Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Mooi Melcher
Ik heb nog zo'n zelfde bekleding liggen voor mijn GTV6! ehh nee ik heb nog geen planning wanneer ik deze kan gaan plaatsen
Gr,
Carl
Ik heb nog zo'n zelfde bekleding liggen voor mijn GTV6! ehh nee ik heb nog geen planning wanneer ik deze kan gaan plaatsen
Gr,
Carl
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Haha, thanks! Komt nog wel!
Tijdje terug gekocht van Ralph. Nieuwe deurrubbers.
En dat scheelt behoorlijk aan wind ruis. Tevens is het irritant, want nu hoor ik ergens anders wat fluiten Zal het kofferklep rubber wel zijn. En zo blijf je bezig.
Tijdje terug gekocht van Ralph. Nieuwe deurrubbers.
En dat scheelt behoorlijk aan wind ruis. Tevens is het irritant, want nu hoor ik ergens anders wat fluiten Zal het kofferklep rubber wel zijn. En zo blijf je bezig.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Morgen is het Taxatie-dag en op de valreep besloten toch alles maar even na te lopen.
Nog wat koelwaterslangen vervangen. De 13id kachelslang was waarschijnlijk nog nooit vervangen, was zo week als dat het maar zijn kon. Dus slang vervangen, tevens nu een kogelkraan geplaatst want de kachelkraan lekt iets en is End Of Life... Fijn. Moet dus nog een andere besteld worden.
Voor taxatie en staat van de auto zijn rubbers ook belangrijk. En via Alfamotive een gloednieuw kofferklep rubber gekocht. Repoduction, dat wel. Het heeft niet de platte stukjes die het originele rubber heeft. Dus heb nu de kofferklep opnieuw moeten afstellen, anders kreeg je de klep niet meer dicht.
Het is eigenlijk gewoon een hoge kwaliteit klemrubber-kraalprofiel, maar voor 70€ geen klagen. 3 dagen geleden besteld bij Alfamotive en vandaag binnen.
Nog wat koelwaterslangen vervangen. De 13id kachelslang was waarschijnlijk nog nooit vervangen, was zo week als dat het maar zijn kon. Dus slang vervangen, tevens nu een kogelkraan geplaatst want de kachelkraan lekt iets en is End Of Life... Fijn. Moet dus nog een andere besteld worden.
Voor taxatie en staat van de auto zijn rubbers ook belangrijk. En via Alfamotive een gloednieuw kofferklep rubber gekocht. Repoduction, dat wel. Het heeft niet de platte stukjes die het originele rubber heeft. Dus heb nu de kofferklep opnieuw moeten afstellen, anders kreeg je de klep niet meer dicht.
Het is eigenlijk gewoon een hoge kwaliteit klemrubber-kraalprofiel, maar voor 70€ geen klagen. 3 dagen geleden besteld bij Alfamotive en vandaag binnen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Owh, hij zit er al op
En, hoe past ie ??
En, hoe past ie ??
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Kachelkraan heb ik nog nieuw liggen.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ja het probleem is niet dat het rubber niet past. Het is zelfs mooi aan de ruime kant. Het vult wellicht juist iets te goed gezien ik de klep niet meer dicht kreeg. Heb het slot moeten ophogen & de klep bij de scharnier anders afgesteld maar niks schokkends. Samen met een vriend de klep er even helemaal afgepakt om zo het rubber ook in de hoeken de duwen. Overal sluit het allemaal super strak aan, dus voor windruis ben ik niet bang meer.
Oude rubber was echt op.
Kachelkraan is niet de originele Alfa kraan meer. Is een Waeco kraan die erop gekomen is bij de Airco-retrofit.
Ga nog terug naar ERF en weet zeker dat we een nieuwe gevonden krijgen. Service is uitstekend daar.
Oude rubber was echt op.
Kachelkraan is niet de originele Alfa kraan meer. Is een Waeco kraan die erop gekomen is bij de Airco-retrofit.
Ga nog terug naar ERF en weet zeker dat we een nieuwe gevonden krijgen. Service is uitstekend daar.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Mooi werk
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Het duurde even, maar heb weer wat te melden
Heb EINDELIJK het her-taxatie-rapport officeel binnen. Met wat hindernissen is het uiteindelijk allemaal weer keurig afgehandelt door Dennis Rietveld. Ook meteen op de cc gedaan naar Holtrigter, dus daar kan ik weer gerust veel mee rijden. Bedrag heb ik besloten hier niet te melden, maar zal dit zeggen. Het oversteeg mijn verwachting. Het harde vele werk, tijd en uren zijn tot nu niet alleen ter eigen plezier geweest. Ondanks dat het er niet om gaat, is het fijn te weten dat je het niet voor niks doet.
Taxatie-waarde is de vervanging waarde. Uiteraard niet de marktwaarde. Daarover is hier ookal genoeg geschreven. Momenteel ben ik nu op een punt gekomen met de auto, dat deze in een markt komt die naar mijn (en ook D. Rietvelds) mening eigenlijk alleen bestemt is voor zeer gave, originele, aantoobaar juist onderhouden modellen.
Maar hierover ben ik tevreden. Ook helemaal niet verkeerd, is dat ik sinds de aanschaf, er ongeveer 14dKM mee gereden heb. Nice.
Ook nog een paar kleine modifacties:
Massapunten van de pilaarverlichting aan elkaar gekoppelt. Ik irriteerde me mateloos aan dat alleen het linker lampje aanging bij het openen van het linker portier. Nu gaan ze allebei aan. Ook erg fijn savonds. Je ziet net wat meer.
Ook open wielmoeren gekocht (dichte waren te kort) en de gekochte OZ Superleggera's gemonteerd. Zijn gericht en staat nu op 225/45/17. Achter gaat die maat goed. (gekozen ivm teller afwijking) Voor... Niet. Dus daar moet nog keer eens kijken waar het precies aanloopt en dat verhelpen, of een kleinere band monteren.
Moet er zelf wel nog aan wennen. De auto krijgt zo wel ineens een hele andere look.
Iets anders. Vond het vreemd dat ik redelijk vaak benzine sporen aantrof op de buitekant van de auto. Dacht dat dat er gewoon bij hoorde. Maar volgens mij moet er een rubber oid in de tankdop zitten??? Zoja heeft iemand die nog??
Heb EINDELIJK het her-taxatie-rapport officeel binnen. Met wat hindernissen is het uiteindelijk allemaal weer keurig afgehandelt door Dennis Rietveld. Ook meteen op de cc gedaan naar Holtrigter, dus daar kan ik weer gerust veel mee rijden. Bedrag heb ik besloten hier niet te melden, maar zal dit zeggen. Het oversteeg mijn verwachting. Het harde vele werk, tijd en uren zijn tot nu niet alleen ter eigen plezier geweest. Ondanks dat het er niet om gaat, is het fijn te weten dat je het niet voor niks doet.
Taxatie-waarde is de vervanging waarde. Uiteraard niet de marktwaarde. Daarover is hier ookal genoeg geschreven. Momenteel ben ik nu op een punt gekomen met de auto, dat deze in een markt komt die naar mijn (en ook D. Rietvelds) mening eigenlijk alleen bestemt is voor zeer gave, originele, aantoobaar juist onderhouden modellen.
Maar hierover ben ik tevreden. Ook helemaal niet verkeerd, is dat ik sinds de aanschaf, er ongeveer 14dKM mee gereden heb. Nice.
Ook nog een paar kleine modifacties:
Massapunten van de pilaarverlichting aan elkaar gekoppelt. Ik irriteerde me mateloos aan dat alleen het linker lampje aanging bij het openen van het linker portier. Nu gaan ze allebei aan. Ook erg fijn savonds. Je ziet net wat meer.
Ook open wielmoeren gekocht (dichte waren te kort) en de gekochte OZ Superleggera's gemonteerd. Zijn gericht en staat nu op 225/45/17. Achter gaat die maat goed. (gekozen ivm teller afwijking) Voor... Niet. Dus daar moet nog keer eens kijken waar het precies aanloopt en dat verhelpen, of een kleinere band monteren.
Moet er zelf wel nog aan wennen. De auto krijgt zo wel ineens een hele andere look.
Iets anders. Vond het vreemd dat ik redelijk vaak benzine sporen aantrof op de buitekant van de auto. Dacht dat dat er gewoon bij hoorde. Maar volgens mij moet er een rubber oid in de tankdop zitten??? Zoja heeft iemand die nog??
Laatst gewijzigd door Melvivio op 25 apr 2014, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Mooi Melcher dat het met de taxatie helemaal is goedgekomen. Het feit dat het jouw verwachtingen oversteeg is prachtig
en ik kan niet genoeg benadrukken met een GTV6 moet je maar 1 ding doen en dat is rijden!
Ik baal als een stekker dat ik geen rijdende GTV6 heb, dat mis ik iedere dag en compenseer ik door lekker open te rijden met de barchetta of flink V8 te blazen met de Range Rover
Dus rijden met "bella"
Gr,
Carl
en ik kan niet genoeg benadrukken met een GTV6 moet je maar 1 ding doen en dat is rijden!
Ik baal als een stekker dat ik geen rijdende GTV6 heb, dat mis ik iedere dag en compenseer ik door lekker open te rijden met de barchetta of flink V8 te blazen met de Range Rover
Dus rijden met "bella"
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ik ben toch stiekum benieuwd naar de taxatiewaarde
Ff wennen de superleggera's, welke maat zijn ze? 16" ? 225 voor aan de voorzijde is wel veel
Ik zou er persoonlijk 205 op monteren.
Ff wennen de superleggera's, welke maat zijn ze? 16" ? 225 voor aan de voorzijde is wel veel
Ik zou er persoonlijk 205 op monteren.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Tja Melcher waarschijnlijk ligt het aan mijn bouwjaar (1965) maar ik zou gaan voor een mooi setje 17 inch Zender Milano's of een Rial 415mm TRX setjeFf wennen de superleggera's, welke maat zijn ze? 16" ? 225 voor aan de voorzijde is wel veel
Ik zou er persoonlijk 205 op monteren.
Het GTV ontwerp smeekt om een brede velgrand
Gr,
Carl
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Klopt helemaal Carl. Diep velgbed is bij elke auto super mooi. Heb ook erg getwijfeld over de Zenders. Maar die zijn zo zwaar. Hoe licht de OZ's zijn is onvoorstelbaar. Bij de zenders is het wel heel erg fijn dat het 2-delig is. Kan je altijd een andere rand erop zetten en zo met de ET spelen. Deze velgen zijn gekocht om de 330 remconversie uiteindelijk uit te kunnen voeren. Het is 17"x8j. Ze weer te koop zetten kan altijd nog.
205 zal erg getrokken staan ivm 8J breed. 215/45 of 225/40 R17 banden zijn de alternatieven. De huidige banden waren nagenoeg gratis, dus perfect om te proberen.
Doelstelling is toch wel om zo veel mogelijk rubber voor te hebben. Anders heb ik nog niks aan grote remmen.
TRX is ook erg vet, maar is de bandenkeus met track georienteerd rubber niet zeer klein?
205 zal erg getrokken staan ivm 8J breed. 215/45 of 225/40 R17 banden zijn de alternatieven. De huidige banden waren nagenoeg gratis, dus perfect om te proberen.
Doelstelling is toch wel om zo veel mogelijk rubber voor te hebben. Anders heb ik nog niks aan grote remmen.
TRX is ook erg vet, maar is de bandenkeus met track georienteerd rubber niet zeer klein?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Hmm, 8J icm 205 idd
Hoeveel wegen deze velgen?
Hoeveel wegen deze velgen?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Rubber tankdop ontbreekt idd.
Ik zal eens kijken.....
Ik zal eens kijken.....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Gewicht zal ik tzt nog voor je nakijken. *zit nu wel een band op* Maar op Het Internet lees ik zo tussen de 7.2KG en 8 voor de 17x8 Beetje gekeken, maar het aanlopen is alleen bij zwaar insturen in de wielkast. Anders alleen een beetje skirt. Dat slijt wel weg.
Volgende project. Zit al langer met de wegligging van de auto. De huidige setup is zo comfortabel dat het irritant is. Zo kwam via dit mooie forum een aanbod wat ik een goed package vond om te gaan proberen.
Vorig jaar, had ik van Stef al een 2e set koni's overgenomen om te wat revalven uit te proberen. Weggebracht naar een kennis van me die eigen onderstellen maakt (en bij Koni/AST gewerkt heeft) om uit te zoeken wat mogelijk was. Hij kreeg zelfs met een speciaal gemaakt tooltje de dempers niet eens open. Zaten gewoon zooo vast Dan blijft ene Frans Verbaas (tip van Pieter@SCARB) nog over. We zien wel.
Ben me nu aan het inlezen over het plaatsen van andere Torsies. Deze zijn 30mm. De veren zijn 60kg. Redelijk heftig, maar hopelijk met een zware auto en de rebound van de koni's hoger niet kneiter hard. We gaan het zien.
Wil ook bij de voorste draagarmen dan maar meteen de rubbers vervangen. Is dat ook goed. Nog tips??
Volgende project. Zit al langer met de wegligging van de auto. De huidige setup is zo comfortabel dat het irritant is. Zo kwam via dit mooie forum een aanbod wat ik een goed package vond om te gaan proberen.
Vorig jaar, had ik van Stef al een 2e set koni's overgenomen om te wat revalven uit te proberen. Weggebracht naar een kennis van me die eigen onderstellen maakt (en bij Koni/AST gewerkt heeft) om uit te zoeken wat mogelijk was. Hij kreeg zelfs met een speciaal gemaakt tooltje de dempers niet eens open. Zaten gewoon zooo vast Dan blijft ene Frans Verbaas (tip van Pieter@SCARB) nog over. We zien wel.
Ben me nu aan het inlezen over het plaatsen van andere Torsies. Deze zijn 30mm. De veren zijn 60kg. Redelijk heftig, maar hopelijk met een zware auto en de rebound van de koni's hoger niet kneiter hard. We gaan het zien.
Wil ook bij de voorste draagarmen dan maar meteen de rubbers vervangen. Is dat ook goed. Nog tips??
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Mooi die 30 mm torsies voor de voorzijde, wat doen standaard veren aan de achterkant in kg?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ik ben benieuwd melcher laat maar horen als het eronder zit
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ik heb even niet mijn rekenscheetje bij de hand, maar zo even uit mijn blote hoofd iets van ronde de 20 [Kg/cm]AlfettaOwner schreef:wat doen standaard veren aan de achterkant in kg?
ps torsiestaaf 30 [mm] tov 22 [mm] (origineel) is een factor 2.5x stijver.
Laatst gewijzigd door maurizio op 19 mei 2014, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ja dat heb ik ook gelezen. Kan de bron echter niet meer vinden.
De huidige veren zijn van Intrax, maar ook veel te slap. Die zouden op ongeveer 25kg uitkomen.
Dit is wel een gigantische stap. Maar hopelijk is het niet te veel. Heb ook geen sper, dus de wielen moeten goed op de grond gehouden worden.
De huidige veren zijn van Intrax, maar ook veel te slap. Die zouden op ongeveer 25kg uitkomen.
Dit is wel een gigantische stap. Maar hopelijk is het niet te veel. Heb ook geen sper, dus de wielen moeten goed op de grond gehouden worden.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
ps torsiestaaf 30 [mm] tov 22 [mm] (origineel) is een factor ongeveer 2.5x stijver. Is volgens mij wel een mooie waarde voor een V6, denk dat 60 [Kg/cm] achter teveel is voor een straat auto.Melvivio schreef:Ja dat heb ik ook gelezen. Kan de bron echter niet meer vinden.
De huidige veren zijn van Intrax, maar ook veel te slap. Die zouden op ongeveer 25kg uitkomen.
Dit is wel een gigantische stap. Maar hopelijk is het niet te veel. Heb ook geen sper, dus de wielen moeten goed op de grond gehouden worden.
Eventeel achterstabie loskoppelen om te beginnen, andere achterveren kan altijd nog
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114