Achterremmen in de wielen
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Omdat het niet nodig is om het geventileerd te maken. De 156 GTA heeft het ook niet nodig en de 166 heeft ook simpele massieve schijven achter. Bovendien is de massieve schijf lichter en goedkoper en is er veel meer keus uit remklauwen om te gebruiken.
De Porsche 944 heeft schijven waar je niks aan hebt, naafgat is veel te groot en ze vallen erg ver naar binnen. En ik zag dat Porsche schijven niet echt goedkoop zijn.. die 297mm schijf kost op hbase 221 euro bruto per stuk.
Wat moet de schijf hebben?
- liefst steek 5x98. Dat scheelt omboren.
- naafgat niet kleiner als 59mm.(hangt er maar net vanaf hoe je het wilt aanpakken om het wiel te centreeren)
- niet te diep naar binnen vallend, anders raak je de as.
- Ze moeten over een grote naaf heen passen, liefst 140mm gat dus.
- beetje betaalbaar is ook wel prettig.
De Porsche 944 heeft schijven waar je niks aan hebt, naafgat is veel te groot en ze vallen erg ver naar binnen. En ik zag dat Porsche schijven niet echt goedkoop zijn.. die 297mm schijf kost op hbase 221 euro bruto per stuk.
Wat moet de schijf hebben?
- liefst steek 5x98. Dat scheelt omboren.
- naafgat niet kleiner als 59mm.(hangt er maar net vanaf hoe je het wilt aanpakken om het wiel te centreeren)
- niet te diep naar binnen vallend, anders raak je de as.
- Ze moeten over een grote naaf heen passen, liefst 140mm gat dus.
- beetje betaalbaar is ook wel prettig.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Eerste aanpassingen gemaakt aan de triangel...
bevestigingspunten gemaakt om de harde leiding deugdelijk vast te kunnen maken
bevestigingspunten gemaakt om de harde leiding deugdelijk vast te kunnen maken
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Ik ga gebruik maken van alfa 75 remklauwen die op bijvoorbeeld de 1.8 zit met massieve schijven...zo houd ik het bij Alfa
remklauwen van de 75 voorkant naar de gtv6 achterkant in de wielen
remklauwen van de 75 voorkant naar de gtv6 achterkant in de wielen
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Dat zijn wel relatief grote zuigers voor achter... Een 166 heeft maar 38mm zuigers achter bijvoorbeeld.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
klopt ,echter ik ga een hydraulische handrem erin zetten met dicht erbij een remdrukverdeler die je tijdens het rijden kunt stellen...
ik ga er vanuit dat ik achter de boel dusdanig kan knijpen dat het goed komt..
in de 75 die ik heb zitten nieuwe klauwen die over zijn straks met de 24v conversie...deze heb ik dan meteen reserve voor de gtv...
verder had ik al nieuwe remblokken voor die klauwen hier liggen,van de man waar we de 75 hebben opgehaald
ik ga er vanuit dat ik achter de boel dusdanig kan knijpen dat het goed komt..
in de 75 die ik heb zitten nieuwe klauwen die over zijn straks met de 24v conversie...deze heb ik dan meteen reserve voor de gtv...
verder had ik al nieuwe remblokken voor die klauwen hier liggen,van de man waar we de 75 hebben opgehaald
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
hee niet duur,interessante pagina...
alleen vraag ik me af in hoeverre is het straks nog apk waardig?
alleen vraag ik me af in hoeverre is het straks nog apk waardig?
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Als je hem kunt vastzetten is het goedkeur.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
op die pagina staat er een die je vast kunt zetten dus dat moet ook gewoon gaan...
met hun regelaar bijv. kun je tot 60% knijpen...dat zal toch genoeg zijn of niet?
met hun regelaar bijv. kun je tot 60% knijpen...dat zal toch genoeg zijn of niet?
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Ik heb echt geen idee... Lijkt mij van wel maar ik weet het niet zeker. Natuurlijk zou je anders ook nog de originele begrenzer erbij kunnen plaatsen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
idd dat is ook nog een goede optie,denk dat ik dat ook maar meteen doe ook
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Als zon handrem zijn eigen olie heeft in een klein potje(weet ik dus niet)dan kan ik de leiding NA de originele begrenzer naar binnen halen en die naar de IN kant van de handrem en verstelbare begrenzer weer door laten lopen naar de remklauwen achter...
als het geen olie voorziening heeft moet ik denk ik VOOR de originele begrenzer blijven ...
of zit ik er naast
als het geen olie voorziening heeft moet ik denk ik VOOR de originele begrenzer blijven ...
of zit ik er naast
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Die handrempot komt IN de leiding naar achteren te zitten, geen extra potjes oid dus. Na de originele begrenzer naar binnen en dan terug naar de klauwen is dus een goede manier. en mocht de originele begrenzer niet nodig zijn dan kun je hem altijd nog vervangen door een koppelstukje.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Achterremmen in de wielen
Mocht je flexibel willen blijven met je leiding;
Lijkt je dit iets ^^
Lijkt je dit iets ^^
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
mooi maar ik denk erg duur
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Erg mooi spul maar idd niet goedkoop.. Vooral de bijbehorende koppelingen niet.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
heb de schijven nu ook binnen ,applaus voor Remco moet ik zeggen..die komen er echt dichtbij
alleen hoe wil je de naaf verkleinen zonder lagers te verwisselen of het tenminste los te nemen?
ik moet de lagers wel vernieuwen zijn slecht,rotklus heb ik gehoord is dat zo
de triangel is inmiddels gestraald en geschopeerd...maar moet nog verder aangepast worden alvorens hij in de verf gaat...
Aygo,niet snel maar een laadvermogen
en geschopeerd
alleen hoe wil je de naaf verkleinen zonder lagers te verwisselen of het tenminste los te nemen?
ik moet de lagers wel vernieuwen zijn slecht,rotklus heb ik gehoord is dat zo
de triangel is inmiddels gestraald en geschopeerd...maar moet nog verder aangepast worden alvorens hij in de verf gaat...
Aygo,niet snel maar een laadvermogen
en geschopeerd
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
met de slijptol en een lamellenschijf terwijl iemand anders de naaf ronddraait met bv een boormachine oid. Niet de netste manier maar wel makkelijk.
Lagers vervangen heb ik nog nooit hoeven doen, heb altijd genoeg triangels gehad...
Lagers vervangen heb ik nog nooit hoeven doen, heb altijd genoeg triangels gehad...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- gtv tijntje
- Alfetta Membro
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
- Locatie: Ommen
Re: Achterremmen in de wielen
Was die van mij niet goed genoeg??? dit is een andere
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3
Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Achterremmen in de wielen
Makkie,door de lammelenschijf draait het geheel al en slijp je het in een mum nagenoeg recht