koeling remmen

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1122
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

koeling remmen

Bericht door gtv1981 »

de achterste remmen van mijn gtv6 zitten muur vast na meer dan 10jaar stil staan
de remklauwen dat zie ik later wel of ik ze nog goed krijg
de schijven zijn ook al goed verroest deze zullen vervangen moeten worden
ben ik dan beter door ze met geventileerde schijven te vervangen of kan je er beter een koeling op zetten zoals hier
http://s223.photobucket.com/albums/dd12 ... %20remmen/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
gr sven
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: koeling remmen

Bericht door AlfettaOwner »

Heb je bij normaal rijden en volgens mij zelfs bij stevig doortrappen toch niet echt nodig.
Wel leuk gemaakt door Sander :thumbs:

Remklauwen netjes reviseren en nieuwe remschijven met dito blokken erop.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: koeling remmen

Bericht door Melvivio »

Zelf ben ik van plan deze modificatie te maken. Zeker als je zonder remdrukbegrenzer rijd en je stalenflex remleidingen hebt. Zeker als je verwacht vaker het circuit op te gaan. Wat ik begrepen heb is dat de SZ achter geventileerde schijven heeft. Je zal de SZklauwen moeten plaatsen ipv origineel. Er zijn losse klauwen te koop bij Preformatek. Schrik niet van de prijzen! Ook staan hier 'caliper kits' te koop onder het kopje 'Brembo' onder een schijf voor de gtv6 en milano (75). Wat dat inhoud weet ik niet.

De luchtkoeling bij de bak is vrij minimaal. De hitte blijft hangen rondom de blokken en klauw.

Via Sandtler.com zijn er veel remschijven te verkrijgen voor de gtv6 / 75. Als mijn schijven&blokken op zijn, zullen ze waarschijnlijk worden vervangen door Type-RS voor 130€. Het grootste verschil met de goedkopere Type-S voor 110€ is dat de RS een hittebehandeling hebben gehad, die ze minder kans geeft op knappen of scheuren.

Uiteraard hebben ze nog een 2delige Race set, RS-A voor 270€. Deze set lijkt me niet voor de straat geschikt, maar zal het minst gevoelig zijn voor hitte achter, doordat deze ook geventileerd zijn.

Deze met Ferodo blokken (heb ik goede verhalen over gehoord) de DS2500 of 3000 (voor trackday of amateur racer) zal een goede combinatie zijn voor de Alfa GTV gok ik.
Laatst gewijzigd door Melvivio op 30 jan 2011, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8889
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: koeling remmen

Bericht door AlfettaOwner »

En ook AR parts heeft die setjes.
http://www.arparts.nl/index_onderdelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

395€

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: koeling remmen

Bericht door Peter GTV-6 »

Een Hitec gereviseerde ATE achterremklauw kost bij Hbase 165 euro.
Een Hitec remklauw revisie setje kost daar 25 euro.
Tot mijn verbazing worden er daar geen achterremschijven meer aangeboden, de spoeling wordt dunner...!
Waarschijnlijk kunnen de schijven nog wel afgedraaid worden.
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Re: koeling remmen

Bericht door Theo Romeo »

Voor een standaard auto en gewoon straat gebruik is de standaard remmerij achter voldoende. De setup met geventileerde remschijven heb ik op mijn race 75, i.c.m. 105 dserie remklauwen zonder de handremfunctie. De AR parts setup, zeg maar.
Mijn advies, ga voor gereviseerde klauwen met nieuwe schijven.
Als je technisch iets leuk in elkaar wil knutselen en je bent zelf vrij handig dan kun je beter de remmen naar buiten brengen...
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: koeling remmen

Bericht door Peter GTV-6 »

http://www.abs-bv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog drie (!) verschillende types achter remschijven voor de GTV-6; huismerk, Brembo en Sportline.
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Re: koeling remmen

Bericht door Giulia Bianca »

Ik ga helemaal met Theo mee :wink:

Ik had na een 2 uur trappen op Zolder alles aan gort, de dichtingsrubbers in de achterste
remklauwen waren zelfs gesmolten, kokende bakolie spoot uit de ontluchting, .... , nu is Zolder wel ERG zwaar voor de remmen was mijn rembalans niet in orde en rem ik misschien wat veel wegens te bang, iig zijn de achterremmen voor circuitgebruik onderbemeten
trasforma il meglio in massimo
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Re: koeling remmen

Bericht door GTVke »

Hoe ga jij je koelprobleem van de remmen oplossen Roland ?
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Re: koeling remmen

Bericht door Giulia Bianca »

Met hulp van Niek, Lunatic worden de achterste remmen naar buiten gezet, zijn de voorremmen van een TS, blijft het diff en de remmen dus koeler, voorzijde GTA 305 mm met GTA 4 pots klauwen, zowel voor als achterzijde d.m.v. luchtbuizen koele rijwind erop, dus capaciteit vergroten en luchtkoeling. Hopenlijk voldoende :roll:
trasforma il meglio in massimo
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Re: koeling remmen

Bericht door GTVke »

Aha , zo blijft je bak natuurlijk ook gespaard .
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Re: koeling remmen

Bericht door Giulia Bianca »

idd
trasforma il meglio in massimo
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: koeling remmen

Bericht door Carbo »

Giulia Bianca schreef:Met hulp van Niek, Lunatic worden de achterste remmen naar buiten gezet, zijn de voorremmen van een TS, blijft het diff en de remmen dus koeler, voorzijde GTA 305 mm met GTA 4 pots klauwen, zowel voor als achterzijde d.m.v. luchtbuizen koele rijwind erop, dus capaciteit vergroten en luchtkoeling. Hopenlijk voldoende :roll:
Een vraag over de voorzijde; Zaag je de oren van de fussee af en las je hier een verloopstuk op of heb je een speciaal bracket gefabriceerd?

Gr,
Carl
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Re: koeling remmen

Bericht door Giulia Bianca »

fusee wordt ingefreesd en verloopstuk aangelast idd
Bij de 330 mm variant gaat het wel met een speciaal bracket, heb je nml meer ruimte voor dan
trasforma il meglio in massimo
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Re: koeling remmen

Bericht door Theo Romeo »

Even wat inspiratie voor de voorzijde..
Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: koeling remmen

Bericht door Carbo »

Mooi :thumbs:

Ik heb zo'n zelfde setje liggen. Ondanks dat ik redelijk kan lassen durf ik het niet aan om aan de fusee te lassen aangezien dat gegoten is. Heb jij een goed adresje hiervoor Theo?

Gr,
Carl
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Re: koeling remmen

Bericht door Theo Romeo »

Carbo schreef:Mooi :thumbs:

Ik heb zo'n zelfde setje liggen. Ondanks dat ik redelijk kan lassen durf ik het niet aan om aan de fusee te lassen aangezien dat gegoten is. Heb jij een goed adresje hiervoor Theo?

Gr,
Carl
Dat komt wel goed hoop ik, eerst nog even wachten op de brackets. Als de brackets gelast zijn geef ik wel uitsluitsel of ik een goed adres heb.. O:)
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Re: koeling remmen

Bericht door Giulia Bianca »

Fusees zijn niet gegoten hoor, is een machinale stamp, smeedstaal dus

Ben ook altijd huiverig om aan zoiets te lassen maar ken mensen die al jaren met zoiets dergelijks
probleemloos rondhobbelen

Wordt het een serietje Theo :lol:
trasforma il meglio in massimo
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Re: koeling remmen

Bericht door Theo Romeo »

Giulia Bianca schreef:Fusees zijn niet gegoten hoor, is een machinale stamp, smeedstaal dus

Ben ook altijd huiverig om aan zoiets te lassen maar ken mensen die al jaren met zoiets dergelijks
probleemloos rondhobbelen

Wordt het een serietje Theo :lol:

In principe niet Roland, aansluitend ga ik een poging doen om Porsche dubbel zuiger remklauwen onder mijn Giulietta te prutsen in combinatie met 15" wielen... :cool:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2923
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: koeling remmen

Bericht door giuliettaevo »

Die fusees zijn prima te lassen. Ik heb hier een setje liggen waar dat jaren geleden mee gedaan is en die hebben een paar seizoenen op een rallyauto gezeten en later op een circuitauto. Niks mee gebeurd al die jaren. :wink:

Ik had een setje schijven gehaald om ook aan de remmen te kunnen beginnen maar heb ze weer teruggebracht. Nu heb ik een set schijven van een 156 GTA van na 2003 besteld, 330x32. Hiervoor moet een adapter te maken zijn zonder te lassen denk ik. Wel moeten de 166 klauwen die ik wil gaan gebruiken verbreed worden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie