GTV42.0 schreef: Alleen Alfa-corazon volgens mij niet gesproken.
Echt wel... op zondag. Ik moest met de SZ naar de opstelling rijden en had dus maar kort de tijd.
Ik zei nog tegen je, "Wat herken je mij niet meer als ik in een andere wagen rij?".
Tijdens de rit op het circuit heb ik nog geclaxonneerd en gezwaaid naar stefgtv6. Heerlijk om de GTV's op het circuit te zien.
Ik ben ook met een zeer goed gevoel gisteravond weer naar huis gereden
En dat in een Nissan Q.... Dan moet het wel extreem goed gegaan zijn.
Was wel een schitterend gezicht al die transaxles bij elkaar. En hele mooie exemplaren.
De animo voor dit soort Alfa's, wordt telkens groter als je de opkomst zo ziet. Super.
Alfa-corazon schreef: Tijdens de rit op het circuit heb ik nog geclaxonneerd en gezwaaid naar stefgtv6. Heerlijk om de GTV's op het circuit te zien.
En teruggezwaaid ondanks dat ik mijn handen vol had aan de GTV.....
Lag niet aan de GTV trouwens want ik heb bij de verschillende SZ's gemerkt dat ik met het doortrekken in de versnellingen leuk mee kon komen. De bochten daarentegen......
Misschien toch maar eens een rijstijlverbetercursus gaan doen?
Na afloop op de terugweg naar huis helaas wel moeten constateren dat de 'bite' behoorlijk verdwenen is uit de remmetjes.
Alles werkt lijkt het maar veel gebeurt er niet. Zijn toch nieuwe blokken opgekomen vorig jaar en er zit verse ATE super blue racing remvloeistof op.
Wat zou hier wel de oorzaak van kunnen zijn??
Ik ben zondag geweest. Een geweldige dag gehad. Erg veel mooie Alfa's gezien. We zijn met z'n vieren in de 145 van mijn zoon gekomen. Volgend jaar toch maar de GTV nemen. De voorspelling was mij toch te slecht. Gelukkig heb ik ongelijk gekregen. Volgend jaar toch maar beter weer bestellen.
stefgtv6 schreef:
Na afloop op de terugweg naar huis helaas wel moeten constateren dat de 'bite' behoorlijk verdwenen is uit de remmetjes.
Alles werkt lijkt het maar veel gebeurt er niet. Zijn toch nieuwe blokken opgekomen vorig jaar en er zit verse ATE super blue racing remvloeistof op.
Wat zou hier wel de oorzaak van kunnen zijn??
Waarschijnlijk zijn je blokken wat te heet geweest.
Als ze echt verbrand zijn ruik en zie je het na de tijd wel.
Dus waarschijnlijk zijn ze wat verglaast (te harde laag zonder frictie)
Remedie: blokken er even uit met een vijl kruislings ruw vijlen dat de toplaag volledig weg is, en weer terug monteren.(belangrijk )
Werkt het niet, zit er weinig anders op dan nieuwe monteren.
GTV42.0 schreef: Alleen Alfa-corazon volgens mij niet gesproken.
Echt wel... op zondag. Ik moest met de SZ naar de opstelling rijden en had dus maar kort de tijd.
Ik zei nog tegen je, "Wat herken je mij niet meer als ik in een andere wagen rij?".
Dat was niet Jeroen waar je dat tegen zei
Back to topic, het was een super weekend, vrijdag samen met Erwin naar Zandvoort gegaan, mooi weer erbij. Op het paddock boel wat opbouwen en zaterdag en zondag druk met de briefings en wat verkeerbegeleiding en veel bezoekers gesproken.
Het weer viel mij gelukkig mee, alleen zondagochtend tot half 9 regen gehad en middags vanaf 16:00 paar flinke wolkbreuken. Maar veel lol gehad, zag dat Jeroen goed bezig was met zijn rol als registerleider!
Bedankt Gerrit. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ook weer mensen van binnen de SCARB. Leuk zo eens met elkaar op te trekken en wat te drinken zoals op vrijdagavond.
Zaterdagavond had je het een beetje druk
GTV42.0 schreef: Alleen Alfa-corazon volgens mij niet gesproken.
Echt wel... op zondag. Ik moest met de SZ naar de opstelling rijden en had dus maar kort de tijd.
Ik zei nog tegen je, "Wat herken je mij niet meer als ik in een andere wagen rij?".
Dat was niet Jeroen waar je dat tegen zei
Maar veel lol gehad, zag dat Jeroen goed bezig was met zijn rol als registerleider!
Oeps sorry, krijg ik nog een herkansing tijdens de kleine meeting?
stefgtv6 schreef:
Na afloop op de terugweg naar huis helaas wel moeten constateren dat de 'bite' behoorlijk verdwenen is uit de remmetjes.
Alles werkt lijkt het maar veel gebeurt er niet. Zijn toch nieuwe blokken opgekomen vorig jaar en er zit verse ATE super blue racing remvloeistof op.
Wat zou hier wel de oorzaak van kunnen zijn??
Waarschijnlijk zijn je blokken wat te heet geweest.
Als ze echt verbrand zijn ruik en zie je het na de tijd wel.
Dus waarschijnlijk zijn ze wat verglaast (te harde laag zonder frictie)
Remedie: blokken er even uit met een vijl kruislings ruw vijlen dat de toplaag volledig weg is, en weer terug monteren.(belangrijk )
Werkt het niet, zit er weinig anders op dan nieuwe monteren.
Wat ook kan is dat ze juist door weinig gebruik een beetje aanslag hebben op de schijven en daardoor in het begin goed remde. Als alles goed heet is geworden is de boel meteen weer schoon en mis je de eerste "bite". Heb ik ook na een circuit ritje. Even buiten het circuit rijden en alles komt weer goed. Ook kan toch je vloeistof hebben gekookt of zit er toch wat lucht in het systeem. Als je pedaal "hard" is zo ik de boel gewoon even laten staan een dag en daarna een aantal gecontroleerde noodstops maken. Dat is het eventuele verglaasde er ook wel af.
Bij mij trok de SZ na boenderen op Monza sterk naar links. Even een paar stevige rempogingen en de boel spoorde weer netjes.
Trouwens het ziet er goed uit met jouw GTV6 op het circuit.
merijnnieuwenhuis schreef:Leuk dat ik van het weekend mensen van dit forum gesproken te hebben, als " nieuweling" is het prachtig om te zien dat dit register zo samenhorig is.
Jeroen,
Je krijgt het inschrijvingsformulier voor het register digitaal, als ik het niet vergeet eind deze week.
Alfa-corazon schreef:
Wat ook kan is dat ze juist door weinig gebruik een beetje aanslag hebben op de schijven en daardoor in het begin goed remde. Als alles goed heet is geworden is de boel meteen weer schoon en mis je de eerste "bite". Heb ik ook na een circuit ritje. Even buiten het circuit rijden en alles komt weer goed. Ook kan toch je vloeistof hebben gekookt of zit er toch wat lucht in het systeem. Als je pedaal "hard" is zo ik de boel gewoon even laten staan een dag en daarna een aantal gecontroleerde noodstops maken. Dat is het eventuele verglaasde er ook wel af.
Bij mij trok de SZ na boenderen op Monza sterk naar links. Even een paar stevige rempogingen en de boel spoorde weer netjes.
Trouwens het ziet er goed uit met jouw GTV6 op het circuit.
Gelukkig heeft mijn GTV geen last van weinig gebruik want hij wordt meerdere keren per week uitgelaten......
Toch lijkt het inderdaad wel al beter. Heb gisteren wat remproefjes gedaan en heel veel mis is er eigenlijk ook weer niet. Hij remt wel heel behoorlijk en ik denk dat het beetje verschil groter leek dan het was.
Ik kijk het nog even aan want ik moet deze week nog een leuk ritje maken. Als het dan nog iets beter remt dan is het weer als vanouds. Is dan waarschijnlijk inderdaad een iets verglaasd laagje geweest. Als het niet beter wordt ga ik toch dat vijlen eens proberen.
Ik vind het wel jammer dat ik zelf op het circuit te druk was met het sturen om te genieten van al het moois om me heen. De transaxles waren natuurlijk verreweg de mooiste groep die je als toeschouwer voorbij kunt zien komen.
Ik ga maar eens kijken of er ergens nog leuke filmpjes van ons register geplaatst zijn......
Alfa-corazon schreef:
Wat ook kan is dat ze juist door weinig gebruik een beetje aanslag hebben op de schijven en daardoor in het begin goed remde. Als alles goed heet is geworden is de boel meteen weer schoon en mis je de eerste "bite". Heb ik ook na een circuit ritje. Even buiten het circuit rijden en alles komt weer goed. Ook kan toch je vloeistof hebben gekookt of zit er toch wat lucht in het systeem. Als je pedaal "hard" is zo ik de boel gewoon even laten staan een dag en daarna een aantal gecontroleerde noodstops maken. Dat is het eventuele verglaasde er ook wel af.
Bij mij trok de SZ na boenderen op Monza sterk naar links. Even een paar stevige rempogingen en de boel spoorde weer netjes.
Trouwens het ziet er goed uit met jouw GTV6 op het circuit.
Gelukkig heeft mijn GTV geen last van weinig gebruik want hij wordt meerdere keren per week uitgelaten......
Toch lijkt het inderdaad wel al beter. Heb gisteren wat remproefjes gedaan en heel veel mis is er eigenlijk ook weer niet. Hij remt wel heel behoorlijk en ik denk dat het beetje verschil groter leek dan het was.
Ik kijk het nog even aan want ik moet deze week nog een leuk ritje maken. Als het dan nog iets beter remt dan is het weer als vanouds. Is dan waarschijnlijk inderdaad een iets verglaasd laagje geweest. Als het niet beter wordt ga ik toch dat vijlen eens proberen.
Ik vind het wel jammer dat ik zelf op het circuit te druk was met het sturen om te genieten van al het moois om me heen. De transaxles waren natuurlijk verreweg de mooiste groep die je als toeschouwer voorbij kunt zien komen.
Ik ga maar eens kijken of er ergens nog leuke filmpjes van ons register geplaatst zijn......
Als het volgens mij kan wel. Ik rij alleen met droog weer en schone weg normaal gesproken. Afgelopen weekeinde was een uitzondering daarop maar dat is normaal zeker niet de bedoeling. Ik heb hem achterin weer droog moeten maken want er stond toch een beetje water in jouw oude reservewiel bak. Dit ondanks de handdoeken die ik al her en der onder de kofferbakbekleding gedrukt had. Staan nu twee vochtvreters in voor het laatste vocht. En ik heb hem maandagavond natuurlijk ook even 'droog' gereden.
In de winter rij ik alleen als de weg kurkdroog is. Dan komt het wel voor natuurlijk dat hij wat langer stil staat. Zijn allemaal plezierritjes dus als het niet kan blijft hij binnen.