mijn eerste GTV6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ik heb alles eens goed bekeken en opgemeten
en ben er maar eens aan begonnenen zie hier het resultaat
en ben er maar eens aan begonnenen zie hier het resultaat
gr sven
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Ziet er goed uit.
Heb je een spanbandje tussen beide bokken?
Als het nylon is zou ik maar hard weg gaan lopen als je aan het lassen gaat.
Optie staalkabel ?
Heb je een spanbandje tussen beide bokken?
Als het nylon is zou ik maar hard weg gaan lopen als je aan het lassen gaat.
Optie staalkabel ?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
je hebt gelijk
het is maar voorlopig mijn staal was op
het komt wel in orde
het is maar voorlopig mijn staal was op
het komt wel in orde
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn eerste GTV6
Dat ziet er goed uit om mee te werken.
Wel zou ik zelf 2 span banden (op 40cm) gebruiken of liefst nog 1 starre verbinding.
Je bent er lang mee aan het sleutelen en dan wil je wel dat het safe is.
Wel zou ik zelf 2 span banden (op 40cm) gebruiken of liefst nog 1 starre verbinding.
Je bent er lang mee aan het sleutelen en dan wil je wel dat het safe is.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
de rechter voor flank eens verwijdert om te kijken hoe goed hij er voor komt
dit viel dik tegen ik denk niet dat hij dit jaar nog op de baan zal geraken
zal eerst een moeten zoeken hoe het er wel moet uitzien
dan bekijken hoe je er het best aan begint
dit viel dik tegen ik denk niet dat hij dit jaar nog op de baan zal geraken
zal eerst een moeten zoeken hoe het er wel moet uitzien
dan bekijken hoe je er het best aan begint
gr sven
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: mijn eerste GTV6
De pijnlijke plekken suc6 met de reparatie
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: mijn eerste GTV6
Kijk maar bij mijn topic of die van Carbo, daar zie je hoe het zit en moet. Je mist ook het verstevigings stuk zie ik, dus ga er maar vanuit dat er al eerderis gelast op deze plekken. Succes er mee en de moet niet laten zakken, komt allemaal wel weer goed zie weer mijn project
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Re: mijn eerste GTV6
De meeste van ons zijn er echt al wel een keer of meerdere keren geweest en weten wel waarover ze praten .GTVke schreef:Zo is dat Sandro , ik wil niemand ontmoedigen oid. maar ik zie nu al dat je op sommige plaatsen meer werk gaat hebben dan dat je in eerste instantie zou vermoeden ( bv. plaatwerk voor het LA wiel en langdragers van de voorste spatborden )
Ik zie dat je het grondig wil aanpakken dus nu is het vooral een kwestie van doorzetten
Misschien heb je iets aan deze foto ?
Is van 1 van men eigen GTV's dus als je dit graag eens live bekijkt dan kunnen we wel iets regelen .
Volgens mij ga je bij je wagen ook ellende tegenkomen hogerop in de A-stijlen .
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ik wil zeker eens live bekijken hoe het er normaal zou moeten uitziet
ik zal wel nog plekken tegenkomen die aandacht nodig hebben
maar doen het deel per deel
ik zal wel nog plekken tegenkomen die aandacht nodig hebben
maar doen het deel per deel
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ben aan het denken of ik de delen die ik zelf moet maken niet beter uit inox plaat maak
dit roest nooit meer
is wel wat duurder natuurlijk
iemand ervaring mee ?
dit roest nooit meer
is wel wat duurder natuurlijk
iemand ervaring mee ?
gr sven
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: mijn eerste GTV6
Ik zou dit nooit doen ivm galvanische corrosie.gtv1981 schreef:ben aan het denken of ik de delen die ik zelf moet maken niet beter uit inox plaat maak
dit roest nooit meer
is wel wat duurder natuurlijk
iemand ervaring mee ?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: mijn eerste GTV6
Yep! dit zijn de gezellige plekjes!
Voor reparatie stukken Zincor plaat gebruiken Inox is zoals eerder genoemd geen goed plan!
Gr,
Carl
Voor reparatie stukken Zincor plaat gebruiken Inox is zoals eerder genoemd geen goed plan!
Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: mijn eerste GTV6
mijn advies is ,neem niet ineens te veel uit..gooi de roest er pas uit als het nieuwe stuk klaar is...of bewaar het rotte stuk nog ff totdat het hoekje klaar is...
idd zal de a-stijl ook wel wat hebben...bestaat uit een min of meer vastzittend stuk wat door loopt naar de dorpel,en dan een buiten en binnenschil...
ik heb dat helemaal losgehad en trof zooi aan tot zeker halverwege de hoogte
Niet teveel schrikken ,er maar gewoon aan beginnen,verder kapot kun je het niet meer maken
idd zal de a-stijl ook wel wat hebben...bestaat uit een min of meer vastzittend stuk wat door loopt naar de dorpel,en dan een buiten en binnenschil...
ik heb dat helemaal losgehad en trof zooi aan tot zeker halverwege de hoogte
Niet teveel schrikken ,er maar gewoon aan beginnen,verder kapot kun je het niet meer maken
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
ik heb alles eens goed bekeken wat er moet gebeuren en hoe ik de stukken zou kunnen maken
ben begonnen met de deur terug te monteren
zou niet willen dat de stijl trekt door het lassen en dat op het einde van de rit de deur niet meer past
voor de rest eens uitkijken naar een plooibankje denk ik
die kan altijd van pas komen
ben begonnen met de deur terug te monteren
zou niet willen dat de stijl trekt door het lassen en dat op het einde van de rit de deur niet meer past
voor de rest eens uitkijken naar een plooibankje denk ik
die kan altijd van pas komen
gr sven
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: mijn eerste GTV6
Waarom de deur terug monteren? Gewoon een brace (staal profiel) tussen de A en B stijl lassen!
Met de deur ga je gewicht hangen aan de A stijl waar je stukken uit gaat halen .
Persoonlijk las ik een brace tussen de A stijl en de B stijl en tussen de A stijl en A stijl langs het schutbord. Zie mijn topic.
Op deze wijze heb je maximale stijfheid en maximale bewegingsvrijheid en kun je veilig in de A stijl snijden!
De portier plaats ik pas weer als ik de schermen ga afhangen.
Die brace tussen de Astijl links en rechts heb je zo ie zo nodig omdat je ook de overgang parafan/schutbord en Astijl open moet maken (als ik de roest op de foto bekijk!) Als je de Astijlen niet met elkaar verbindt heb je afhankelijk van hoe diep je moet snijden kans dat de Astijl naar buiten wijkt en dat is niet eenvoudig meer te corrigeren!
Succes gaat veel tijd in zitten maar vooraf goed kijken hoe de constructie is opgebouwd en er zijn hier voldoende topics met voorbeeld fotootjes (heb ik ook aan de wand in de garage hangen om af en toe te controleren).
Reparatie stukken zetten hiervoor gaat trouwens ook prima met een grote bankschroef spaart het geld voor een zetbankje
Gr,
Carl
Met de deur ga je gewicht hangen aan de A stijl waar je stukken uit gaat halen .
Persoonlijk las ik een brace tussen de A stijl en de B stijl en tussen de A stijl en A stijl langs het schutbord. Zie mijn topic.
Op deze wijze heb je maximale stijfheid en maximale bewegingsvrijheid en kun je veilig in de A stijl snijden!
De portier plaats ik pas weer als ik de schermen ga afhangen.
Die brace tussen de Astijl links en rechts heb je zo ie zo nodig omdat je ook de overgang parafan/schutbord en Astijl open moet maken (als ik de roest op de foto bekijk!) Als je de Astijlen niet met elkaar verbindt heb je afhankelijk van hoe diep je moet snijden kans dat de Astijl naar buiten wijkt en dat is niet eenvoudig meer te corrigeren!
Succes gaat veel tijd in zitten maar vooraf goed kijken hoe de constructie is opgebouwd en er zijn hier voldoende topics met voorbeeld fotootjes (heb ik ook aan de wand in de garage hangen om af en toe te controleren).
Reparatie stukken zetten hiervoor gaat trouwens ook prima met een grote bankschroef spaart het geld voor een zetbankje
Gr,
Carl
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
vandaag de Zincor plaat bestelt van0.8 dik
ondertussen maar verder demonteren van de auto de brandstof en rem leidingen die onderaan zitten
de ophanging vooraan en nog wat onderdelen
enkele fotos van de onderkant
ondertussen maar verder demonteren van de auto de brandstof en rem leidingen die onderaan zitten
de ophanging vooraan en nog wat onderdelen
enkele fotos van de onderkant
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn eerste GTV6
deze week enkele uren verder gedaan nog wat delen weg geslepen
verder nog wat delen kunnen stralen
het is wel een groot verschil voor en na
de zincor plaat is toe gekomen ik zal nu wel zien of het zal goed komen of niet
voor de rest heb ik dit gevonden
het is plooien , knippen en rollen in 1
ik weet niet welke kwaliteit het is maar voor hobby gebruik moet het wel voldoende zijn
verder nog wat delen kunnen stralen
het is wel een groot verschil voor en na
de zincor plaat is toe gekomen ik zal nu wel zien of het zal goed komen of niet
voor de rest heb ik dit gevonden
het is plooien , knippen en rollen in 1
ik weet niet welke kwaliteit het is maar voor hobby gebruik moet het wel voldoende zijn
gr sven
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: mijn eerste GTV6
Dit lijkt mij serieus gereedschap hoor! Succes er mee en blijf foto's maken
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: mijn eerste GTV6
Dat is een mooi bankje! Ik ben jaloers
Succes!
Carl
Succes!
Carl
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: mijn eerste GTV6
Very nice bankje!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!