Station

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: Station

Bericht door joy »

Wat versta jij onder sportief en niet 13 in een dozijn. E39 benzine zijn super betrouwbaar. Benzinemotoren van braadwurst waren toen gewoon goed. Eerste typen wat bobineproblemen en heb van de eerst m52 (in de tijd dat er alleen de sedan was) heel wat koppakkingen vervangen.(garantie vanwege uitwendige koelvloeistoflekkage). Met de m54 waren al die problemen opgelost. Nu komen ze nog wel eens met wat valse lucht klachten vanwege lekke slangen.
Uitval van pixels in combi en evt, de audiobediening(mid) is wel een veel voorkomend 'probleem'.
Verder is speling (van kogels en-of bussen) in de achterwielgeleiding een kwaaltje.
Andere punten: blakers van de koplampen die loszitten,koplampglazen dof,sensormatje passagierstoel,waterlekkage interieur door slecht aangebrachte deurfolie na rep.,haperende afstandsbediening i.v.m.relais in basismodule en bij auto's die ouder zijn en met de nodige ervaring de remleidingen en evt. bovenste veerschotels achter corrosievorming in braadwurst termen en in Alfa termen gewoon verrot.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

Nuttige info, waarvoor dank.

Het moet ruim en snel zijn.

Ik ben gaan kijken naar een benzine E39 station bj 2001+2002. Zeer nette wagens en verdomde ruim van binnen.
Alleen erg zwaar :shock: zal een leuke belasting zijn.
Verbruik wordt geschetst op ca. 1:10 voor een 525/530. Zal wel een stukje hoger liggen denk ik.....
Afwerking is belachelijk als je de kwaliteit van AR gewend bent.
Betrouwbaarheid staat hoog aangeschreven bij deze dingen, ik hoor het van alle kanten.
Wel gek dat de braadwurst-liefhebbers dit juist het minste model vinden qua looks.

Ook nog een Mondeo gezien, die wordt het niet. Wat een kale hap was dat.

En ook nog een 159. Ik blijf die dingen belachelijk duur vinden met een beetje motor erin.
De 3.2 is prachtig maar wat een prijzen... augenreib.gif
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Station

Bericht door GTV »

Fetta schreef:Nuttige info, waarvoor dank.

Het moet ruim en snel zijn.

Ik ben gaan kijken naar een benzine E39 station bj 2001+2002. Zeer nette wagens en verdomde ruim van binnen.
Alleen erg zwaar :shock: zal een leuke belasting zijn.
Verbruik wordt geschetst op ca. 1:10 voor een 525/530. Zal wel een stukje hoger liggen denk ik.....
Afwerking is belachelijk als je de kwaliteit van AR gewend bent.
Betrouwbaarheid staat hoog aangeschreven bij deze dingen, ik hoor het van alle kanten.
Wel gek dat de braadwurst-liefhebbers dit juist het minste model vinden qua looks.

Ook nog een Mondeo gezien, die wordt het niet. Wat een kale hap was dat.

En ook nog een 159. Ik blijf die dingen belachelijk duur vinden met een beetje motor erin.
De 3.2 is prachtig maar wat een prijzen... augenreib.gif
Als je voor een benz. 159 gaat, hou er rekening mee dat de distributiekettingen geen eeuwig leven hebben.......en roesten doen ze ook....
5 series heb ik geen slechte ervaring mee, wel tamelijk vaak koelvloeistoflekkages moeten verhelpen, veel plastic shit wat na verloop van tijd scheurt.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

thanx.

Plastic fantastic. :cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Station

Bericht door giuliettaevo »

Vriend van mij heeft een E39 525 of 528 Touring en de enige klacht die hij heeft is dat het ding aardig slurpt... En hij is geen lompe bestuurder oid. Ik geloof dat hij iets van 1 op 8 haalt. :neutral: Verder geen klachten over de auto.

Overigens is de braadwurst dealer vaak wel duuuur. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

de dealer daar doen we niet aan.
Hier in de buurt zit een braadwurst specialist die ik vrij goed ken.

Volgende week nog kijken naar een 159 en een E39.
Heb een weekje gestuurd in een 1.8mpi 159, en om nou te zeggen dat ik daar super vrolijk van werd... :?
Vreemd dat die braadwurst me op een of andere manier meer trekt dan de ar........
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Station

Bericht door Melvivio »

Als het allround betere auto is dan de 159 kan ik dat wel begrijpen. Maar je zei "Afwerking is belachelijk als je de kwaliteit van AR gewend bent."
Betekend dit dat de 5-serie e39 afwerking beter of juist slechter is dan die van AR? (& dan denk ik 156, want dat was de concurrent)
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

beter natuurlijk.
En dan vergelijk ik idd de 156, wat dat was vaak helemaal niets met de kraakjes/piepjes/scheve naadjes/etc. Ben sowiso wel een beetje uitgekeken op die 156, of ligt dat aan mij? :neutral:
De 159 is goed afgewerkt naar mijn idee.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Station

Bericht door Melvivio »

Tip: http://www.autohan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze handelaar staat bekend bij de 7serie rijders als: duur, maar wel verrekte mooie occasions!
Zijn auto's nam ik als vergelijkingsmateriaal tijdens het zoeken op internet. & hoopte een vergelijkbare auto op autoscout, mobiele.de te vinden. Probleem is dat autohan daar ook kijkt & vaak een iets ruimer budget bereid is te geven :roll:

Mbt de dealers. Deze zijn volgens de 7eigenaren niet eens veel duurder dan specialisten. Vaak omdat daar alle mogelijke kennis van de autos zit op gebied van elektronica, etc. zou je nog wel eens goedkoper uit kunnen zijn dan bij een 'specialist'.

braadwurst was een groot bouwpakket omstreeks 00-03. De motoren/elektroica uit bijv. de x5 passen op het dezelfde frames als die van een 5serie & werd de Alpina. Slijten draagarm bussen te hard? Monteer een setje van de 750il protection. Pwrflex OEM. Dat zijn de verhalen op de forums. Meer dan dit weet ik er niet van :oops:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

Daar ben ik reeds geweest.
Verrekte mooie Alpina staat daar. :blue_cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Station

Bericht door twinnyspark »

Rijd nu ruim een maand met de 159, veel recent vergelijk materiaal de laatste tijd.
Ik heb zakelijk voor de verkoper en bedr. lijijijder 2 A6 Audi´s beide 2.0TDI, de voorganger van mijn 159 was een B.M.W. 318D.
Rijd met stip het alllllllerliefst in mijn 159, zo ook mijn zoon die erg Audi minded is.
Voor wat betreft rijgedrag en beleving benaderd de 159 de E61 worst het meest, en dat was echt een vet fijne kar.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

twinnyspark schreef:Rijd nu ruim een maand met de 159, veel recent vergelijk materiaal de laatste tijd.
Ik heb zakelijk voor de verkoper en bedr. lijijijder 2 A6 Audi´s beide 2.0TDI, de voorganger van mijn 159 was een B.M.W. 318D.
Rijd met stip het alllllllerliefst in mijn 159, zo ook mijn zoon die erg Audi minded is.
Voor wat betreft rijgedrag en beleving benaderd de 159 de E61 worst het meest, en dat was echt een vet fijne kar.

Ik geloof je direct mbt die rij eigenschappen.
Alleen wil ik ook wat vermogen, dus een 2.2 of een 3.2. En een niet al te hoge km stand. EN dan betaal je al gauw behoorlijk wat meer (logisch ook).
De looks van de 159 zijn 100% goed.

De E61 heeft een afschuwelijke neuspartij, sorry dat ik het zeg.
Ik ben niet echt een braadwurst fan, maar de gladde looks van de E39 staan me erg aan.

Audi is ook niet mijn ding. Daar ben ik vrij kortzichtig in: ben je je golf gti ontgroeit, dan koop je een audi. No go dus.

Tja....zal nog wel wat water door de zee gaan voordat de nieuwe heilige koe er staat.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

Wat weten we van een C-combi Mercedes? bj 2004-2005, kompressors?


Werkelijk geen idee. :neutral:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Station

Bericht door twinnyspark »

Wat we weten van een C kompressor, pfff komt ie.

Heb er 1 gehad in de zomer 2007, was een auto met wat vermogen nodig om met de sleurhut in Italie te komen.

1 - Was een C200 Kompressor, vermogen viel tegen, wat er in zit lijkt er niet uit te willen komen (wel een zwakte van veel merken, ook de JTS van Alfa o.a.)
2 - De kompressor is luid en duidelijk aanwezig
3 - De stoelen lijken wel een paar oude binnenvering matrassen, op de lange afstand zo hard en vlak als een plank.
4 - Relatief klein en weinig ruimte.
5 - Niet de kwaliteitsbeleving van bijvoorbeeld een W124 of W123
6 - Stuurt niet scherp en strak (easy going), tegenovergestelde van een Alfa of braadwurst

Houd je van bovenstaande punten, heb je een perfecte auto.

Ofwel een citaat uit de laatste autoweek:

"Het is knap hoe Mercedes-Benz door de jaren en modellen heen altijd dat typische Mercedes-gevoel heeft weten te behouden; You love it or you hate it"
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Station

Bericht door giuliettaevo »

Je raakt precies de punten die ik haat aan mercedes... stuurhuis en stoelen. :mrgreen: Die dingen sturen als een amerikaan en zitten kun je er niet fatsoenlijk in. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Station

Bericht door gtv1981 »

giuliettaevo schreef:Je raakt precies de punten die ik haat aan mercedes... stuurhuis en stoelen. :mrgreen: Die dingen sturen als een amerikaan en zitten kun je er niet fatsoenlijk in. :neutral:
ik rij zelf met een W123
Afbeelding
is ook achterwiel aangedreven
zit echt reaal ook voor lange riten
de motor is onverslijtbaar (600.000 km en meer zijn geen uitzonderingen)
heeft mij nog nooit in de steek gelaten
bijna alle onderdelen zijn nog nieuw te verkrijgen
enige nadelen aan die van mij zijn het vermogen (is een200 diesel zonder turbo met 60 pk)
en zoals de meeste oudere auto's roest

deze heeft wel meer vermogen
http://daddytypes.com/2010/08/27/og_mer ... _drift.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
gr sven
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Station

Bericht door Fetta »

Okay. :shock: Zeer duidelijk.

Schijnt dat de kwaliteit van die C-klasse ook soms bar slecht kan zijn, plaatwerk technisch.
Klein qua binnenruimte was ik ook al voor gewaarschuwd.




Bah, bah. :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Station

Bericht door kareltjeknetter »

whoeaaaa!!! geweldig die 300tdt
in tegenstelling wat je vaak hoort in alfa kringen, een leuke benz is zo gek nog niet hoor ik heb zelf een w126 500se, shitload of torque en ook voldoende pk's om een heleboel modern grut zoek te rijden. en de wegligging zul je je nog over verbazen
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Station

Bericht door giuliettaevo »

Aangezien mijn vader van die dingen restaureert heb ik er aardig wat verschillende gereden en ik vind het zeker geen slechte auto's. Het zijn veelal vooruitstrevende auto's geweest en ook vandaag de dag zeker nog niet achterhaald. motoren zijn zo goed als onverwoestbaar, zeker de diesels. 200d zou ik niet in willen rijden, is gewoon gevaarlijk langzaam. :oops: Mijn vader rijdt als dagelijkse een W126 500 SE ( met 280S op de klep, dat geeft ook wel leuke blikken :mrgreen: ) en die doet het ook al meer als 4 en halve ton goed op gas. :cool: Hij is nu op het werk een Pagode aan het opbouwen voor een klant met een handgeschakelde v8 erin, voor een of andere rally is dat ding bedoeld... :?

Maar het stuurgevoel is in mijn ogen ondermaats. Vrienden van mij hebben bv een 190 16v, een 500E en een 560 SEC en ook die vind ik maar log en gevoelloos sturen. Ook ben je bijna altijd bij de dikke modellen gebonden aan een automaat en dat vind ik maar niks. Handbakken van mercedes zijn overigens ook niet alles, schakelmechaniek is erg gevoelig voor speling op de diverse rubbers en gewrichten. :neutral:

Hele goede en sterke auto's waar je goed aan kunt sleutelen en alles voor te krijgen is. overigens kunnen ze net zo roesten als Alfa's. :oops: Maar sportief kun je ze niet noemen. :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Station

Bericht door Carbo »

Maar sportief kun je ze niet noemen.
Ik heb een paar AMG's (6,3 V8 biturbo) mogen rijden en die waren in ieder geval sportief zullen wij maar zeggen :jumping:

Gr,
Carl
Plaats reactie