olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Yep, oliesproeiers en hydraulische stoters zijn de probleem plaatsen, en das in de oude V6 geen probleem, maar met motoren waar dat wel in zit moet je dus uitkijken.
ATF olie toevoegen om de zaak goed schoon te krijgen is een beproefde methode die over het algemeen prima werkt.
Op al die wondermiddeltjes die daarvoor, en voor andere zaken, verkocht worden heb ik het ook niet zo, het meeste is dure troep die meer schade doet dan dat het wat oplost, als ik dat soort middeltjes al gebruik dan is het van Forté
Castrol Edge is de nieuwste incarnatie van de RS die ik vroeger gebruikte, en dat was naar mijn bescheiden mening de beste olie die er destijds te koop was.
Is dus een prima keuze voor een turbo motor die, naar ik aanneem, zo af en toe eens duchtig aan het werk gezet word
ATF olie toevoegen om de zaak goed schoon te krijgen is een beproefde methode die over het algemeen prima werkt.
Op al die wondermiddeltjes die daarvoor, en voor andere zaken, verkocht worden heb ik het ook niet zo, het meeste is dure troep die meer schade doet dan dat het wat oplost, als ik dat soort middeltjes al gebruik dan is het van Forté
Castrol Edge is de nieuwste incarnatie van de RS die ik vroeger gebruikte, en dat was naar mijn bescheiden mening de beste olie die er destijds te koop was.
Is dus een prima keuze voor een turbo motor die, naar ik aanneem, zo af en toe eens duchtig aan het werk gezet word
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Af en toe? Bij die jongen krijgen ze alleen maar op hun flikker..
Ik hou helemaal niet van dure middeltjes... Ik heb weleens een v6 gehad die ik in mijn 75 wilde gaan inbouwen die allemaal zwarte koek erin had. die hebben we ontdaan van kleppendeksels en carterpan en in de motorbok met de hogedruk schoongspoten... Vervolgens pan en deksels er weer op een een paar liter diesel er doorheen gespoeld. toen ingebouwd en met aldi olie laten warm draaien. daarna goede olie erin en rijden maar. Blok was heel mooi schoon daarna van binnen.
Ik hou helemaal niet van dure middeltjes... Ik heb weleens een v6 gehad die ik in mijn 75 wilde gaan inbouwen die allemaal zwarte koek erin had. die hebben we ontdaan van kleppendeksels en carterpan en in de motorbok met de hogedruk schoongspoten... Vervolgens pan en deksels er weer op een een paar liter diesel er doorheen gespoeld. toen ingebouwd en met aldi olie laten warm draaien. daarna goede olie erin en rijden maar. Blok was heel mooi schoon daarna van binnen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Dat ben ik zelf bij een Alfa blok gelukkig nog niet tegengekomen, wel vaker blokken met veel koolaanslag in de uitlaten omdat er nooit eens flink mee was doorgereden (zullen die Turbo vrienden van jou wel geen last van hebben ).
Wat ik wel regelmatig tegenkom zijn problemen met hydraulische klepstoters in nog redelijk jonge auto’s, voor mij reden om eens vraagtekens te zetten bij het onderhoud dat er bij dealers gepleegd word, volgens mij word daar veel met de oliekwaliteit gesjoemeld (dure olie op de rekening en goedkope olie in het carter). En ik denk dat veel van de “black sludge” problemen daar ook op terug te voeren zijn.
Het gebruik van goede olie is een cruciaal onderdeel van goed auto onderhoud, helaas lopen er veel te veel automobilisten rond die dat niet in de gaten hebben
Wat ik wel regelmatig tegenkom zijn problemen met hydraulische klepstoters in nog redelijk jonge auto’s, voor mij reden om eens vraagtekens te zetten bij het onderhoud dat er bij dealers gepleegd word, volgens mij word daar veel met de oliekwaliteit gesjoemeld (dure olie op de rekening en goedkope olie in het carter). En ik denk dat veel van de “black sludge” problemen daar ook op terug te voeren zijn.
Het gebruik van goede olie is een cruciaal onderdeel van goed auto onderhoud, helaas lopen er veel te veel automobilisten rond die dat niet in de gaten hebben
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
In mijn eigen daily's gooi ik meestal gewoon olie van de Action... Ik ververs het wel bijtijds (mits het een Alfa is, de braadwurst doet al 14.000 km met olie waarvan ik niet weet hoelang hij er al inzit... ).
Die Castrol kost gewoon iets van 90 euro voor 5 ltr, niet echt grappig als je weet dat er 2 kannen nodig zijn voor een v6. Zal er bij mij niet snel inkomen in ieder geval. Koop wel gewoon Kroon olie op het werk.
Die Castrol kost gewoon iets van 90 euro voor 5 ltr, niet echt grappig als je weet dat er 2 kannen nodig zijn voor een v6. Zal er bij mij niet snel inkomen in ieder geval. Koop wel gewoon Kroon olie op het werk.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Ik gebruik eigenlijk altijd kwaliteitsolie, in mijn Volvo zit momenteel Castrol GTX, maar dat hangt meer af van wat ik op het moment voor een goede prijs kan krijgen.
In auto’s die voor het betere scheurwerk gebruikt worden bezuinig ik nooit op de olie.
En echte goedkope/merkloze olie gebruik ik dus nooit, tenzij ik weet dat het er van onder haast net zo hard uitloopt als ik het er van boven in giet
Nou ligt het een beetje aan de auto, en de manier waarop die gebruikt word, wat voor olie kwaliteit en verversingstermijnen je mee kunt volstaan, maar met die “Braadwurst” zou ik dus een beetje oppassen, en al helemaal als je die ook nog wel eens pleegt te gebruiken voor hetgeen hij voor gemaakt is
90 Euro voor 5 Liter olie is inderdaad geen kattenpis, maar als je een Turbo continue "op zijn flikker" pleegt te geven dan kon op de olie bezuinigen wel eens een dure grap worden.......
In auto’s die voor het betere scheurwerk gebruikt worden bezuinig ik nooit op de olie.
En echte goedkope/merkloze olie gebruik ik dus nooit, tenzij ik weet dat het er van onder haast net zo hard uitloopt als ik het er van boven in giet
Nou ligt het een beetje aan de auto, en de manier waarop die gebruikt word, wat voor olie kwaliteit en verversingstermijnen je mee kunt volstaan, maar met die “Braadwurst” zou ik dus een beetje oppassen, en al helemaal als je die ook nog wel eens pleegt te gebruiken voor hetgeen hij voor gemaakt is
90 Euro voor 5 Liter olie is inderdaad geen kattenpis, maar als je een Turbo continue "op zijn flikker" pleegt te geven dan kon op de olie bezuinigen wel eens een dure grap worden.......
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
E30 316i automaat... nodigt niet uit om hem echt op zijn flikker te geven, heeft ook weinig nut.
Zelfs de olie van de Action moet aan bepaalde eisen voldoen die op de verpakking staan, echt slecht is het dus niet.
Kreeg in mijn gechipte braadwurst TDS elke dag wel flink op zijn flikker in ieder geval.
In het begin gebruikte ik Agip voor mijn Alfa's. later overgestapt op Kroon aangezien ik die op het werk goedkoop kan bestellen.
Zelfs de olie van de Action moet aan bepaalde eisen voldoen die op de verpakking staan, echt slecht is het dus niet.
Kreeg in mijn gechipte braadwurst TDS elke dag wel flink op zijn flikker in ieder geval.
In het begin gebruikte ik Agip voor mijn Alfa's. later overgestapt op Kroon aangezien ik die op het werk goedkoop kan bestellen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Een product moet wettelijk bezien inderdaad voldoen aan hetgeen er op de verpakking staat, en zo moet een kan XXX olie ook voldoen aan de specificatie(s) die op de verpakking vermeld word(en).
De vraag die daar bij mij bij opkomt is in hoeverre een bedrijf dat geen naam te verliezen heeft (en als het een “wazig merk” betreft misschien geeneens te traceren is) de aldus gedane beloften ook daadwerkelijk na komt, vooral omdat een directe link tussen mechanische schade en olie kwaliteit, en dus hun aansprakelijkheid, meestal heel moeilijk te bewijzen is.
Waar je verder ook rekening mee moet houden is dat die vermelde specificaties enkel een minimum kwaliteit garanderen, en dat oliën van de betere fabrikanten de op de kan vermelde specificaties meestal ruimschoots overtreffen.
En tot slot moet je jezelf dan ook nog realiseren dat jij de techniek mogelijk veel extremer belast dan wat de autofabrikant voorzien heeft, en dat je dus ook wel eens meer oliekwaliteit als het minimaal voorgeschrevene nodig kon hebben om de zaak heel te houden
Het grote probleem blijft dat het gebruik van “ondermaatse”olie zich altijd pas op de lange duur wreekt, en dat het verband tussen mechanische schade en gebruikte olie vaak heel lastig te leggen is.
Agip heb ik in de 90 QO een tijdje gebruikt, Sint 2000 was namelijk de in het boekje voorgeschreven olie, maar daar was destijds knap lastig aan te komen.
De vraag die daar bij mij bij opkomt is in hoeverre een bedrijf dat geen naam te verliezen heeft (en als het een “wazig merk” betreft misschien geeneens te traceren is) de aldus gedane beloften ook daadwerkelijk na komt, vooral omdat een directe link tussen mechanische schade en olie kwaliteit, en dus hun aansprakelijkheid, meestal heel moeilijk te bewijzen is.
Waar je verder ook rekening mee moet houden is dat die vermelde specificaties enkel een minimum kwaliteit garanderen, en dat oliën van de betere fabrikanten de op de kan vermelde specificaties meestal ruimschoots overtreffen.
En tot slot moet je jezelf dan ook nog realiseren dat jij de techniek mogelijk veel extremer belast dan wat de autofabrikant voorzien heeft, en dat je dus ook wel eens meer oliekwaliteit als het minimaal voorgeschrevene nodig kon hebben om de zaak heel te houden
Het grote probleem blijft dat het gebruik van “ondermaatse”olie zich altijd pas op de lange duur wreekt, en dat het verband tussen mechanische schade en gebruikte olie vaak heel lastig te leggen is.
Agip heb ik in de 90 QO een tijdje gebruikt, Sint 2000 was namelijk de in het boekje voorgeschreven olie, maar daar was destijds knap lastig aan te komen.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Lijkt mij ook een Premium brand olie.giuliettaevo schreef: Koop wel gewoon Kroon olie op het werk.
Ik gooi in al mijn gebakjes 10W60.
Dun genoeg in koude toestand, lekker dik in hete toestand (tov een 20W40 oid)
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Ik zou, bij oudere motor typen, in ieder geval niet lager dan 10W gaan.
Of “Kroon Oil” een “premium brand” is weet ik niet, hangt ook een beetje af van welke definitie je aan “premium brand” hangt natuurlijk.
Zelf heb ik geen ervaring met Kroon Oil, maar buiten Nederland kom je het zelden tegen, en een befaamde naam is het ook in Nederland niet.
Maar dat zegt allemaal niets over de kwaliteit natuurlijk.
Ik denk wel dat Kroon Oil “aanspreekbaar” genoeg is om er voor te zorgen dat hetgeen in de kan zit ook waarmaakt wat er op de buitenkant geclaimd word
Of “Kroon Oil” een “premium brand” is weet ik niet, hangt ook een beetje af van welke definitie je aan “premium brand” hangt natuurlijk.
Zelf heb ik geen ervaring met Kroon Oil, maar buiten Nederland kom je het zelden tegen, en een befaamde naam is het ook in Nederland niet.
Maar dat zegt allemaal niets over de kwaliteit natuurlijk.
Ik denk wel dat Kroon Oil “aanspreekbaar” genoeg is om er voor te zorgen dat hetgeen in de kan zit ook waarmaakt wat er op de buitenkant geclaimd word
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
GAM heeft bijna alleen kroon op de schappen staan !
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
niks mis met Kroon Oil.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Op het werk zijn wij dus oa dealer van Kroon olie en ik kan je verzekeren dat het een serieus bedrijf is. Ze hebben bv ook een eigen researchafdeling.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
- Locatie: Almelo
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Toevallig hadden ze het bij de scarb ook net over Kroon-Oil.
En kijk eens wat we hier hebben...........;
http://www.kroon-oil.com/nl/specialisaties/klassiekers/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ja..........goed bezig die jongens hier in Almelo!
Premium Deluxe zou ik zeggen.
En kijk eens wat we hier hebben...........;
http://www.kroon-oil.com/nl/specialisaties/klassiekers/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ja..........goed bezig die jongens hier in Almelo!
Premium Deluxe zou ik zeggen.
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- Frans
- Alfetta Membro
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:55
- Locatie: Stein
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Tsja, “research afdeling” is natuurlijk een rekbaar begrip, maar Kroon Oil zit al heel lang in de business dus dat zal bij hen wel goed zittengiuliettaevo schreef:Op het werk zijn wij dus oa dealer van Kroon olie en ik kan je verzekeren dat het een serieus bedrijf is. Ze hebben bv ook een eigen researchafdeling.
Maar een “premium brand” is dus een merk dat internationaal faam en bekendheid geniet, en dat gaat volgens mij voor “Kroon Oil” niet echt op, maar dat zegt dus, nogmaals, niets over de kwaliteit van hun producten.
Ik gebruik zelf enkel “merk” olie, normaal Castrol omdat ik daar goede ervaringen mee heb, voor mijn “daily driver” ook vaker anderen, afhankelijk van wat ik voor een nette prijs kan krijgen. Voor mij is Kroon Oil ook zo’n “ander merk” olie, en eentje waar ik geen ervaring mee heb, voornamelijk omdat ik tot nog toe andere “merk” olie nog altijd goedkoper heb kunnen krijgen. Zo heb ik in mijn vorige “daily driver”, een Peugeot 605 3.0 SVE, jarenlang Total Quartz 9000 gebruikt, gewoon omdat ik die plaatselijk voor een prima prijs kon krijgen (6~7 Euro de liter).
Olie die ik pertinent NIET gebruik zijn namen waar ik nog nooit van gehoord heb, of het huismerk van supermarkt X, want daar vertrouw ik dus gewoon de kwaliteit niet van.
Giulietta -> 90 QO -> 75 TS -> GTV6
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Je wil niet weten hoe de olie research afdeling van een Premium Brand merk eruit zag zon 20 jaar geleden hier aan het Ij in Amsterdam.Frans schreef: Tsja, “research afdeling” is natuurlijk een rekbaar begrip, maar Kroon Oil zit al heel lang in de business dus dat zal bij hen wel goed zitten
Maar een “premium brand” is dus een merk dat internationaal faam en bekendheid geniet, en dat gaat volgens mij voor “Kroon Oil” niet echt op, maar dat zegt dus, nogmaals, niets over de kwaliteit van hun producten.
Daar hadden ze zelf een "hightech" bankje gemaakt om een nokkenas/klepstoter te simuleren.
Deze draaide gewoon een paar weken en daarna gingen ze de boel opmeten.
Dat zelfde bedrijf gebruikte voor de stationaire motoren op hun raffinaderij in Rotterdam een ander merk olie.
Maar dat was dan wel 20 jaar geleden.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Belangrijkste voor een bedrijf blijft het bestaan garanderen & winst draaien. Het product aan de verwachtingen laten voldoen is altijd een tweede volgens mij.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Melcher, da's voor een bedrijf met een levensduur van 1 jaar ongeveer.Melvivio schreef:Belangrijkste voor een bedrijf blijft het bestaan garanderen & winst draaien. Het product aan de verwachtingen laten voldoen is altijd een tweede volgens mij.
Nummer 1 is nog steeds "aan de verwachting voldoen" ofwel "kwaliteit leveren",dit is is doen wat je beloofd.
Hiermee is het "blijven bestaan" gerechtvaardigd, dat je dan eea op een verantwoorde en effectieve manier maneged bepaald ook de mate van winst.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
twinnyspark schreef:Melcher, da's voor een bedrijf met een levensduur van 1 jaar ongeveer.Melvivio schreef:Belangrijkste voor een bedrijf blijft het bestaan garanderen & winst draaien. Het product aan de verwachtingen laten voldoen is altijd een tweede volgens mij.
Nummer 1 is nog steeds "aan de verwachting voldoen" ofwel "kwaliteit leveren",dit is is doen wat je beloofd.
Hiermee is het "blijven bestaan" gerechtvaardigd, dat je dan eea op een verantwoorde en effectieve manier maneged bepaald ook de mate van winst.
Kwaliteit leveren, afspraken nakomen, en last but nog least: werk gegunt krijgen.
Ben je goed in iets, dan mag dat ook wat kosten. Da's stap 2.
Da's allemaal belangrijker dan winst maken.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
Leg dat maar eens aan de investeerders uit...
Als een bedrijf eigendom is van een investeringsgroep oid dan komt winst toch echt op de eerste plaats. En hoe groter een bedrijf wordt hoe arroganter ze omgaan met andere bedrijven en zelfs klanten.
Afgelopen vrijdag zouden wij voor een klant een speciale geleideeenheid van Festo moeten uitleveren. Leverdatum is via Festo zelf afgegeven op vrijdag, met speciale maakkosten e.d. Vrijdag gebeld waar het ding bleef en toen waren ze hem vergeten in productie te nemen. Het ding komt nu maandag pas uit productie. Onze klant dit doorgegeven en die geeft aan dat dit niet kan, het ding moet zaterdag mee in een container naar Polen en wordt daar gemonteerd. Contact opgenomen met Festo, die zeggen doodleuk dat het ons probleem is en dat zij 48 uur hebben voor de levering van het ding vanaf maandag. Dat het ding oorspronkelijk bevestigd was voor vrijdag en dat zij in gebreke zijn gebleven zegt ze helemaal niets. Onze klant het standpunt van Festo uitgelegd en onze contactpersoon van Festo daarna opgebeld met de mededeling dat deze klant geheel van Festo afstapt als hij maandag die geleideeenheid niet in Polen heeft. Na wat druk contact tussen de vertegenwoordiger van Festo en Festo DLD is er een koerier geregeld, 'bij wijze van hoge uitzondering'. Dit is een klant die een paar ton omzet doet bij ons alleen al aan Festo producten, een kleinere klant zouden ze gewoon hebben laten barsten.
Als een bedrijf eigendom is van een investeringsgroep oid dan komt winst toch echt op de eerste plaats. En hoe groter een bedrijf wordt hoe arroganter ze omgaan met andere bedrijven en zelfs klanten.
Afgelopen vrijdag zouden wij voor een klant een speciale geleideeenheid van Festo moeten uitleveren. Leverdatum is via Festo zelf afgegeven op vrijdag, met speciale maakkosten e.d. Vrijdag gebeld waar het ding bleef en toen waren ze hem vergeten in productie te nemen. Het ding komt nu maandag pas uit productie. Onze klant dit doorgegeven en die geeft aan dat dit niet kan, het ding moet zaterdag mee in een container naar Polen en wordt daar gemonteerd. Contact opgenomen met Festo, die zeggen doodleuk dat het ons probleem is en dat zij 48 uur hebben voor de levering van het ding vanaf maandag. Dat het ding oorspronkelijk bevestigd was voor vrijdag en dat zij in gebreke zijn gebleven zegt ze helemaal niets. Onze klant het standpunt van Festo uitgelegd en onze contactpersoon van Festo daarna opgebeld met de mededeling dat deze klant geheel van Festo afstapt als hij maandag die geleideeenheid niet in Polen heeft. Na wat druk contact tussen de vertegenwoordiger van Festo en Festo DLD is er een koerier geregeld, 'bij wijze van hoge uitzondering'. Dit is een klant die een paar ton omzet doet bij ons alleen al aan Festo producten, een kleinere klant zouden ze gewoon hebben laten barsten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: olie druk loopt terug bij warme motor, staat zelfs op 0
zonder kwaliteit geen winst. And if so, dan is die winst van korte duur.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!