martin's gtv6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

De anti dreun matten lijken goed te werken. Door het slechte weer de laatste tijd jammer genoeg erg weinig kunnen rijden.

Volgende week naar auto berlina voor motor olie wisselen en de spelling uit de deuren halen. Nog even poetsen en we zijn klaar voor viva italia. Nu maar hopen op beter weer.

Het beter afstellen van de schakelstang zal wel op een ander tijdstip plaats vinden.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

Waar & hoe heb je ze geplaatst? Alleen in de deuren? Of ook tegen het hitteschild, dak & bodemplaat? Als strook of als lap?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Melvivio schreef:Waar & hoe heb je ze geplaatst? Alleen in de deuren? Of ook tegen het hitteschild, dak & bodemplaat? Als strook of als lap?
in de achterbak, onder de achterbank en tegen de metalen plaat achter de leuning van de achterbank. Als lap. Bij de bestuurder en passagier vloer moet ik het nog doen.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Een "Greg Gordon" luchtinlaat overgenomen die werd aangeboden op het SCARB forum. Nu aan het schoonmaken en zwarte tape om de siliconen buizen want geel vind ik niet mooi. Zatten ook een verleng buis met beugel, een beugel voor de LMM, een LMM en een luchtfilter.

De LMM gaat de verkoop weer in, waarschijnlijk ook de buis en het luchtfilter.

Nog even kijken of ik het inbouw voor of na viva italia.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

vandaag de gtv naar autoberlina gebracht voor motor olie verversen en deur pinnen vervangen. Hebben daar duidelijke meer verstand van transaxle alfa's dan vorige garages. Is nu wel duidelijke dat de garage in Emmen nogal aan het prutsen is geweest.
Autoberlina zal morgen naar het schakelsysteem kijken en verder kijkt hij ook of er verder nog wat dingen zijn. Hopelijk brengt dit viva italia niet in gevaar, maar veiligheid boven alles.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: martin's gtv6

Bericht door AlfettaOwner »

Altijd jammer om dat te constateren.
Kost vaak veel tijd en ellende en je komt er dan te laat achter.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

Voor Italia hoop ik? Heb je foto's gemaakt van de montage?

Mocht je gaan naar Assen, heel veel plezier!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Melvivio schreef:Voor Italia hoop ik? Heb je foto's gemaakt van de montage?

Mocht je gaan naar Assen, heel veel plezier!
Montage van wat?
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

De luchtinlaat O:)
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Melvivio schreef:De luchtinlaat O:)
oh, ok. Ik zal foto's plaatsen als het er in zit.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Kom net terug van auto berlina. Meer slecht nieuws. De belangrijkste dingen. Achterwiel lager en waarschijnlijk serieus probleem met de versnellingsbak.
Toen ik de versnellingsbak had gekocht zou die gereviseerd zijn.

Autoberlina zal tijdens mijn vakantie de versnellingsbak open trekken om te kijken wat er aan de hand is.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Onderdelen van de lucht inlaat. De beugel rechts onderin de foto is voor de LMM.

Afbeelding
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

Niet zo mooi om te horen! Hopelijk is de bak makkelijk te fixen!
Misschien maar beter dat je dan niet naar Assen gegaan bent. Als je daar stukken gereden had....

Mooie set! Ben het met je eens dat de luchtbuis er zo beter uitziet! Niet zo opvallend!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Auto terug gekregen van autoberlina. Hij schakelt nu echt perfect. Alleen zit er 3200 toeren een irritante resonantie in de auto.

Vandaag naar werk gereden met de GTV. Zit een onbalans in 1 van de wielen, maar er komen volgend jaar andere banden op. Iets erger is dat, dicht bij het werk, er tijdens koppelen een enorme trilling door de aandrijf lijn gaat en er is een rattel. Vanmiddag maar weer naar autoberlina.

Vandaag naar autoberlina geweest. Daar aangekomen is het probleem natuurlijk weg, het alom bekende demo effect. Samen met Patrick een stukje rijden en gelukkig kwam het probleem terug. Auto op de brug en het probleem is weer weg.

Tot 2 maal toe een stukje gereden en elke keer is 100 meter voor de garage het probleem weer weg. Er zijn verkeersdrempels in het weggetje naar autoberlina, misschien dat er iets mee te maken.
Door de koppeling in te drukken en gas te geven lukte het Patrick om het probleem reproduceren.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

Hopen dat het niet te ernstig is! Begint op het regen & drup verhaal te lijken. Succes!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Melvivio schreef:Hopen dat het niet te ernstig is! Begint op het regen & drup verhaal te lijken. Succes!
hoop is goed :grin:

Ik ben blij dat ik in iedergeval een garage heb gevonden die verstand heeft van transaxles.
Hopelijk is de GTV klaar voor de transaxle dag.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

probleem is waarschijnlijk gevonden. Het lager dat in de buiten behuizing van de koppeling zit heeft spelling. Maar eens kijken of er tijd is om er dit jaar nog mee te rijden.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Het is nu een mooie tijd om het boek van Jim Kartalamakis door te pluizen. Ik zag al iets wat ik wil gaan doen. Vergroten van de binnen diameter van de lucht inlaat buizen. Als ik het allemaal goed lees zijn de orginele buizen van gtv6 te dun voor een 3L V6. Jim had een summiere beschrijving hoe hij het doet, maar jammer genoeg geen plaatjes van hoe hij het doet.

Binnen kort ook andere injectoren bestellen. De huidige hebben een te lage capaciteit. En dan kunnen we naar squadra tuning voor de fijn afstelling van de motronic regeleenheid.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

je zou het chemisch kunnen doen, met NaOH oplossing (gootsteenontstopper) dat lost alu op wel voorzichtig!!
-squadragrunn-
carry on waywards......
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

kareltjeknetter schreef:je zou het chemisch kunnen doen, met NaOH oplossing (gootsteenontstopper) dat lost alu op wel voorzichtig!!
dat trucje kende ik nog niet.
gtv6 '84
Plaats reactie