kruiskoppeling stuurstang GTV6

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

kruiskoppeling stuurstang GTV6

Bericht door nappa »

Er zit spelling mijn stuur. Volgens mij komt dat door een kruiskoppeling die het dichst bij het stuurhuis zit.
Weet iemand of de kruiskoppeling van 75 gelijk is aan gtv6 of kan je zoiets laten reviseren?

Zaterdag krijg de auto terug van de garage en wil ik dit probleem aan pakken. Lijkt me niet al te lastig om de stuurstang verwijderen met de motor er in.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

weet niet welk type, maar die dingen zijn vaak idd uitwisselbaar.

Heb ooit ook eens een ruilexemplaar erop geknutseld, was dacht ik van een Giulietta......of was het nu een 75.... :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Ik heb hier beide naast elkaar liggen maar de kruiskoppeling is verschillend! Kan natuurlijk zijn dat er binnen de 75 range nog verschillen zijn maar van een in lengte verstelbaar stuurhuis van een 75 past het in ieder geval niet op een alfetta GTV! Ik vermoed dat het van een alfetta sedan of Guilietta wel past.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

dan zal het de Giullietta zijn geweest :wink:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTVboy
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:57
Locatie: Elsloo,Limburg

Bericht door GTVboy »

Carbo schreef:Ik heb hier beide naast elkaar liggen maar de kruiskoppeling is verschillend! Kan natuurlijk zijn dat er binnen de 75 range nog verschillen zijn maar van een in lengte verstelbaar stuurhuis van een 75 past het in ieder geval niet op een alfetta GTV! Ik vermoed dat het van een alfetta sedan of Guilietta wel past.

Gr,
Carl
Bij de mijne wel...handige Harry ben ik.. :wink:
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Bericht door nappa »

Dan moet maar gaan kijken of ik hem kan laten reviseren of andere kan vinden die nog wel goed is.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Bericht door nappa »

ik heb een andere gevonden in Gramsbergen.

Hoe moeilijk is het om een stuurhuis te vervangen met de motor er in?
Ik zie niet precies hoe ik die bouten moet los maken met de motor er in.
Ik heb ook CSC uitlaat spruitstuk en die neemt naar mijn gevoel ook meer ruimte in beslag.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

4 bouten van bovenaf omlaag gedraaid erin, een stuurstang met een kruiskoppeling en twee stuurkogels. Maar of je hem naar de zijkant toe eruit kunt schuiven met de motor erin durf ik niet te zeggen.... :neutral:

Dat balkje waar hij opzit is altijd zo'n vieze vettige bende :mad: ... niet echt over nagedacht door de ontwerpers om daar opstaande randen aan te maken. :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Bericht door Rob GTV6 »

Je kan hem verwijderen met de motor er nog in (rechts) alleen, het huis heeft een vierkante verdikking zitten (een vierkantje gedraait op de punt zeg maar) en dat puntje moet je een paar mm afvijlen/slijpen want daar loopt hij op vast.

Dat was bij mij het geval..............

en volgens mij zit er ook nog een hitteschiltje op links............

groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Bericht door nappa »

Rob GTV6 schreef:Je kan hem verwijderen met de motor er nog in (rechts) alleen, het huis heeft een vierkante verdikking zitten (een vierkantje gedraait op de punt zeg maar) en dat puntje moet je een paar mm afvijlen/slijpen want daar loopt hij op vast.

Dat was bij mij het geval..............

en volgens mij zit er ook nog een hitteschiltje op links............

groet Rob GTV6.
ok zal eens kijken.
Omdat het motorblok boven de bouten hangt zal ik waarschijnlijk op 1 of andere manier van onderen die bouten moeten los draaien.
gtv6 '84
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Maar, als je de kruiskoppeling(en) van de stuurstang wil vervangen, hoeft het stuurhuis er toch niet uit! :eek: (lees ik ergens overeen??)

Als je het stuurhuis toch er uit gaat halen, kan dat best. Zelfs een bekrachtigd stuurhuis (wat dus groter is) van een 75 V6 kan er langs zij uit, zonder de motor weg te halen. Als ik me goed herinner, heb ik wel één motorsteun losgehaald en de motor een beetje opgekrikt voor de benodigde laatste mm's extra ruimte. :wink:
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Bericht door nappa »

Alessandro schreef:Maar, als je de kruiskoppeling(en) van de stuurstang wil vervangen, hoeft het stuurhuis er toch niet uit! :eek: (lees ik ergens overeen??)

Als je het stuurhuis toch er uit gaat halen, kan dat best. Zelfs een bekrachtigd stuurhuis (wat dus groter is) van een 75 V6 kan er langs zij uit, zonder de motor weg te halen. Als ik me goed herinner, heb ik wel één motorsteun losgehaald en de motor een beetje opgekrikt voor de benodigde laatste mm's extra ruimte. :wink:
oops, vergeten te melden. het zat niet in de kruiskoppelingen maar het stuurhuis.
gtv6 '84
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Ah oké. Succes! :thumbs:
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Bericht door nappa »

Alessandro schreef:Ah oké. Succes! :thumbs:
Bedankt. Ik heb zelf geen ruimte er voor, ga daarom een rond kijken of iemand kan vinden die het kan doen en er ervaring mee heeft.
gtv6 '84
Plaats reactie