Ik heb vorig jaar de dionas rubber vervangen van mijn Alfetta sedan.
Nu is mij verteld dat ik de as er onder vandaan moest halen, maar eigenwijs ( als ik soms ben ) heb ik het geprobeerd zonder die as te verwijderen. En dat is gelukt. Hier de beschrijving van hoe het ook kan.
Het is gelukt met het rubber trouwens. Wel een gepruts maar hij zit erin. . Als die dwarsbalk eronder vandaan is, dan heb je ruimte genoeg om er aan te werken. Het was idd een plasicrubber, die veel te groot is. Ik heb nog gebeld met de leverancier of er meerdere types waren, maar dit is niet het geval. Dus toen heb ik met een schuurpapiertje er een conisch kantje aan geschuurd. Een klein stukje maar , net genoeg om hem er een mm in te krijgen. Het rubber moet van boven naar beneden getrokken worden. Daarna een plaat boven op de Dionasrubber.Toen een draadeind erdoor, een grote dop ( nr 38 )onder de Dionas met nog een plaat daar weeronder. Een moer erbovenop gedraait en een moer eronder op gedraait op dat draadeind. Daarna voorzichtig het rubber naar beneden getrokken door de onderste moer aan te draaien. Wel goed WD40en.
Ik hoop dat iemand het nog snapt.

Daarna was het een kwestie van de boel weer terug plaatsen. Die aluminium plaat niet vergeten idd.
Verrassing was wel die borgringen onder en boven op het rubber. Eentje was tijdens het demonteren gesneuveld, maar ik heb hem gelukkig gered.
Kortom, het is wel wat werk, maar het is te doen. Met dank aan een zelfgemaakte trekpers. Dus de achteras hoeft er niet onder vandaan.
De andere rubbers waren nog goed en die heb ik ook laten zitten.
In de Dionasrubber zit een stalen bus gevulcaniseerd, en die lag los, waardoor het geklapper veroorzaakt wordt.
P.s, zonder brug is dit geintje niet te doen denk ik. Dan kun je waarschijnlijk beter de as eronder vandaan halen.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. :D
Eh, Sandro. Dit had waarschijnlijk onder tips en trucs gemoeten bedenk ik mij net. Misschien kun je het even wijzigen?