martin's gtv6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Eindelijk de schakelstang er onder gekregen. Was toch meer werk dan verwacht. Vooral omdat de borgpen er met geen mogelijkheid uit wou, daarom moest ik 2 moertjes los halen en later vast zetten. De kop van de stelbouten zijn naar de bodemplaat gericht. Was handiger geweest om andersom te hebben, maar met een steek sleutel kom ik er nog redelijk makkelijk bij.
Afbeelding


Schakelt nu een stuk beter.

Ik heb nog 2 problemen die me nog zorgen baren.
- bij plotseling gas los laten gaat er een schok door de aandrijflijn (harmonica effect). Ik dacht zelf aan de "silent block" achter op de versnellingsbak.
- gerammel van onder de auto wanneer over slecht weg dek wordt gereden. Ik hoop dat het de uitlaat is, want die zit er erg strak onder.

Het wordt tijd dat de GTV van Emmen naar zijn huis Nijmegen komt. :driving:
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

De GTV is thuis in Nijmegen. :banana: De eerste keer ook dat er zo'n stuk mee is gereden (160km). :driving:

Nog aan de kant gestaan op de A50, door dat een monteur vergeten was om een aard draad van de lucht inlaat naar het kleppendeksel vast te maken. De gtv hield soms gigantisch in.
Met de hulp van de anwb :thumbs: probleem opgelost. Eerst de auto versleept naar een veiliger sleutel plek en daar het probleem verholpen. Ik had het niet eens gezien. :oops:

Rijdt nu weer als een zonnetje.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

De GTV is voor de APK in Wijchen geweest. Toch een paar dingen die de vorige garage niet goed zijn gedaan. De moer van een voorwiellager was niet geborgd. :shock: Er miste 1 ringentje onder een bout voor het onderste aansluitpunt van de voorste schokdemper.

Het gebonk is er nu ook uit. Bleek niet alleen door de uitlaat te komen maar door speling in aansluiting tussen de dion as en de dwarsbalk. Beide problemen opgelost. Alleen moet ik nu wat rustiger over verkeersdrempels, omdat de uitlaat wat lager hangt.

Zondag is de vriendin voor het eerst mee geweest. Ze vroeg zich af of de auto uit elkaar zou vallen. ::-) De GTV is hard afgeveerd en is wat luider (geen midden denmper) dan ze is gewend.
Onderweg nog een zwarte alfetta gezien bij de triavium. Misschien van iemand hier?

En nu gaan sparen nieuwe koppeling. Er zit een rammel in die weg is als ik de koppeling in trap.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: martin's gtv6

Bericht door AlfettaOwner »

Goed dat ie weer APK gekeurd is.
Wbt die rammel dat zou ook de schakelvork kunnen zijn. :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

AlfettaOwner schreef:Wbt die rammel dat zou ook de schakelvork kunnen zijn. :wink:
Is daar wat aan te doen of gewoon mee leven?
gtv6 '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: martin's gtv6

Bericht door AlfettaOwner »

In de schakelvork zit een veer die achter een kogel klemt als het ware.
Daardoor kan de vork rechtstandig horizontaal bewegen als de koppelingspedaal wordt ingedrukt.
Het kan zijn dat de veer aan één zijde is afgebroken en dan gaat klapperen maar om het zeker te weten zal de boel toch uit elkaar moeten.

Speling op de het druklager gaat hij niet van klapperen.
Mijn EpocaTS klappert dat het een lieve lust is :mrgreen:.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Een leuk nieuw probleem. Als de motor start gaan de ruitensproeiers sproeien. Ik verdenk de interval relais er van de boesdoener te zijn.

Vandaag na kijken, nieuwe bougies er in en een lucht/bezine ratio meter er in bouwen.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

de interval relais is niet de boosdoener, maar is wel compleet verrot.

Afbeelding

Stekker van ruitenwisser bediening los gehaald en nog steeds sproeit het. :shock:
gtv6 '84
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: martin's gtv6

Bericht door gtv tijntje »

Hoi,

Al gemeten of de stuurkolomschakelaar wel "afvalt"
Meestal een contact wat als het ware blijft plakken waardoor je deze verschijnselen krijgt.

grt Martijn
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

gtv tijntje schreef:Hoi,

Al gemeten of de stuurkolomschakelaar wel "afvalt"
Meestal een contact wat als het ware blijft plakken waardoor je deze verschijnselen krijgt.

grt Martijn
Bedoel je de stuurstengel waarmee je de ruitensproeiers mee bedient? Ik heb de stekerverbinding (bij de stuurkolom) van de ruitenwisser bediening los gehaalt maar nog steeds heb ik een fontein op de motorkap.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

De lokatie van de fout gevonden. Tussen het interval relais en de kolomschakelaar (stengel). Een overbruggings draad gemaakt en nu werkt het weer goed. Tussen het interval relais en kolomschakelaar zit volgens het schema alleen nog maar een relais van de koplamp sproeiers.

Vandaag de gtv mee genomen naar werk. Een ritje van 45km. Ik had de achterbank er niet in. Wat was dat een herrie.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Gisteren was het raak. Op een afgesloten parkeerplaats op het werk is iemand tegen de buitenspiegel aan gelopen, waardoor de spiegel is afgebroken. Nog steeds heeft niemand zich gemeldt. Op de terug rit heb ik gemerkt hoe vaak je de rechter spiegel gebruikt. Enigste voordeel is dat ik minder benzine heb verbruikt. :lol:
Gelukkig heb ik nog een reserve spiegel liggen.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

fijne collegas..........
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

Bah dat is naar... Van je collega's moet je het hebben dacht ik. :neutral:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Reserve spiegel erop gezet en ben nu op zoek naar een nieuwe reserve spiegel.
De interval relais is ook binnen gekomen en er in gezet. Ik verdenk het interval relais er ook van dat raar ratelende geluid te maken dat ik soms hoorde.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Zondag een email naar alfa gestuurd om wat meer geschiedenis te weten te komen en maandag een emailtje terug gekregen.
Het blijkt dat mijn GTV6 is gemaakt op 28 Oktober 1983 en op 10 Oktober 1984 is verkocht in Belgie. Hij heeft dus een jaar lang ergens gestaan voor dat ie op kenteken is gezet.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Vandaag weer met de GTV naar werk. 1 ding weet ik nu wel ik had de antidreun matten er nooit uit moeten halen. Dus die gaan er weer in.
De binnenspiegel is er weer afgevallen. Weet iemand wat de beste manier is om de binnespiegel vast te zetten?

Vorige bij rdw naar het motorcode gevraagd die bij mijn auto staat geregistreerd. Het verrassende antwoord was dat er geen motorcode is geregistreerd. :shock:
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: martin's gtv6

Bericht door Melvivio »

Heb je al nieuwe anti-dreunmatten? Ik heb redelijke goede ervaring met Dynamat & goede ervaring met Merford's Virbaflex.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Melvivio schreef:Heb je al nieuwe anti-dreunmatten? Ik heb redelijke goede ervaring met Dynamat & goede ervaring met Merford's Virbaflex.
Ik heb merford virbaflex gekocht en in mijn GTV geplakt. Ik heb er nog niet mee gereden. Zal van het weekend er wel van komen.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Kabels binnen gekregen om de ECU diagnose stekker aan te sluiten op de laptop. Motronic M1.7 van een alfa 155 V6.
De fouten uitgelezen.

2 fouten kwamen te voorschijn. Fuel pump relay en vapor recovery relay. Ik begrijp de bezine pomp fout nog niet aangezien ik de pomp kan horen draaien (zoem geluid).
De vapor recovery relay fout begrijp ik wel want dat zit er niet op.
gtv6 '84
Plaats reactie