Bumpers, euh.. sanity check graag

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Bumpers, euh.. sanity check graag

Bericht door Coniglio »

Dus.. op zoek naar een parts car voor de fetta GTV2.0 kom ik een GTV6 met de gebruikelijke mankementen en scheve bumpers -maar die had ik toch niet nodig- en nog wat gekke dingen (wielen van een later type..).
Bleek dat ze ondanks haar staat prima reed en dat het zonde zou zijn om haar te gebruiken voor onderdelen. Nu staat ze terug in elkaar, vers gespoten, dus tijd om de bumpers er terug op te zetten. Bumpers leken helemaal niet zo scheef/verbogen als eerst gedacht. :cool:

Blijkt nu we ze er terug opzetten, alles prima past, behalve de achterbumper.
Om te beginnen, wat me eerst opviel : linksachter ziet er een tikje gek uit, kijken jullie even mee?
De zijkant steekt precies nogal uit. Is dit normaal? Mijn andere GTV heeft RVS bumpertjes dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet meteen bij de hand. Foto's helpen ook niet echt conclusief

dus linksachter :
Afbeelding

Vol langs achter gekeken, lijkt me de bumper nogal laag te hangen, of is dit okee?
Afbeelding

Maar rechtsachter spant de kroon. Hij staat gewoon 'open'. :shock:
Afbeelding

Gekke is dat me nu pas opviel -is links namelijk ook zo- dat er een soort haakje of lipje aan de bumper zit dat precies nergens thuishoort. Ik bedoel het ziet eruit alsof het in een opening moet haken maar in het tegenoverliggende deel achter het wiel is er helemaal geen uitsparing voorzien. augenreib.gif
Afbeelding

Het spreekt me bijna vanzelf dat ik iets heeel doms aan het vertellen ben en dat ik de olifant in de hoek dus niet gezien heb. Gebeurt me namelijk nogal eens. Maar als iemand me kan zeggen wat me precies in het gezicht schreeuwt, kan ik ophouden met me achter de oren te krabben :wink:

Alvast bedankt mensen.
nico mario
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2010, 17:13
Locatie: hoofddorp

Re: Bumpers, euh.. sanity check graag

Bericht door nico mario »

Hoi,

Ziet er normaal uit zou ik zeggen. De plastic lipjes aan de binnenkant van de bumper-zijkant (1 in het midden en 1 onderaan) zijn een soort afstandshoudertjes, ze komen net wel of net niet (jaren '80 passing...) tegen de achterschermen aan. Althans zo zit het bij de mijne en die is 100% origineel. De bumper staat dus inderdaad een beetje 'open'. Een chroombumper zit net even wat strakker gemonteerd.

groet
GTV 2000L 1979 & GTV6 1985
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Bumpers, euh.. sanity check graag

Bericht door Coniglio »

Bedankt voor de respons kerel. Rechtsachter staat wat meer 'open' dan linksachter, dus nu weet ik dat ik alleen daar hoef te kijken om wat bij te stellen.
Grazie. :grin:
Plaats reactie