@Peter, inderdaad, hij is beslist niet verkeerd en mij dan ook tot nu toe erg meegevallen.
Hij lijkt enigszins wreed door zijn lak, maar dat is binnenkort opgelost.
Technisch erg weinig mis mee, sterker nog, eind van de middag bij de garage neer gezet voor de APK.
Was vanochtend al gekeurd en op een iets aanlopende voorrem goed.
Deze vanmiddag helemaal in onderdelen gehad geschuurd, en nieuwe rubbers erin.
Loopt ook weer zoals het ooit was.
Dus als het goed is hebben we hem morgen al APK gekeurd.
@ Remco en Carl, Deze blijft motorisch gewoon zoals ie is.
Echter raden jullie wel iets wat al langer door mijn hoofd spookt.
Alleen is dit dan voor mijn Olijfje weggelegd.
Olijf is redelijk (zeg maar gerust rete) rot, op zich geen reden om hem tekort te doen, alleen komt daar nu een flinke verborgen schade bij met blijvend letsel in de chassisbalken.
Dus niet echt interresant meer om een strakke originele 100% goede GTV van te maken.
Deze kan nu dus een stuk simpeler maar nog wel goed gelast en hersteld worden, en omdat het de originaliteitsprijs nooit meer winnen zal is dat een perfect gevalletje wannabee a Turbo geworden.
@ Sander,
Op mijn liftje staat momenteel een 155 waar de complete ophanging onderuit ligt.
Deze wordt de trots van mijn oudste zoon, nu nog druk aan het lessen, die wil ik alleen niet de weg op hebben met een technisch half half geval, dus dat ook al weer een mega***klus geworden met nieuwe lagers in de draagarmen, remschijven en blokjes rondom nieuw, en remleidingen nieuw, aandrijfassen compleet gernoveerd etc etc.
De lift wordt dus toch wel intensief gebruikt, het is trouwens wel veel makkelijker om even de heftruck onder de as van een GTV te zetten.
Ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan met die oprijplaten, schreeuwt om ploaties