Vorig jaar is mijn GTV-6 aan de voorzijde een tandje verlaagd.
Alleen is hij daarna nog niet uitgelijnd ivm het camber. De voorbanden slijten nu toch wel behoorlijk scheef af.
Ik weet de exacte waarden ook niet precies.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de beste manier?
Uitlijnen GTV-6 na verlaging
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Uitlijnen GTV-6 na verlaging
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Uitlijnen GTV-6 na verlaging
Als hij de eerste keer verlaagd is en de afstandbussen tussen draagarm en chassisbalk nog origineel is (22mm dik) dan zou je bij 1 tandje voorzijde 2 mm van de bus af moeten halen!
En wat fRank al aanhaalde 3mm zou ook geen probleem zijn.
Als je moet uitlijnen kun je nog altijd iets laten opvullen met 2 mm lukt dat niet meer omdat die waarde erg krap is.
Ik meende zelfs dat het 2,2 moet zijn, wel ff een draaibank gebruiken !!!
En wat fRank al aanhaalde 3mm zou ook geen probleem zijn.
Als je moet uitlijnen kun je nog altijd iets laten opvullen met 2 mm lukt dat niet meer omdat die waarde erg krap is.
Ik meende zelfs dat het 2,2 moet zijn, wel ff een draaibank gebruiken !!!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Uitlijnen GTV-6 na verlaging
Mijn Giulietta was twee tandjes verlaagd en had de originele bussen en een paar dikke onderlegringen om op 2,5 graad camber te komen.
Zoveel mogelijk caster laten stellen(tot schokdemper bijna de bovenste draagarm raakt zeg maar ), en ze hierbij het stuur een paar keer goed laten draaien zodat het goed gemeten wordt.
Uit mijn blote hoofd had mijn Giulietta 2,5 graad camber, iets van 8 graden caster en 0 toe/uitspoor, die waardes kwamen ergens van een race 75 . Reed erg goed hiermee in ieder geval.
Zoveel mogelijk caster laten stellen(tot schokdemper bijna de bovenste draagarm raakt zeg maar ), en ze hierbij het stuur een paar keer goed laten draaien zodat het goed gemeten wordt.
Uit mijn blote hoofd had mijn Giulietta 2,5 graad camber, iets van 8 graden caster en 0 toe/uitspoor, die waardes kwamen ergens van een race 75 . Reed erg goed hiermee in ieder geval.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- GTV6 3.0
- Alfetta Novizio
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 20:24
- Locatie: Hoogeveen
Re: Uitlijnen GTV-6 na verlaging
Dat wordt inderdaad de afstandbusjes afdraaien.
Zolang de banden goed zijn rijd het geweldig (met name op circuit of een beetje rotondes aanvallen)
Helaas slijten de banden aan de binnenkant erg snel en voordat je het weet heb je het weggedrag van een VW
Zolang de banden goed zijn rijd het geweldig (met name op circuit of een beetje rotondes aanvallen)
Helaas slijten de banden aan de binnenkant erg snel en voordat je het weet heb je het weggedrag van een VW
- Stefan
- Alfetta Membro
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
- Locatie: Gramsbergen
- Contacteer:
Re: Uitlijnen GTV-6 na verlaging
De hoedjes van de onderste draagarmen zijn afgedraaid en alles weer gemonteerd.
Het is mij tijdens het rijden opgevallen, dat de voorzijde van de GTV tijdens snelwegsnelheden wat zoekerig en vaag aanvoelt.
Het stuurgedrag is duidelijk anders en niet meer zo strak als voor die tijd.
Iemand een idee waar de oorzaak kan liggen?
Het is mij tijdens het rijden opgevallen, dat de voorzijde van de GTV tijdens snelwegsnelheden wat zoekerig en vaag aanvoelt.
Het stuurgedrag is duidelijk anders en niet meer zo strak als voor die tijd.
Iemand een idee waar de oorzaak kan liggen?
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Op dit moment Alfaloos.
Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Uitlijnen GTV-6 na verlaging
- meer uitspoor
- minder positief caster (askanteling, fusee langshelling)
- te hoge / lage banden druk?
- minder positief caster (askanteling, fusee langshelling)
- te hoge / lage banden druk?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Uitlijnen GTV-6 na verlaging
Heb je de banden in de goede looprichting terug erop gezet?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super