martin's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
martin's gtv6
Ik was al een tijds op zoek toen ik een grijze GTV6 kocht. Tijdens het strippen kwam ik erachter dat er toch meer las werk aan zat dan verwacht. Omdat ik niet kan lassen heb ik deze maar door geschoven. Ik heb daar toch spijt van.
Ik heb de GTV6 van Steven Hoepel overgenomen waar het laswerk al aan was gedaan. Zodat ie direct naar de spuiter kon.
De spuiter is helemaal een spannend verhaal. De auto was in iedergeval in eens verdwenen en de spuiter was ook niet meer te vinden. Na erg duidelijk gemaakt dat de auto terug moest komen was de auto eindelijk terug, maar niet bijster goed gespoten. Zelfs over roest heen gespoten. De spuiter heeft ook de Alfetta van giuliettaevo gedaan.
B
Ik heb de GTV6 van Steven Hoepel overgenomen waar het laswerk al aan was gedaan. Zodat ie direct naar de spuiter kon.
De spuiter is helemaal een spannend verhaal. De auto was in iedergeval in eens verdwenen en de spuiter was ook niet meer te vinden. Na erg duidelijk gemaakt dat de auto terug moest komen was de auto eindelijk terug, maar niet bijster goed gespoten. Zelfs over roest heen gespoten. De spuiter heeft ook de Alfetta van giuliettaevo gedaan.
B
gtv6 '84
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: martin's gtv6
Die spuiter zal wel half blind zijn oid... Bij mijn sedan zijn er stukken die niet gespoten zijn ( b stijl links bv) en ook het voorwerk is volgens mij niet al te best geweest, op eens tukje waar niet gespoten is kan ik niet zien dat er vantevoren echt geschuurd is... Ik hoop dat jouw GTV er beter uitziet...
Was helemaal een fijn verhaal geweest als je de auto echt kwijt was geweest. Die spuiter kon bij mij op een serieus probleem rekenen...
Wat ga je er nu mee doen? opnieuw spuiten of opbouwen?
gr. Remco
Was helemaal een fijn verhaal geweest als je de auto echt kwijt was geweest. Die spuiter kon bij mij op een serieus probleem rekenen...
Wat ga je er nu mee doen? opnieuw spuiten of opbouwen?
gr. Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ik heb me maar eerst bezig gehouden met de techniek. Een 3L motor met Bosch Motronic M1.7 en TS versnellingsbak.
De bekende aanpassing met de caster ball joints
De RS anti roll bar
Achter heb ik ook RS veren zitten, maar daar heb ik ook nog geen foto's gemaakt.
Het interieur was redelijk goed op bestuurdersstoel na, stof van de zijdelingse steun is gescheurd en schuimvulling is weg:
De bekende aanpassing met de caster ball joints
De RS anti roll bar
Achter heb ik ook RS veren zitten, maar daar heb ik ook nog geen foto's gemaakt.
Het interieur was redelijk goed op bestuurdersstoel na, stof van de zijdelingse steun is gescheurd en schuimvulling is weg:
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ik heb de auto opnieuw laten spuiten en daarna opbouwen. Hij is nu zelfs APK gekeurd.giuliettaevo schreef:Die spuiter zal wel half blind zijn oid... Bij mijn sedan zijn er stukken die niet gespoten zijn ( b stijl links bv) en ook het voorwerk is volgens mij niet al te best geweest, op eens tukje waar niet gespoten is kan ik niet zien dat er vantevoren echt geschuurd is... Ik hoop dat jouw GTV er beter uitziet...
Was helemaal een fijn verhaal geweest als je de auto echt kwijt was geweest. Die spuiter kon bij mij op een serieus probleem rekenen...
Wat ga je er nu mee doen? opnieuw spuiten of opbouwen?
gr. Remco
Het grootste probleem dat ik nu heb is de versnellingsbak. Deze schakelt niet lekker.
Ik wil de schakelstang zo maken dat deze in lengte kan worden versteld. Ben al in solidworks bezig.
De auto staat in Emmen en ik woon in Nijmegen (geen klus ruimte hier). Ik heb er dus veels te weining tijd voor op dit moment
gtv6 '84
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
hey martin, mooi geworden
tja die spuiter....onze surinaamse vriend, daar kun je echt geen afspraken mee maken
die grijze heb ik ook nog even op naam gehad, ben nu ook weer opzoek naar een gtv6
tja die spuiter....onze surinaamse vriend, daar kun je echt geen afspraken mee maken
die grijze heb ik ook nog even op naam gehad, ben nu ook weer opzoek naar een gtv6
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
kareltjeknetter schreef:hey martin, mooi geworden
tja die spuiter....onze surinaamse vriend, daar kun je echt geen afspraken mee maken
die grijze heb ik ook nog even op naam gehad, ben nu ook weer opzoek naar een gtv6
We hadden hem wijs hadden gemaakt dat ik een "drugsdealer" was, kwam de auto weer heel snel te voorschijn.
Wat is met de grijze GTV eigenlijk gebeurd?
gtv6 '84
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
die staat nog steeds op de zelfde plek......
dat met die drugsdealer is grappig, enige tijd later is ie moeten vluchten naar de andere kant van het land.....zoveel vriendem had hij gemaakt
dat met die drugsdealer is grappig, enige tijd later is ie moeten vluchten naar de andere kant van het land.....zoveel vriendem had hij gemaakt
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Re: martin's gtv6
Ben benieuwd wat je gaat maken voor de verstelbare schakelstang??
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten
mvg
Jeroen
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten
mvg
Jeroen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Ik heb de koets ook aangepast. Ruimte maken links onder de achterbank.Akieromeo schreef:Ben benieuwd wat je gaat maken voor de verstelbare schakelstang??
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten
mvg
Jeroen
Er is inderdaad niet veel ruimte. Eigenlijk alleen voor de achterste donut.
Ben nu in solidworks bezig om het een en ander uit te tekenen, maar moet nog een bedrijf vinden die onderdelen (cnc) freest voor particulieren.
Zal de tekening hier posten.
Als ik beter in solidworks ben zal ook van de carter beschermer een tekening maken.
gtv6 '84
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Re: martin's gtv6
Enkel stuks CNC frezen zal altijd hoge kosten met zich mee brengen.
Moet het CAM geprogrammeerd worden of zijn het simple met de hand programmeerbare contouren?
Ben benieuwd naar je idee wat betreft de schakelstang.
Gr Jeroen
Moet het CAM geprogrammeerd worden of zijn het simple met de hand programmeerbare contouren?
Ben benieuwd naar je idee wat betreft de schakelstang.
Gr Jeroen
nappa schreef:Ik heb de koets ook aangepast. Ruimte maken links onder de achterbank.Akieromeo schreef:Ben benieuwd wat je gaat maken voor de verstelbare schakelstang??
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten
mvg
Jeroen
Er is inderdaad niet veel ruimte. Eigenlijk alleen voor de achterste donut.
Ben nu in solidworks bezig om het een en ander uit te tekenen, maar moet nog een bedrijf vinden die onderdelen (cnc) freest voor particulieren.
Zal de tekening hier posten.
Als ik beter in solidworks ben zal ook van de carter beschermer een tekening maken.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Mijn idee is om 11 centimeter uit de schakelstang (eigenlijk buis) te zagen. Hier in een stang te plaatsen die aan 1 kant altijd vast zit aan de schakelstang en andere kant moet voor het verstelbaarheid moet zorgen.Akieromeo schreef:Enkel stuks CNC frezen zal altijd hoge kosten met zich mee brengen.
Moet het CAM geprogrammeerd worden of zijn het simple met de hand programmeerbare contouren?
Ben benieuwd naar je idee wat betreft de schakelstang.
Gr Jeroen
Zoiets als dit, eerste probeersel:
Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden om te feabriceren.
gtv6 '84
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
ik had onder mn turbo ook het isostatische schakelspul (aangepaste bodem) maar heb later overwogen de boel om te bouwen naar kabelbediening mbv een pook en kabels van een 166
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: martin's gtv6
Het systeem van een 145/146 boxer zou weleens iets kunnen zijn . De boxerversnellingsbak heeft een zelfde soort schakel-as in de bak zitten en moet dezelfde bewegingen maken. Bij de dwarsgeplaatste motoren heb je een ander soort mechaniek en zal het moeilijker aan te passen zijn denk ik.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: martin's gtv6
ik had een schakelpook met kabels eraan van een 166, en heb toen al wat zitten kijken en passen, was wel te doen hoor. twee kabels, voor links/rechts en vooruit/achteruit, deze zijn dik/sterkgenoeg om ook te kunnen duwen
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
Dit weekend de koelslangen vervangen en een opvang tankje voor het carter ontluchting aangesloten om de lucht inlaat en gasklep schoner te houden. Misschien dat ik het tankje nog rood of zwart ga spuiten, chroom staat niet zo mooi.
gtv6 '84
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
Re: martin's gtv6
Mooi mooi mooi mooi.
Dat tankje?
Waar laat die de olie-condens?
Terugstromen in het carter of opvangen en regelmatig legen.
Hoort ie eigenlijk niet 90 graden gedraaid. Dan kun je via de wet van communicerende vaten aflezen hoe vol ie zit.
Dat tankje?
Waar laat die de olie-condens?
Terugstromen in het carter of opvangen en regelmatig legen.
Hoort ie eigenlijk niet 90 graden gedraaid. Dan kun je via de wet van communicerende vaten aflezen hoe vol ie zit.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
opvangen en regematig legen.Alfa-corazon schreef:Mooi mooi mooi mooi.
Dat tankje?
Waar laat die de olie-condens?
Terugstromen in het carter of opvangen en regelmatig legen.
Hoort ie eigenlijk niet 90 graden gedraaid. Dan kun je via de wet van communicerende vaten aflezen hoe vol ie zit.
Ik moet nog een beugel maken om het tankje te draaien.
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: martin's gtv6
De verstelbare schakelstang terug gekregen. Moet hem nog even spuiten en volgende week gaat ie er onder.
gtv6 '84
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut