Onderstaand een bericht uit de email die ik had ontvangen via Marcel Hekkert.
Hij rijdt zelf ook Alfetta GTV heeft zich aangemeld hier op het forum maar is geen echte forumganger.
Bij vragen etc.. verwijs ik jullie door naar onderstaand mobielnummer.
Anderzijds zal ik vragen of Marcel in dit topic op vragen wilt reageren.
Saluti Alessandro
Hierbij nogmaals het bericht voor de rit welke gereden gaat worden in de week 38, datum 20 t/m 25 september.
Op dit moment hebben wij 8 equipes, 16 personen, om aan het minimale groepsarrangement te voldoen hebben wij nog 4 inschrijvingen nodig,
oftewel 2 equipes. Wie weet nog enkele personen die mee willen rijden. Het hoeft niet perse een Alfa automobiel te zijn.
Hieronder nog even het idee welke wij samengesteld hebben.
Week 38
Zoals voorgesteld tijdens de laatste Giro stel ik voor om dit jaar een andere locatie te kiezen, Schotland, dit biedt kansen voor de permanente links rijders.
De heen en weer tocht maken wij gebruik van een slaaphut, lekker ontspannen met een diner en ontbijt.
Aan de andere kant van het kanaal hebben wij na een uur rijden de mooiste natuur waar wij 4 of 5 dagen heerlijk kunnen sturen.
Het bezoek aan een Whisky destilleerderijen/wijnarrangement is mogelijk. De Schotse kastelen zijn erg mooi, de cultuur en de gastvrijheid van de Schotten is te vergelijken met de Italianen. De duur is van deze rit is korter omdat de oversteek wat kostbaarder is.
Het uitzetten van de te rijden route wil ik via mail doorgeven zodat iedereen thuis al de gebieden, steden en dorpen via het net kan bekijken, dit wordt een rit welke ook door motoren wordt gebruikt.
De rit en locatie:
IJmuiden - Newcastle - Edinburg - Kinross - Perth - Kinross - Newcastle - IJmuiden. De rit van Newcastle-upon-Tyne naar Kinross is de langste rit. Vanuit Newcastle richting noorden, dus richting Edinburgh, kom je diverse kastelen tegen. Kastelen waar Schotland beroemd om is. (Warkworth Castle, Alnwick Castle, Bamburgh en Lindisfarne Castle (een soort 2e Mont St. Michel in Frankrijk). Natuurlijk kun je niet alles zien, maar je kunt wat bewaren voor de terugrit. Newcastle zelf is ook aardig om te zien, maar dat is wellicht meer iets voor op de terugweg naar de boot. Je volgt de prachtige kustweg naar Edinburgh (o.a. kliffen van St. Abb's Head). Van Edinburgh verder naar Kinross. Vanuit Kinross kun je dagtochten maken naar o.a. Edinburgh. Hier is genoeg te zien en krijg je de dag makkelijk om. Onderweg tussen Kinross en Edinburgh liggen de ruines van Dunfermline en ligt de wereldberoemde spoorbrug Forth Bridges; een industrieel wereldwonder uit 1890! Vanuit Kinross kun je ook naar de 2e stad van Schotland: Glasgow. Onderweg passer je het middeleeuwse stadje Culross en de bootlift Falkirk Wheel. Weer een technisch hoogstandje. Ten noorden van Kinross ligt het mooie, historische stadje Perth. Nog verder omhoog kun je Glamis Castle bezoeken. Een van de grootste Schotse kastelen. Vanuit Kinross bestaat verder de mogelijkheid Falkland Palace, Stirling Castle of Doune Castle te bezoeken. Aan zee liggen de ruines van St. Andrews en een groep van mooie vissersdorpjes (East Neuk (klinkt toch veelbelovend...)). Ten westen van Kinross bereik je via het natuurgebied The Trossachs, het beroemde Loch Lomond. Kortom een reis volop cultuur, meren, zee en prachtige landschappen. En 's avonds een lekkere whiskey of pint in the pub met roodharige, vrouwelijke bediening achter de bar! Deze reis kan niet meer stuk
Een verblijf van 4 nachten in b.v. Kinross en twee nachten op de boot bedraagt circa 475,- euro p/p. Uitgaande van 20 deelnemers.
Met vriendelijke groeten,
Marcel Hekkert
Mobiel: 06-22794997
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 08 aug 2010, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Vertrek op zondagavond om 17.30u in IJmuiden en weer terug in IJmuiden op vrijdagochtend om 09.00u.
2 overnachtingen op de boot en 3 overnachtingen in Schotland.
Prijs zal iets lager zijn, ca 425-435 €.pp
Ben mijn 75TS 776 klaar aan het maken voor de rit
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super