koeling remmen
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
koeling remmen
de achterste remmen van mijn gtv6 zitten muur vast na meer dan 10jaar stil staan
de remklauwen dat zie ik later wel of ik ze nog goed krijg
de schijven zijn ook al goed verroest deze zullen vervangen moeten worden
ben ik dan beter door ze met geventileerde schijven te vervangen of kan je er beter een koeling op zetten zoals hier
http://s223.photobucket.com/albums/dd12 ... %20remmen/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
de remklauwen dat zie ik later wel of ik ze nog goed krijg
de schijven zijn ook al goed verroest deze zullen vervangen moeten worden
ben ik dan beter door ze met geventileerde schijven te vervangen of kan je er beter een koeling op zetten zoals hier
http://s223.photobucket.com/albums/dd12 ... %20remmen/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: koeling remmen
Heb je bij normaal rijden en volgens mij zelfs bij stevig doortrappen toch niet echt nodig.
Wel leuk gemaakt door Sander
Remklauwen netjes reviseren en nieuwe remschijven met dito blokken erop.
Wel leuk gemaakt door Sander
Remklauwen netjes reviseren en nieuwe remschijven met dito blokken erop.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: koeling remmen
Zelf ben ik van plan deze modificatie te maken. Zeker als je zonder remdrukbegrenzer rijd en je stalenflex remleidingen hebt. Zeker als je verwacht vaker het circuit op te gaan. Wat ik begrepen heb is dat de SZ achter geventileerde schijven heeft. Je zal de SZklauwen moeten plaatsen ipv origineel. Er zijn losse klauwen te koop bij Preformatek. Schrik niet van de prijzen! Ook staan hier 'caliper kits' te koop onder het kopje 'Brembo' onder een schijf voor de gtv6 en milano (75). Wat dat inhoud weet ik niet.
De luchtkoeling bij de bak is vrij minimaal. De hitte blijft hangen rondom de blokken en klauw.
Via Sandtler.com zijn er veel remschijven te verkrijgen voor de gtv6 / 75. Als mijn schijven&blokken op zijn, zullen ze waarschijnlijk worden vervangen door Type-RS voor 130€. Het grootste verschil met de goedkopere Type-S voor 110€ is dat de RS een hittebehandeling hebben gehad, die ze minder kans geeft op knappen of scheuren.
Uiteraard hebben ze nog een 2delige Race set, RS-A voor 270€. Deze set lijkt me niet voor de straat geschikt, maar zal het minst gevoelig zijn voor hitte achter, doordat deze ook geventileerd zijn.
Deze met Ferodo blokken (heb ik goede verhalen over gehoord) de DS2500 of 3000 (voor trackday of amateur racer) zal een goede combinatie zijn voor de Alfa GTV gok ik.
De luchtkoeling bij de bak is vrij minimaal. De hitte blijft hangen rondom de blokken en klauw.
Via Sandtler.com zijn er veel remschijven te verkrijgen voor de gtv6 / 75. Als mijn schijven&blokken op zijn, zullen ze waarschijnlijk worden vervangen door Type-RS voor 130€. Het grootste verschil met de goedkopere Type-S voor 110€ is dat de RS een hittebehandeling hebben gehad, die ze minder kans geeft op knappen of scheuren.
Uiteraard hebben ze nog een 2delige Race set, RS-A voor 270€. Deze set lijkt me niet voor de straat geschikt, maar zal het minst gevoelig zijn voor hitte achter, doordat deze ook geventileerd zijn.
Deze met Ferodo blokken (heb ik goede verhalen over gehoord) de DS2500 of 3000 (voor trackday of amateur racer) zal een goede combinatie zijn voor de Alfa GTV gok ik.
Laatst gewijzigd door Melvivio op 30 jan 2011, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: koeling remmen
En ook AR parts heeft die setjes.
http://www.arparts.nl/index_onderdelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
395€
http://www.arparts.nl/index_onderdelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
395€
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: koeling remmen
Een Hitec gereviseerde ATE achterremklauw kost bij Hbase 165 euro.
Een Hitec remklauw revisie setje kost daar 25 euro.
Tot mijn verbazing worden er daar geen achterremschijven meer aangeboden, de spoeling wordt dunner...!
Waarschijnlijk kunnen de schijven nog wel afgedraaid worden.
Een Hitec remklauw revisie setje kost daar 25 euro.
Tot mijn verbazing worden er daar geen achterremschijven meer aangeboden, de spoeling wordt dunner...!
Waarschijnlijk kunnen de schijven nog wel afgedraaid worden.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
Re: koeling remmen
Voor een standaard auto en gewoon straat gebruik is de standaard remmerij achter voldoende. De setup met geventileerde remschijven heb ik op mijn race 75, i.c.m. 105 dserie remklauwen zonder de handremfunctie. De AR parts setup, zeg maar.
Mijn advies, ga voor gereviseerde klauwen met nieuwe schijven.
Als je technisch iets leuk in elkaar wil knutselen en je bent zelf vrij handig dan kun je beter de remmen naar buiten brengen...
Mijn advies, ga voor gereviseerde klauwen met nieuwe schijven.
Als je technisch iets leuk in elkaar wil knutselen en je bent zelf vrij handig dan kun je beter de remmen naar buiten brengen...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: koeling remmen
http://www.abs-bv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog drie (!) verschillende types achter remschijven voor de GTV-6; huismerk, Brembo en Sportline.
Hier nog drie (!) verschillende types achter remschijven voor de GTV-6; huismerk, Brembo en Sportline.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Re: koeling remmen
Ik ga helemaal met Theo mee
Ik had na een 2 uur trappen op Zolder alles aan gort, de dichtingsrubbers in de achterste
remklauwen waren zelfs gesmolten, kokende bakolie spoot uit de ontluchting, .... , nu is Zolder wel ERG zwaar voor de remmen was mijn rembalans niet in orde en rem ik misschien wat veel wegens te bang, iig zijn de achterremmen voor circuitgebruik onderbemeten
Ik had na een 2 uur trappen op Zolder alles aan gort, de dichtingsrubbers in de achterste
remklauwen waren zelfs gesmolten, kokende bakolie spoot uit de ontluchting, .... , nu is Zolder wel ERG zwaar voor de remmen was mijn rembalans niet in orde en rem ik misschien wat veel wegens te bang, iig zijn de achterremmen voor circuitgebruik onderbemeten
trasforma il meglio in massimo
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Re: koeling remmen
Hoe ga jij je koelprobleem van de remmen oplossen Roland ?
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Re: koeling remmen
Met hulp van Niek, Lunatic worden de achterste remmen naar buiten gezet, zijn de voorremmen van een TS, blijft het diff en de remmen dus koeler, voorzijde GTA 305 mm met GTA 4 pots klauwen, zowel voor als achterzijde d.m.v. luchtbuizen koele rijwind erop, dus capaciteit vergroten en luchtkoeling. Hopenlijk voldoende
trasforma il meglio in massimo
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Re: koeling remmen
Aha , zo blijft je bak natuurlijk ook gespaard .
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: koeling remmen
Een vraag over de voorzijde; Zaag je de oren van de fussee af en las je hier een verloopstuk op of heb je een speciaal bracket gefabriceerd?Giulia Bianca schreef:Met hulp van Niek, Lunatic worden de achterste remmen naar buiten gezet, zijn de voorremmen van een TS, blijft het diff en de remmen dus koeler, voorzijde GTA 305 mm met GTA 4 pots klauwen, zowel voor als achterzijde d.m.v. luchtbuizen koele rijwind erop, dus capaciteit vergroten en luchtkoeling. Hopenlijk voldoende
Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Re: koeling remmen
fusee wordt ingefreesd en verloopstuk aangelast idd
Bij de 330 mm variant gaat het wel met een speciaal bracket, heb je nml meer ruimte voor dan
Bij de 330 mm variant gaat het wel met een speciaal bracket, heb je nml meer ruimte voor dan
trasforma il meglio in massimo
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
Re: koeling remmen
Even wat inspiratie voor de voorzijde..
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: koeling remmen
Mooi
Ik heb zo'n zelfde setje liggen. Ondanks dat ik redelijk kan lassen durf ik het niet aan om aan de fusee te lassen aangezien dat gegoten is. Heb jij een goed adresje hiervoor Theo?
Gr,
Carl
Ik heb zo'n zelfde setje liggen. Ondanks dat ik redelijk kan lassen durf ik het niet aan om aan de fusee te lassen aangezien dat gegoten is. Heb jij een goed adresje hiervoor Theo?
Gr,
Carl
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
Re: koeling remmen
Dat komt wel goed hoop ik, eerst nog even wachten op de brackets. Als de brackets gelast zijn geef ik wel uitsluitsel of ik een goed adres heb..Carbo schreef:Mooi
Ik heb zo'n zelfde setje liggen. Ondanks dat ik redelijk kan lassen durf ik het niet aan om aan de fusee te lassen aangezien dat gegoten is. Heb jij een goed adresje hiervoor Theo?
Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Re: koeling remmen
Fusees zijn niet gegoten hoor, is een machinale stamp, smeedstaal dus
Ben ook altijd huiverig om aan zoiets te lassen maar ken mensen die al jaren met zoiets dergelijks
probleemloos rondhobbelen
Wordt het een serietje Theo
Ben ook altijd huiverig om aan zoiets te lassen maar ken mensen die al jaren met zoiets dergelijks
probleemloos rondhobbelen
Wordt het een serietje Theo
trasforma il meglio in massimo
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
Re: koeling remmen
Giulia Bianca schreef:Fusees zijn niet gegoten hoor, is een machinale stamp, smeedstaal dus
Ben ook altijd huiverig om aan zoiets te lassen maar ken mensen die al jaren met zoiets dergelijks
probleemloos rondhobbelen
Wordt het een serietje Theo
In principe niet Roland, aansluitend ga ik een poging doen om Porsche dubbel zuiger remklauwen onder mijn Giulietta te prutsen in combinatie met 15" wielen...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: koeling remmen
Die fusees zijn prima te lassen. Ik heb hier een setje liggen waar dat jaren geleden mee gedaan is en die hebben een paar seizoenen op een rallyauto gezeten en later op een circuitauto. Niks mee gebeurd al die jaren.
Ik had een setje schijven gehaald om ook aan de remmen te kunnen beginnen maar heb ze weer teruggebracht. Nu heb ik een set schijven van een 156 GTA van na 2003 besteld, 330x32. Hiervoor moet een adapter te maken zijn zonder te lassen denk ik. Wel moeten de 166 klauwen die ik wil gaan gebruiken verbreed worden.
Ik had een setje schijven gehaald om ook aan de remmen te kunnen beginnen maar heb ze weer teruggebracht. Nu heb ik een set schijven van een 156 GTA van na 2003 besteld, 330x32. Hiervoor moet een adapter te maken zijn zonder te lassen denk ik. Wel moeten de 166 klauwen die ik wil gaan gebruiken verbreed worden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...