Alfetta GTV op hoogte

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
gtv6 jorn
Novizio
Novizio
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 okt 2007, 21:41
Locatie: slagharen

Alfetta GTV op hoogte

Bericht door gtv6 jorn »

WIE KAN MIJ ZEGGEN HOE IK MIJN GTV VAN VOOR WEER OP HOOGTE KRIJG.
IK HEB DE STABIES IN MIJN ENTHOUSIASME VERWIJDERD ZONDER MARKERING AAN TE BRENGEN.

BVD
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: ALFETTA GTV OP HOOGTE

Bericht door giuliettaevo »

Mijn GTV heb ik toevallig van de week de wielophanging van verwijderd. Volgens mij was deze auto niet verlaagd, maar aangezien ik hem zonder blok erin gekocht heb weet ik het niet 100% zeker...

Met de fusees losgenomen van de draagarmen heb ik even de afstand tot de voorschermen opgemeten om hem straks te verlagen.

Als je de onderste draagarm voor je ziet zit er aan de bovenkant dat boutje waar de fuseekogel mee op zijn plek wordt gehouden. Vanaf dat boutje (maar dan wel vanaf de draagarm zelf gemeten, niet op het boutje)omhoog naar de rand van het spatbord meet ik 62,5cm.

Als je nou bij jou de draagarmen op de door jou gewenste afstand hangt zonder de torsiestaven en dan de torsietaven langzaam tandje voor tandje ronddraait tot ze zowel voor als achter erin schuiven zit je goed. :wink:

Mijn 62,5 cm is dus de originele hoogte, als je iets lager wilt trek je het aantal cm's hiervan af en hang je de draagarmen op die hoogte. :wink:

Groeten Remco

p.s. tyen in kleine letters komt wat aardiger over, hoofdletters zijn een beetje schreeuwerig... :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: ALFETTA GTV OP HOOGTE

Bericht door Fetta »

Als het goed is staan er ook merktekens op, een rond ingeslagen puntje op de torsiestaaf en op de draagarm.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie