Schotland september 2010

Transaxlemeetings, forummeetingen tourritten, koffieklets etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Schotland september 2010

Bericht door AlfettaOwner »

Beste fettarijders,

Onderstaand een bericht uit de email die ik had ontvangen via Marcel Hekkert.
Hij rijdt zelf ook Alfetta GTV heeft zich aangemeld hier op het forum maar is geen echte forumganger.
Bij vragen etc.. verwijs ik jullie door naar onderstaand mobielnummer.
Anderzijds zal ik vragen of Marcel in dit topic op vragen wilt reageren.


Saluti Alessandro


Afbeelding


Hierbij nogmaals het bericht voor de rit welke gereden gaat worden in de week 38, datum 20 t/m 25 september.
Op dit moment hebben wij 8 equipes, 16 personen, om aan het minimale groepsarrangement te voldoen hebben wij nog 4 inschrijvingen nodig,
oftewel 2 equipes. Wie weet nog enkele personen die mee willen rijden. Het hoeft niet perse een Alfa automobiel te zijn.
Hieronder nog even het idee welke wij samengesteld hebben.

Week 38

Zoals voorgesteld tijdens de laatste Giro stel ik voor om dit jaar een andere locatie te kiezen, Schotland, dit biedt kansen voor de permanente links rijders.
De heen en weer tocht maken wij gebruik van een slaaphut, lekker ontspannen met een diner en ontbijt.
Aan de andere kant van het kanaal hebben wij na een uur rijden de mooiste natuur waar wij 4 of 5 dagen heerlijk kunnen sturen.
Het bezoek aan een Whisky destilleerderijen/wijnarrangement is mogelijk. De Schotse kastelen zijn erg mooi, de cultuur en de gastvrijheid van de Schotten is te vergelijken met de Italianen. De duur is van deze rit is korter omdat de oversteek wat kostbaarder is.
Het uitzetten van de te rijden route wil ik via mail doorgeven zodat iedereen thuis al de gebieden, steden en dorpen via het net kan bekijken, dit wordt een rit welke ook door motoren wordt gebruikt.

De rit en locatie:
IJmuiden - Newcastle - Edinburg - Kinross - Perth - Kinross - Newcastle - IJmuiden. De rit van Newcastle-upon-Tyne naar Kinross is de langste rit. Vanuit Newcastle richting noorden, dus richting Edinburgh, kom je diverse kastelen tegen. Kastelen waar Schotland beroemd om is. (Warkworth Castle, Alnwick Castle, Bamburgh en Lindisfarne Castle (een soort 2e Mont St. Michel in Frankrijk). Natuurlijk kun je niet alles zien, maar je kunt wat bewaren voor de terugrit. Newcastle zelf is ook aardig om te zien, maar dat is wellicht meer iets voor op de terugweg naar de boot. Je volgt de prachtige kustweg naar Edinburgh (o.a. kliffen van St. Abb's Head). Van Edinburgh verder naar Kinross. Vanuit Kinross kun je dagtochten maken naar o.a. Edinburgh. Hier is genoeg te zien en krijg je de dag makkelijk om. Onderweg tussen Kinross en Edinburgh liggen de ruines van Dunfermline en ligt de wereldberoemde spoorbrug Forth Bridges; een industrieel wereldwonder uit 1890! Vanuit Kinross kun je ook naar de 2e stad van Schotland: Glasgow. Onderweg passer je het middeleeuwse stadje Culross en de bootlift Falkirk Wheel. Weer een technisch hoogstandje. Ten noorden van Kinross ligt het mooie, historische stadje Perth. Nog verder omhoog kun je Glamis Castle bezoeken. Een van de grootste Schotse kastelen. Vanuit Kinross bestaat verder de mogelijkheid Falkland Palace, Stirling Castle of Doune Castle te bezoeken. Aan zee liggen de ruines van St. Andrews en een groep van mooie vissersdorpjes (East Neuk (klinkt toch veelbelovend...)). Ten westen van Kinross bereik je via het natuurgebied The Trossachs, het beroemde Loch Lomond. Kortom een reis volop cultuur, meren, zee en prachtige landschappen. En 's avonds een lekkere whiskey of pint in the pub met roodharige, vrouwelijke bediening achter de bar! Deze reis kan niet meer stuk

Een verblijf van 4 nachten in b.v. Kinross en twee nachten op de boot bedraagt circa 475,- euro p/p. Uitgaande van 20 deelnemers.

Met vriendelijke groeten,

Marcel Hekkert
Mobiel: 06-22794997
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 08 aug 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Woei :shock:

Da's zéér mooi! Voor dit soort dingen ben ik wel te porren......effe agenda checken!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Alfa Romeo Kevin
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 jan 2010, 21:43
Locatie: Onder Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Alfa Romeo Kevin »

Dit is wel heeel gaaf... Echter beginnen de scholen weer op 1 september geloof ik?
Alfetta GTV 84'' [url=http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=2111]Even voorstellen[/url]
Alfa 166 01'' [url=http://farm5.static.flickr.com/4055/4453210463_5586569dae_o.jpg]afbeelding: klik[/url]
*Passion for perfection*
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Zijn er nog gegadigden :?:

Week 38,
19 t/m 24 sept.

Vertrek op zondagavond om 17.30u in IJmuiden en weer terug in IJmuiden op vrijdagochtend om 09.00u.
2 overnachtingen op de boot en 3 overnachtingen in Schotland.
Prijs zal iets lager zijn, ca 425-435 €.pp

Ben mijn 75TS 776 klaar aan het maken voor de rit :driving:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

En weer terug uit UK.

Een werkelijk prachtig landschap en bij uitstek geschikt om je Alfa goed uit te laten.
Veel éénbaanswegen waar je goed door kunt rijden, over het algemeen weinig verkeer en veel bochten.
Ben niet met de 75 geweest maar met de 164.
Onderstaand een impressie van het landschap.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Prachtige foto's, mooi landschap.
Waren jullie maar met 2 auto's?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Dank je Roy, we waren met ca 11 auto's maar niet altijd samen onderweg.
De GTV daar heb ik ongeveer 500 km's achteraan gereden.

Wat een prachtig kont heeft dat bakje toch, voor mij echt de mooiste onder de alfa's :thumbs:

Er reed nog een 75TS en 916 spider mee, 2 giulia's en nog een 916 spider hebben een andere auto genomen cq reis geannuleerd.
Eigenlijk wel jammer.. :neutral:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

AlfettaOwner schreef:Dank je Roy, we waren met ca 11 auto's maar niet altijd samen onderweg.
De GTV daar heb ik ongeveer 500 km's achteraan gereden.

Wat een prachtig kont heeft dat bakje toch, voor mij echt de mooiste onder de alfa's :thumbs:

Er reed nog een 75TS en 916 spider mee, 2 giulia's en nog een 916 spider hebben een andere auto genomen cq reis geannuleerd.
Eigenlijk wel jammer.. :neutral:
Toch nog een leuke opkomst.
Ik was graag meegegaan, maar ik had helaas net de vakantie om :cry:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Wellicht dat volgend jaar weer een soortgelijke trip is maar dan meer noordelijk :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie