koeling

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
jv
Novizio
Novizio
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2010, 16:15

koeling

Bericht door jv »

beste,

In deze warme dagen heeft de alfetta gt last met de motor temperatuur, na een 5tal km slaat de koelfan al aan. De temp gaat vlot naar 90 gr, na het aanslaan van de koelfan blijft deze onder controle maar moet wel voortdurend draaien. Ik denk dus aan een versleten radiator, ik heb hem al gespoelt maar is geen verbetering. Is een radiator nog nieuw te verkrijgen voor dit type en waar te koop of moet ik de huidige laten reviseren?


bedankt
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: koeling

Bericht door twinnyspark »

Koelkanalen in je blok wel allemaal schoon?
Heb het bij de mijne ook gehad, hier bleek 1 aansluiting op de waterpomp dichtgeslibd te zitten.
Je zou nog eens kunnen proberen te spoelen met soda door het water.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: koeling

Bericht door Melvivio »

Correcte gedachte gang van twinnyspark!
Mocht de soda niet helpen ga dan voor deze producten van Forte:
Motor Flush (toevoegen bij oude olie, voor de olie wissel, schoonmaken oliekanalen)
Cooling System Flush

Forte is duur, maar deze artikels werken! Ben zelf zeer sceptisch hierover geweest, totdat ik zag wat voor resultaat ze hiermee haalde!!
Maw de hoeveelheid zooi die er uit het olie&koel-systeem kwam van een 2006 Porsche 911. augenreib.gif

Mocht dit toch allemaal hier helpen heb je nog 3 mogelijkheiden.
1: 2e hands radiator kopen via Ebay/marktplaats
2: Nieuw laten maken (140 - 200€)
3: nieuwe, grotere, modernere koelvinnen pas (laten) maken voor op je auto!

Suc6!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
jv
Novizio
Novizio
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2010, 16:15

Re: koeling

Bericht door jv »

Ik zal eens proberen met soda, maar enige tips naar hoeveelheid en hoe te gebruiken?
Ik laatst een spoelmiddel van Bardhal gebruikt maar geen verbetering.
In de toekomst zal ik de cilinderkop zelf demonteren en laten reviseren. Dan kan ik ook bij alle koelkanalen en kan ik ook de waterpomp eens demonteren.
Jurian
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 dec 2008, 17:11

Re: koeling

Bericht door Jurian »

Melvivio schreef: 3: nieuwe, grotere, modernere koelvinnen pas (laten) maken voor op je auto!

Suc6!
http://www.motexperformance-shop.nl/a-2 ... a-slim-fan

Misschien dat dit anders een optie is ? Sander (brolli21) van het Scarbforum heeft deze ook gebruikt voor op de 75 tb (eigenlijk twee vanwege de td radiateur).Zijn m.i. niet zo heel duur, lekker smal, komt een puist meer wind vanaf dan een normale vin en makkelijk te bevestigen ..
Plaats reactie