Mijn uiteindelijke plan is om de koets weer helemaal hard te krijgen, met alle moeite van dien. Financieel zal de auto dat nooit waard worden, dat weet ik heel goed. Onderstaand is een stukje brainstorm van mij. Nu zijn er verschillende tactieken die ik kan bedenken:
- Straal-tactiek: Strippen tot op het bot en dan laten stralen. De slechte stukken eruit slijpen, nieuw erin lassen en dan strak maken. Vervolgens laten spuiten.
- Stukje-bij beetje-tactiek: Ieder stukje roest per keer aanpakken. Verdachte plekken schuren, slechte delen eruit slijpen en nieuw erin zetten. Vervolgens het geheel laten spuiten.
Als de koets in een keer gestraald wordt en dan in de garage terechtkomt, vraag ik mij af hoe snel dat gaat roesten als het opknappen van de gebleken slechte plekken langer gaat duren? Tevens vraag ik mij af wat het stralen van een koets kost als ik deze volledig gestript aanlever? (800 euro?)
Ik neem aan dat jullie nog meer voor- en nadelen van beide tactieken kennen. Graag hoor ik jullie advies.
Ciao,
Steven