplaar op een klassieke Ferrari.

Het enige (kleine) probleem was dat er eerst een prototype gemaakt moet worden voor een GTV6. Op het eerste gezicht is er ruimte zat om de elektromotor te plaatsen. De schattingen van de kosten lopen tussen de €1500-€2500. Afhankelijk van het aantal stuurbekrachtigingen die verkocht kunnen worden.

Waarom mijn voorkeur voor elektrisch?
-1. Veel eenvoudiger in te bouwen (dus simpele oplossing)
-2. Werkt alleen wanneer je het nodig hebt, terwijl de normale stuurbekrachtiging continu werkt en tot 10% van het motorvermogen opslurpt. Motorvermogen dat je liever op de achterwielen hebt, lijkt mij.

Nu ik tijdje in de GTV6 rondrijd vind ik de inspanning van het onbekrachtigd rijden enorm meevallen.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ik heb de laatste 2 weken met de alfetta gereden.

Vandaag weer eens met de 156 weg geweest, 1e paar bochten nam ik te krap en de besturing vond ik erg wazig. :lol:

Toen ik mijn rijbewijs ging halen was stuurbekrachtiging een uitzondering en rembekrachting begon net standaard te worden, nu zijn we verwend.
Ik mis de stuurbekrachtiging niet op de transaxle, is gewoon zoals het hoort en maakt het autorijden nog echt autorijden.
Voor de mensen die veel in de stad rijden en krap moeten parkeren is het natuurlijk wel iets anders.

(na deze 2 weken kan ik de moderne techniek toch ook weer wat waarderen, rijden met de 156 is dan gewoon uitrusten terwijl je onderweg bent) :cool:

Maar volgens mij ging het erom "hoe" je stuurbekrachtiging kunt inbouwen. :lol:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Bericht door gtv tijntje »

thnxxx voor de info, ga denk ik toch voor de reguliere stuurbekrachtiging en neem het inleveren van vermogen maar voor lief, het is dan wel zo dat mijn meissie er ook mee kan rijden hetgeen wat haar nu te zwaar is...

Maar is een Ts stuurhuis 1 op 1 uitwisselbaar met het orgineel of moet ik daarvoor ook nog aanpassingen maken vanwege lengte verschil of bevestiging etc.
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Bericht door kyalami »

Neem even contact op met Buddy van autobedrijf van de Wereld in Roelofarendsveen. Hij kan je er alles over vertellen. Is wel wat werlk met lassen van extra bevestiigngspunten en dergelijke.

Succes
Plaats reactie