giuliettaevo schreef:De 166 klauwen zitten origineel op een schijf van 310x28mm, alleen is de steek hiervan 5x108mm. Bij deze schijven moet dus niet alleen het naafgat vergroot worden maar ook de boutgaten opnieuw geboord worden. 16"wielen passen.
De 305x28mm schijven van de 156 GTA of GTV 3.0 916 zijn makkelijker, klauwen passen er in ieder geval zo op en de boutgaten zitten ook op de juiste plek. Naafgat moet wel aangepast worden. 16" wielen passen.
Sterker nog..... afhankelijk van het fabricaat, gaan de 305 schijven i.c.m. de 166 klauwen zelfs in 15" passen.
We gaan ook met de 310 schijven proberen, omdat ik a) die heb en b) die een grotere (=gunstig) offset hebben. Omboren wordt nog wat, omdat de schijven 10x 108 (rond 14mm) steek hebben.... maar niets is onmogelijk, natuurlijk.
Ronals passen natuurlijk niet dan
, want dat zijn (net als de originele GTV5 velgen) erg ongunstige velgen, kwa binnenruimte.
Om even op het begin van dit topic terug te komen: in het vlakke Nederland heb je voor normaal verkeer zeker geen koeling nodig op de remmen, maar ik kan je verzekeren, dat het de levensduur (van de blokken) echt wel ten goed komt. Daarnaast wil je het echt wél, als je vaker circuit rijdt of in de bergen net zo rijdt, als op circuit.
Trust me, op een 4 cilinder Alfetta (of andere transaxle) werkt dit afdoende. (samen met geventileerd brembo voor en een goed stel blokken, slangen, etc.) Standaard 4 cil remmen voldeden bij mij beslist niet. (en V6 remmensetup niet op de V6)
Die 266 remmen heb ik dan ook niet op mijn Alfetta nodig, dat is echt voor de V6. (het extra gewicht op de vooras, maakt daar het verschil)