Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Een voorzetting van het Voorstellen topic:
Mijn doel met deze auto is deze technish hoog staande ombouw nog beter te maken!
Denk hierbij aan projecten als:
Hitte schildenplaatsen rondom cruciale delen (hoofdremcil, snelheidpuls gever)
inbouwen van de Airco bij de auto.
Plaatsen van een oliekoeler mits nodig
Uitlaat beschermen, beter ophangen, uitlaatband voor de hitte.
En nog vele vele vele meer. Heb nu een excel sheet gemaakt met 73 aandachtspunten! Kortom nog veel te doen, maar is het ook een hobby auto voor.
Dank jullie voor de tips & hulp & gezelligheid die ik weet dat jullie me nu al gaan geven!
Want deze gtv6 geeft voor mij datgene aan waarom ik een passie heb voor auto's. Mooi, snel, gaaf, en voor die tijd verniewend!
EDIT:
Afgelopen week met de gtv naar Belgie geweest. Daar bij de GBsupermarkt per ongeluk de lichten aanlaten staan. 3kwartier tops later was de accu plat en kon ik niet meer starten. Jammerlijk, maar een jump verder en de auto reed weer.
Gister op school gekeken naar de accu kwaliteit en dynamo laadspanning.. Lang verhaal kort. Accu goed, dynamo minder. 11.92v stationair, en onder toeren en belasting kon deze geen hoge amps leveren. Dus zodoende de audio moet ook nog maar even wachten.
Wat zou een goede vervanger zijn. Welke zijn plug and play? Waar te koop?
Accu spec: 70Ah @ 510A. Geen specificatie. Ben er vanuit gegaan dat dit CCA is? correct?
Mijn doel met deze auto is deze technish hoog staande ombouw nog beter te maken!
Denk hierbij aan projecten als:
Hitte schildenplaatsen rondom cruciale delen (hoofdremcil, snelheidpuls gever)
inbouwen van de Airco bij de auto.
Plaatsen van een oliekoeler mits nodig
Uitlaat beschermen, beter ophangen, uitlaatband voor de hitte.
En nog vele vele vele meer. Heb nu een excel sheet gemaakt met 73 aandachtspunten! Kortom nog veel te doen, maar is het ook een hobby auto voor.
Dank jullie voor de tips & hulp & gezelligheid die ik weet dat jullie me nu al gaan geven!
Want deze gtv6 geeft voor mij datgene aan waarom ik een passie heb voor auto's. Mooi, snel, gaaf, en voor die tijd verniewend!
EDIT:
Afgelopen week met de gtv naar Belgie geweest. Daar bij de GBsupermarkt per ongeluk de lichten aanlaten staan. 3kwartier tops later was de accu plat en kon ik niet meer starten. Jammerlijk, maar een jump verder en de auto reed weer.
Gister op school gekeken naar de accu kwaliteit en dynamo laadspanning.. Lang verhaal kort. Accu goed, dynamo minder. 11.92v stationair, en onder toeren en belasting kon deze geen hoge amps leveren. Dus zodoende de audio moet ook nog maar even wachten.
Wat zou een goede vervanger zijn. Welke zijn plug and play? Waar te koop?
Accu spec: 70Ah @ 510A. Geen specificatie. Ben er vanuit gegaan dat dit CCA is? correct?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
De dynamo moet meer als 13v leveren... deze is goed gaar dan.
Ik heb er nog wel eentje van een 24v liggen denk ik, zal eens kijken wat daar op staat. Normaal gesproken zou een dynamo van een 164 24v echt wel genoeg moeten zijn, de 164 verbruikt veel meer elektriciteit met alle snufjes e.d. de dynamo is in een 164 al een stuk zwaarder als die van een GTV6.
Ik heb er nog wel eentje van een 24v liggen denk ik, zal eens kijken wat daar op staat. Normaal gesproken zou een dynamo van een 164 24v echt wel genoeg moeten zijn, de 164 verbruikt veel meer elektriciteit met alle snufjes e.d. de dynamo is in een 164 al een stuk zwaarder als die van een GTV6.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Hey mensen! Ja volgens mij is het ook de originele gtv6. Bij de 164 motor zou de ACpomp links gezeten hebben, en de dynamo rechts (aan de achterkant van het blok)
De regelaar zou het misschien kunnen zijn. Maar ik vermoed de diode brug.
Waar zou ik de regelaar kunnen kopen? bij de betere gtv handelaren? of daarvoor ook al naar AR parts of dergelijke?
Als iemand nog een 164 dynamo heeft liggen zou uiteraard super zijn. Maar moet goed kijken of de ophanging gelijk is :)
Als ik naar een dynamo/startmotor specialist wordt het denk ik duur. Wat is jullie keus, Nieuw? Gereviseerd? of 2e hands gebruikt via Ebay/mp?
De regelaar zou het misschien kunnen zijn. Maar ik vermoed de diode brug.
Waar zou ik de regelaar kunnen kopen? bij de betere gtv handelaren? of daarvoor ook al naar AR parts of dergelijke?
Als iemand nog een 164 dynamo heeft liggen zou uiteraard super zijn. Maar moet goed kijken of de ophanging gelijk is :)
Als ik naar een dynamo/startmotor specialist wordt het denk ik duur. Wat is jullie keus, Nieuw? Gereviseerd? of 2e hands gebruikt via Ebay/mp?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Ieder Bosch service station kan zelfs een dynamo naar wens leveren, even stoeien door de lijsten, that's all.
http://rb-aa.bosch.com/aa-nl/nl/kfz-tei ... /index.htm
Overigens is er halverwege de jaren '80 een gemodificeerde regelaar van Bosch op de markt gekomen, om de originele te vervangen, het laadstroom lampje in de GTV-6 bleef nl. vaak branden bij lage toerentallen.....!!
Ik zou dus idd eerst de regelaar maar eens vervangen, zit achterop de dynamo, 2 schroefjes, en een stekkertje.
http://rb-aa.bosch.com/aa-nl/nl/kfz-tei ... /index.htm
Overigens is er halverwege de jaren '80 een gemodificeerde regelaar van Bosch op de markt gekomen, om de originele te vervangen, het laadstroom lampje in de GTV-6 bleef nl. vaak branden bij lage toerentallen.....!!
Ik zou dus idd eerst de regelaar maar eens vervangen, zit achterop de dynamo, 2 schroefjes, en een stekkertje.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Hey hey!
Dank je wel voor het aanbieden van de dynamo! Ik laat nog weten of ik er gebruik van ga maken!
Ben namelijk met 2 dingen even bezig geweest. Het eerste is dat ik de bumpers en sideskirts weer in een nette kleur gezet heb.
De auto staat nu op de krik in de garage ivm de dynamo. Eruit heb ik deze niet gekregen. Had geen zin om de waterslangen los te trekken. Doe ik pas wanneer de nieuwe slangen binnen zijn.
Ergens waar ze niet over na gedacht hadden. De bout is wat lang.
Gelukkig kon de steun nog los. Kon de dynamo wel draaien, en de condensator en bosch-regelaar heb ik eraf. De koolstofblokjes zijn nog goed. Maandag ochtend naar automaterialen zaak, hopelijk nieuwe kopen.
Dank je wel voor het aanbieden van de dynamo! Ik laat nog weten of ik er gebruik van ga maken!
Ben namelijk met 2 dingen even bezig geweest. Het eerste is dat ik de bumpers en sideskirts weer in een nette kleur gezet heb.
De auto staat nu op de krik in de garage ivm de dynamo. Eruit heb ik deze niet gekregen. Had geen zin om de waterslangen los te trekken. Doe ik pas wanneer de nieuwe slangen binnen zijn.
Ergens waar ze niet over na gedacht hadden. De bout is wat lang.
Gelukkig kon de steun nog los. Kon de dynamo wel draaien, en de condensator en bosch-regelaar heb ik eraf. De koolstofblokjes zijn nog goed. Maandag ochtend naar automaterialen zaak, hopelijk nieuwe kopen.
Laatst gewijzigd door Melvivio op 19 mei 2011, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Er staat een onderdeel nummer van 10 cijfers op ieder Bosch onderdeel, dat moet je dus doorgeven, als er een update cq wijziging is, geeft de Bosch computer dat wel aan.
Natuurlijk kun je ook voor "origineel" AR gaan, dan betaal je 2-3X zo veel, en uit het oranje AR doosje komt een......Bosch regelaar...!!
Natuurlijk kun je ook voor "origineel" AR gaan, dan betaal je 2-3X zo veel, en uit het oranje AR doosje komt een......Bosch regelaar...!!
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Nu heb ik het nummer even ingerammeld op google, en daar vind ik verschillende opties, waar het nummer 0192052005 op voor komt.
12v varianten en 14.1v varianten. Ik ga er vanuit dat de motronic van de 164 eerder richting de 14v draait dan 12. Maar als ik de "update" mee krijg, dan dus maar hopen dat het de goede is?
Iets anders, heb toch besloten er flexstukken tussen te gaan zetten. de gebruikte pijp is 50.5-51mm. dus daar ook even kijken dat ik de goede mee krijg.
12v varianten en 14.1v varianten. Ik ga er vanuit dat de motronic van de 164 eerder richting de 14v draait dan 12. Maar als ik de "update" mee krijg, dan dus maar hopen dat het de goede is?
Iets anders, heb toch besloten er flexstukken tussen te gaan zetten. de gebruikte pijp is 50.5-51mm. dus daar ook even kijken dat ik de goede mee krijg.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Ik zie het probleem niet.
Een bosch dynamo die niet genoeg stroom / spanning levert even snel de borstelhouden met regelaar wisselen.
Ik heb nooit gehoord of geweten dat er een update was.
Ik vermoed dat Bosch gewoon een verbeterde versie op de markt heeft gebracht in de jaren 80 - 90. (voor alle merken auto's die gebruik maken van Bosch)
Of je nu een alfa, opel, vw of braadwurst hebt, bosch regelaar / borstelhouders zijn allemaal gelijk en regelen af op 13,8 - 14,1 Volt. Het grootste verschil in Bosch dynamo's zijn de bevestigingspunten van de behuizing. (en natuurlijk een paar verschillende varianten in Amp.)
Dus snel ff zo'n regelaar halen op de hoek van de straat en proberen.
En waar jij op googled, de 1 zegt dat het voor 12 V systemen is de ander noemt de max afgeregelde spanning. 14,1 maar het gaat om dezelfde regelaar.
Een bosch dynamo die niet genoeg stroom / spanning levert even snel de borstelhouden met regelaar wisselen.
Ik heb nooit gehoord of geweten dat er een update was.
Ik vermoed dat Bosch gewoon een verbeterde versie op de markt heeft gebracht in de jaren 80 - 90. (voor alle merken auto's die gebruik maken van Bosch)
Of je nu een alfa, opel, vw of braadwurst hebt, bosch regelaar / borstelhouders zijn allemaal gelijk en regelen af op 13,8 - 14,1 Volt. Het grootste verschil in Bosch dynamo's zijn de bevestigingspunten van de behuizing. (en natuurlijk een paar verschillende varianten in Amp.)
Dus snel ff zo'n regelaar halen op de hoek van de straat en proberen.
En waar jij op googled, de 1 zegt dat het voor 12 V systemen is de ander noemt de max afgeregelde spanning. 14,1 maar het gaat om dezelfde regelaar.
Laatst gewijzigd door Gtv4 op 05 sep 2010, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Ben ik nu echt de enige, die slechte ervaringen heeft met het enkele vervangen van de spannigsregelaar met nieuwe borstels??? Ik heb het twee keer aan de hand gehad (een keer zelf vervangen, door een originele bosch en een keer vervangen door de ww door een onbekend nieuw exemplaar) en twee keer gingen binnen zeg 5000km de sleepringen volledig aan gort! Ik vervang dus nooit meer borstels (spanningsregelaar) zonder de sleepringen weer vlak af te draaien of bij hoge slijtage/ km-stand te vervangen!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk