330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

Aan de schijf lassen gaat niet zo makkelijk volgens mij... Maar misschien een gaatje boren en een klein inbusje erin om de kop van de originele bout te borgen? Maak het wel goed, als de bout mee gaat draaien heb je ellende. :wink:

Zal even kijken voor de bouten, moet ze zelf ook nog hebben. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door pe1ryx »

heb toch de schijven laten komen en zie nu dat lassen idd niet echt mooi is als oplossing...

welke studs moet je hebben?

de pennen die door de remblokken gaan missen dalijk 4mm ruimte vanwege de spacers die ik vandaag ook ff gemaakt heb...is dat geen issue?
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

Die pennen had ik nog niet goed naar gekeken :oops: . Ik hoopte dat dat wel zou gaan eigenlijk. Maar misschien dat de pennen uit de klauwen van een 2003+ GTA erin passen :? , die heeft immers Brembo klauwen met deze dikke schijven origineel :smile: , zal ik eens navragen..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door pe1ryx »

wbt de studs,ik meet in de grote gaten van de schijf circa 13,2mm...wat als ik studs bestel van 13,7mm op het geribbelde deel?
sla ik die er niet zo in?
begrijp niet waarom je beter de kleine gaten op boort,of mis ik gewoon iets?
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

Dat zal waarschijnlijk wel gaan maar ik heb studs van 13mm en dan gaat dat niet. :wink:

Hoe groot de gaten precies moeten zijn voor de studs van 13mm is ook nog even de vraag, dat kon de leverancier me niet vertellen in ieder geval. :? De schacht net boven het geribbelde deel is 12,5mm dus ik boor de gaten maar naar 12,5 en kijk of ik ze er dan in getrokken krijg met een moer.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door nappa »

Lijkt een beetje wat ze bij van lingen hebben, maar dan is van lingen een beetje duurder.

Afbeelding

http://www.vanlingenalfaparts.nl/NL/zoe ... voor-sz-rz
gtv6 '84
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door pe1ryx »

pfoe die prijs :schrik:

maar zo maak ik het ook voor de tapeinden denk ik...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

En als je dan ziet hoe ze de klauwen 'aangepast' hebben voor de adapters... :cry: Dat ziet er bij mij een stuk netter uit in ieder geval. :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door stefgtv6 »

Remco, heb je ook nog overwogen om ipv de klauwen te verbreden, de steek aan te passen zodat de 330/28 mm schijven van een 159 2.4 jtdm gebruikt kunnen worden?

Ik weet niet in hoeverre dit een reële optie is maar Serge van AlfaCentro zou dit nog voor mij uitzoeken. Ik had eind vorig jaar een 305 mm GTA set gekocht in de veronderstelling dat het laswerk aan de fusees geen probleem was maar Serge waagt zich er liever niet aan bij een klantenauto.
Bij mij komen er dus min of meer noodgewongen ook 330mm schijven op ipv de 305mm GTA set.
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

Die steek verboren is niet zo heel spannend. Ik zou het wel durven te doen op een goede kolomboormachine. Maar het is beter om het op een freesbank of zo te laten doen warbij ze mooi precies op de goede plek kunnen boren. :wink:

Maqar ik heb het niet overwogen, de steek 'as is' gebruiken en de klauwen verbreden vond ik een makkelijkere optie toendertijd. maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit denk ik. Ik weet de maten van de 159 schijf niet dus ik weet niet hoe je uitkomt met de klauw en of je een spacer nodig hebt oid maar dat stelt allemaal ook niet zoveel voor.

Overigens als je je fusees toch gelast wilt hebben zodat je de 305mm schijf kunt gebruiken zou je Theo Romeo eens moeten pb'en, die kan je daar waarschijnlijk wel mee helpen. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door stefgtv6 »

Ik heb de foto's van de gelaste fusees wel gezien en ziet er goed uit vind ik. Mijn GTV is nu echter al zolang weg dat ik hem alleen nog maar snel wil wassen en poetsen als hij klaar is en dan rijden, rijden en nog eens rijden....
Ik denk dat ik wel kan wennen aan het idee dat er 330mm schijven onder komen. GTA setje moet ik dan maar weer zien te verkopen. :wink:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door pe1ryx »

heb na gehoord te hebben :wink: dat er risicovol schroefdraad aanwezig is in de 166 klauwen ervoor gekozen om de brackets eraan te schroeven met loctite en als de klauwen er weer afmoeten wegens schijfwissel of iets dergelijks...draai ik de gtv6 fuseebouten los :mrgreen:

ga ze met bracket en al rood spuiten straks,zo heb ik de roestige bouten die er dus niet uit hoeven behandeld en valt het denk ik nog wat minder op...

Afbeelding

mooie inbusboutjes :blue_cool:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door Melvivio »

Deze constructie is vergelijkbaar met de 'Big-Reds' van Porsche? Komt van de 993 race auto's de inspiratie hiervoor?

@Rob: Brembo heeft veel klauwen in het rood, maar als je bij de kleur blijft die ik weet zou ik voor geel van kleur gaan! Lijkt mij gaver staan dan rood! Dan word het een hele frisse auto :smile: En krijg je dus niet de vraag of het 'Big-Reds' zijn. O:) & met die kleuren combo word je SENNA van Cuijk.

Zeer cool dat je ook hier al doorzet! Als je budget het toelaat, zou ik zeker voor de SZ conversie er meteen bij gaan.

Erg gaaf word dit!! :jumpingred:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

giuliettaevo schreef: Hoe groot de gaten precies moeten zijn voor de studs van 13mm is ook nog even de vraag, dat kon de leverancier me niet vertellen in ieder geval. :? De schacht net boven het geribbelde deel is 12,5mm dus ik boor de gaten maar naar 12,5 en kijk of ik ze er dan in getrokken krijg met een moer.
12,5mm was dus niet groot genoeg :evil: ... dan komen er scheurtjes van het boutgat naar het naafgat. :cry:

Ik denk dat ik ook maar de oplossing met de losse ring ga gebruiken. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door pe1ryx »

je hebt toch niet een schijf om zeep :shock:

dat zou lullig zijn...


:schrik:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

De schijf is in ieder geval nog niet afgeschreven. :wink: Met losse ringen waar de bouten inkomen durf ik hem nog wel te gebruiken, maar met de studs gebruik ik hm niet meer. :neutral:

Ik kan wel zeggen dat ik een paar krachttermen gebruikt heb toen ik het zag. :evil:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door pe1ryx »

Heb de klauwen weer een stukje verder voorbereidt...

ook ff in de sz conversie gedoken,blijkbaar moeten die ook uit de USA komen...arparts blijkt ze niet meer te leveren...

met dit verhaal ging de kogel door de kerk en gaan de achterremmen in de wielen :mrgreen: :blue_cool:

ga de originele schijven het hart uit snijden dan heb ik meteen de juiste spacer en kunnen de aandrijfassen meteen goed eronder..hoe de remmen uiteindelijk worden weet ik nog niet maar heb gezien dat ik met een beperkte schade aan de lak op de triangel wel weg kom...iig makkelijke lakwerkreparatie... deze remmen oplossing doe ik met de triangel ed onder de auto...(koets moet dringend rolbaar worden)

klauwen worden Rood :oops:

zag een HRC van een ducato,25,4mm maar die heeft 4 uitgangen eentje afdoppen?
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door Melvivio »

Lijkt me niet nodig, tenzij je de originele remleiding achter wilt gebruiken.

Volgens mij hebben HRC's al een remdruk verdeling angebracht tijdens fabricage. Met afdoppen maak je een behoorlijk scheve verhouding.
Voor de racer van school worden nieuwe remleidingen getrokken. Dit is een flexibele teflon leiding:
Afbeelding
Je kan de leidingen dan door de auto laten lopen (fijn mocht je in de grindbak belanden) en een interne remdrukbegrenzer (bijv. naast de pook) plaatsen. Zo kan je tijdens het rijden je druk-verdeling regelen.
Een hydaulische handrem is dan ook mogelijk.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door giuliettaevo »

Melvivio schreef:
Volgens mij hebben HRC's al een remdruk verdeling angebracht tijdens fabricage. Met afdoppen maak je een behoorlijk scheve verhouding.
Dit slaat werkelijk nergens op... :oops: Sorry dat ik het zo bot zeg maar het is wel zo... :wink:

De aansluitingen en leidingen tussen de HRC en de klauwen geven alleen maar de remvloeistof druk door. De diameters van de zuigers zijn bepalend voor de verdeling in remdruk. Als de remdrukverdeling in de HRC zou gebeuren zou je ook geen remdrukregelaar in/onder de auto hebben. :wink:

Om het duidelijker te maken; de kamer van de HRC die de achterremmen bedient doet dat via 1 leiding en bedient daar 4 zuigers mee (2klauwen). Dus de zuiger in de HRC beweegt een bepaalde afstand om de 4 andere zuigers ook een bepaalde afstand af te laten leggen. Als je nu een tweede leiding aan zou leggen en elke klauw apart op de HRC aan zou sluiten zou je nog steeds dezelfde verhouding hebben in de afstanden die de zuigers afleggen. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: 330x32mm schijven en klauwen monteren op een GTV6

Bericht door stefgtv6 »

pe1ryx schreef: ook ff in de sz conversie gedoken,blijkbaar moeten die ook uit de USA komen...arparts blijkt ze niet meer te leveren...

met dit verhaal ging de kogel door de kerk en gaan de achterremmen in de wielen :mrgreen: :blue_cool:

ga de originele schijven het hart uit snijden dan heb ik meteen de juiste spacer en kunnen de aandrijfassen meteen goed eronder..
Rob, ik weet niet of je al begonnen bent met het slagerswerk........ :wink:

Maar hier hebben ze nog 2 setjes SZ remconversie liggen;

http://www.alfaromeo-nockenwellen.de/competizione.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Plaats reactie