Spettacolo Sportivo - Zandvoort - 28/29 augustus

Transaxlemeetings, forummeetingen tourritten, koffieklets etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

GTV42.0 schreef: Alleen Alfa-corazon volgens mij niet gesproken.
Echt wel... op zondag. Ik moest met de SZ naar de opstelling rijden en had dus maar kort de tijd.
Ik zei nog tegen je, "Wat herken je mij niet meer als ik in een andere wagen rij?".
Tijdens de rit op het circuit heb ik nog geclaxonneerd en gezwaaid naar stefgtv6. Heerlijk om de GTV's op het circuit te zien.
ALFAHEIDA
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 feb 2006, 22:56
Locatie: Alfacity

Bericht door ALFAHEIDA »

Ik ben ook met een zeer goed gevoel gisteravond weer naar huis gereden
En dat in een Nissan Q.... :wink: Dan moet het wel extreem goed gegaan zijn.
Was wel een schitterend gezicht al die transaxles bij elkaar. En hele mooie exemplaren.
De animo voor dit soort Alfa's, wordt telkens groter als je de opkomst zo ziet. Super. :cool:
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)

Afbeelding
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Alfa-corazon schreef: Tijdens de rit op het circuit heb ik nog geclaxonneerd en gezwaaid naar stefgtv6. Heerlijk om de GTV's op het circuit te zien.
En teruggezwaaid ondanks dat ik mijn handen vol had aan de GTV..... :lol:
Lag niet aan de GTV trouwens want ik heb bij de verschillende SZ's gemerkt dat ik met het doortrekken in de versnellingen leuk mee kon komen. De bochten daarentegen...... :oops:
Misschien toch maar eens een rijstijlverbetercursus gaan doen?
Na afloop op de terugweg naar huis helaas wel moeten constateren dat de 'bite' behoorlijk verdwenen is uit de remmetjes.
Alles werkt lijkt het maar veel gebeurt er niet. Zijn toch nieuwe blokken opgekomen vorig jaar en er zit verse ATE super blue racing remvloeistof op.
Wat zou hier wel de oorzaak van kunnen zijn??
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Bericht door modellisimo »

Ik ben zondag geweest. Een geweldige dag gehad. Erg veel mooie Alfa's gezien. We zijn met z'n vieren in de 145 van mijn zoon gekomen. Volgend jaar toch maar de GTV nemen. De voorspelling was mij toch te slecht. Gelukkig heb ik ongelijk gekregen. Volgend jaar toch maar beter weer bestellen.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Nog mooie Alfetta's van eigenaar gewisseld? of die te koop stonden?
Buiten de QO van Dick of course....
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

stefgtv6 schreef: Na afloop op de terugweg naar huis helaas wel moeten constateren dat de 'bite' behoorlijk verdwenen is uit de remmetjes.
Alles werkt lijkt het maar veel gebeurt er niet. Zijn toch nieuwe blokken opgekomen vorig jaar en er zit verse ATE super blue racing remvloeistof op.
Wat zou hier wel de oorzaak van kunnen zijn??
Waarschijnlijk zijn je blokken wat te heet geweest.
Als ze echt verbrand zijn ruik en zie je het na de tijd wel.
Dus waarschijnlijk zijn ze wat verglaast (te harde laag zonder frictie)

Remedie: blokken er even uit met een vijl kruislings ruw vijlen dat de toplaag volledig weg is, en weer terug monteren.(belangrijk :roll:)
Werkt het niet, zit er weinig anders op dan nieuwe monteren.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Bericht door Gerrit »

Alfa-corazon schreef:
GTV42.0 schreef: Alleen Alfa-corazon volgens mij niet gesproken.
Echt wel... op zondag. Ik moest met de SZ naar de opstelling rijden en had dus maar kort de tijd.
Ik zei nog tegen je, "Wat herken je mij niet meer als ik in een andere wagen rij?".
Dat was niet Jeroen waar je dat tegen zei :wink:

Back to topic, het was een super weekend, vrijdag samen met Erwin naar Zandvoort gegaan, mooi weer erbij. Op het paddock boel wat opbouwen en zaterdag en zondag druk met de briefings en wat verkeerbegeleiding en veel bezoekers gesproken.
Het weer viel mij gelukkig mee, alleen zondagochtend tot half 9 regen gehad en middags vanaf 16:00 paar flinke wolkbreuken. Maar veel lol gehad, zag dat Jeroen goed bezig was met zijn rol als registerleider!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Bedankt Gerrit. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ook weer mensen van binnen de SCARB. Leuk zo eens met elkaar op te trekken en wat te drinken zoals op vrijdagavond.
Zaterdagavond had je het een beetje druk :wink: :jumping:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Gerrit schreef:
Alfa-corazon schreef:
GTV42.0 schreef: Alleen Alfa-corazon volgens mij niet gesproken.
Echt wel... op zondag. Ik moest met de SZ naar de opstelling rijden en had dus maar kort de tijd.
Ik zei nog tegen je, "Wat herken je mij niet meer als ik in een andere wagen rij?".
Dat was niet Jeroen waar je dat tegen zei :wink:

Maar veel lol gehad, zag dat Jeroen goed bezig was met zijn rol als registerleider!
Oeps sorry, krijg ik nog een herkansing tijdens de kleine meeting?
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

twinnyspark schreef:
stefgtv6 schreef: Na afloop op de terugweg naar huis helaas wel moeten constateren dat de 'bite' behoorlijk verdwenen is uit de remmetjes.
Alles werkt lijkt het maar veel gebeurt er niet. Zijn toch nieuwe blokken opgekomen vorig jaar en er zit verse ATE super blue racing remvloeistof op.
Wat zou hier wel de oorzaak van kunnen zijn??
Waarschijnlijk zijn je blokken wat te heet geweest.
Als ze echt verbrand zijn ruik en zie je het na de tijd wel.
Dus waarschijnlijk zijn ze wat verglaast (te harde laag zonder frictie)

Remedie: blokken er even uit met een vijl kruislings ruw vijlen dat de toplaag volledig weg is, en weer terug monteren.(belangrijk :roll:)
Werkt het niet, zit er weinig anders op dan nieuwe monteren.
Wat ook kan is dat ze juist door weinig gebruik een beetje aanslag hebben op de schijven en daardoor in het begin goed remde. Als alles goed heet is geworden is de boel meteen weer schoon en mis je de eerste "bite". Heb ik ook na een circuit ritje. Even buiten het circuit rijden en alles komt weer goed. Ook kan toch je vloeistof hebben gekookt of zit er toch wat lucht in het systeem. Als je pedaal "hard" is zo ik de boel gewoon even laten staan een dag en daarna een aantal gecontroleerde noodstops maken. Dat is het eventuele verglaasde er ook wel af.

Bij mij trok de SZ na boenderen op Monza sterk naar links. Even een paar stevige rempogingen en de boel spoorde weer netjes.

Trouwens het ziet er goed uit met jouw GTV6 op het circuit.
merijnnieuwenhuis
Novizio
Novizio
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mei 2010, 15:05

Bericht door merijnnieuwenhuis »

Leuk dat ik van het weekend mensen van dit forum gesproken te hebben, als " nieuweling" is het prachtig om te zien dat dit register zo samenhorig is.

Jeroen,

Je krijgt het inschrijvingsformulier voor het register digitaal, als ik het niet vergeet eind deze week.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

merijnnieuwenhuis schreef:Leuk dat ik van het weekend mensen van dit forum gesproken te hebben, als " nieuweling" is het prachtig om te zien dat dit register zo samenhorig is.

Jeroen,

Je krijgt het inschrijvingsformulier voor het register digitaal, als ik het niet vergeet eind deze week.
Is goed Merijn.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
DENNIS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 269
Lid geworden op: 24 dec 2005, 17:24

SSAR 2010

Bericht door DENNIS »

Hier nog wat foto's van afgelopen zondag :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


:arrow: http://s17.photobucket.com/albums/b81/D ... colo-2010/
155 VMR30 EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 Twin Spark
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Alfa-corazon schreef:
Wat ook kan is dat ze juist door weinig gebruik een beetje aanslag hebben op de schijven en daardoor in het begin goed remde. Als alles goed heet is geworden is de boel meteen weer schoon en mis je de eerste "bite". Heb ik ook na een circuit ritje. Even buiten het circuit rijden en alles komt weer goed. Ook kan toch je vloeistof hebben gekookt of zit er toch wat lucht in het systeem. Als je pedaal "hard" is zo ik de boel gewoon even laten staan een dag en daarna een aantal gecontroleerde noodstops maken. Dat is het eventuele verglaasde er ook wel af.

Bij mij trok de SZ na boenderen op Monza sterk naar links. Even een paar stevige rempogingen en de boel spoorde weer netjes.

Trouwens het ziet er goed uit met jouw GTV6 op het circuit.
Gelukkig heeft mijn GTV geen last van weinig gebruik want hij wordt meerdere keren per week uitgelaten...... :grin:
Toch lijkt het inderdaad wel al beter. Heb gisteren wat remproefjes gedaan en heel veel mis is er eigenlijk ook weer niet. Hij remt wel heel behoorlijk en ik denk dat het beetje verschil groter leek dan het was.
Ik kijk het nog even aan want ik moet deze week nog een leuk ritje maken. Als het dan nog iets beter remt dan is het weer als vanouds. Is dan waarschijnlijk inderdaad een iets verglaasd laagje geweest. Als het niet beter wordt ga ik toch dat vijlen eens proberen.

Ik vind het wel jammer dat ik zelf op het circuit te druk was met het sturen om te genieten van al het moois om me heen. De transaxles waren natuurlijk verreweg de mooiste groep die je als toeschouwer voorbij kunt zien komen. :cool:
Ik ga maar eens kijken of er ergens nog leuke filmpjes van ons register geplaatst zijn......
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Hier een mooi overzicht van zaterdag.

Afbeelding

De rest van mijn foto's volgen nog.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Bericht door pe1ryx »

stefgtv6 schreef:
Alfa-corazon schreef:
Wat ook kan is dat ze juist door weinig gebruik een beetje aanslag hebben op de schijven en daardoor in het begin goed remde. Als alles goed heet is geworden is de boel meteen weer schoon en mis je de eerste "bite". Heb ik ook na een circuit ritje. Even buiten het circuit rijden en alles komt weer goed. Ook kan toch je vloeistof hebben gekookt of zit er toch wat lucht in het systeem. Als je pedaal "hard" is zo ik de boel gewoon even laten staan een dag en daarna een aantal gecontroleerde noodstops maken. Dat is het eventuele verglaasde er ook wel af.

Bij mij trok de SZ na boenderen op Monza sterk naar links. Even een paar stevige rempogingen en de boel spoorde weer netjes.

Trouwens het ziet er goed uit met jouw GTV6 op het circuit.
Gelukkig heeft mijn GTV geen last van weinig gebruik want hij wordt meerdere keren per week uitgelaten...... :grin:
Toch lijkt het inderdaad wel al beter. Heb gisteren wat remproefjes gedaan en heel veel mis is er eigenlijk ook weer niet. Hij remt wel heel behoorlijk en ik denk dat het beetje verschil groter leek dan het was.
Ik kijk het nog even aan want ik moet deze week nog een leuk ritje maken. Als het dan nog iets beter remt dan is het weer als vanouds. Is dan waarschijnlijk inderdaad een iets verglaasd laagje geweest. Als het niet beter wordt ga ik toch dat vijlen eens proberen.

Ik vind het wel jammer dat ik zelf op het circuit te druk was met het sturen om te genieten van al het moois om me heen. De transaxles waren natuurlijk verreweg de mooiste groep die je als toeschouwer voorbij kunt zien komen. :cool:
Ik ga maar eens kijken of er ergens nog leuke filmpjes van ons register geplaatst zijn......

rijd je het hele jaar ermee?ook in de winter?
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Bericht door stefgtv6 »

Als het volgens mij kan wel. Ik rij alleen met droog weer en schone weg normaal gesproken. Afgelopen weekeinde was een uitzondering daarop maar dat is normaal zeker niet de bedoeling. Ik heb hem achterin weer droog moeten maken want er stond toch een beetje water in jouw oude reservewiel bak. Dit ondanks de handdoeken die ik al her en der onder de kofferbakbekleding gedrukt had. Staan nu twee vochtvreters in voor het laatste vocht. En ik heb hem maandagavond natuurlijk ook even 'droog' gereden. :smile:
In de winter rij ik alleen als de weg kurkdroog is. Dan komt het wel voor natuurlijk dat hij wat langer stil staat. Zijn allemaal plezierritjes dus als het niet kan blijft hij binnen.
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Plaats reactie