mijn eerste GTV6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ik denk niet dat ze verstopt zijn ik denk dat de bak onder het dak gewoon
wat bol staat waardoor het water niet tot aan de afvoer geraakt en du in blijft staan
het waren ook maar enkele druppels hoor en nog aan de passagiers kant dus ik blijf lekker droog
wat bol staat waardoor het water niet tot aan de afvoer geraakt en du in blijft staan
het waren ook maar enkele druppels hoor en nog aan de passagiers kant dus ik blijf lekker droog
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
heb tot vandaag 592 km
ik dacht de benzinetank zal al flink gezet zijn (de meter werkt niet dus moest ik gokken)
dus ik naar het tankstation en maar vol tanken
er ging maar 32 L in
zou betekenen dat de auto iets meer dan 5 liter op 100km verbruikte
toch je kan er wel zuinig mee rijden als je onder de 3000 toeren blijft 8)
ik dacht de benzinetank zal al flink gezet zijn (de meter werkt niet dus moest ik gokken)
dus ik naar het tankstation en maar vol tanken
er ging maar 32 L in
zou betekenen dat de auto iets meer dan 5 liter op 100km verbruikte
toch je kan er wel zuinig mee rijden als je onder de 3000 toeren blijft 8)
gr sven
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Juich maar niet te vroeg, lijkt me onmogelijk, dat zijn waarden die haal ik met een MiTio JTD.
Het maximale wat ik ooit heb gehaald met de GTV6 is 8,2 l (zandvoort - hardenberg )
Klopt jou teller wel ?
Het maximale wat ik ooit heb gehaald met de GTV6 is 8,2 l (zandvoort - hardenberg )
Klopt jou teller wel ?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Zou wel superzuinig zijn hoor , denk ook dat de KM teller niet helemaal koosjer is
Zet er eens navigatie bij en rij bv een vast bestemming.
Zet er eens navigatie bij en rij bv een vast bestemming.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ben vorige week eens naar gent gereden en terug is ongeveer 30km enkel
tegen dat ik thuis was stond er 125km op de teller
de snelheid klopt wel hoe kan dat
tegen dat ik thuis was stond er 125km op de teller
de snelheid klopt wel hoe kan dat
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Je hebt een omweg gemaakt
Lijkt wel een quizvraag.
Hoe weet je zeker dat de snelheidsmeter wel klopt?
Heeft de GTV6 een elektronische teller of mechanisch?
In elec. zou ik eens een andere unit proberen.
Lijkt wel een quizvraag.
Hoe weet je zeker dat de snelheidsmeter wel klopt?
Heeft de GTV6 een elektronische teller of mechanisch?
In elec. zou ik eens een andere unit proberen.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
is er iemand die weel hoe je de tellerstand kan veranderen zodat als ik wissel de km stand kan behoudenAlfettaOwner schreef:Je hebt een omweg gemaakt
Lijkt wel een quizvraag.
Hoe weet je zeker dat de snelheidsmeter wel klopt?als ik achter een vrachtwagen rij zit de teller op iets boven de 90km/uur
Heeft de GTV6 een elektronische teller of mechanisch? ik denk elektronischehet is een GTV6 van 81
In elec. zou ik eens een andere unit proberen. zal ik deze week eens proberen
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Bij de 75 het hele km-teller tonnetje eruit halen, gewenste stand instellen en weer in elkaar prutsen.
Lijkt me bij de GTV6 niet veel anders.
Let op: eea is wel wat lastiger dan boven omschreven, als je het fout de- of monteert kun je de teller om zeep helpen.
Lijkt me bij de GTV6 niet veel anders.
Let op: eea is wel wat lastiger dan boven omschreven, als je het fout de- of monteert kun je de teller om zeep helpen.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
vandaag een andere teller geplaatst en deze werkt zoals het hoort
bij het test rijden heb ik het gevoel dat de auto een beetje bokt
enkel bij gelijke snelheid
bij optrekken en terug afgaan merk ik er niets van
ben dus meteen 6 nieuwe bougies gaan halen in de hoop dat het nu weg zal zijn (moet nog testen)
en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de compressie eens te meten
lijkt ok tussen de 10.5 en 11 bar
hier de oude bougies
de buren vroegen af het normaal is dat de GTV zo een brulgeluid maakt
tja ik begrijp het langs de ééne kant wel ben deze week een paar keer om half 6 smorgen's gaan
en de meeste slapen nog op dat uur
gelijk een nieuwe uitlaat eronder en de brulpijp aan de kant (is snel gewisseld als ik deze mis )
en komt ook uit italie
bij het test rijden heb ik het gevoel dat de auto een beetje bokt
enkel bij gelijke snelheid
bij optrekken en terug afgaan merk ik er niets van
ben dus meteen 6 nieuwe bougies gaan halen in de hoop dat het nu weg zal zijn (moet nog testen)
en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de compressie eens te meten
lijkt ok tussen de 10.5 en 11 bar
hier de oude bougies
de buren vroegen af het normaal is dat de GTV zo een brulgeluid maakt
tja ik begrijp het langs de ééne kant wel ben deze week een paar keer om half 6 smorgen's gaan
en de meeste slapen nog op dat uur
gelijk een nieuwe uitlaat eronder en de brulpijp aan de kant (is snel gewisseld als ik deze mis )
en komt ook uit italie
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Tuurlijk komt die uit italie, daar komt al het goede vandaan
Maar euh...je zet er een andere uitlaat onder zodat de buren s'ochtend lekker kunnen doorslapen?
Erg lief hoor
Wat doet de compressie verhouding nieuw?
Maar euh...je zet er een andere uitlaat onder zodat de buren s'ochtend lekker kunnen doorslapen?
Erg lief hoor
Wat doet de compressie verhouding nieuw?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: mijn eerste GTV6
Ik weet ik ben een oude eigenwijze Alfist en met wat ik nu ga roepen zijn velen het waarschijnlijk niet mee eens maar in een Alfablok of het nu een Nord of Busso blok is horen "Golden Lodge" bougies met 4 elektroden! Na 31 jaar Alfa ervaring gaat er bij mij echt niets anders in.
NOS Golden Lodge is met een beetje zoeken gewoon te vinden alleen hangt wel een prijskaartje aan!
Als je andere bougies met 1 elektrode gebruikt (is een stuk goedkoper) da moet je er in ieder geval er voor zorgen dat de elektrode in de lengte (evenwijdig) met de cilinder rij loopt Dus precies tussen de kleppen!
Dus voor het best lopende Alfa blok "Golden Lodge"
Gr,
Carl
NOS Golden Lodge is met een beetje zoeken gewoon te vinden alleen hangt wel een prijskaartje aan!
Als je andere bougies met 1 elektrode gebruikt (is een stuk goedkoper) da moet je er in ieder geval er voor zorgen dat de elektrode in de lengte (evenwijdig) met de cilinder rij loopt Dus precies tussen de kleppen!
Dus voor het best lopende Alfa blok "Golden Lodge"
Gr,
Carl
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
Bedankt voor de inlichtingen ik heb maar 4 nieuwe Golden Lodge liggen en12 gebruikte
Heb eens een testrit gemaakt.
Het bokken Is helemaal weg
Maar ook het geluid
Voor de rest alles ok
Heb eens een testrit gemaakt.
Het bokken Is helemaal weg
Maar ook het geluid
Voor de rest alles ok
gr sven
- Rob GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Gebruik nu ook al een jaar of 12 NGK in de 3.1 , Golden Lodge vond ze niet fijn
Groet Rob GTV6.
Groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: mijn eerste GTV6
Yep! Dat klopt omdat je geen standaard blok hebtRob GTV6 schreef:Gebruik nu ook al een jaar of 12 NGK in de 3.1 , Golden Lodge vond ze niet fijn
Groet Rob GTV6.
Bij een gekieteld blok gebruik je geen "Golden Lodge" maar een standaard 2,5 is "Golden Lodge"'
Gr,
Carl
- Rob GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Zaten er wel in toen ik hem kocht ????Carbo schreef:Yep! Dat klopt omdat je geen standaard blok hebtRob GTV6 schreef:Gebruik nu ook al een jaar of 12 NGK in de 3.1 , Golden Lodge vond ze niet fijn
Groet Rob GTV6.
Bij een gekieteld blok gebruik je geen "Golden Lodge" maar een standaard 2,5 is "Golden Lodge"'
Gr,
Carl
groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
- joy
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03
Re: mijn eerste GTV6
Golden Lodge doet het goed als je de v6 (en Nord ook) start en er mee wegrijd. Als je echter de v6 een paar keer start omdat deze in de weg staat, dus een paar koude starts achter elkaar dan zijn ze waardeloos." Ja dan moet je de auto ook maar drukken i.p.v. starten want koude starts zijn slecht voor je motor". Nee de auto is er voor mij en ik niet voor de auto en met bv. Ngk gaat het prima.
Als je andere bougies met 1 elektrode gebruikt (is een stuk goedkoper) da moet je er in ieder geval er voor zorgen dat de elektrode in de lengte (evenwijdig) met de cilinder rij loopt Dus precies tussen de kleppen!
Is hier ook een technische onderbouwing bij?
Als je andere bougies met 1 elektrode gebruikt (is een stuk goedkoper) da moet je er in ieder geval er voor zorgen dat de elektrode in de lengte (evenwijdig) met de cilinder rij loopt Dus precies tussen de kleppen!
Is hier ook een technische onderbouwing bij?
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
er is gaat het om een originele 2.5 v6
maar vandaag wou ik verterekken op het werk maar ze wou niet aanslaan
de motor ging wel rond
na een paar keer starten toch kunnen vertrekken
vandaaruit naar de opvang van de kindjes onderweg niets van problemen
ik wil daar vertrekken en opnieuw niet willen aanslaan
na een paar keer proberen niet willen starten
eens onder de motorkap gekeken maar zag niet direct een probleem
benzinepomp eens gekeken of daar iets los zat wand ik rook geen benzine geur
dan de onderbreking van de benzinepomp overbrugt je weet wel die 2 roze draden en
toch thuis geraakt
deze was in het verleden al eens overbrugt maar toen ik deze uitmeet leek alles in orde
dus net het ding uit elkaar gehaald en alle contacten opgeschuurd en alles terug geplaatst
is dit iets dat regelmatig hapert
maar vandaag wou ik verterekken op het werk maar ze wou niet aanslaan
de motor ging wel rond
na een paar keer starten toch kunnen vertrekken
vandaaruit naar de opvang van de kindjes onderweg niets van problemen
ik wil daar vertrekken en opnieuw niet willen aanslaan
na een paar keer proberen niet willen starten
eens onder de motorkap gekeken maar zag niet direct een probleem
benzinepomp eens gekeken of daar iets los zat wand ik rook geen benzine geur
dan de onderbreking van de benzinepomp overbrugt je weet wel die 2 roze draden en
toch thuis geraakt
deze was in het verleden al eens overbrugt maar toen ik deze uitmeet leek alles in orde
dus net het ding uit elkaar gehaald en alle contacten opgeschuurd en alles terug geplaatst
is dit iets dat regelmatig hapert
gr sven
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: mijn eerste GTV6
Relais ofzo die falen? Keertje het dubbel relais openmaken, schoonmaken? Wie weet zit het em daarin?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
Nu rij ik al een paar maand zonder probleem rond
Gisteren is het probleem terug
Alles werkt de starter, de radio,lichten, oliedrukmeter
Maar wil niet aanslaan normaal beweegt de naald van de toerenteller bij het starten en nu niets
Ik denk een mas probleem
Maar welke?
Ga vanavond terug naar de auto met wat sleutel gerief en eens kijken of ik ontsteking heb
Gisteren is het probleem terug
Alles werkt de starter, de radio,lichten, oliedrukmeter
Maar wil niet aanslaan normaal beweegt de naald van de toerenteller bij het starten en nu niets
Ik denk een mas probleem
Maar welke?
Ga vanavond terug naar de auto met wat sleutel gerief en eens kijken of ik ontsteking heb
gr sven