mijn eerste GTV6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
Gisteren de gtv even kunnen starten
Na veel en lang proberen toch aangeslaan
Snel de ontsteking juist gezet
Mooi laten draaien op 900 toeren
5 minuten laten draaien even in toeren laten gaan
Maar zakt wel heel traag en plof
Niets meer
En niet meer weg gekregen toen
Ik weet het niet meer nu
Dus plan voor deze week
Motor eruit en een andere erin
Heeft er iemand nog een 24 klepper in de weg staan
Met alles op en aan?
Liefs geen 3ton aan kilometer erop
Bedankt
Na veel en lang proberen toch aangeslaan
Snel de ontsteking juist gezet
Mooi laten draaien op 900 toeren
5 minuten laten draaien even in toeren laten gaan
Maar zakt wel heel traag en plof
Niets meer
En niet meer weg gekregen toen
Ik weet het niet meer nu
Dus plan voor deze week
Motor eruit en een andere erin
Heeft er iemand nog een 24 klepper in de weg staan
Met alles op en aan?
Liefs geen 3ton aan kilometer erop
Bedankt
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
bij deze de hele aandrijving en motor vervangen van de gtv
de remmen zijn zo te zien ook eens warm geweest
deze ook maar vernieuwd en een andere versnellingsbak (eentje met verlicht tandwielen en nieuwe dichtingen )
en een ts koppeling
en de motor vervangen met eentje die ik nog staan had
maar ik wist dat deze lekte achter het vliegwiel
dus snel de dichting op de krukas vervangen en de motor in de gtv geplaatst
alles in elkaar een dan proefdraaien
tik en weg was het
maar het lek is er nog
en enkel als de motor draait valt er elke seconde een druppel olie naar beneden
dus zal de motor er opnieuw uitmoeten
nu is de planning om het blok volledig open te gooien en alle pakkingen en dichtingen te vervangen
weet er iemand waar ik zo een set kan vinden
de remmen zijn zo te zien ook eens warm geweest
deze ook maar vernieuwd en een andere versnellingsbak (eentje met verlicht tandwielen en nieuwe dichtingen )
en een ts koppeling
en de motor vervangen met eentje die ik nog staan had
maar ik wist dat deze lekte achter het vliegwiel
dus snel de dichting op de krukas vervangen en de motor in de gtv geplaatst
alles in elkaar een dan proefdraaien
tik en weg was het
maar het lek is er nog
en enkel als de motor draait valt er elke seconde een druppel olie naar beneden
dus zal de motor er opnieuw uitmoeten
nu is de planning om het blok volledig open te gooien en alle pakkingen en dichtingen te vervangen
weet er iemand waar ik zo een set kan vinden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Heb je enig idee waar de lekkage vandaan komt, moet toch te zien zijn lijkt me.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
het lek zit achter het vliegwiel heb ik gezien
het rare is dat het enkel is als de motor loopt
het rare is dat het enkel is als de motor loopt
gr sven
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: mijn eerste GTV6
Ik heb het vermoeden dat je de keerring kapot gedrukt hebt bij de montage.
Heb je de as gecontroleerd op slijtage? Soms zit er een verjonging in de as door het inslijten van de keerring.
Een druppel per seconde is wel erg veel. Zelf heb ik ook een lekkende achterste krukaskeerring.
Door het toevoegen van Liqui Moly öl Verlust Stop aan de olie heb ik dat kunnen minimaliseren,
de krukaskeerring lekt nu nog minimaal, naar schatting zo'n 20% van voorheen.
Tijdens het Alfisti Weekend Nederland heeft de auto na de rit van bijna 2 uur ernaartoe tot de volgende morgen op het terras gestaan
en tot mijn opluchting was er geen olievlek ontstaan op het terras.
Voor het gebruik van dat spul ontstond na 15 minuten al de eerste olievlek
Bij de druppelsnelheid die jij beschrijft is er echter meer aan de hand. Stuur hem naar de uroloog
Heb je de as gecontroleerd op slijtage? Soms zit er een verjonging in de as door het inslijten van de keerring.
Een druppel per seconde is wel erg veel. Zelf heb ik ook een lekkende achterste krukaskeerring.
Door het toevoegen van Liqui Moly öl Verlust Stop aan de olie heb ik dat kunnen minimaliseren,
de krukaskeerring lekt nu nog minimaal, naar schatting zo'n 20% van voorheen.
Tijdens het Alfisti Weekend Nederland heeft de auto na de rit van bijna 2 uur ernaartoe tot de volgende morgen op het terras gestaan
en tot mijn opluchting was er geen olievlek ontstaan op het terras.
Voor het gebruik van dat spul ontstond na 15 minuten al de eerste olievlek
Bij de druppelsnelheid die jij beschrijft is er echter meer aan de hand. Stuur hem naar de uroloog
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ondertussen wat verder gedaan de motor eruit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
maar goed dat ik de motor open gooi
aan de achterste dichting aan de krukas dat bestaat uit 2 helften
die is wat beschadigt waar deze dan begon te lekken
alles opgekuist en afdichtingskit tussen en de boel terug opbouwen
aan de achterste dichting aan de krukas dat bestaat uit 2 helften
die is wat beschadigt waar deze dan begon te lekken
alles opgekuist en afdichtingskit tussen en de boel terug opbouwen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
Ondertussen is de moter opgebouwd en zit die al terug in de auto op zijn plaats
Heb wel problemen met het afstellen van motor
De markering op de polie zijn weg geroest
Dus zelf het hoogste punt van zuiger 1 bepaal en zo de markering van een andere poelie overgezet
De motor slaat direct aan
Gaat naar 2000 toeren en valt na enkele seconden terug dood.
Ik kan de motor wel aan de praat houden met gasgeven maar moet wel boven de 2000 toeren blijven
Eens ik stop met gas geven valt deze terug dood
Wat is er mis?
Heb wel problemen met het afstellen van motor
De markering op de polie zijn weg geroest
Dus zelf het hoogste punt van zuiger 1 bepaal en zo de markering van een andere poelie overgezet
De motor slaat direct aan
Gaat naar 2000 toeren en valt na enkele seconden terug dood.
Ik kan de motor wel aan de praat houden met gasgeven maar moet wel boven de 2000 toeren blijven
Eens ik stop met gas geven valt deze terug dood
Wat is er mis?
gr sven
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: mijn eerste GTV6
Als ik een snelle gok moet doen zou ik toch zeggen dat de timing niet goed staat!
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: mijn eerste GTV6
Yep.
Wat je kunt doen is je verdeler iets losdraaien, zodat je de verdeler heel stroef kunt verdraaien.
Dan kun je met lopende motor de verdeler verdraaien en zien wat het effect is.
Wat je kunt doen is je verdeler iets losdraaien, zodat je de verdeler heel stroef kunt verdraaien.
Dan kun je met lopende motor de verdeler verdraaien en zien wat het effect is.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
Vandaag nog eens bezig geweest
Alles ging goed
De motor liep lekker
Een blok rond gereden en wat was het leuk het gebulder te horen en de pk's te voelen
Dan alles vast gezet en het stof een afgewassen
Dan de bella terug gestart
Was tik en weg alleen ik kreeg die nu niet meer boven de 3000 toeren en geen vermogen meer
Maar toch tot in de stalplaats geraakt
Daar kreeg ik te horen dat die gaat verdwijnen tegen volgend jaar
Ik overweeg nu om alles te verkopen
Het is wel met een dubbel gevoel
Het is een zalige wagen om mee te rijden maar het sleutelen begint te veel te worden
En nu de stalplaats weg gaat en ik geen plaats heb om alles bij te houden wordt het moeilijk
Alles ging goed
De motor liep lekker
Een blok rond gereden en wat was het leuk het gebulder te horen en de pk's te voelen
Dan alles vast gezet en het stof een afgewassen
Dan de bella terug gestart
Was tik en weg alleen ik kreeg die nu niet meer boven de 3000 toeren en geen vermogen meer
Maar toch tot in de stalplaats geraakt
Daar kreeg ik te horen dat die gaat verdwijnen tegen volgend jaar
Ik overweeg nu om alles te verkopen
Het is wel met een dubbel gevoel
Het is een zalige wagen om mee te rijden maar het sleutelen begint te veel te worden
En nu de stalplaats weg gaat en ik geen plaats heb om alles bij te houden wordt het moeilijk
gr sven
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
- Locatie: Heerenveen
Re: mijn eerste GTV6
Zou ik persoonlijk nog maar s goed over
nadenken, na al die uren die je er ingestoken
hebt
Een nieuwe stalling moet toch wel te vinden zijn?
En weg is weg.......
nadenken, na al die uren die je er ingestoken
hebt
Een nieuwe stalling moet toch wel te vinden zijn?
En weg is weg.......
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
je best doen!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super