GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Gisteravond weer met z'n 3en aan het werk geweest (meer lekker lullen :mrgreen: ) Stefan aan het lassen en Jan en ik wat dingen aan de achterkant afgemaakt en benzineslang vervangen. Ondertussen nog wat aan voorbereiden geweest zodat Stefan straks weer verder kan met het lassen. Ondertussen kwam de leermeester lassen nog even een kijkje nemen bij ons :mrgreen: En ook vader en zoon Oostinga kwamen nog even aanwippen. Avond was zo weer voorbij en we gaan volgende week weer verder.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Gisteravond samen met Stefan (stefgtv6) aan het werk geweest. Andere Stefan had er voor gezorgd dat de temperateur lekker aangenaam was door de grote kachel al eerder aan te zetten voor ons zoals hij zegt MIETJES :blue_lol:
Stefan is druk geweest bij de voorkanten van beide dorpels en schiet aardig op en ik heb aan de achterkant al het rotte er uit geslepen en nieuwe delen ingelast en gelijk afgewerkt. Kan volgende week dan mooi met de andere kant beginnen en zo komen we steeds een beetje verder. Binnenkort gaat er iemand een buis met plaatjes lassen waar de gordels aan gaan komen.
Foto's volgen nog één dezer dagen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Stefan
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 499
Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
Locatie: Gramsbergen
Contacteer:

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door Stefan »

GTV42.0 schreef:Gisteravond samen met Stefan (stefgtv6) aan het werk geweest. Andere Stefan had er voor gezorgd dat de temperateur lekker aangenaam was door de grote kachel al eerder aan te zetten voor ons zoals hij zegt MIETJES :blue_lol:
Stefan is druk geweest bij de voorkanten van beide dorpels en schiet aardig op en ik heb aan de achterkant al het rotte er uit geslepen en nieuwe delen ingelast en gelijk afgewerkt. Kan volgende week dan mooi met de andere kant beginnen en zo komen we steeds een beetje verder. Binnenkort gaat er iemand een buis met plaatjes lassen waar de gordels aan gaan komen.
Foto's volgen nog één dezer dagen.

Moet er de volgende keer soms ook koek en zoopie geregeld worden, stelletje m.....s :roll:
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.

Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door stefgtv6 »

Warme chocolademelk met stroopwafels!!! :)))


Maar euhh......, is U niet de persoon die, onherkenbaar vermomd middels dikke wollen muts en handschoenen, ongezien het terrein trachtte te verlaten in een anonieme donker kleurige Frod?
Zou daar misschien geen goede kachel inzitten? :jumping:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

:jumping:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Stefan
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 499
Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
Locatie: Gramsbergen
Contacteer:

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door Stefan »

stefgtv6 schreef:Warme chocolademelk met stroopwafels!!! :)))


Maar euhh......, is U niet de persoon die, onherkenbaar vermomd middels dikke wollen muts en handschoenen, ongezien het terrein trachtte te verlaten in een anonieme donker kleurige Frod?
Zou daar misschien geen goede kachel inzitten? :jumping:

Shit, toch herkend :mrgreen: .
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.

Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Vorige week dinsdag en vanavond samen met Stefan (stefgtv6) weer aan het projecten geweest.
Heb van beide avonden geen foto's gemaakt maar zal volgende week even een paar plaatjes schieten.
Aan de bestuurderskant is het laswerk voor 95% klaar en denk volgende week helemaal.
De andere kant schiet aardig op en komt volgende week een mooi richting klaar. Bodem is reeds gereed
en afgewerkt. Volgende week weer met drie man sterk en zo komen we steeds dichter bij het einde van
plaatwerken en lassen. Er moet nog nieuwe remolie op en de boel ontluchten. Ook de stoelen er weer in en
de beugel voor de racegordels.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door stephen »

zag net wel , dat er netjes wat nieuw plaatwerk zit aan een L.V. scherm , v/e rode bestickerde GTV die op een brug stond ergens ver bij mijn huis vandaan :blue_lol:

mooie werkplek by the way :thumbs:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Even nog een paar foto's van een paar weken geleden waar de lasser in spee druk bezig is.

Afbeelding

Afbeelding

Zal dinsdagavond a.s. even weet de camera meenemen en wat plaatjes schieten.

Let wel deze hoeft niet je van het te zijn als het maar goed en functioneel is.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Gisteravond na bekaf te zijn van een verhuizing van 5 auto's en 5 aanhangers vol auto (GTV6) onderdelen. Toch de moed gevonden om naar Gramsbergen te gaan om daar met stefgtv6 weer lekker aan het werk te gaan met de auto. Wel in het achterhoofd dat ik niet te laat naar huis zou gaan. (We waren namelijk net na 8uur begonnen met de verhuizing en was en tegen kwart voor 7 weer en heb de kids en vrouw bijna niet gezien) Maar ja, zoals wel vaker ben je lekker bezig en tussendoor een bakkie leut en dan is het zo elf uur voor je de deur weer achter je dicht doet :oops: :oops: Wel lekker opgeschoten en ik hoop dat we volgende week al het laswerk kunnen afronden.
Stefan (stefgtv6) nogmaals weer bedankt voor de hulp en Stefan (stefan) bedankt voor de leut en gezelligheid. :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Vanavond samen met Stefan (stefgtv6) de laatste dingen gelast aan de bodem en wielkast. :))) :)))
Volgende week nieuwe remolie en ontluchten en kleine delen plamuren. Ook moet ik de onderste rand spuiten in de grijze kleur (kleurnr?) Als er tijd over is moet ook de dwarsbalk in de auto gemaakt worden waar de racegordels aan vast moeten.
Dan nog delen van het interieur terug plaatsen en dan zijn we op kleine dingen na denk ik wel klaar.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door Melvivio »

Mooi zo! Lekker de Gtvs aanpakken. Gaan er bij de rode ook meteen setje rvs omvlochten slangen onder? Remvloeistof die goed is is Ate Racing Blue (19€/L, maar wel hoger kookpunt & je hoeft niet alles te vervangen, kan gewoon deel doorspoelen)

Kleurnummer van het grijs ben ik ook naar opzoek. Mij is verteld dat het wellicht 649F of AR761 Grigio Scuro is.

Maar mooi werk :smile:
Laatst gewijzigd door Melvivio op 29 feb 2012, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door pe1ryx »

geen ar 649f maar 649f !!!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Bedankt Rob :thumbs:

Melcher: Nee ik ga niets met omvlochten remslangen doen, kost geld en ik stop dit liever in de andere GTV6.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Afgelopen dinsdagavond met Jan, Stefan en een oomzegger van mij weer aan het werk geweest. De remmen en koppeling zijn ontlucht en de olie die er uit kwam was pik zwart van kleur :shock: nu alle leidingen weer schoon en voorzien van nieuwe heldere olie. Ook de stang waar de racegordels aan moeten zit in de auto ondertussen maar kan zijn dat deze we weer even uit moet. Ben zelf aan het werk geweest o.a. met dun laagje plamuur opzetten van de delen die gelast zijn en kan volgende week de boel opschuren en hopelijk spuiten. Ook even een proefrit gemaakt op het terrein van Stefan. Dit ging echt goed en hij schakelde weer perfect en remt ook stukken beter. Wel raar rijden met je kont op de bodem :mrgreen:
Volgende week weer verder als de thuis situatie het toe laat ivm met onze jongeste dochter. Stefan en Stefan ik bel jullie maandag wel even.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door pe1ryx »

Hoop dat het niet ernstig is met je dochter?
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

pe1ryx schreef:Hoop dat het niet ernstig is met je dochter?
Nee, gelukkig niets ernstigs. Het probleem zit hem er in dat mevrouw al vanaf november bijna elke nacht en dan bijna de hele nacht wakker is en dus zeer slecht slaapt en dit overdag ook niet inhaald. Dit hou je als ouders wel een poosje vol maar op een gegeven moment trek je het niet meer.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door pe1ryx »

klinkt me bekend,hebben hier een jongen die de voice of holland probeert te halen s'nachts

Vervelend is het natuurlijk maar gelukkig geen levensbedreigende zaken...
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door stefgtv6 »

Ik hoor het wel Jeroen wat volgende week betreft.
Sterkte met je dochter!
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Morgen ben ik weer aanwezig en Jan komt ook mee en ik sms of bel je morgen nog Stefan.
Nog even een paar foto's van een paar weken terug.

Afbeelding

Hier onder een vakman aan het werk en kijk eens goed hoe hij het aan moet pakken :mrgreen:

Afbeelding

Ook aan beide kanten de bloemkolen weggehaald en dit zal niet perfect worden maar beter dan het is geweest zal ik maar zeggen.

Afbeelding

Bij de volgende 2 foto's zie je alleen dat het behandeld is maar hieronder zitten ook nieuwe delen in omdat dit echt rot was.

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat we morgen weer een stuk verder komen met de binnenkant en met het schuren van de delen die in de plamuur gezet zijn. Heb ondertussen al rood en grijs op kleur laten maken zodat dit ook allemaal weer bijgespoten kan worden. Zal morgen weer eens het fototoestel meenemen en wat foto's maken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie