Alfetta sedan 1e serie 1974..........
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Precies! Heb eigenlijk nooit gehoord dat hier problemen mee zijn! Tegenwoordig weet niet of dit origineel is kun je de lemforder (weet niet of de spelling klopt) bussen hiervoor krijgen.Gtv4 schreef:Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.
De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
Gr,
Carl
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Ik zal maandag ook eens navraag doen bij een collega die wel eens werkt voor JS.Carbo schreef:Precies! Heb eigenlijk nooit gehoord dat hier problemen mee zijn! Tegenwoordig weet niet of dit origineel is kun je de lemforder (weet niet of de spelling klopt) bussen hiervoor krijgen.Gtv4 schreef:Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.
De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
Gr,
Carl
Transaxle loos!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Bij oudere Alfetta's zijn ze duidelijk van mindere kwaliteit, gaan echt doorzakken/ speling vertonen, zelfs tot apk afkeur. Ik heb zelf nog nooit die bussen vervangen (hele draagarmen is makkelijker, als je die toch hebt liggen ), maar vermoed, dat er verschil is tussen oude (veel rubber) en latere (o.a. 75 en zo) types.Gtv4 schreef:Ben benieuwd wat voor bussen dat zijn.
De originele bussen hebben eigenlijk al geen ruimte voor speling, dat zijn een soort lagers.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
Vandaar mijn investering in het onderstel. Ik heb twee transaxles gehad een 75 met 30 of 40, weet ik niet meer, instelmogelijkheden van het onderstel (RS-set van Intrax) alles unibolt en hele dikke stabi's, die was een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg. Maar gloeiende.... wat kon dat ding achterlijk hard de bocht om........ scheelde wel remblokken
Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen.
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)
Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.
Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.
gr Ron
Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen.
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)
Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.
Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.
gr Ron
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
ron TS schreef:Vandaar mijn investering in het onderstel. Ik heb twee transaxles gehad een 75 met 30 of 40, weet ik niet meer, instelmogelijkheden van het onderstel (RS-set van Intrax) alles unibolt en hele dikke stabi's, die was een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg. Maar gloeiende.... wat kon dat ding achterlijk hard de bocht om........ scheelde wel remblokken
Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen.
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)
Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.
Was die RS-set écht too much voor gewoon straatgebruik?
Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.
gr Ron
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Heb je met het Intrax setje de torsies nog vast of zonder torsies gereden?ron TS schreef:Vandaar mijn investering in het onderstel. Ik heb twee transaxles gehad een 75 met 30 of 40, weet ik niet meer, instelmogelijkheden van het onderstel (RS-set van Intrax) alles unibolt en hele dikke stabi's, die was een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg. Maar gloeiende.... wat kon dat ding achterlijk hard de bocht om........ scheelde wel remblokken
Toen een transaxle met standaard dempers, torsies en alleen verlaagd met een 28 mm stabi. Dat was wel afkicken na de RS maar net iets te slap. Een collega reed achter me met een VW Golf GTI, kon ik never bijhouden maar in de bochten had hij problemen.
En dan kan ik niet eens sturen, de ideale lijn heeft voor mij niets met autorijden te maken.......... (en nee die zie ik ook niet in de spiegel...)
Bovenstaande auto's waren alfa 75's. Ik hoop nu met de lichtere Alfetta een goed compromis te vinden wbt onderstel.
Als de Alfetta echt lekker stuurt ga ik weer eens verzinnen over een echte snelle upgrade.
gr Ron
Gr,
Carl
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
vandaag weer goed nieuws.van Tom......... behalve dat het handremheveltje van de remklauw achter afbrak op de remmenbank... Inmiddels gefixt. De eerste proefrit....
Vandaag en zojuist de sporen gegeven. (A'foort en Baarn door de polder)
MY GOD - ze rijdt zoals ze eruit ziet! Klinkerweg is vreugde terwijl ze toch vrij laag stond... Ja ook met 70km/h :-k geen rammel geen tik....maar SOLIDE! en strak op het stuur! geen kwispelkont .
Hoe dat kan? Beginnen met de vette onderste draagarmen met onze circuitbussen en vandaar uit verder opbouwen (niet teveel want te hard is geen leven op straat) Rest blijft aan bouwershanden.
Remmen zijn nu aan het invreten - zompigheid (wel rockin' hard pedaal) gaat er langzaam af.
Nog even een andere tang Rechtsachter (voor zijn nieuw en achter dus gereviseerd)
Kontje omhoog!
Kijk hier wordt ik blij van
gr Ron
Vandaag en zojuist de sporen gegeven. (A'foort en Baarn door de polder)
MY GOD - ze rijdt zoals ze eruit ziet! Klinkerweg is vreugde terwijl ze toch vrij laag stond... Ja ook met 70km/h :-k geen rammel geen tik....maar SOLIDE! en strak op het stuur! geen kwispelkont .
Hoe dat kan? Beginnen met de vette onderste draagarmen met onze circuitbussen en vandaar uit verder opbouwen (niet teveel want te hard is geen leven op straat) Rest blijft aan bouwershanden.
Remmen zijn nu aan het invreten - zompigheid (wel rockin' hard pedaal) gaat er langzaam af.
Nog even een andere tang Rechtsachter (voor zijn nieuw en achter dus gereviseerd)
Kontje omhoog!
Kijk hier wordt ik blij van
gr Ron
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
Het zijn 156 sportpakketstoelen. Tom krijgt de achterbank er ook nog in dus dat vormt een mooi geheel met de deurpanelen. Ik wilde goede en comfortabele stoelen met een enigzins goede zijdelingse steun. Vind het niet verkeerd staan. Kan altijd nog eens toeslaan als ik een mooi origineel interieur tegenkom.
gr Ron
gr Ron