Mel's 1st Alfa : 1980 serie 2 GTV6 3.0 24 Conversie
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Vermogen moet je meten, niet beredeneren...
24v met dikke inlaatbuizen zal normaal rond de 230 pk zitten. Zie ook www.squadra-tuning.nl bij de alfa 164, daar staat het dikke buizen verhaal uitgelegd.
Aangezien jouw auto waarschijnlijk geen katalysator heeft zou je daar vermogen winnen, maar dat hangt wel weer van die diameters van de gebruikte uitlaat af... als de GTV6 uitlaat is gebruikt kost deze misschien wel weer vermogen omdat de voorpijpen beduidend dunner zijn als bij een 24v. En wat jouw aangepaste inlaat doet weet ook niemand...
Zoals ik al zei, meten is weten. Vermogensrun bij een goed bedrijf kost je rond de 100 euro.
Gezien dat er meer als 7 liter olie in dat blokje gaat denk ik ook niet dat je die oliekoeler hard nodig hebt. Maar als je graag wilt kun je bij www.biesheuvel.nl vast wel iets krijgen dat pas gemaakt kan worden.
Antenne in de voorruit herken je makkelijk, loopt een draad door de ruit heen en er zit ergens een stekker er aan.
24v met dikke inlaatbuizen zal normaal rond de 230 pk zitten. Zie ook www.squadra-tuning.nl bij de alfa 164, daar staat het dikke buizen verhaal uitgelegd.
Aangezien jouw auto waarschijnlijk geen katalysator heeft zou je daar vermogen winnen, maar dat hangt wel weer van die diameters van de gebruikte uitlaat af... als de GTV6 uitlaat is gebruikt kost deze misschien wel weer vermogen omdat de voorpijpen beduidend dunner zijn als bij een 24v. En wat jouw aangepaste inlaat doet weet ook niemand...
Zoals ik al zei, meten is weten. Vermogensrun bij een goed bedrijf kost je rond de 100 euro.
Gezien dat er meer als 7 liter olie in dat blokje gaat denk ik ook niet dat je die oliekoeler hard nodig hebt. Maar als je graag wilt kun je bij www.biesheuvel.nl vast wel iets krijgen dat pas gemaakt kan worden.
Antenne in de voorruit herken je makkelijk, loopt een draad door de ruit heen en er zit ergens een stekker er aan.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Heren om dit beetje overzichtelijk te houden heb ik de post ge-edit ipv een nieuwe te posten.
Vermoedeleijke Tarox remconversie (volgens marktplaats advertentie)
Nog even terug gekeken naar de gespot-topic waar ook de mp staat waar ik op af gegaan ben. Hier stond vermeld ^^ dat deze auto de upgrade zou hebben.
Ook voor de belangstelling dus een paar foto's'geschoten.
Dit zijn de schijven + klauw setup die veel besproken zijn. Maar (net zoals zo velen) herken ik er niet direct iets speciaals aan.
@Carbo: Voor zover ik kan zien is hier inderdaad niks speciaals aan, behalve idd de dubbele zuiger setup wat beter remt dan de "zwevende kop".
Ik heb dan ook geen idee of dit origineel is, of wel achteraf gemod is. Dus vandaar de vele foto's van de Fusees, en de bevestigingen op de draagarmen.
Zijn de remschijven wel van Tarox? En wat is zo speciaal aan die setup? Race/track worthy???
Vervolgens was er voor mij de vraag of ik een dikkere stabilisator stang heb. Nee, deze is standaart dus 20.4 mm.
Roest
Ook bij deze gtv helaas. Ik wil deze inderdaad goed houden, dus wil dit behandelen. Een totale spray sluit ik niet uit. Maar had dit niet nu al gedacht. Wat zouden jullie doen bij deze plekken?
Rechtsvoor, achter wiel. Niet door, oppervlakte. Kom er niet met een schroevendraaier doorheen! (dit zat achter sideskirt) Volgens mij niks rot hierachter.
Rechts dorpel, Niet door, oppervlakte.
Rechts achter, voor wiel. Niet door, komt met schroevendraaier niet doorheen. Oppervlakte, maar grotere plek.
Links van voor naar achter helemaal roestvrij.
Wielkast is echter anders! Dit is links achter, en door. Dit moet volgens mij snel gefixed worden. Ik heb geen las apparaat, wel las ervaring, maar hier heb ik denk ik wel hulp bij nodig!
^^gemaakt links&rechts
Na dit mijn motornummer nog eens opgezocht. Is helaas 66301+000859. Welk blok is dit dus nou?
Voor de geinteresseerde de riem heeft nummer : XF 5PK1063
En loopt :
Olie! Op 2 plaatsen. Namelijk, achterkant carter vliegwiel.
En bij de bak. Vliegwiel keering? (en andere krukas-bak-keering?)
Vermoedeleijke Tarox remconversie (volgens marktplaats advertentie)
Nog even terug gekeken naar de gespot-topic waar ook de mp staat waar ik op af gegaan ben. Hier stond vermeld ^^ dat deze auto de upgrade zou hebben.
Ook voor de belangstelling dus een paar foto's'geschoten.
Dit zijn de schijven + klauw setup die veel besproken zijn. Maar (net zoals zo velen) herken ik er niet direct iets speciaals aan.
@Carbo: Voor zover ik kan zien is hier inderdaad niks speciaals aan, behalve idd de dubbele zuiger setup wat beter remt dan de "zwevende kop".
Ik heb dan ook geen idee of dit origineel is, of wel achteraf gemod is. Dus vandaar de vele foto's van de Fusees, en de bevestigingen op de draagarmen.
Zijn de remschijven wel van Tarox? En wat is zo speciaal aan die setup? Race/track worthy???
Vervolgens was er voor mij de vraag of ik een dikkere stabilisator stang heb. Nee, deze is standaart dus 20.4 mm.
Roest
Ook bij deze gtv helaas. Ik wil deze inderdaad goed houden, dus wil dit behandelen. Een totale spray sluit ik niet uit. Maar had dit niet nu al gedacht. Wat zouden jullie doen bij deze plekken?
Rechtsvoor, achter wiel. Niet door, oppervlakte. Kom er niet met een schroevendraaier doorheen! (dit zat achter sideskirt) Volgens mij niks rot hierachter.
Rechts dorpel, Niet door, oppervlakte.
Rechts achter, voor wiel. Niet door, komt met schroevendraaier niet doorheen. Oppervlakte, maar grotere plek.
Links van voor naar achter helemaal roestvrij.
Wielkast is echter anders! Dit is links achter, en door. Dit moet volgens mij snel gefixed worden. Ik heb geen las apparaat, wel las ervaring, maar hier heb ik denk ik wel hulp bij nodig!
^^gemaakt links&rechts
Na dit mijn motornummer nog eens opgezocht. Is helaas 66301+000859. Welk blok is dit dus nou?
Voor de geinteresseerde de riem heeft nummer : XF 5PK1063
En loopt :
Olie! Op 2 plaatsen. Namelijk, achterkant carter vliegwiel.
En bij de bak. Vliegwiel keering? (en andere krukas-bak-keering?)
Laatst gewijzigd door Melvivio op 19 mei 2011, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
dat is nog eens een fijne GTV om mee te beginnen
jammer dat er niet de verwachtte remconversie op zit, maar alleen gegroefde schijven .
blijkbaar nog wat" finishing touch " nodig en wat kleine plekken, maar iig niets schokkends op het eerste gezicht.
veel plezier gewenst met je nww. aanwinst
jammer dat er niet de verwachtte remconversie op zit, maar alleen gegroefde schijven .
blijkbaar nog wat" finishing touch " nodig en wat kleine plekken, maar iig niets schokkends op het eerste gezicht.
veel plezier gewenst met je nww. aanwinst
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 22:56
- Locatie: Alfacity
Dit is het antwoord op het motornummer.ALFAHEIDA schreef:64301 is van de Qv 12vBij deze het motornummer 60301+000869+ De 301 geeft aan dat het een Qv blok is?
64304 is van de Qv 24v
66301 is van de 3.0 24v en dit moet haast op de zijkant van jouw blok staan lijkt me.
De 64304 is echt een zeldzaam blok, maar het kan natuurlijk.
Natuurlijk is de combinatie 3.0 24v met dikke buizen goed voor 20pk extra en die heb je maar weer.
Groet,
Erwin
Ik denk dat je krukas keering een beetje lekt. Volgens mij nog niet echt spannend, maar je kan er in de winter eens aandacht aan besteden.
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Hey mensen! Nogmaals dank voor het mee denken en kijken!
Hier is mijn versnellingbak waar deze druppeld tijdens ontkoppelen. Waarschijnlijk is idd bakolie. Het potje van de drukcilinder raakt niet leeg.
Hier is mijn versnellingbak waar deze druppeld tijdens ontkoppelen. Waarschijnlijk is idd bakolie. Het potje van de drukcilinder raakt niet leeg.
Laatst gewijzigd door Melvivio op 19 mei 2011, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Heb nog even naar de fotootjes gekeken en volgens mij zijn het inderdaad gegroefde Tarox schijven met standaard Ate remklauwen. Dus geen Brembo's! Qua remvermogen en gewicht zou je nog wel wat winnen met de aluminium Brembo's en speciale remslangen (bijv goodridge). De Brembo's vind je op de latere GTV6, 75 3,0l en TS'n
Een complete Tarox conversie bestaat uit schijven + 4 pots Tarox klauwen en kost al gauw richting 2000,- Euro. Tarox is een van de weinige leveranciers die de klauwen met adaptors levert voor de GTV6 fusees. Vandaar mijn interesse.
Het achterplaatwerk goed herstellen is een rotklus. In de topic van Rob's zwarte GTV kun je goed zien wat er gebeurd als je hier gaat snijden! Plaat is hier driedubbel gepuntlast! Tipje laat dit lassen door iemand die weet hoe dit hier in elkaar steekt en er niet een stuje in beunt. Je GTV is voor dit laatste veel te mooi!
Het koelingsverhaal zou ik niet onderschatten als er een standaard GTV6 radiateur in zit met standaard vinnen is dit naar mijn ervaring maar krap aan. Als je hier de airco condensor en oiliekoeler voor gaat plaatsen krijg je een behoorlijk pakket. Ik zou dan zeker overwegen om er minimaal modernere koelvinnen achter te zetten die je eventueel ook handmatig kan bijschakelen. Ik vrees dat je anders bij extreem warm weer wel eens in de problemen kan komen.
Gelet op het bouwjaar van jouw GTV kom je geen antenne tegen in je voorruit Of hij moet een keer zijn vervangen. De draadjes lopen in een soort T . Onder aan de T zit in het midden van het dashboard de aansluiting.
Gr,
Carl
Een complete Tarox conversie bestaat uit schijven + 4 pots Tarox klauwen en kost al gauw richting 2000,- Euro. Tarox is een van de weinige leveranciers die de klauwen met adaptors levert voor de GTV6 fusees. Vandaar mijn interesse.
Het achterplaatwerk goed herstellen is een rotklus. In de topic van Rob's zwarte GTV kun je goed zien wat er gebeurd als je hier gaat snijden! Plaat is hier driedubbel gepuntlast! Tipje laat dit lassen door iemand die weet hoe dit hier in elkaar steekt en er niet een stuje in beunt. Je GTV is voor dit laatste veel te mooi!
Het koelingsverhaal zou ik niet onderschatten als er een standaard GTV6 radiateur in zit met standaard vinnen is dit naar mijn ervaring maar krap aan. Als je hier de airco condensor en oiliekoeler voor gaat plaatsen krijg je een behoorlijk pakket. Ik zou dan zeker overwegen om er minimaal modernere koelvinnen achter te zetten die je eventueel ook handmatig kan bijschakelen. Ik vrees dat je anders bij extreem warm weer wel eens in de problemen kan komen.
Gelet op het bouwjaar van jouw GTV kom je geen antenne tegen in je voorruit Of hij moet een keer zijn vervangen. De draadjes lopen in een soort T . Onder aan de T zit in het midden van het dashboard de aansluiting.
Gr,
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Nog mijn bescheiden mening/ antwoord op wat vragen, die nog open staan: lekkage achter is van de z.g.n. prise-as keerring. ;) Lekkage bij het vliegwiel van de motor kan zijn, achterste krukas keerring, of de afdichtings stiftjes naast het achterste lager.
Flexibele stukken in de uitlaat is bij een V6 trans-axle niet nodig. (mag wel natuurlijk)
Flexibele stukken in de uitlaat is bij een V6 trans-axle niet nodig. (mag wel natuurlijk)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Goedenavond mensen!
De hulp voor de APK zou zijn de roestplek in de wielkast links achter. Deze bedraagt een plek van 4cm bij 9 cm MAXimaal! En dan nog niet eens helemaal door. Dit is dus geen probleem?
Dank je wel voor de informatie over de flex delen! Al weer een stap dichter bij tot het daadwerkelijk overgaan tot "intapen" van de uitlaat.
Enige waar ik nu nog mee zit is de vraag of door de uitlaatband, de uitlaatzijde van de cilinder (en dus ook de uitlaatkleppen) niet te heet worden doordat ik een gedeelte directe koeling weg ga nemen?
Verder is de auto nu helemaal nagekeken door me en blijkt dat de prise-as keering harder lekt dan dat ik aanvankelijk hoopte.
De olie van de bak dit weekend afgelaten (kwam ongeveer 3kwart liter uit!!!) en weer opgevult naar 2.88L. Nu hoor je de cardan niet meer draaien, diff hoor ik niet meer, dus daar goed aan gedaan.
MAAR! Deze lekt dus bijhoorlijk. Ik blijf wel bij vullen, maar na vandaag, in de avond de sportieve knakker uithangen, vond ik op de garage vloer direct na binnen zetten al een klein plasje. Tijdens het rijden lekt deze dus ook behoorlijk.
Iemand die ik kan verleiden mij hier mee te helpen te vervangen / de gehele bak te updaten? Desnoods tegen vergoeding! Ik verwacht dat ICS in eindhoven me ook al weer ziet aankomen.
PS, ik wacht al een fokking maand! (ja echt waar) op een luchtfilter en nieuwe waterslangen. Mijne zijn week. Iemand ideeen waar ik deze ook zou kunnen kopen?
Arparts?
De hulp voor de APK zou zijn de roestplek in de wielkast links achter. Deze bedraagt een plek van 4cm bij 9 cm MAXimaal! En dan nog niet eens helemaal door. Dit is dus geen probleem?
Dank je wel voor de informatie over de flex delen! Al weer een stap dichter bij tot het daadwerkelijk overgaan tot "intapen" van de uitlaat.
Enige waar ik nu nog mee zit is de vraag of door de uitlaatband, de uitlaatzijde van de cilinder (en dus ook de uitlaatkleppen) niet te heet worden doordat ik een gedeelte directe koeling weg ga nemen?
Verder is de auto nu helemaal nagekeken door me en blijkt dat de prise-as keering harder lekt dan dat ik aanvankelijk hoopte.
De olie van de bak dit weekend afgelaten (kwam ongeveer 3kwart liter uit!!!) en weer opgevult naar 2.88L. Nu hoor je de cardan niet meer draaien, diff hoor ik niet meer, dus daar goed aan gedaan.
MAAR! Deze lekt dus bijhoorlijk. Ik blijf wel bij vullen, maar na vandaag, in de avond de sportieve knakker uithangen, vond ik op de garage vloer direct na binnen zetten al een klein plasje. Tijdens het rijden lekt deze dus ook behoorlijk.
Iemand die ik kan verleiden mij hier mee te helpen te vervangen / de gehele bak te updaten? Desnoods tegen vergoeding! Ik verwacht dat ICS in eindhoven me ook al weer ziet aankomen.
PS, ik wacht al een fokking maand! (ja echt waar) op een luchtfilter en nieuwe waterslangen. Mijne zijn week. Iemand ideeen waar ik deze ook zou kunnen kopen?
Arparts?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Dat roestgaatje is normaal gezien bij lang en na nog geen apk issue. Ik zou er wel een keer wat aan doen, maar liever later en goed/ netjes, dan nu snel en rommelig.
Pak eerst de andere roest maar aan, dan kun je daar laswerk voorkomen!
Oei, minder dan een liter olie in de bak, da's erg weinig idd. Helaas is dat best een klus om die priseas keerring te vervangen. Moet je het voorste bakhuis eraf halen..... en dus eerst koppeling uitbouwen (of de bak eronderuit en koppeling laten zitten) er leiden vele wegen naar Rome, maar de snelste optie bestaat niet.
Pak eerst de andere roest maar aan, dan kun je daar laswerk voorkomen!
Oei, minder dan een liter olie in de bak, da's erg weinig idd. Helaas is dat best een klus om die priseas keerring te vervangen. Moet je het voorste bakhuis eraf halen..... en dus eerst koppeling uitbouwen (of de bak eronderuit en koppeling laten zitten) er leiden vele wegen naar Rome, maar de snelste optie bestaat niet.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Nou mensen, Een volledige introductie van de auto is wel gekomen.
Heb besloten dit topic te verhuizen naar het Projecten gedeelte.
Binnenkort ga ik bij ons op school ook een Dynorun doen om achter bepaalde belangrijke zaken te komen.
Bijv, Wat is de olietemperatuur zonder koeler,
& De mythes rondom uitlaatband. Betere koeling en lichte vermogens toename? Dat beoordeel ik wel hehe.
Kortom, dank je wel voor de tips tot nu toe! en tot ziens op de andere pagina :)
Heb besloten dit topic te verhuizen naar het Projecten gedeelte.
Binnenkort ga ik bij ons op school ook een Dynorun doen om achter bepaalde belangrijke zaken te komen.
Bijv, Wat is de olietemperatuur zonder koeler,
& De mythes rondom uitlaatband. Betere koeling en lichte vermogens toename? Dat beoordeel ik wel hehe.
Kortom, dank je wel voor de tips tot nu toe! en tot ziens op de andere pagina :)
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~