martin's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Even na vraag over de kosten voor het maken van kopieen. 375 voor een mal en 175 per produkt.
Als er iemand interesse laat het maar weten.
Als er iemand interesse laat het maar weten.
gtv6 '84
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: martin's gtv6
Heb al een middenconsole maar een mooi produkt is het wel!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Zaterdag mijn radiateur terug gekregen en is nu lek vrij. Was toch wat lastiger voor revisie bedrijf dan verwacht. Gelukkig vooraf prijs afgesproken.
Radiateur terug geplaats en op lekkages controleerd.
Was mooi weer voor een ritje. Nou dat kon ik vergeten, de koppeling platen zaten ram vast. Nog een paar keer de koppeling laten schrikken door de auto te starten terwijl hij in de 2de versnelling zat. Koppeling kwam niet los.
Radiateur terug geplaats en op lekkages controleerd.
Was mooi weer voor een ritje. Nou dat kon ik vergeten, de koppeling platen zaten ram vast. Nog een paar keer de koppeling laten schrikken door de auto te starten terwijl hij in de 2de versnelling zat. Koppeling kwam niet los.
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
Pff zul je altijd hebben..hoe ga je hem nu lossen? Zou jammer zijn als de koppeling eronder uit moet
Radiator ziet er wel weer netjes uit
Radiator ziet er wel weer netjes uit
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ik ben bang dat er niks anders op zit. Twee maanden geleden toen de koppeling er net onder zat had ik het zelfde probleem. Alleen met een houten wigje en een hamer ging de plaat los.
Had eigenlijk verwacht dat ie door schrikken wel los zou gaan.
Had eigenlijk verwacht dat ie door schrikken wel los zou gaan.
gtv6 '84
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: martin's gtv6
Daarom is het verstandig regelmatig te rijden en na het rijden de auto in zijn vrij te zetten. Ik heb het ook wel een gehad eerder, maar daarna nooit weer.
Bij mij ging hij na twee pogingen gewoon weer los. Succes en hopende dat de boel niet losgehaald moet worden. Bak hoeft er niet onderweg hoor.
Mijn foto's weggehaald. Voor uitleg zie AUB even "forum perikelen"
Bij mij ging hij na twee pogingen gewoon weer los. Succes en hopende dat de boel niet losgehaald moet worden. Bak hoeft er niet onderweg hoor.
Mijn foto's weggehaald. Voor uitleg zie AUB even "forum perikelen"
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op 29 mar 2016, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
midden console bekleed en in de auto geplaatst. Maar de handrem zit een beetje in de weg. De knop van de handrem zit nu tegen de midden console aan.
De console zou iets naar voren moeten, maar dan komt iet tegen de lipje van de kachel regeling aan.
De console zou iets naar voren moeten, maar dan komt iet tegen de lipje van de kachel regeling aan.
gtv6 '84
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
klein stukje van de pook afzagen en van de drukstift.....
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: martin's gtv6
Dat was ook mijn eerste gedachte...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Cardan as terug gekregen van technotrans. Het slaan van de as is helemaal weg. Tussen de 2000 en 3000 zit er nog een trilling, maar daar valt mee te leven.
Zaterdag voor het eerst er weer mee gereden. Zin was helemaal weg door dat gedoe van de as, maar nu is de zin weer helemaal terug.
Zaterdag voor het eerst er weer mee gereden. Zin was helemaal weg door dat gedoe van de as, maar nu is de zin weer helemaal terug.
gtv6 '84
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: martin's gtv6
Twee foto's van mijn versnellingsbak verwijderd. Zie voor uitleg "forum Perikelen"
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ik het idee dat mijn versnellingsbak tegen de bump stop aanligt. De baksteunen zijn van het type met de extra plaat er onder. Originele GTV6 baksteunen hebben die plaat niet.
http://www.hiperformancestore.com/guiboDSclutch.htm
Ik dacht ik doe een experiment met wat vulplaatjes op de originele plaatjes. 1 bout kreeg ik maar niet vast. Het bleek dat 1 bout korter als de rest.
De kortste bout meet vanaf onder de kop meet 11cm.
Hebben de verschillende 116 modellen bouten met verschillende lengtes?
http://www.hiperformancestore.com/guiboDSclutch.htm
Ik dacht ik doe een experiment met wat vulplaatjes op de originele plaatjes. 1 bout kreeg ik maar niet vast. Het bleek dat 1 bout korter als de rest.
De kortste bout meet vanaf onder de kop meet 11cm.
Hebben de verschillende 116 modellen bouten met verschillende lengtes?
gtv6 '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: martin's gtv6
Heb al heel wat bakje gesloopt maar nooit verschillende lengtes tegen gekomen.
110 mm is de maat tot onder de kop heb ik zojuist ook hier gemeten en die komt onder 162 serie uit.
Kan mij niet voorstellen dat de 116 serie anders is...
110 mm is de maat tot onder de kop heb ik zojuist ook hier gemeten en die komt onder 162 serie uit.
Kan mij niet voorstellen dat de 116 serie anders is...
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
met de extra ring er tussen voel ik nu wel minder trillingen. Dus het lijkt er op dat de versnellingsbak tegen de bump stop aankomt.
Ik heb op 1 website gelezen dat onder de originele voorste bak rubbers geen extra plaatje zit, die wel onder de bak rubbers van de 75 zitten. De monteur van de garage was zich zeker dat het plaatje er wel onder zat.
http://www.hiperformancestore.com/guiboDSclutch.htm
Ik heb op 1 website gelezen dat onder de originele voorste bak rubbers geen extra plaatje zit, die wel onder de bak rubbers van de 75 zitten. De monteur van de garage was zich zeker dat het plaatje er wel onder zat.
http://www.hiperformancestore.com/guiboDSclutch.htm
gtv6 '84
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
Re: martin's gtv6
Origineel zit er op de gtv6 baksteun geen extra plaatje. Bij de 75 wel.
Bij mijn gtv6 heb ik dat extra plaatje eraf geflext... Is relatief makkelijk, zit vast met 2 kleine lasnaadjes.
Bij mijn gtv6 heb ik dat extra plaatje eraf geflext... Is relatief makkelijk, zit vast met 2 kleine lasnaadjes.
GTV6, 83' 3.0 QV (verkocht)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: martin's gtv6
Vulplaatje zit alleen op 75V6 (en misschien turbo?) de carb's en TS hebben ook "lage" baksteunen.
Overigens zijn 75V6 baksteunen sowieso groter/zwaarder.
Maar je kan ze prima gebruiken hoor op een 4 cil als je dat vulplaatje weghaalt.
Die lange bout tbv dwarsbalk van de dionas zal ook wel van een 75V6 zijn. Die heeft vulblokjes tussen die balk en de koets.
Dus langere bout nodig.
Dit om ruimte te maken voor de grotere hardyschijven van V6 cardanas en te compenseren voor zwaardere baksteun.
Gr
DJ
Overigens zijn 75V6 baksteunen sowieso groter/zwaarder.
Maar je kan ze prima gebruiken hoor op een 4 cil als je dat vulplaatje weghaalt.
Die lange bout tbv dwarsbalk van de dionas zal ook wel van een 75V6 zijn. Die heeft vulblokjes tussen die balk en de koets.
Dus langere bout nodig.
Dit om ruimte te maken voor de grotere hardyschijven van V6 cardanas en te compenseren voor zwaardere baksteun.
Gr
DJ
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Een GTV6 heeft toch ook vulplaatjes tussen de bodem en de dwarsbalk en de GTV 2.0 weer niet?
gtv6 '84